שתף קטע נבחר

"נס חנוכה מהלך": הציל עשרות - ונפגע קשה

לפני 12 שנים, בעיצומו של החנוכה, שכב דרור זיכרמן בין חיים למוות. בנר חמישי נפגע מפיצוץ חגורת נפץ של מחבל שהתכוון לפגע בהצגת ילדים - ובנר שמיני התעורר. "אני קורא לזה פציעולדת"

 

 

"נס חנוכה מהלך", זה הסטטוס של דרור זיכרמן, שמנע בגופו פיגוע לפני 12 שנים בעיצומו של חג החנוכה. בימים ההם בזמן הזה ממש, הוא שכב בין חיים למוות – ושרד לספר את גבורת החנוכה שלו: "בנר חמישי נפצעתי. איבדתי המון דם, פגיעה קשה גם ברגליים ובבטן. בבית החולים עברתי מוות קליני, החזירו אותי - ובנר שמיני התעוררתי".

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>

 

כל מה שרציתם לדעת על חנוכה - בעמוד המיוחד שלנו. היכנסו

 

זיכרמן היה אז חלק מצוות סיור בגדוד נחשון. "במהלך הסיור קיבלנו התרעות על כוונת מחבלים לבצע פיגוע בשטח ישראל באחד ממופעי חנוכה", הוא מספר. "מיהרנו לשטח, הקמנו מחסום ביציאה מהעיר, הכוח התפצל. אני והמפקד שלי, שנהרג בפיגוע, עמדנו במחסום ובדקנו את הרכבים שיוצאים מכיוון העיר.

 

עוד חנוכה בערוץ היהדות:

 

"במהלך הבידוק הגיעה מונית פלסטינית שבתוכה היו שמונה נוסעים. הם נראו לנו חשודים. אחד מהם לבש מעיל עור והתנהג בצורה מאוד מחשידה. העמדנו אותם בשורה בשביל לבדוק שאין עליהם אמצעי לחימה או סכינים או מטענים או כל דבר אחר - ואותו אדם שחשדנו בו, הפעיל את חגורת הנפץ תוך כדי בדיקה ופוצץ את עצמו".

 

"הנס חי מול עינינו"

"פציעולדת", מכנה זיכרמן את היום שבו נולד מחדש, בראיון לאולפן ynet. למחבל שפוצץ עצמו היה אישור עבודה בישראל, והוא ומפקדו אורי בינמו ז"ל, הצילו בגופם ככל הנראה עשרות ילדים, כשספגו את מטען 30 הק"ג.

 

מתפללים לנס - היום לפני 12 שנה, עם אביו של דרור מחוסר ההכרה, בבית החולים ()
מתפללים לנס - היום לפני 12 שנה, עם אביו של דרור מחוסר ההכרה, בבית החולים

 

הרב מנחם קוטנר פגש את זיכרמן עוד לפני שזיכרמן פגש אותו: יום לאחר הפציעה, כשהוא מחוסר הכרה ונאבק על חייו. "כשפוגשים את דרור אז לא צריך להאמין בניסים. פשוט לראות אותו - והנה הנס מתרחש לנגד עינינו", הוא אומר.

 

זה כבר 15 שנה שהרב קוטנר הוא שליח חב"ד מנהל את מטה צעירי חב"ד למען נפגעי טרור ופצועי צה"ל – "מצוייני צה"ל, כמו שהרבי מלובביץ' נהג לכנות אותם", כדבריו. "הרופאים אמרו להורים שהם לא בטוחים שהוא ישרוד את הניתוח והם נאבקים על חייו. מחוץ לחדר הניתוח פגשתי את הוריו של דרור. אמרתי להם: הרופאים עושים כל מה שהם יכולים וכרגע ונאבקים על חייו של הבן שלכם, אבל גם לנו יש תפקיד כאן, בחוץ, וכמו כל חב"דניק טוב יש לנו את הערכה של החנוכייה.

 

"שמנו את הנרות, וביחד עם אביו של דרור בירכנו 'שעשה ניסים לאבותינו בימים ההם בזמן הזה'. היה אפשר לחתוך את האוויר בסכין. היתה אווירה מחשמלת. כל מילה שנאמרה - קיבלה משמעות כל כך עוצמתית. ממש הרגשנו שאנחנו נותנים לדרור אנרגיות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים