עידן טל בשטח. "התבאסתי להוריד שיער שאני מגדל כבר שנתיים ומשהו"

"היי מתולתלות, אני לוחם במילואים וסובל עם השיער. יש טיפים?"

עידן טל, לוחם הנדסה קרבית שמשרת במילואים, פרסם פוסט בקבוצת "מתולתלות" בפייסבוק, שגרר מאות תגובות. מתברר שלטפח שיער מתולתל בתנאי שטח במילואים - זה קשה במיוחד, וממש לא משנה אם את אישה או גבר

פורסם:
בין שלל האתגרים שמציב השירות בשטח, נוסף לרשימה של מתולתלות ומתולתלים גם תחזוק השיער וסידורו. עידן טל (30), לוחם הנדסה קרבית שמשרת במילואים כמעט מתחילת הלחימה, החליט לחפש מענה לאתגר ופרסם פוסט בקבוצת "מתולתלות" בפייסבוק, שגרר מאות תגובות:
"היי מתולתלות, אני בדילמה ענקית. אני לוחם במילואים ואני פשוט סובל עם השיער", כתב טל. "הוא הופך לאבן כשאני לא מתקלח הרבה זמן ובגלל שהוא מתולתל יש לי מלא פריז וזה נתקע לי בקליפסים של הקסדה. אם אני אוסף אותו טוב טוב למעלה זה מפריע לי לעטות את הקסדה וקוקו מאחור נתקע לי בשכפ"ץ ובווסט ודוחף לי את הראש קדימה. אני ממש שוקל להסתפר, אבל כמובן שאני סופר מתבאס להוריד שיער שאני מגדל כבר שנתיים ומשהו. יש לכן אולי טיפים רלוונטיים? אני נגביסט, אז הקסדה שלי כבדה עם האמצעי לראיית לילה".
טל הכיר את הקבוצה דרך בת זוג לשעבר, ומאז הוא חבר בה: "האקסית שלי מתולתלת וממנה למדתי על קיומה של הקבוצה. דרך הבנות הנפלאות שבה גיליתי את סודות המסכות לשיער וכל מיני קרמים למיניהם".
ציפית לכל כך הרבה תגובות ועצות על הפוסט?
"מצחיק כל הסיפור הזה, באמת שהעליתי את הפוסט בשיא התמימות. היו כאלה שהציעו להגיע לאיפה שאני מוצב ולסדר לי את השיער, אבל חוץ מזה קיבלתי מלא טיפים טובים".
בין שלל הטיפים שחילקו חברות הקבוצה הוצע לטל: לקלוע צמת שורש אחרי המקלחת, לקלוע צמות צמודות בכל הראש, לאסוף את השיער בבנדנה או בכובע רחצה ולהשתמש בקרם לריכוך השיער. יש כאלה שהציעו לו פשוט להסתפר או לגלח את השיער ולגדל מחדש אחרי המלחמה.
במה בחרת?
"בעצת הלוחמות שהגיבו לי על הפוסט אני אוסף אותו לקוקו נמוך וזה מתלבש מעולה, מהיר ונוח".
אוריין פז, בעלת מותג מוצרי השיער My Curly Way ומייסדת קבוצת "מתולתלות" (שקמה בשנת 2015 מתוך הצורך של פז לקבל את התלתלים שלה באהבה), מספרת שמאז תחילת המלחמה יש עלייה בביקוש לפתרונות טיפול בשיער מתולתל, כשיותר ויותר מתולתלות ומתולתלים בשטח מתלוננים על יובש ועל קשרים:
"יש הרבה מאוד פוסטים של מילואימניקים ומילואימניקיות בנושא. הקבוצה אמנם נקראת 'מתולתלות' אבל היא לגמרי מיועדת גם לגברים. רוב השאלות הן בסגנון - מה עושים עם השיער? הוא לעתים לא נכנס לקסדה, ואם הוא כבר נכנס, הוא יבש וגמור מכל האבק והחול. בנוסף, אין מספיק זמן לחפוף ונורא קשה לעשות את זה בשטח. יש הרבה דיווחים על נשירת שיער, לא רק של מתולתלים ומתולתלות. כולם בלחץ ובחרדה וזה מאוד טבעי והגיוני. כולנו באותה סירה".
2 צפייה בגלריה
אוריין פז, מנהלת קבוצת מתולתלות
אוריין פז, מנהלת קבוצת מתולתלות
כולנו באותה סירה. אוריין פז
(צילום: ירון בן חור)
אילו עצות את נותנת להם?
"חשוב לדעת שבמצב של נשירה נורמלית נושרות עד 100 שערות ביום. בשיער מתולתל, השיער הנושר לא מחליק החוצה במהלך היום כמו בשיער חלק, ולכן את רוב השיער שנושר אנחנו רואות במקלחת ולא במהלך היום. אז אם מישהי חופפת פעם בשלושה ימים היא אמורה לראות משהו כמו 300 שערות, ואם היא חופפת פעם בשבוע, היא תראה כפול מזה. אם זה מעבר לכמות הזאת, אז זו כבר נשירה אמיתית וכדאי לפנות לרופא עור עם מומחיות בקרקפת.
"מעבר לכך, למי שנמצאים בשטח, הפתרון שעולה הרבה מאוד בקבוצה הוא לעשות צמות, בין אם זה צמות קטנות או צמות גדולות יותר, וכך קל להכניס את השיער לתוך הקסדה. באופן זה אפשר גם למשוך יותר זמן בין החפיפות כי השיער קלוע בתוך הצמה וחשוף פחות לנזקי הסביבה".

איך לשמור על התלתלים בשטח

"התגובה של השיער לתנאי שטח ולהיעדר שגרת טיפוח משפיעה יותר על מתולתלות ומתולתלים מאשר על בעלי שיער חלק", אומר לנו מעצב השיער ליאור בן־דוד. "תלתלים בתנאי שטח סופגים יותר לכלוך ונוטים לקשרים ויובש, וכאשר השהות בשטח היא ארוכת טווח, יש סיכוי טוב גם להיווצרות טבעית של ראסטות. הנה כמה המלצות שעשויות להקל על חיי הגיבורות והגיבורים בעלי התלתלים שבשטח:
1. בראש ובראשונה מומלץ להימנע מכלל התכשירים שאנחנו משתמשים בהם בבית מאחר שלרוב הם לא יתאימו לתנאי השטח. קרמים וסרומים שומניים למיניהם רק יסייעו לספיגת לכלוך וחול בשיער, לכן עדיף שלא להשתמש בהם.
2. לקראת היציאה לשטח אפשר להשתמש במסכה שמתירה קשרים, להבריש את השיער ולחפוף. את אותה הפעילות מומלץ לעשות גם בחזרה מהשטח או כאשר יש זמינות לשגרת טיפוח.
3. בעת היציאה לשטח מומלץ שהשיער יהיה חפוף ואסוף, יש להצטייד בספריי לחות שיכול לשמור על השיער בלי להעמיס עליו שומניות.
4. אם כבר יצאת לשטח ונוצרו ראסטות - בהזדמנות הראשונה יש לסרק את השיער עם מסרק דק. כדי להתיר את הראסטה מומלץ להשתמש בספריי מתיר קשרים או בסרום מתקן, לאחר מכן לחפוף טוב ולא להשתמש בשום חומרי עיצוב. לאחר כמה ימים אפשר לחזור לשגרת הטיפוח הרגילה.
5. בשום אופן לא לישון עם שיער רטוב - זו עצה התקפה גם לתנאי שטח וגם לתנאי בית".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button