טל זכריה אז והיום. "הייתי מאושרת. תמיד חלמתי על תלתלים"

"פתאום הפכתי מחלקה למתולתלת": נשים שגילו יום אחד שהשיער שלהן השתנה לגמרי

לא מעט נשים מגלות להפתעתן שהשיער החלק שלהן התקרזל. ולא, לא מדובר ביום שיער רע, וגם לא בגלל שהן שכחו לבקר במספרה. למה זה קורה, ואיך היו התגובות?

פורסם:
לא מעט נשים מגלות יום אחד שמשהו בשיער שלהן השתנה. לא מדובר ביום שיער רע, השיער פשוט נהיה אחר. בתוך כמה חודשים כבר ברור להן – השיער החלק שלהן הפך למתולתל. המטמורפוזה הזאת מתרחשת בעיקר בגיל ההתבגרות, אך גם כך סתם, באמצע החיים, כתלתל ביום בהיר.
מה הסיבה לכך שיום אחד, בלי שום הודעה מוקדמת, השיער הופך למתולתל? "הקרזול של השערה תלוי במבנה הזקיק", מסבירה ד"ר ליבי כוכבי, רופאת עור מומחית בכירורגיית קרקפת ושיער. "המבנה הזה מושפע גנטית. במידה שהזקיק ישר - תצמח שערה ישרה, ואם הוא מעוקל, תצמח שערה מתולתלת. שערה גדלה במשך כחמש שנים, ואז היא נושרת והזקיק מתנוון. כאשר חוזרים לשלב הצמיחה, זקיק זהה גדל מחדש ושערה נוצרת בתוכו. לעתים בשלב החידוש הזקיק מתעקל. הסיבות לשינוי במבנה הזקיק עדיין לא ברורות. אחת התאוריות קושרת את השינוי הזה לשינויים הורמונליים. לסברה זו עדיין לא נמצא ביסוס מדעי”.

"הצטלמתי סלפי וגיליתי שאני מתולתלת"

טל זכריה, בת 27, סטודנטית למשפטים מירושלים, גילתה שהיא מתולתלת לפני שנה, כשהצטלמה לתמונת סלפי. "עברתי עם השיער תקופה לא ברורה", היא מספרת. "השיער שלי היה תמיד חלק, ופתאום לא הבנתי מה קורה לו. הוא היה נפוח כל הזמן. לא יכולתי לפזר אותו בכלל, הוא נראה זוועה. חשבתי שאולי הוא התייבש בגלל בליאז' שעשיתי".
איך גילית שאת מתולתלת?
"טסתי למזרח עם בן הזוג שלי, והיה שלב שבילינו במשך חודש בחופים מבודדים בקמבודיה. לא היו שם מראות, ובנוסף גם לא צילמתי עם הטלפון אלא עם מצלמה, כך שלא ראיתי את עצמי. יום אחד בא לי לעשות סלפי עם הים. הצטלמתי, הסתכלתי על התמונה ופתאום הבנתי שיש לי תלתלים".
בן זוגך לא קלט את זה?
"הוא ראה אותי יום־יום, אז הוא חווה את התהליך בהדרגה. בשבילי זה היה בום. חשבתי שאולי זה קשור לצבע שעשיתי, אבל גם אחרי שסיפרתי את השיער הצבוע התלתלים נשארו".
טל זכריה: "חזרתי לעבודה אחרי שנה של טיול, ואנשים לא ידעו איך לאכול את זה. אבל אני עפתי על זה. זה מקרין שמחת חיים, נפח ונוכחות"
איך הרגשת עם התלתלים החדשים שלך?
"הייתי מאושרת. תמיד חלמתי על תלתלים, חשבתי שזה נורא יפה. בגיל 14-13 קניתי לי בייביליס, ואני זוכרת שעבדתי שעתיים כדי לעשות לי תלתלים בחצי ראש, אבל עד שהגעתי לחצי השני - החצי הראשון כבר היה חלק. הוא פשוט לא החזיק את התלתלים. עכשיו אני ממש מרוצה וכל הזמן מפחדת שזה ייעלם”.
ואיך היו התגובות?
"חזרתי לעבודה אחרי שנה של טיול, ואנשים לא ידעו איך לאכול את זה. אבל אני עפתי על זה. זה מקרין שמחת חיים, נפח ונוכחות. אני מאוד אוהבת את זה, ואני מניחה שזה מקרין החוצה”.
מה השתנה בשגרת הטיפוח שלך?
"הכל. בעצם לא הייתה לי שגרת טיפוח לפני כן. לא משנה מה הייתי עושה, השיער פשוט היה חלק. היום זה עולם אחר. יש יום חפיפה וזו סצנה שלוקחת הרבה זמן. עושה סקוויש אנד קונדיש. הופכת את הראש, מסרקת הפוך, עם האצבעות ולא עם מסרק, ומחדירה את המרכך ואת המסכה בתנועות כיווצ'וץ' כדי ליצור תלתל יותר מוגדר. זה לוקח איזה רבע שעה אבל זה עושה פלאים. אחרי המקלחת אני משתמשת בקרם גלייז, שוב מכווצ'צ'ת את השיער כשהוא לח ומייבשת אותו עם חולצת כותנה. בנוסף, הפסקתי לעשות גוונים כי הבנתי שזה מייבש את התלתלים".

"חשבתי שאני נס רפואי”

לדנה הלר (39), עורכת דין שגרה בגבעתיים עם בן זוגה (גם הוא מתולתל), זה קרה בגיל 34. "היה לי שיער מאוד חלק", היא משחזרת, "שאחר כך נהיה גלי. לפני כחמש שנים שמתי לב שהשיער לא מסתדר לי. זה נמשך כמה חודשים. יום אחד חברה מתולתלת שלי שאלה אם ניסיתי לא לסרק את השיער אחרי המקלחת. החלטתי לנסות, וזהו, באותו יום הבנתי שנהייתי מתולתלת. זה כל כך מוזר, שתמיד כשמשחקים אמת או שקר אני מנצחת: אף אחד לא מאמין שפעם היה לי שיער חלק”.
4 צפייה בגלריה
 דנה הלר חלקה ומתולתלת
 דנה הלר חלקה ומתולתלת
דנה הלר. אופי של מתולתלת
(צילום: שרון לוי, אלבום פרטי)

אהבת את השינוי?
“חשבתי שזה לגמרי מגניב. יש לי גם אופי של מתולתלת, אני קופצנית כזאת. אבל הסביבה אהבה פחות. זה היה הלם. לאמא שלי לקח שלוש שנים להתרגל לעניין, פתאום הילדה שלה נראית אחרת. אחותי וחברות שלי אמרו שאני צריכה להחליק את השיער. ממש אמרו לי, 'אי־אפשר להסתכל עלייך'. לקחו את זה מאוד קשה".
דנה הלר: "זה היה הלם. לאמא שלי לקח שלוש שנים להתרגל. אחותי וחברות שלי אמרו לי, 'אי־אפשר להסתכל עלייך'"
והיום?
"היום כבר רגילים. גם למדתי לטפל בשיער. לדעתי קל יותר לטפל בתלתלים מאשר בשיער גלי, שלפעמים יש לו נפח. היום השיער נראה טוב ואני אוהבת אותו”.
יש לך מושג איך ולמה זה קרה?
“לא הבנתי מה יכול להסביר את זה. חשבתי שאני נס רפואי. הלכתי לספרית והיא אמרה לי, 'לא, זה קורה. יש לך מזל שזה קרה לך בכל הראש. יש כאלה שזה קורה להן בחלק מהשיער'".
איך את מטפלת בו?
"בעבר הייתי חופפת כל יום כמעט ומסתפרת יותר. היום אני חופפת פחות, משתמשת בשמפו ובמסכה, מניחה לשיער להתייבש לבד, שמה עליו קרם לחות וישנה עם קוקו”.

"השיער כל הזמן מפתיע אותי"

לרעות גלבלום מקריית־אונו, עורכת דין שמייצגת נפגעות ונפגעי תקיפה מינית, תמיד היה שיער חלק. גלבלום, נשואה ואם לשתיים (9 ,12) גילתה לפני שנה, בגיל 39, "בקבוק" אחד בחלק הקדמי של הראש. "תמיד חלמתי להיות מתולתלת", היא מספרת, "וממש התלהבתי. צילמתי את התלתל הזה מכל כיוון. בעלת משרד העו"ד שבו אני עובדת היא מתולתלת, אז התחלנו לצחוק שהיא הדביקה אותי. אחרי כמה ימים הופיע בקבוק נוסף, ובהמשך כל הראש שלי נהיה מתולתל. מאוד חששתי שזה ייעלם, אבל אחרי שנה נראה לי שזה כבר סופי. אני יודעת שזה קורה להרבה בנות בגיל 13-12, אז אני משערת שזה קשור להורמונים. אולי אצלי זה משהו שמקדים את המנופאוזה".
4 צפייה בגלריה
 רעות גלבלום
 רעות גלבלום
רעות גלבלום. חלמה להיות מתולתלת
(צילום: אלבום פרטי)

הטיפול שלך בשיער השתנה מאז המהפך?
"הכל השתנה. הפסקתי לחפוף, כי למדתי שהשמפו מייבש מאוד. אני משתמשת במרכך פעמיים בשבוע. אני עושה 'חפיפה' הפוכה, עם הראש למטה, ומכווצ'צ'ת את השיער עם המרכך. את הייבוש אני עושה במגבת מיקרופייבר, ובלילה אני ישנה עם קוקו, אחרת השיער לא סימטרי. אף פעם לא התעסקתי בטיפוח, עד היום אני בקושי יודעת להתאפר, ופתאום אני חוקרת מסכות לשיער".

רעות גלבלום: "השיער כל פעם נראה קצת אחרת. תלתלים זה קצת כמו לגדל בעל חיים, עם רצונות משלו"

איך הבנות שלך הגיבו לשינוי?
"זה בעיקר הצחיק אותן. זה דבר די מצחיק".
זה בטח מפתיע אותך כל פעם מחדש.
"כל הזמן אני מופתעת מחדש. לא רק מהעובדה שיש לי תלתלים אלא גם כי השיער כל הזמן מפתיע אותי. הוא כל פעם נראה קצת אחרת. זה קצת כמו לגדל בעל חיים, עם רצונות משלו".

"היום אני לא יכולה לדמיין את עצמי עם שיער חלק"

לטל אלישע, בת 28 מרמת־גן, data manager באיביי, התחילו לצמוח תלתלים כשהייתה בת 21. "עד אז היה לי שיער חלק", היא מספרת. "עברתי לאיטליה, ואחרי שנה התחילו להופיע לי תלתלים בחלק התחתון של השיער. כעבור כמה חודשים השיער נהפך למתולתל כולו. כשחזרתי לארץ אנשים מאוד הופתעו. היום לא מאמינים שפעם היה לי שיער חלק, כל כך התרגלו לתלתלים וזה ממש הפך לחלק ממני. זה כבר אופי".

4 צפייה בגלריה
 טל אלישע
 טל אלישע
(צילום: אלבום פרטי)

איך התייחסת לשינוי?
"בהתחלה חשבתי שזה יעבור, לא הבנתי מה קורה. חשבתי שאולי זה קשור להורמונים או לשינוי האקלים בגלל המעבר לאיטליה. דיברתי עם ספר, והוא אמר שאולי זה שינוי רגשי. בסוף הבנתי שהתלתלים כאן כדי להישאר וזרמתי עם זה. היום אני לא יכולה לדמיין את עצמי עם שיער חלק. לפני שנה הלכתי למסיבת פורים עם החלקה, ופשוט לא הרגשתי אני”.
טל אלישע: "היום לא מאמינים שפעם היה לי שיער חלק, כל כך התרגלו לתלתלים וזה ממש הפך לחלק ממני. זה כבר אופי"
איך את מטפלת בתלתלים?
"כשהשיער היה חלק סתם חפפתי ושמתי מרכך. היום זו שגרה של קרם, גלייז ומסכות. יש לי חברות שהן מתולתלות מהילדות, והן סוחבות משקעים, כי לא תמיד פשוט לטפל בשיער. אצלי זה הגיע בגיל בוגר, אז אחרי שהבנתי איך מטפלים בתלתלים אני רק נהנית".

סקוויש אנד קונדיש!
הטיפים של אוריין פז, מייסדת קהילת "מתולתלות" בפייסבוק ובאינסטגרם
ו. ייבוש השיער עם חולצת כותנה או מגבת מיקרופייבר, במקום מגבת רגילה, עוזר למזער את הפריז (החשמל הסטטי) בשיער.
2. מחפשות נפח? יבשו את השיער באמצעות דיפיוזר, מלמטה כלפי מעלה. למתקדמות - ניתן להיעזר גם במסרק אפרו.
3. שיטת קסם להחדרת לחות לתלתלים - squish and condish: מריחת המסכות והקרמים על השיער כשהראש במהופך, תוך כדי כיווצ'וץ' התלתלים.
4. הג׳ל הוא מוצר שימושי מאוד, שתפקידו לשמור על צורתם של התלתלים לאורך זמן. מרחו מעט ג׳ל לאחר השימוש בקרם או במוס וכווצו את השיער בתנועות כלפי מעלה. לאחר שהשיער מתייבש, כווצו בשנית על מנת להותיר שיער רך ונעים.
5. אף כובע לא מצליח לאכלס את השיער? הנה טיפ אליפות שעלה אצלנו בקהילה! קחו כובע מצחייה פשוט וגזרו את החלק האחורי שלו - מהקודקוד ועד לגומי. התוצאה היא ״חור״ גדול מספיק בשביל התלתלים.
6. תלתלים זו הפתעה חדשה בכל יום. קבלו את זה בהבנה, העצימו אותם ושאו אותם בגאווה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button