מיקה משה ומירי מסיקה. "יש משהו במקצוענות שלה שיש רק לגדולים ביותר"

מירי מסיקה מפנה זרקור לזמרת מיקה משה, 14: "האנרגיה של הגליל נמצאת בנשמה שלה"

פרויקט לנערה ב"לאשה": מירי מסיקה הכירה את מיקה משה ב"בי"ס למוסיקה", הציעה לה לעשות דואט ("כי מה הסיכוי שישמיעו שיר של ילדה") ומודה: "רציתי לתת לה מתנה, בסוף היא נתנה לי"

פורסם:
במסגרת פרויקט מיוחד של "לאשה", ביקשנו משש נשים משפיעות בתחומן לבחור נערות (מתחת לגיל 18) מוכשרות במיוחד, שניתן לסמן אותן כדבר המבטיח הבא בענפי המוזיקה, המדע, התיאטרון, הספורט והמאבק למען הסביבה. מירי מסיקה בחרה מיקה משה בתחום המוזיקה הפופולרית.
מירי מסיקה, זמרת (45), אחת האמניות המצליחות והמוערכות בארץ, החלה את הקריירה שלה בשנת 2004 עם הלהיטים "נובמבר" ו"לשם". ב־2005 זכתה בתארים זמרת השנה ותגלית השנה, שירה "לשם" נבחר לשיר השנה של גלגלצ ורשת ג' ואלבומיה זכו למעמד של פלטינה וזהב.
מסיקה, נשואה למפיק ולמעבד המוזיקלי אורי זך ואמא לשתיים, פצחה באוקטובר 2022 בקריירה בינלאומית כשכיכבה בהפקה האירופית של המחזמר "ביקור התזמורת" והייתה מועמדת לפרס "לורנס אוליבייה" לשחקנית הטובה ביותר.
מיקה משה (15) מקיבוץ כפר־בלום הופיעה לראשונה בגיל 12 בתוכנית "בית ספר למוסיקה" ששודרה ב־2020. היא הגיעה למקום השלישי, בסיועה של השופטת והמנטורית שלה, מירי מסיקה.
מיקה היא האמצעית משלושת ילדיהם של מעין (50), עובדת במשרד מהנדסים וארז (48), מנכ"ל מלון גליליון. "ההורים שלי מקריבים המון בשביל הקריירה שלי", אומרת מיקה. "מאז שהייתי ילדה חפרתי להוריי שייקחו אותי ל'בית ספר למוזיקה', אבל אנחנו גרים בצפון הרחוק וזה מאמץ לא קטן. בסוף הם נכנעו וזו הייתה הפתעה מוחלטת שהתקבלתי. הם נוסעים איתי לכל מקום, עוזרים לי לבחור שירים וגם בגדים, הם מעורבים מאוד".

מירי על מיקה: "אני צופה לה הצלחה בחו"ל"

"הכרתי את מיקה כשהייתה נערה צעירה בעונה הרביעית של 'בית ספר למוסיקה' והתאהבתי מיד. היא גרה בגליל, המקום האהוב עליי, והאנרגיה של הגליל נמצאת בתוך הנשמה שלה. רציתי לתת לה מתנה ולשיר איתה דואט, כי מה הסיכויים שישמיעו שיר של ילדה בת 12 אם אני לא אצטרף אליו, אבל מתברר שהיא זו שנתנה לי מתנה ענקית - שיר ששינה חיים לכל כך הרבה אנשים. מאז שהוצאנו את השיר ניסו לשיר איתי כמה וכמה נשים, וביניהן זמרות גדולות, ולא הצליחו לרגש כמו נערה בת 14.
מירי: "למרות שמיקה יכולה להיות הבת שלי, למדתי ממנה המון. יש לה יכולת הגשה של טקסט שלא נתקלתי בה אצל נערה כל כך צעירה"
"יש משהו במקצוענות שלה, בשקט הפנימי שלה, בצניעות שלה, שיש רק לגדולים ביותר, ולמרות שהיא יכולה להיות הבת שלי, למדתי ממנה המון. אני צופה למיקה הצלחה לא רק בארץ, אלא גם בחו"ל, כי מעבר לכישרון הגדול יש לה יכולת הגשה והבנה של טקסט שלא נתקלתי בהם אצל נערה כל כך צעירה. היא רק תלך ותגדל".


מיקה: "לא האמנתי שדואט עם מירי יכול באמת לקרות"

"אחרי הצילומים לתוכנית רציתי להוציא שיר משלי ופניתי לכותבת הודיה חיוט שגרה לידי בקריית־שמונה", מספרת מיקה משה. "דיברתי איתה על החיים שלי ועל החלומות שלי, היא הכירה לי את אלנתן שלום המלחין, ויחד הם יצרו את "יש לך אותך". האמת היא שהקלטתי אותו לבד, אבל אלנתן בדיוק עבד עם מירי על שיר אחר, הוא השמיע לה את השיר והיא החליטה להצטרף. כששלחו לי את השיר כדואט לא האמנתי, זה היה מטורף, סוג של חלום שלא האמנתי שיכול באמת לקרות".
איך את מסבירה את ההצלחה של השיר?
"לא חשבתי שהוא יצליח ככה, הייתי רק בת 13 כשהוצאנו אותו, ולא ידעתי כלום מהחיים שלי. יש בו מסר מעצים, אנשים מקעקעים מילים מהשיר על הגוף, אין לי איך להסביר את זה אפילו. השיר מדבר על התהליך שכולנו עוברים בדרך להגשים את עצמנו ועל כמה חשוב שנאמין בעצמנו למרות הקשיים ושנזכור שתמיד יש לנו את עצמנו. השיר עורר הזדהות אצל כל ילדה, נערה ואישה, שתאמין בעצמה ובאמת שלה".
מיקה: "הייתי בת 13 כשהוצאנו את השיר ולא ידעתי כלום מהחיים שלי. לא האמנתי שהוא יצליח ככה, הוא עורר הזדהות אצל כל ילדה, נערה או אישה"
האמנת שהקשר עם מירי יהיה כל כך משמעותי ויימשך גם אחרי התוכנית?
"האמת היא שלא. בצילומים לא היו לנו הרבה מפגשים, אולי חמישה, אבל כבר אז הרגשתי שיש בינינו חיבור עמוק מאוד. הדואט חיבר בינינו עוד יותר".
כבר החלטת שזה הכיוון שלך, או שיש עוד כיוונים שתרצי לבחון בעתיד?
"אני לא רואה את עצמי עושה שום דבר אחר. זה כל מה שמעניין אותי, אני יושבת בכיתה וחושבת על רעיונות לשירים. זו התשוקה שלי והעובדה שיש לי הורים תומכים כל כך מאפשרת לי להגשים את כל החלומות ולעבוד בזה".
על מה את צריכה לוותר בשביל המוזיקה?
"אני לא מרגישה שאני מוותרת, בסופו של דבר, גם אם פה ושם אני מפסידה יום לימודים, בסוף אני משלימה. בבית הספר מפרגנים לי מאוד, מזיזים לי מבחנים, ממירים לעבודות".
איפה תהיי בעוד עשר שנים?
"אני מקווה שעל הבמות, שאפתח לעוד כל מיני סגנונות מוזיקליים והכי חשוב, שאצליח לרגש אנשים ושאנשים יקנו כרטיס להופעה שלי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button