שביט ויזל עם הבת מיכאלה: "מאז שילדתי נולדתי מחדש. משהו בי נרגע"

אחרי שנים של ניסיונות להרות והפסקת היריון, שביט ויזל חובקת את מיכאלה בת החמישה חודשים. עכשיו היא מסמנת את המטרות הבאות: מותג ביוטי משלה, והמשך סיוע לנשים שפונות אליה לעזרה: "אני רוצה להגיד להן שאין צורך לשקוע במרה שחורה. הנה, אני עושה כתבת שער עם תינוקת בריאה״

אורית מרלין־רוזנצוייג
פורסם:
צפו בווידאו
( כתבת וידאו: מלי זיידמן)
לפני חודש וחצי עצרה משאית באחד הרחובות השקטים של מושב עדנים בשרון. מהמכונית שנסעה מאחוריה הגיחו בני זוג, תינוקת חייכנית וכלב אנרגטי. רק בודדים ידעו כי השכנים החדשים הם מלכת היופי לשעבר שביט ויזל, בעלה אוהד בן נון, התינוקת מיכאלה בת החמישה חודשים והכלב טומי.
״לו היה הכי קשה", צוחקת ויזל כשאנחנו יוצאות לחצר הבית החדש. ״הוא כבר בן תשע, כל החיים שלו הוא גר בתל־אביב, והיה יורד לטיול במעלית שלוש פעמים ביום. ופתאום גם הוא היה צריך להסתגל לשינוי".
"כשיש ילדה, מרגיש צפוף ומנוכר לחיות בבניין בדירת שלושה חדרים. רציתי משהו אחר, רציתי אוויר"
למה החלטתם לעבור מהמגדל התל־אביבי שבו התגוררתם למושב?
"זה חלק מהשינוי שעברנו אחרי הלידה של מיכאלה. כשיש ילדה, מרגיש צפוף ומנוכר לחיות בבניין בדירת שלושה חדרים. רציתי משהו אחר, רציתי אוויר. חיפשנו המון זמן, ובסוף מצאנו את הבית המדהים הזה. הכי רגוע ו־20 דקות מתל אביב ביום בלי פקקים".
הבית היפהפה הוא התגשמותו של החלום הבורגני. ״כל העיצוב שאת רואה פה, זה הכל אוהד״, היא מספרת. מאחורי הבית משתרעת חוות סוסים השייכת לבעלים של הנחלה, אבל עד הצילומים לכתבה הזו, ויזל לא הספיקה להסתובב שם. ״לא היה לי זמן", היא מסבירה, "החיים אינטנסיביים כשיש תינוקת".
4 צפייה בגלריה
שביט ויזל
שביט ויזל
"המעבר למושב הוא חלק מהשינוי שעברנו אחרי הלידה של מיכאלה"
(צילום: ערן לוי, סגנון: אייל חג'בי ל"סולו")

אמרתי לעצמי: אחזיק ילד בריא בידיים

לאימהות המיוחלת ויזל (32) הגיעה לאחר כמה שנים לא פשוטות, שכללו הפלות בשלבים מוקדמים מאוד וגם היריון אחד בשלב מתקדם – שבוע 21 – שחשפה רק כשאי־אפשר היה להסתיר יותר את הבטן. חודש לאחר מכן, באוקטובר 2020, הודיעה ברשתות החברתיות שהיא נאלצת לבצע הפסקת היריון בעקבות תוצאות לא תקינות של בדיקת מי השפיר והצ׳יפ הגנטי.
התגובות על החשיפה הזו, היא מגלה, ממשיכות לזרום עד היום. "מאז שיצאתי עם הסיפור הזה אני מקבלת כל כך הרבה ריקושטים של אנשים - משפחה, חברות שאמרו לי ׳יש לי ארבעה ילדים אבל היו לי עשרה הריונות׳. היום השיח יותר פתוח. נראה לנו שיש יותר הפלות, אבל היו משחר ההיסטוריה. זה נושא שלא הייתי נחשפת אליו כנראה אם לא הייתי מספרת לעולם את הקשיים שלי".
היו גם תגובות לא חיוביות. הופתעת מזה?
"זה לא היה קל. המון אנשים כתבו לי, ׳תגידי, את משחקת אותה אלוהים? איך את מפסיקה היריון?׳ כתבו לי דברים קשים מאוד. זה היה רגע שבו חשבתי, אולי לא הייתי צריכה לפרסם את זה, אבל לא יכולתי שלא. רציתי לשחרר את זה ממני".
4 צפייה בגלריה
שביט ויזל עם הבעל אוהד בן נון
שביט ויזל עם הבעל אוהד בן נון
עם הבעל אוהד. "החיים אינטנסיביים כשיש תינוקת"
(צילום: אלבום פרטי)
נשים כותבות לך עד היום. בזכות החשיפה הפכת לשגרירת הנושא הכאוב והלא מדובר.
"ואני זמינה לכולן. כל בחורה שכותבת לי באינסטגרם וצריכה אוזן קשבת, כי היא בתהליך של הפסקת היריון, אני עונה לה. כל מי שכותבת לי בנושא הזה, אני שם בשבילה".
"היום, כשאני שנתיים אחרי הפסקת ההיריון, אני מבינה את המשקל ואת העומק של מה שעברתי. אני מלווה נשים שעוברות את התהליך הזה, ומסתכלת על זה ממקום חדש. אני חושבת שחשוב להתאבל. נשים כותבות לי, ׳איך הצלחת בזמנו להיות עם חברות שלך שיש להן ילדים? אני לא יכולה׳. אני עונה להן: ׳זה באמת לא פשוט, וזה בסדר לכאוב. זה בסדר לבכות ולהיות באבל על האובדן, אבל הגוף שלך חזק ואם תהיי חזקה ותחשבי מחשבות טובות, המחשבה מייצרת מציאות׳. קלישאה, אבל אמת. לכולן אני אומרת את מה שאמרתי אז לעצמי: ׳גם אם זה ייקח שנה או שנתיים, אני אחזיק ילד בריא בידיים".
הלכת לטיפול כדי לעכל את האובדן?
"כן, במשך תקופה הייתי אצל פסיכולוגית, ועטפתי את עצמי באנשים שתומכים בי ומחזקים אותי. אני עושה את השער הזה היום ולא אז, כשקרה המקרה, כי רציתי לדבר כשיש לי מסר. אני רוצה להגיד לנשים אחרות - אין צורך לשקוע במרה שחורה. הנה, אני עושה כתבת שער עם תינוקת בריאה״.

מה עושים עם תינוקת?

אחרי הסערה ההיא, ביקשה ויזל לנוח ולתת לגוף שלה להשתקם. ״בהתחלה אמרתי, אני רוצה רגע קצת ליהנות מהחיים, אבל נכנסתי להיריון טפו טפו מהר יחסית״, היא מספרת.
הצלחת ליהנות מההיריון הזה?
"לא. הייתי בחרדות כל הזמן. שמתי לעצמי יעדים קטנים, ניצחונות קטנים. כל בדיקה אמרתי, טוב, זו בדיקה תקינה, אבל בואי חכי לבדיקה הבאה. כך הייתי הרבה מאוד זמן, ממש עד הסוף. לא לבשתי בגדי היריון בכלל. רק בגדי גברים במידות גדולות. לא קניתי כלום".
"בהיריון של מיכאלה הייתי בחרדות כל הזמן. כל בדיקה אמרתי, טוב, בואי חכי לבדיקה הבאה. לא לבשתי בגדי היריון בכלל, רק בגדי גברים במידות גדולות. לא קניתי כלום"
בשבוע ה־20 היא עברה כמה רגעים מותחים, כשאושפזה למשך כמה ימים ושוחררה עם הנחיה לנוח בבית בשל חשש ללידה מוקדמת. ״אמרו לי, תגיעי לשבוע 32 והכל יהיה בסדר. הייתי צריכה ללכת כמה צעדים ביום כדי למנוע בצקות״.
כשהיא מתחילה לספר על הלידה, שאירעה בשבוע ה־39, היא מהססת. ״כל דבר טוב שקורה סביב הילדה, ישר אומרים לך 'אל תספרי, אל תגידי, שלא יפתחו עין', ולכן אני מספרת לך על זה בחצי חרדה״, היא מודה. ״בבוקר הרגשתי טפטוף של מי השפיר, הגעתי לאיכילוב ושם הודיעו לי שאני עולה לחדר לידה. שאלתי, 'ככה מרגישה לידה'? ובדיוק התחילו לי צירים. הייתה איתי מיילדת מלאך שעברה איתי תהליך מדהים. עלינו לחדר הלידה בשעה שתיים בצהריים, ומיכאלה יצאה בחמש".
4 צפייה בגלריה
שביט ויזל
שביט ויזל
יש לי תדמית של מלכת היופי האסופה"
(צילום: ערן לוי, סגנון: אייל חג'בי ל"סולו")

את כבר יודעת לומר איזו אמא את?
"נורא רציתי להיות אמא רגועה ולא לחוצה שכל דבר מפחיד אותה, ואני חושבת שהצלחתי בזה. כמו כל אמא טרייה עברו עליי לילות ללא שינה, וניסיון להבין רגע מי נגד מי ומה זה הדבר הזה שנחת לי בבית ומה עושים איתו. נעזרתי בהמון אנשים. תינוק בבית זה קשה וזה מטלטל את הכל. בהתחלה עוטפים אותך ואת מקבלת המון מתנות ומכינים לך אוכל, ואחרי כמה ימים את נשארת לבד, ושואלת את עצמך - רגע, אני צריכה להכין עכשיו את האוכל? ומי יחזיק אותה? מי שבתוך כל זה גם מיניקות ושואבות, אני מצדיעה להן".
איך את היית עם ההנקה?
"הינקתי את מיכאלה חודש וחצי. בהתחלה הלך לי סבבה, ואז הרגשתי שהנקה מלאה מעמיסה עליי, רגשית ונפשית. הנפש עוברת טלטלה אחרי הלידה, וכשאת מיניקה הנקה מלאה, התינוקת כל הזמן עלייך. היא תלויה רק בך, אין אף אחד אחר שיכול להיות איתה. בכל רגע שלא הינקתי הייתי צריכה לשאוב. בשלב מסוים הבנתי שאני לא יכולה להשתעבד לזה. לא יכולתי לצאת שנייה להתאוורר, הרגשתי שאני נשאבת למקום לא טוב. באותו שבוע שהפסקתי להיניק היא כבר ישנה אצל אמא שלי לילה אחד. רציתי להיות טובה יותר עבור עצמי, עבור בעלי ועבורה".
חודש אחרי הלידה, כשהיא עדיין מיניקה, חזרה ויזל להצטלם לקמפיין של ״רזילי״, צילומים שחיכו לה בסבלנות עד שתלד. זו נורמה חדשה ומשמחת בישראל, שסומנה גם על ידי חברת ״גולברי״ שצילמה את אילנית לוי לקמפיין כשהיא בחודשי היריון מתקדמים.
"תינוק בבית זה קשה וזה מטלטל את הכל. בהתחלה עוטפים אותך ומכינים לך אוכל, ואחרי כמה ימים את נשארת לבד, ושואלת - רגע, אני צריכה להכין עכשיו את האוכל? ומי יחזיק אותה?"

ויזל רוצה עכשיו להתחיל מחדש. היא נפרדה מהסוכן, וכמו מפורסמות רבות אחרות, עובדת כעת על השקת מותג ביוטי משלה. ״היום, יותר מתמיד, אני רוצה לפרוץ גבולות ולהצליח. תחשבי שבעצם לא עבדתי כמעט בשום עבודה אחרת חוץ מדוגמנות. שנים הייתי על הקו עם חו״ל, צעדתי על מסלולים של תצוגות מאוד שוות, כמו ארמאני ורוברטו קוואלי. עכשיו אני רוצה לפנות לעוד אפיקים שמביאים אותי לידי ביטוי, כמו לייצר מותג ולהיכנס לשותפויות".

4 צפייה בגלריה
שביט ויזל
שביט ויזל
"הרגשתי שהנקה מלאה מעמיסה עליי, רגשית ונפשית"
(צילום: ערן לוי, סגנון: אייל חג'בי ל"סולו")

למה דווקא עכשיו?
"מאז שילדתי נולדתי מחדש. לפני כן הייתי בהתכנסות סביב הניסיונות להפוך לאמא והשקעתי את כל האנרגיה בזה, שמתי את עצמי במקום שני לטובת המטרה הזו, מבחירה. ברגע שמיכאלה נולדה, הכל נרגע. אני יכולה לחשוב מה בא לי לעשות בקריירה".
מה את מאחלת לעצמך לשנה החדשה?
"לעוף. מאז שמיכאלה נולדה בא לי חדש. רענון. להשתחרר. בא לי שאנשים יכירו אותי. כרגע לא מכירים אותי. ברור שאני אשמה בזה. התחלתי את הקריירה כשדוגמנית הייתה דוגמנית וזהו, ועם השנים העולם השתנה, ואני נשארתי באותו מקום. אני מגיעה היום לפגישות ושואלים אותי, ׳למה רק עכשיו גילינו אותך?׳ יש לי תדמית של מלכת היופי האסופה, אבל אני יכולה להעיד על עצמי שאני מצחיקה וכיפית, ולא מכירים את הצד הזה בי".
הראיון המלא עם שביט ויזל מתפרסם בגליון "לאשה" החש, השבוע בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button