יעל אלעד

"כשעושים סקס בחושך פחות מסתכלים בעיניים, פחות רואים את האדם שאיתנו"

מרגישות שאתן מסוגלות לעשות סקס רק בחשיכה מוחלטת? כדאי לכן לנסות להדליק לפחות אור קטן. יעל אלעד מסבירה מדוע

פורסם:
יעל אלעד (32), מנחה ומלווה תהליכי חיבור למיניות ולגוף ומורה לתקשורת אינטימית. בזוגיות, גרה בפרדס־חנה

היי יעל, הרבה נשים מסרבות לעשות סקס באור ומבקשות תנאים של חושך מוחלט. ממה זה נובע?
"בראש ובראשונה זה קשור בדימוי גוף שלילי, שנובע מכך שאנחנו גדלות על אידיאל יופי שאינו ריאלי. אז כשאנחנו לבושות יש לנו אמצעי הגנה, אבל לחשוף את העירום האנושי שלנו כפי שהוא, זה דבר מאוד פגיע. יש כאן גם אלמנט של רצון בשליטה: אם אני מתפשטת מול האור ואפשר לראות את שיפולי הבטן או את החצ'קון שיש לי בישבן, אז השליטה באיזשהו אופן נלקחת ממני, ויש בזה משהו מפחיד - שיראו אותי כמו שאני ואולי לא יאהבו אותי.
"בחושך גם פחות מסתכלים בעיניים, פחות רואים את האדם שאיתנו ופחות רואים אותי בעונג שלי. הרבה אנשים מתביישים להיראות בעונג שלהם, לגנוח ולעשות פרצופים שהם לא תמיד פוטוגניים".
יש גם גברים שמתביישים לעשות סקס באור?
"האמת היא שכן. בדרך כלל אומרים שנשים הן יותר חסרות ביטחון בנוגע למראה שלהן וגברים יותר חסרי ביטחון בנוגע לביצועים ולתפקוד, אבל אני חושבת שלכולנו יש הכול מהכול, וגם גברים חווים חוסר ביטחון סביב הגוף שלהם. רובנו, בלי קשר למגדר, פשוט חוששים שלא יאהבו אותנו כפי שאנחנו. שלא נהיה מספיק סקסיים, שלא נעמוד באיזשהו סטנדרט מדומיין".
מצד שני, דווקא מין בחושך מאפשר התנתקות והתמקדות במגע ובתחושות. את יכולה להסיט הצידה את המחשבות על המראה שלך ולהיות נטו בעונג.
"נכון. סקס בחושך הוא לא דבר רע, הוא יכול להיות מדהים. מי שתמיד מדליקים אור, אני ממליצה להם לפחות פעם אחת לעשות סקס בחושך מוחלט או עם כיסוי עיניים, ולראות איך זה משפיע על יתר החושים. אבל אם אני עושה סקס אך ורק בחושך ולא מרגישה בנוח כשיש אפילו טיפה קטנה של אור, אז זה כן משהו ששווה לעבוד עליו".
למה, בעצם?
"כי מה יקרה אם יהיה לי פרטנר שכן ירצה לעשות סקס באור? או אם הטלפון שלי יידלק באמצע, ויראו אותי באיזושהי זווית לא מחמיאה? האם אני מיד אתנתק מהעונג ואתחיל להילחץ? אין שום רע בסקס בחושך, אבל זה לא פותר את נושא דימוי הגוף. זה פלסטר". ‬
איך זה משפיע על בן או בת הזוג, כשאנחנו מוכנים לשכב איתם אך ורק בחושך?
"זה עלול לייצר תחושה של חוסר אמון, שאין חופש ושיש יותר מדי חוקים, ואז המין מראש מרגיש פחות אינטימי".
‬מה את ממליצה לעשות כדי לנטרל את הבושה?
"להתחיל לעשות עבודה של אהבה עצמית. להבין ממה אני מתביישת ואיך ניתן למוסס את זה ולהיות בשלום עם עצמי. חשוב לזכור שלהתפשט בחושך ולהרגיש בושה לגבי הגוף שלי, זה בעצם לא להיות בתוך הרגע עם בן או בת הזוג".
איך את מציעה לעבור מחושך לאור?
"אפשר להתחיל עם אור קטן, למשל נר. יכול להיות שעצם זה שתהיה פתאום נוכחות של אור קטן בחדר, תשנה בפעמים הראשונות את איך שאני אתנהל. אני מציעה לא להתייחס לאור שנדלק כאיזו התמודדות נוראית שאני צריכה לשרוד אותה, אלא לראות מה היתרון של זה – למשל, שיש לי עכשיו עוד חוש שאני יכולה ליהנות ממנו. כדאי גם לזכור שחוסר ביטחון במיניות הוא מנת חלקם של רוב בני האדם. כולנו מגיעים עם פחדים".
בנוסף, אם הוא או היא כבר הגיעו איתך עד לפה - כנראה שהם נמשכים אלייך כפי שאת.
"ממש. כשאנשים נמצאים איתנו בתוך סיטואציה תשוקתית ומינית, הם מסתכלים עלינו בעיניים טובות. משהו בעוררות, בתשוקה ובמשיכה מאוד משכר, ממש כמו סם, וכשאנחנו בתוך הסם הזה, אנחנו פחות נתעכב על שערה סוררת. ואני אגיד יותר מזה - אם יש מישהו שיפסיק להימשך אליי כי אני אנושית, אז אני לא רוצה להיות איתו. אני לא רוצה להיות במיטה עם מישהו שהמשיכה שלו אליי כל כך שברירית, עד שהיא עלולה להיעלם רק בגלל שערה שאינה במקום. אני רוצה שמי שאני צוללת איתו למיניות יאהב אותי עם העגלגלות ועם החצ'קונים, כי לכולנו יש אותם. אין אנשים שאין להם על הגוף את סימני החיים האלה".
סקס טיפ: "לא להיכנס למיטה עם אנשים שאין לי איתם אינטימיות, כי אז באמת הכול מאיים יותר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button