שתף קטע נבחר

"ה-BDS היהודי": הרבנים שמחפשים להשפיל את הרבנות

"רבנים שצמחו באותן הערוגות, נהנים להשפיל אחרים ולקבל קרדיט טהרני על חשבון מאות רבנים שחיים במסירות כלפי אנשי הקהילות שלהם. יש מה לתקן, אבל יש דרך לעשות זאת. רוב הרבנים רוצים בטובת הציבור ולא בטובתם האישית"

קבלו את ה-BDS היהודי - הרבנים שכל עיסוקם הוא ביקורת על רבנים אחרים, כפי שמשתקף מהמהלך האחרון של "מרד החופות". גם אני סבור כי עולם הרבנות צריך לשכלל את היכולות שלו, את המקצועיות ואת הרצינות שלו כלפי מה שהוא מייצג; כלפי מסורת ישראל. אבל הדרך לעשות את זה עוברת במערך ביקורת משמעותי ורציני: תוכניות התייעלות דוגמת אלו המתבצעות חדשות לבקרים במשרדים שונים במדינת ישראל (אפילו בצה"ל ובמשטרה).

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>

 

נראה כי ברבנות הראשית עושים צעדים משמעותיים בשנים האחרונות, ולמותר לציין את הפעילות שעושה אבי, הרב שמואל אליהו - רבה של צפת, המקדיש את ימיו, לילותיו, חגיו ושבתותיו לבער נגעים ורעות חולות מהרבנות. תעיד על כך העובדה שעל אף הקמפיין המסיבי נגד כשרות הרבנות הראשית, מסעדן שעלה לשידור מולי בערוץ הכנסת כדי לספר כמה רע לו עם השגחת הרבנות, בחר לספר כמה טוב לו.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

אבל מה חשובות העובדות. הרי קוצים ודרדרים שגדלו בערוגות הציונות הדתית, כאילו "משלנו", כבר מספרים שנים שקרים על מדינת ישראל על מנת לקבל יוקרה וכבוד בארגונים אנטי-ציוניים – והנה כמותם "רבנים" שצמחו באותן הערוגות ממש, נהנים להשפיל וללכלך על רבנים אחרים ולקבל קרדיט טהרני על חשבון מאות רבנים שחיים במסירות כלפי אנשי הקהילות שלהם; אנשים יקרים שסובלים שנים מהכפשות חוזרות ונשנות בלי שום יכולת תקשורתית לספר את הסיפור האמיתי.

 

רוב הרבנים רוצים את טובת הציבור

לא זו היהדות שאני מכיר, לא זו הרבנות שאני מחפש. מה כן? אני בהחלט חושב שרבני ישראל צריכים לקום כל יום בתפילה לה' שיכוון אותם למקצע את הרבנות, להיות שליחים נאמנים לציבור שלהם, להיות נקיי כפים, מוסריים, אנשים שהדאגה לחלש נמצאת בראש מעייניהם. אנשים שהזהות היהודית בוערת בהם והאכפתיות שלהם מהשכנים לא נשענת על המראה החיצוני שלהם.

 

הרב עמיחי אליהו ()
הרב עמיחי אליהו

 

רבנים צריכים להיות אנשים שיודעים לאהוב כל יהודי באשר הוא, גם עם דעתו שונה משלהם ואורח חייו לא מזכיר את תפיסת עולמם; יהודים שיודעים לומר את עמדתם גם כשהיא לא מקובלת על כולם, ובכל זאת להישאר באהבה גדולה לבעלי המחלוקת שלהם.

 

עולם הרבנות לא נועד על מנת לשרת את הציבור הדתי, כי אם את כל תושבי מדינת ישראל - ולשם צריכה הרבנות לשאוף. אני עוסק רבות בעולם הרבנות ולא רק תחת "איגוד רבני הקהילות". גם בחיבור עם ארגונים אחרים, דוגמת "שעלי תורה", "ברקאי" ואפילו מול רבנים חרדים שאינם משרתים בצבא. ה' עדי שרובם המוחלט - אנשים מאירי פנים שרוצים בטובת הציבור ולא בטובתם האישית.

 

אין יום שאני לא פוגש ביהודי "חילוני" שמספר לי שהרב שלו הוא לא כמו כולם, שהרב והרבנית שהוא מכיר הם דווקא "ממש אחלה". עצוב שכמה אנשים מעזים להוציא לעז על כל כך הרבה אנשים טובים. כן, אפילו רבנים ואנשים שהיהדות קרובה לליבם זכאים שמישהו יראה את מעשיהם בעין חיובית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים