"אני מקווה שיום אחד תהיה בבית הזה נשיאה"

הגברת מיכל הרצוג התפטרה מעבודתה כעורכת דין כדי להיות הגברת הראשונה. יעל ארד מונתה לאחרונה ליו"ר הוועד האולימפי. במפגש מיוחד שהתקיים בבית הנשיא, כחלק מוועידת "הנשים של המדינה" של ynet, "ידיעות אחרונות" ו"לאשה", הן שוחחו על תפקידיהן ועל הדרך לשנות ולחזק את נוכחותן של נשים במוקדי כוח, וקראו לגברים להצטרף לתהליכי השינוי. צפו בווידאו

פורסם:
צפו בווידאו
( צילום: חגי דקל, ירון שרון)

"החיים שלי עברו שינוי מאוד מאוד גדול", הודתה מיכל הרצוג בפני יעל ארד, בשיחה שהתקיימה ביניהן לרגל ועידת "הנשים של המדינה". הרצוג, עורכת דין, הפכה לגברת הראשונה בחודש יולי האחרון, כשבעלה, יצחק הרצוג, מונה לנשיא המדינה. גם יעל ארד, שזכתה במדליה האולימפית הראשונה בישראל, החלה תפקיד חדש לא מזמן: בנובמבר 2021 היא מונתה ליו"ר הוועד האולימפי הישראלי. "היה לי מאוד חשוב לעמוד בראש המערכת הספורטיבית בישראל", אמרה ארד, "לא בגלל שאני אישה אלא בגלל שאני ספורטאית, ספורטאית עבר. זו הפעם ראשונה שספורטאי או ספורטאית עומדים בראש הוועד האולימפי. מאז שפרשתי, ב-1996, שאפתי לחזור ולהשפיע על החזון והמדיניות של הספורט בישראל ואני מאוד שמחה שזה קרה".
הרצוג וארד חולקות רצון לנצל את תפקידיהן כדי להשפיע ולחזק את נוכחותן של נשים במוקדי הכוח וקבלת ההחלטות בתחומים השונים. "גם את וגם אני חווינו את החוויה של להיות האישה היחידה בחדר", אמרה הרצוג לארד, "וצריך לתקן את זה".
2 צפייה בגלריה
יעל ארד ומיכל הרצוג
יעל ארד ומיכל הרצוג
לא להיות האישה היחידה בחדר. הרצוג וארד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
את "ועידת הנשים של המדינה" פתחה מרים נופך-מוזס, העורכת האחראית של "לאשה", שבירכה את הגברת הרצוג ואת המשתתפות, וקראה להמשיך את המאבק למען זכויות נשים ושווין הזדמנויות. "נשים שלובות בכל תחומי העשייה והחיים בארץ, אך לא מספיק", אמרה. "לחוסר השוויון הזה יש שורשים עמוקים וסיבות רבות. אחת מהן היא העובדה שנשים ממעיטות בערכן. הגיע הזמן שזה ישתנה. אם כל אישה מצליחה שהגיעה לתפקיד מפתח תדאג לקדם את הנשים הראויות לכך ולפתוח עבורן את הדלת, נהיה במקום הרבה יותר טוב".

בשיחה עם הגברת הראשונה, סיפרה יעל ארד על השינוי שעשה נשיא הוועד האולימפי הבין-לאומי, תומאס באך: "הוא החליט שהספורט הלאומי צריך להיות שוויוני, ובאולימפיאדה האחרונה זו הייתה הפעם הראשונה שזה היה כך – 49.5% היו נשים. הוא הכריח את כל ההתאחדויות הלאומיות להפוך את הספורט לשוויוני. זה שגבר מוביל עושה את זה, זה דבר אדיר. לגברים יש תפקיד לא פחות חשוב מאשר לנו בעניין הזה", אמרה. מיכל הרצוג אמרה כי הנשיא הרצוג הוא "פמיניסט גדול" וסיפרה על התהליך המתרחש בבית הנשיא: "יש פה עשייה נפלאה, בהנגשה של בית הנשיא כבית העם, שהוא פתוח לכולם". כשהרצוג הזכירה כי בקרוב תחל בתפקידה, לראשונה, מזכירה צבאית לנשיא, ארד הוסיפה שהיא מקווה שיום אחד תהיה בבית הזה גם נשיאה.
"בטח הלו"ז שלך מטורף, רצה מאירוע לאירוע", אמרה ארד להרצוג. הגברת הראשונה, שעסקה, כאמור, בעריכת דין, סיפרה על הדרך בה היא מנסה לצקת תוכן לתפקידה החדש: "התפטרתי מעבודתי, מפני שאני מרגישה שניתנה לנו, לנשיא ולי, מתנה גדולה ואנחנו רוצים להשתמש בה בצורה ראויה ולהביא את הערך המוסף שלנו גם כזוג, כי אנחנו עובדים הרבה ביחד. אני לאט לאט לומדת ומוצאת את המקום שלי בעשייה הזאת".
2 צפייה בגלריה
יעל ארד ומיכל הרצוג
יעל ארד ומיכל הרצוג
הרצוג וארד. " יש עדיין הרבה מקום לשינוי"
(צילום: אלכס קולומויסקי)

השתיים הסכימו כי דוגמה אישית היא דרך נפלאה להשפיע וכי יש חשיבות רבה לעידוד ולפירגון, ולהנגשת הדרך לשוויון. "אני מסתכלת לפעמים גם על צורת ההתבטאות הציבורית כלפי נשים", הוסיפה הרצוג. "השפה מאוד חשובה בעיניי, כי בסוף היא יוצרת מציאות. אנשים מרשים לעצמם לדבר כלפי נשים בצורה שהם לא היו מדברים בה על וגם אל גברים אחרים. אנחנו יודעות שחלו שיפורים מאוד גדולים, אבל יש עדיין הרבה מקום. אנחנו בדרכים טובות ובכוונות טובות, ולחיי המעשים והדוגמה האישית". ויעל ארד סיכמה: "אני מסתכלת על אנשים כאנשים, כולם, גברים ונשים, צריכים לבוא עם הכישורים שלהם, לפרגן ולהתפתח. הגברים צריכים להוביל יחד איתנו את השינוי הזה, את המהפכה הזאת". צפו בשיחה המלאה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button