שתף קטע נבחר

בניגוד להנחיות פיקוד העורף: לימודים במוסדות חינוך חרדיים

מחשש ל"ביטול תורה" הורו מנהיגי הציבור החרדי-ליטאי למוסדות החינוך בדרום הארץ ובמרכזה לקיים את הלימודים כסדרם הן בחינוך היסודי והן בגיל התיכון. "התורה מגינה ומצילה", הסבירו. לעומתם הורה מנהיג הזרם החסידי, האדמו"ר מגור - למלא אחר הנחיות פיקוד העורף

הרב חיים קניבסקי והרב גרשון אדלשטיין, המנהיגים הבכירים של הציבור החרדי-ליטאי, הורו למוסדות החינוך בדרום הארץ ובמרכזה לקיים את הלימודים כסדרם, בניגוד להנחיית פיקוד העורף – מחשש ל"ביטול תורה".

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>    

 

הרבנים נשאלו בעניין על ידי מנהלים של תלמודי תורה (בתי ספר יסודיים) וישיבות קטנות (לנערים בגיל תיכון), וקבעו כי אין להשבית את הלימודים, חרף איום הטילים. את התלמידים והוריהם הם ביקשו להרגיע בהיגד התלמודי "תורה מגנא ומצלא", שלפיו הלימוד עצמו הוא שמגן ומציל מפני הסכנה. למרות זאת, עיריית בני ברק - העיר שבה חיים שני הרבנים ופועלים רוב המוסדות שבנשיאותם - החליטה להשבית את הלימודים.

 

קיראו עוד בערוץ היהדות : 

 

לעומת הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין - הורה האדמו"ר מגור, רבי יעקב אריה אלתר, העומד בראש החסידות הגדולה ביותר, למוסדות שנשמעים לו - למלא אחר הוראות פיקוד העורף. כדי לצמצם את ביטול התורה קרא הרב, מנהיגו הבכיר של הזרם החסידי, לרבנים ולתלמידים באזורים שבהם הושבתו הלימודים - להגיע כולם לירושלים ולקיימם בבית המדרש המרכזי של חסידות גור בעיר.

 

  ()
הרב חיים קנייבסקי

 

"האדמו"ר ידוע בזהירותו המופלגת בחיי אדם", הסבירו בחצר. "זה פיקוח נפש והוא אף פעם לא לוקח סיכון".

 

לוויות - במתכונת מצומצמת בלבד

בתוך כך הודיעו בתי הדין הרבניים באזורי העימות על ביטול כל הדיונים שנקבעו בהם להיום – גם זאת בהנחיית פיקוד העורף. נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי דוד לאו, הנחה את הדיינים לדאוג לכך כי למרות ההשבתה - בקשות לסעדים דחופים ייענו באופן פרטני לפי הצורך.

 

 

בהתאם להנחיית מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס, פעילות המועצות הדתיות מוגדרות כסקטור חיוני ועל כן תימשך בהתאם להנחיות פיקוד העורף. לוויות יתקיימו במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות פיקוד העורף בכל איזור. המשרד לשירותי דת אף הנחה את המועצות הדתיות להפעיל מקוואות ממוגנים בלבד. עוד נמסר כי מנכ"ל המשרד הורה לוודא שכלל מפעלי המזון החיוניים מקבלים את שירותי הכשרות כנדרש, ושאין מחסור במשגיחים.

 

הרב חזקיהו סאמין, ראש אגף נישואין במשרד הדתות, יזם פתיחת מוקד חירום של משרד הדתות בשיתוף מיזם הנישואין בנועם דניאלי. המוקד ייתן מענה מיידי של רבנים כוננים לכל נקודת יישוב - ללא דרישת תשלום. ניתן לפנות למוקד בנועם דניאלי (24 שעות ביממה. 037790743).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
פגיעה ישירה בבית בנתיבות הבוקר
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים