הרבנית רחל בזק. "אני לא חושבת שבאים לשיעורים שלי בגללי, זו התורה שאני מביאה"

הרבנית של הטיקטוק: כך הפכה רחל בזק לגורו של הסלבס ושל אלפי עוקבות

עד לא מזמן, הרבנית רחל בזק הייתה יועצת חינוכית, "הנכדה של" (הרב הראשי מרדכי אליהו ז"ל) ו"הבת של" (שמואל אליהו, הרב של צפת). היום היא מנהיגה רוחנית בזכות עצמה: לינור אברג'יל מארחת שיעורים שלה בביתה, שר פיטנס מכרה את הרשת לרמי לוי בזכותה, ואלפים עוקבות אחריה ברשתות החברתיות. ריאיון מיוחד

פורסם:
יום אחד בלבד אחרי ששר סנדה (עד לא מזמן שר פיטנס) הגישה בקשה לבית המשפט להקפאת הליכים והסדר חוב, היא הגיעה לביתה של הרבנית רחל בזק בנתניה, למשתה פורים המסורתי. זו הייתה יממה דרמטית עבור שר, ובכל זאת היא לא ויתרה על מפגש עם הרבנית, שאליו באה עם בני משפחתה. את משקפי השמש הגדולים והכהים לא הסירה מפניה לאורך כל האירוע, אות לשעות הקשות שהיא עוברת.
המשתה כולל סעודה וריקודים (נשים בסלון, גברים בחצר), ואחריו מבקשת הרבנית מהנשים להתיישב במעגל, לפתוח לרווחה את כפות הידיים ולהפנות בקשות למלך מלכי המלכים. "תבקשו בלי להתבייש. 'כל הפושט יד נותנים לו'", היא מפצירה. כל אחת מבקשת בקשה לעצמה ולמשפחתה, והאחרות עונות 'אמן' מהדהד.
"זו הפעם הראשונה שלך אצל הרבנית? זהירות, זה ממכר", לוחשת לי אחת המשתתפות. כשמגיע תורה של שר, היא מסתפקת בבקשת בריאות לחולי ישראל. הרבנית בזק מברכת אותה "שהכול יתהפך לטובה ושתזכי לכל הישועות".
מאוחר יותר תספר לי הרבנית: "לא ישנתי כל הלילה אחרי השיחה עם שר. היא כל כך בכתה. אמרתי לה שהיא קשורה לכל כך הרבה אנשים, ושאלוקים ישים אותה במקום אחר שגם בו היא תשפיע".
9 צפייה בגלריה
שר סנדה
שר סנדה
לא הסירה את משקפי השמש. שר סנדה
(צילום: עדי אורני)

שר מארחת בביתה בקביעות שיעורים של הרבנית. בנוסף, מתקיימים שיעורים שבועיים קבועים גם בביתה של לינור אברג'יל. לשיעורים האלה מגיעות, בין היתר, יפית אטיאס (בתו של רמי לוי), טהוניה רובל, שמחה גואטה, מור ממן וליאור קוקה.
נראה שהקהל שלך מגוון.
"יש לי תלמידות מחסידויות בבני־ברק ויש תלמידות חילוניות מתל־אביב. יש נשים ידועות שלא הכרתי לפני שהגיעו לשיעורים שלי, אבל אני לא מרגישה שבאים בגללי", היא מצטנעת. "זו התורה שאני מביאה. אם הייתי מלמדת משהו אחר, לא בטוח שאנשים היו מתמגנטים".

הפסיכולוגיה של פרשת השבוע

בזק (38) נשואה לרב בצלאל בזק, ראש קהילת חוזרים בתשובה בנתניה, שבימים אלה לומד לדיינות, היא אמא לשמונה (כשצולמה לכתבה, עוד הייתה בהיריון). היא בתו של הרב שמואל אליהו, מהרבנים החשובים של זרם הכיפות הסרוגות אך שייך לצד היותר תורני שלו, ונכדתו של הרב הראשי לשעבר, מרדכי אליהו ז"ל, שהיה בעל מעמד תורני, ידוע כמקובל ומוקד עליה לרגל לדתיים, חרדיים, ואיך לא, פוליטיקאים ואנשי עסקים.
עד לפני שלוש שנים עבדה כיועצת בבית ספר יסודי בנתניה. היא בעלת שני תארים, ראשון ושני, בייעוץ חינוכי, ובעלת הסמכה בייעוץ זוגי. בשעות אחר הצהריים והערב טיפלה בקליניקה שבביתה בנשים ובזוגות באמצעות כלים נוספים שלמדה, כמו NLP ,TAT ואימאגו, "הכול בחיבור לתורת הקבלה ובחיבור להשם", היא אומרת. חוץ מזה, העבירה שיעורים לקבוצות נשים. "אני כתובת תורנית־רוחנית־אנושית לכל מה שאנשים צריכים, כל מי שרוצה ללמוד איך להיות אישה מוארת ושמחה, מתקבלת בברכה".
9 צפייה בגלריה
משתה פורים אצל הרבנית רחל בזק
משתה פורים אצל הרבנית רחל בזק
במשתה פורים. "זהירות, זה ממכר"
(צילום: תחיה ברק)

בתקופת הקורונה, כשלא יכלה לקיים שיעורים, פתחה ערוץ יוטיוב. משם, זה התפוצץ. היום לערוץ שלה יש עשרת אלפים מנויים וכל שיעור שהיא מעלה זוכה לאלפי צפיות. לשיעורים הפיזיים מגיעות עשרות נשים, ולכנסים המיוחדים שהחלה לערוך בשנתיים האחרונות מגיעות אלפי נשים. "אישה שרגילה ללמוד כל שבוע, להתבונן בעצמה, זה כמו מים לנפש", היא אומרת. "קניתי ציוד יקר ואני מעלה את כל השיעורים שאני מעבירה למדיה. ברוך השם, הקהל הולך וגדל. בהתחלה עקבתי אחרי הצפיות. ראיתי שזה גדל מ־50 ל־200, ל־1,000, 2,000 ו־5,000 צפיות. אבל אז הרגשתי שזה מתחיל להשפיע עליי. את נהיית שמחה או עצובה לפי התפוצה של משהו שהעלית".
"קיבלתי על עצמי לא לבדוק כמה צפו בי ברשתות החברתיות. אם אני רוצה להמשיך עם הדיבור האותנטי, אני צריכה להיות שמורה, לא להיות מושפעת מלייקים"
טבעי.
"אז קיבלתי על עצמי לא לבדוק כמה צפו בי וכמה עשו לי לייק. הסרתי את כל האפליקציות מהסלולרי שלי. באחד השיעורים שהתקיימו אצל שר, הבנות אמרו לי 'נהיית סלב'. שאלתי אותן 'מה זה אומר?'. הן דיווחו לי כמה עוקבות יש לי באינסטגרם. אמרתי להן שהאמת היא שאין לי מושג ושזה שומר עליי. אם אני רוצה להמשיך עם הדיבור האותנטי, אני צריכה להיות שמורה, לא להיות מושפעת מלייקים".

את עדיין מטפלת בקליניקה?
"סגרתי אותה, היה כבר יותר מדי עמוס. זה לא משהו שאדם יכול להכיל. הציעו לי להעלות את המחיר כדי שיגיעו פחות מטופלים, אבל לא רציתי לעשות את זה. עדיף לי לענות ל־30 נשים ששולחות לי שאלות. אני מקבלת מעל מאה שאלות ביום".
מה בעצם קורה במפגש איתך? איך את עוזרת לנשים?
"אחד הדברים המרגשים הם המפגשים של 'החבורה'. להאר"י הייתה חבורה, לבעל שם טוב הייתה חבורה. חיבור בין אנשים הוא מכפיל כוח משמעותי. נשים נפגשות, לומדות על עצמן ועל מערכות יחסים ומביאות תכנים מחייהן לשיעור. מה שהייתי עושה בקליניקה, אני עושה עם החבורה. אני מלמדת אותן את הפסיכולוגיה של הנפש בשילוב עם כלים רוחניים, לפעמים אני לוקחת את הפרשה של אותו השבוע ומתאימה אותה לנפש. זו תורה נשית, עגולה. לא שפה גברית. בסוף, המטרה שלי אחרי מפגש, היא לא שלנשים יהיו עוד דברי תורה בראש, עוד פירושים. לא שלא כיף להרחיב את הידע, אבל אני רוצה שהמפגש שלהן עם היומיום יהיה יותר חי, שהמפגש עם השם לא יהיה דרך אסור ומותר אלא הרבה יותר עמוק. ברגע שהיניקה שלך לא מגיעה מהזולת ולא מהתהומות של החיים, אלא מהעל־מודע, זה מכניס לחיים אור זך ומרפא".
9 צפייה בגלריה
מימין למעלה, בכיוון השעון: טהוניה רובל, שמחה גואטה, לינור אברג'יל, מור ממן
מימין למעלה, בכיוון השעון: טהוניה רובל, שמחה גואטה, לינור אברג'יל, מור ממן
תלמידות של הרבנית. טהוניה, שמחה גואטה, מור ממן ולינור אברג'יל
(צילום: רון קדמי, דניאל אלסטר, טל שחר, עדי אורני)

כדי לקחת חלק ב"חבורה" צריך לשלם.
"זה מפגש שבועי של שלוש שעות, כך שהתשלום הוא כמעט סמלי. אי־אפשר להעביר אדם תהליך נפשי אם הוא לא מושקע בזה".
את גם מציעה לרווקות מציאת אהבת אמת ב־40 יום. יומרני משהו, לא?
"ראיתי את הכאב המטורף שיש לרווקות ולגרושות בכל המגזרים ובניתי תוכנית שמלווה אותן. ברוחניות, 40 ימים זו תקופת הזמן שבה אדם עושה שינוי והוא הופך לחלק מהטבע שלו. אני לא מבטיחה הבטחות, אבל אני כן אומרת להן שמשהו טוב יקרה. למה? כי הן עברו תהליך טיפולי של שחרור פחדים, חסימות וריפוי הקשר עם ההורים שמאוד משפיע על הזוגיות. אני חושבת שאישה שלא תקועה יותר בחוויות שהיו לה עם איזה גבר, אלא משוחררת ופתוחה, מזמנת לעצמה טוב. כל דבר שקורה לנו בחיים הוא תוצר של המחשבות שלנו והדיבורים שלנו. כשאת פתוחה והלב שלך שמח, הרבה טוב יכול להתרחש אצלך. תראי הודעה מרגשת שקיבלתי מבת 57 שנכנסה עכשיו לזוגיות (מקריאה מהסלולרי): 'התהליך איתך פתח לי את הלב שוב להאמין שבעזרת השם אוכל לזכות באהבת אמת גם בגילי'".

שליחות בנתניה

בזק נולדה בירושלים, בת רביעית משבעה אחים. כשאביה, הרב שמואל אליהו, התמנה לרב של שלומי, המשפחה עברה להתגורר שם. שלוש שנים מאוחר יותר, כשהייתה בת חמש, מונה האב לתפקיד הרב של צפת והמשפחה השתקעה בעיר. אמה, טובה, מנהלת את מדרשת "תכלת" (מי שהקימה את המדרשה, אגב, הייתה חמותה של בזק).
איך היית כילדה, כנערה?
"שובבה. כשבגרתי, לא הלכתי צנוע אלא מאוד־מאוד צמוד. בגדים שמבליטים את הגוף בצורה לא יפה. אולי אם חילונים היו רואים אותי זה לא היה נראה מוגזם, אבל הלכתי הפוך מהפסיקות של סבא. במקומות שהסתובבתי בהם התבאסו עליי, איך אני לא מייצגת את סבא שלי בכבוד. היו יכולים להגיד, 'מה סבא שלך אומר על איך שאת לבושה?'".
ואיך סבא הגיב להופעה שלך?
"היה בו מלא אור. איש צדיק שחי הכי קרוב להשם. כשהייתי פוגשת אותו, הייתי מרגישה שאני הכי טובה בעולם. הרגשתי שהוא רואה רק את העיניים שלי ואת הלב שלי. הוא אף פעם לא העיר ולא הסתכל על איך שאני מתלבשת. זה לא מעניין. המבט שלו עליי חצוב לי בנשמה. התחושה שאני רק טובה, שיש בי רק טוב, זו מתנת חיים".
9 צפייה בגלריה
הרב מרדכי אליהו זצ"ל
הרב מרדכי אליהו זצ"ל
"המבט שלו חצוב לי בנשמה". הסב, הרב מרדכי אליהו זצ"ל
(צילום: מיכאל קרמר)

גם היום המראה שלך בולט וססגוני.
"למדתי מאמא שלי שאישה צריכה להיות מלכה. גדלתי על אמא וסבתות שלבושות מאוד יפה. גם הבית שלהן וגם הכלים בבית יפים. כתוב על תלמיד חכם שאם יש לו רבב בבגדו, הוא חייב מיתה. לבוש מגלה את הפנימיות, הוא מספר עלייך משהו. בית המקדש, המקום הכי קדוש, היה שיא היופי".
כשסיימה ללמוד באולפנה היוקרתית בהר"ן בגדרה, הדריכה שם שנה במסגרת שירות לאומי. אחריה, חזרה לצפת והחלה ללמוד במדרשת תכלת. את התואר הראשון בייעוץ חינוכי ותנ"ך עשתה במכללה הדתית "בית וגן" בירושלים.
"כשהייתי נערה לבשתי בגדים צמודים מאוד. אמרו לי, 'מה סבא שלך אומר על זה?'. אבל הוא אף פעם לא העיר לי, אלא נתן לי תחושה שיש בי רק טוב"
בעלה, בצלאל בזק, מגיע גם הוא ממשפחה בעל משקל סגולי בציונות הדתית. סבא רבא שלו, שעל שמו הוא קרוי, ואשתו שושנה היו פעילי ציבור - יש רחוב על שמו בירושלים. סבו, יעקב, היה פרופסור למשפטים וסגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, ושפט בתיקים עם ווליום ציבורי גבוה (למשל, במשפט של יונה אברושמי שרצח את פעיל השמאל אמיל גרינצווייג, ובאחד מהמשפטים של מייסד תנועת כך, הרב מאיר כהנא). אחיו של יעקב, שמואל, היה מזכיר ועדת הכספים בכנסת. דודתו של בצלאל, תמר (בתו של יעקב), מכהנת כיום כסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים.
ספרי על ההיכרות בינך ובין בצלאל.
"ההורים שלנו חברים, אבא של בצלאל הוא אב בית הדין של צפת. גם האמהות שלנו חברות, והחליטו לשדך בינינו. הוא היה הבחור הראשון שפגשתי בשידוך. הייתי אז בת 20 והוא בן 19".
אחרי הנישואים עברתם לנתניה?
"בשנים הראשונות לנישואים התגוררנו במצפה־יריחו. בצלאל למד בישיבה גבוהה שם. בצבא הוא שירת כרב צבאי. כשהוא סיים את המסלול בישיבה, התלבטנו איפה אנחנו רוצים לגור. רצינו לצאת לעולם, לפגוש את עם ישראל. שאלנו את סבא שלי, כי כל תשובה שלו הייתה מדויקת לנשמה. הוא אמר 'נתניה'. כששאלנו למה, הוא ענה, 'כי יש לבעלך שליחות שם'. עברנו לנתניה ותוך תקופה הציעו לבעלי להיות רב של בית הכנסת על שם הרב אליהו".
אחיך הבכור, עמיחי אליהו, הוא שר המורשת מטעם עוצמה יהודית, מפלגתו של בן גביר. איך את עם העשייה הפוליטית שלו?
"לפני שהוא נכנס לפוליטיקה, הוא התייעץ עם כל המשפחה. אני לא המלצתי, אבל אבא שלי בירך אותו שילך ויצליח. עמיחי כולו מתיקות ואני מקווה שישרוד. הוא נכס לעם ישראל".
9 צפייה בגלריה
עמיחי אליהו
עמיחי אליהו
"כולו מתיקות". האח, עמיחי אליהו, שר המורשת
(צילום: שלו שלום)

סימן למעמדו הרם של אביה אפשר אולי לראות בפגישה שנערכה החודש בלשכתו בין כמה רבנים בולטים ובין מתנגדי המהפכה המשטרית. בפגישה נכחו, בין השאר, חבר הכנסת גדי איזנקוט, חבר הכנסת מתן כהנא וראש המל"ל לשעבר, גיורא איילנד.
אביה הוא גם לוחם פעיל בפגיעות מיניות: הוא ייסד בית דין לבירור פגיעות בציבור הדתי־חרדי, היה מעורב בחשיפת עזרא שיינברג, שהורשע בניסיון אונס ובמעשים מגונים ופגש את הנפגעים בפרשת משי זהב. עם פרסום התחקיר על פגיעות מיניות של הסופר החרדי חיים ולדר יצא נגדו, והוא גם מוביל חרם נגד הרב ברלנד.
אבא שלך עשה עבודה חשובה במלחמה בפגיעות מיניות. מצד שני, הוא פרסם פסק הלכה גזעני נגד השכרת דירות לערבים.
"אבא שלי יעשה הכול בשביל עם ישראל. הוא דמות שמקובלת על כולם, גם על כל הזרמים בעולם החרדי. הוא עובד בשיתוף פעולה עם פורום 'תקנה', הפוגעים יודעים שיש לו כוח ציבורי והם נשמעים לו. אי־אפשר לעשות איתו עסקאות. הוא איש אמת. הוא מציל אנשים ונשים ומחזיר להם את הכוח לחיות. הוא אמיץ בענייני פגיעות מיניות והוא ספג הרבה בגלל זה. יש תקופות שהוא נזקק לשמירה. גם בנושאים אחרים, הוא לא בא לרַצות אף אחד. הוא אומר את ההלכה, את דבר השם. יש הלכה לשמור שבת ויש הלכה לא להשכיר לערבים".
"אבא שלי יעשה הכול בשביל עם ישראל. הוא עובד בשיתוף פעולה עם פורום 'תקנה', הפוגעים יודעים שיש לו כוח ציבורי והם נשמעים לו. אי־אפשר לעשות איתו עסקאות. הוא איש אמת"
ובכל זאת, לא כל הרבנים יוצאים ואומרים את זה.
"זה לא שאבא שלי הרים דגל. הגיע אליו אדם מצפת, שאל אותו אם מותר לו להשכיר דירה לערבים, והוא ענה לו על פי ההלכה של רבי יוסף קארו, כותב השולחן ערוך. 'לא תחנם' זה איסור למכור קרקעות לגויים. עשו לו אמבוש תקשורתי וזה ביאס את כולנו. הוא מבין את המשמעות שלא לכולם ההלכה נשמעת טוב, אבל הוא אומר, 'אני רב והתפקיד שלי ללמד את ההלכה'. אחרי שזה יצא, היו לו פגישות עם שייחים והם שאלו אותו למה הוא אמר את זה. הוא הסביר להם שזה מה שכתוב בהלכה והם כיבדו את זה.
"תפיסת העולם שלו היא לעזור לעם ישראל. במבחן המציאות, צפת שקטה. במהומות של שומר החומות היו מאבקים בערים מעורבות ובצפת לא. הוא שילם על זה מחיר גדול, יש אנשים שחושבים שהוא גזען והוא הכי לא גזען. הוא הכי אוהב אדם".
9 צפייה בגלריה
הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו
"הוא הכי אוהב אדם". האב, הרב שמואל אליהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)

איך את מסבירה את זה שלאחרונה, אחרי רעידות האדמה בסוריה ובטורקיה, שבהן נספו עשרות אלפי אנשים, הוא רמז ברמז לא דק בכלל שאין להצטער על כך כפי שלא היה מה להצטער כשהמצרים טבעו בים סוף? רק אחרי שרבנים יצאו נגד האמירות האלה הוא הוציא תיקון לדבריו.
"אני לא עוקבת אחרי כל דבר, אי־אפשר לעמוד בקצב שלו. ראיתי את התיקון שהוציא, שכתב שצריך להתפלל על אומות העולם. אין כמעט משפחה שכולה בארץ שהוא לא נוסע לנחם. לפעמים הוא מגיע אליי לפנות בוקר, על הדרך מעוד נסיעה. הוא עורך חופות חינם. הוא אוסף כספים למשפחות חד־הוריות. מי שפוגש אותו, מתאהב בו. יש לי אבא ענק. אז זכותו לחשוב מה שהוא רוצה. אפשר להסכים ואפשר לא".
קורה שאת מתווכחת איתו?
"אני הרבה פעמים לא מסכימה איתו על משהו ומגלה שהוא צודק. כשהייתי ילדה, חשבתי שהוא טוב מדי. אם מישהו יפגע בו, הוא בחיים לא יחזיר. היום אני חושבת שהוא צודק".
"ראיתי את הכאב המטורף שיש לרווקות ולגרושות בכל המגזרים ובניתי תוכנית שמלווה אותן. 40 ימים זו תקופת הזמן שבה אדם עושה שינוי. אני לא מבטיחה הבטחות, אבל אני כן אומרת שמשהו טוב יקרה"
אחד המחירים שהוא אולי שילם הוא שלא מונה להיות להיות רב ראשי למרות שהתמודד פעמיים.
"זה דבר טוב. כבת משפחה, את לא רוצה שאבא שלך יהיה עוד יותר ציבורי. את רוצה לשמור אותו לעצמך. אנחנו לומדים ביחד, עושים חברותא. אין מצב שאני מתקשרת והוא לא עונה לי. הוא הכי מפנק, מכין לי טוסט. אין תחושת החמצה. הוא לא פוליטיקאי טוב והוא לא עסקן, ועדיף ככה".
9 צפייה בגלריה
הרבנית רחל בזק
הרבנית רחל בזק
"הלב שלי רוצה לפגוש כל אחות, אישה ובת"
(צילום: דנה קופל)

לאחרונה פתחה הרבנית גם עמוד טיקטוק. "זה הגיע בעקבות בקשה מהקהל שלי שלא תמיד פנוי לראות משהו ארוך יותר. הלב שלי רוצה לפגוש כל אחות, אישה ובת. הייתי צריכה ללמוד איך לקחת רעיון עמוק ולהגיד אותו בדקה. בהתחלה זה לקח לי שתי דקות וחצי, אבל השתכללתי. אני מתפללת שלא יקרה שאנשים לא יבינו אותי נכון. יש גם משהו מאוד חשוף במדיה הזו, הרצון הוא להביא את פנימיות הלב בכלים חיצוניים".
אין ביקורת חברתית במגזר שלך על כך שאת ברשתות החברתיות האלה?
"הטיקטוק הראשון שלי היה - האם מתאים שרבנית תהיה שם. שלחו לי תגובות של 'ברור, אנחנו צריכות'".
"לילדים שלי יש מכשיר סלולרי טיפש. הם מבינים שיש מטרה לפעילות שלי בטיקטוק, אמא לא משוטטת ברשת כי משעמם לה"
לילדים שלך יש סמארטפונים?
"לילדים יש מכשיר סלולרי טיפש, אבל הם שומעים מהחברים שלהם 'אמא שלך בטיקטוק'. הם מבינים שיש לזה מטרה, אמא לא משוטטת ברשת כי משעמם לה, אלא שזו עוד משימה שאמא צריכה לעשות כדי לעזור לנשים".
בכנות, יש לך שאיפת־על להחזיר נשים בתשובה?
"זו לא המטרה שלי. גדלתי בבית של רבנים גדולים שלא ניסו אף פעם להכתיב לי מה לעשות בחיים. הם גידלו אותי באהבה גדולה, ואני זו שבחרתי את החיים שלי. דווקא בגלל זה המפגש שלי עם השם הוא אישי, אותנטי, חירותי ומלא אהבה. אני מאחלת לכל אחת לפגוש את השם מתוך נביעה פנימית. לא ממשהו חיצוני שמנסה להוביל אותך. אני חושבת שהקרבה להשם היא משהו כל כך אישי שאני לא מתערבת שם".

מה הקשר בין הרבנית לבין רמי לוי?

השבוע פורסם כי רשת גודפארם, שאחד מבעליה הוא רמי לוי, תרכוש את רשת שר פיטנס, שצברה חובות של מליוני שקלים. הקשר בין שר סנדה לבין רמי לוי נוצר בזכות רחל בזק. "הכרתי את הרבנית לפני שלוש שנים", מספרת יפית אטיאס, בתו של רמי לוי וסמנכ"לית השיווק של החברה המשפחתית. "לינור אברג'יל, שהיא חברה טובה, סיפרה לי עליה. באתי לשיעור אחד ונשארתי. אני מגיעה מירושלים לשיעורים בנתניה או אצל שר בתל־אביב".
9 צפייה בגלריה
יפית אטיאס
יפית אטיאס
"רק הנוכחות שלה, זה כדור הרגעה בשבילי". יפית אטיאס
(צילום: חורחה נובומינסקי )

מה בעינייך סוד הקסם שלה?
"רק הנוכחות שלה, להגיד לה שלום, זה כדור הרגעה בשבילי. כשהיא שואלת מה נשמע ואני מספרת לה על משהו שעברתי, מספיקה תשובה של משפט וחצי כדי שאני כבר אחבר את הנקודות של מה שאני לא סגורה עליו. יש לה רוגע של אמונה שהכול מתקיים בסדר האלוקי. זה מחזק אותי. אבא שלי אדם ציבורי, העסק שלנו מוכר, ויש רעשי רקע שיכולים להוציא אותך מאיזון. למדתי מהרבנית לסנן את רעשי הרקע".
איך למדת את זה?
"שיעורי התורה שלה הם כמו טיפול. למדנו עכשיו על עשר המכות. היא סיפרה שמכת כינים זה מלשון כנות. כשאת רוצה לעזור למישהו, תבדקי את ה'כן' שלך, אם באמת התכוונת או שסתם אמרת או שזה נובע מריצוי. את לומדת לקלף את עצמך ולהגיע למי שאת בצורה שלא תרחיק אחרים. זה עוזר לי גם בחיים המשפחתיים וגם בעולם העסקי. יש המון דינמיקות של עובדים־ספקים־לקוחות, ולמדתי ממנה איך להגשים את מה שאני רוצה בצורה הרמונית, שאנשים לא יכעסו ולא יתמרדו".
וגם העסקה האחרונה שלכם, רכישת שר פיטנס, בעצם קשורה אליה.
"אני מאוד מאמינה במותג שר פיטנס, בפעילות שלו ובשירות ללקוחות. חבל שייעלם, זו אבידה להמון נשים".
ידעת שהיא במשבר?
"שמעתי ממנה על מה שקורה, אבל עכשיו אני מסתכלת על זה כאשת עסקים ולא ממקום של חברה. ברוך השם שכל הקצוות התחברו. הרצון לעזור גדול, אבל גם העסק טוב, אז זה שהכל מתחבר זה מצוין".
הרבנית הייתה מעורבת בעסקה?
"החברות שלי ושל שר התהדקה בשיעורים של רבנית והיא בירכה על המהלך, אז בצורה ישירה או עקיפה היא חלק ממנו".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button