ביוטי מינימליסטי על המסלול של Ermanno Scervino בשבוע האופנה במילאנו.

התחזית לעולם הטיפוח ב-2024: מינימליזם ונגישות כלכלית

איך כל מה שקרה בעולם בשנה שעברה הולך להשפיע על מדף הביוטי שלכן בשנה הקרובה? הטרנדולוגית נתלי יצחקוב מסבירה

פורסם:
כל שנה עובדת הסוכנות לחיזוי טרנדים THE Visionary על תחזית לשנה הבאה. "מדובר בתהליך ארוך של מחקר, ניתוח ויישום", אומרת לנו נתלי יצחקוב, בעלת הסוכנות וטרנדולוגית, מעצבת ומרצה. "המתודולוגיה עובדת בסוג של משפך, היא מתחילה מהצגת תהליכים שמתרחשים בעולם, כלומר, מה היו הדרייברים לשינויים - אנחנו עושות איזושהי סינתזה והסקת מסקנות של מה היה בשנה החולפת, מה עתיד להיות ומה הלך הרוח הצרכני העולמי. בהתחלה זה גדול מאוד ולאט־לאט זה יורד לרזולוציות נמוכות יותר. אנחנו תמיד נבדוק אם זה קורה בכל מיני תחומים, גם באופנה, בטכנולוגיה, בעיצוב פנים ובביוטי".
3 צפייה בגלריה
נתלי יצחקוב
נתלי יצחקוב
"ישנן המון תחושות של חשדנות". נתלי יצחקוב
(צילום: מיכאל טופיול)
איך המצב במדינה השפיע על גיבוש התחזית?
"אני בעצם עושה מחקר גלובלי של כל האירועים שקרו בשנה החולפת, לא רק בישראל. לצערי הרב יש עוד מלחמות לא מתוקשרות בעוד מדינות. התחלנו מחקר בינואר ועיבוד מידע ביולי־אוגוסט, זה לוקח המון זמן, וכבר שם היו המון סימנים של שבר והרס קיצוני עולמי וכאוטי. היו רעידות אדמה במרוקו ויוון; משברים פוליטיים וכלכליים בדברים שקשורים למגדר; טכנולוגיה בעיצומה והמון שיח על AI, ובאמת הרגיש לנו שמשהו קיצוני מאוד קורה. כבר כשראיינו אותי ב־2015 אמרתי ש־2030-2020 הולך להיות עשור רווי באסונות טבע, טרור, תחלואה, משברים פוליטיים כלכליים. כיום אנחנו נורא עייפים - רק התאוששנו מהקורונה, שבאמת שינתה הרבה מאוד, גם בעולם הצרכנות כמובן, ואז הגיעה המלחמה".
מה ניתן לצפות בשנת 2024־2025 לפי תחזית הסוכנות?
"האג'נדה של הסוכנות לשנת 2024־2025 נקראת The Outgrowth, משמע, התעוררות, התפכחות. זו גישה שתלווה אותנו בכל האספקטים של חיינו ואף בצרכנות. היא מחולקת לפי מודל ההישרדות הידוע: Fight, Flight, Freeze, Fawn or Fake it (בתרגום חופשי: תילחם, תברח, תקפא, תתמזג או תזייף את זה). הרגשנו שאנחנו באמת במצב כל כך טראומטי בעולם, בכל הדיסציפלינות, גם בתעשיות האופנה והביוטי, ואלו בעצם התגובות שלנו במצבים של טראומה. בעצם לקחנו את זה והמשלנו את זה לעולם של טרנדים, בניסיון לראות איך זה יבוא לידי ביטוי מבחינת הלך רוח מבחינה עיצובית. כרגע העולם במצב של זעם והוא פצוע, כך שכל מותג, כל חברה וכל אישיות, הולכים להגיב בשנה הבאה לכל מיני סיטואציות באופן שונה - אחד יהיה יותר בפְריז ואחד יהיה יותר בפייט".
זה עצוב.
"נכון, ולכן הגישה היא של התעוררות, התפכחות. ישנו פחד שאין לנו על מי לסמוך, אין על מי להישען וספק אם מה שמספרים לנו זו האמת. ישנן המון תחושות של חשדנות".
ואיך זה יבוא לידי ביטוי בעולם הביוטי?
"זה יבוא לידי ביטוי באופנים הבאים:
*מינימליזם: התחזקות מגמת הצמצום - מוצרים עם מיעוט משמעותי ברכיבים ובמוצרים. השאיפה היא דיוק: ישנם נתונים שלפיהם מספר הרכיבים שאנו מורחות על הפנים שלנו ביום גבוה מ־300, וזה נתון שצריך להדליק נורה אדומה אצל כולן. ועל כן המגמה הראשונה היא צמצום ודיוק. כמו כן, הקו הטבעי ימשיך להוביל - ציפורניים טבעיות, פחות הזרקות, איפור נקי מאוד ופחות הדבקות ריסים. זה קילוף של שכבות ותפיסה שמה שאני שמה על הגוף שלי הוא אנרגיה, והאם אני רוצה את האנרגיה הזו? לכן אנחנו נראה הרבה מאוד מוצרים שישאפו למקום הזה.
3 צפייה בגלריה
מתוך שבוע האופנה בניו יורק
מתוך שבוע האופנה בניו יורק
מינימליזם על הציפורניים. מאחורי הקלעים בשבוע האופנה של ניו־יורק
(צילום: Bind Dominik /IL Gettyimages )
אמון: בעקבות התערערות עולמית וחוסר אמון עולמי, הרצון לדעת אמת מוחלטת ייכנס לעולם הביוטי. משמע, איך אני כמותג אגרום לקהל שלי לסמוך עליי, איך אצליח לעודד אותו ולעורר בו ביטחון, להחזיר לו את השמחה שבשנים האחרונות קצת אבדה? למותגים יהיה תפקיד חשוב מאוד, לא רק למכור מוצרים, אלא גם לתרום לבריאות הנפשית של הצרכן, ליצור חוויה משמעותית ומחזקת.
לוקליות: תהיה עלייה במכירות של מותגים מקומיים עם רצון של צרכנים לתרום ולהתחבר לזהות התרבותית. אנחנו רואים את זה כבר עכשיו, מותגים ישראליים שדווקא יש להם אג'נדה מקומית מאוד שפחות שנוטה לבינלאומיות. זה משהו שיכול מאוד להצליח.
נגישות: אנחנו בתחילתו של משבר כלכלי גדול והשאלה הגדולה ביותר של מותגים תהיה איך אני הולך לייצר מוצר טוב, איכותי ונגיש כלכלית? האתגר עומד להיות משמעותי. בעצם, כל התקופה הזאת שאנחנו נכנסים אליה נקראת 'פולי־קרייסס', שזה בעצם התמודדות עם ריבוי של אתגרים ואירועים שקורים בו־זמנית בעולם - יש משבר כלכלי, משבר אישי, משבר צבאי־פוליטי, וכל הדבר הזה משפיע בסוף על הנפש ואת זה מותגים יצטרכו להביא בחשבון - איך אנחנו עוזרים ללקוח להתרומם ולהרים את נפשו ואת מצב רוחו.
פרסונליזציה מבוססת טכנולוגיה: התפתחות הטכנולוגיה והיכולת לייצר מוצרים הרבה יותר פרסונליים ומותאמים לדנ"א של הצרכן. אני קוראת על טכנולוגיות שייקחו בדיקת דם או יסרקו את העור כדי להתאים מוצרים ברמה של 'טיילור מייד', כי מתחזקת ההבנה שלא כל חומר מתאים לכל אחד. הטכנולוגיה תאפשר סריקות ואבחונים מדויקים מאוד, גם אונליין, וזה כבר מתחיל. אנחנו רואים את זה עכשיו בעולם האיפור. מותגים מציעים שאלוני אונליין ולפי זה מתאימים מוצרים. אגב, נראה גם יותר ויותר מוצרים מבוססי בקטריות, תחת טיפוח Postbiotic המשלב מיקרובים בתכשירים, משמע, בקטריות הידידותיות לעור הפנים.
בנוסף, נראה שאנשים ירצו לחגוג את היציאה מהמלחמה. ראינו את זה גם אחרי מלחמת וייטנאם והרבה מאוד מלחמות אחרות שיצרו איזושהי אופנה חדשה.
עלייה בנועזות המגדרית: נראה כאן חגיגה צבעונית עם יותר גברים מהדור הצעיר שמשתמשים באיפור. מה שכן, החגיגה הזו תגיע עם נראות לא מושלמת. ראיתי לאחרונה, למשל, סרטון של מישהי שאיפרה את עצמה כשהיא בוכה, או מישהי שתיעדה את עצמה מתאפרת עם אף שבור. יהיה מין ניסיון לייצר דרך הקוסמטיקה והאיפור חוסר שלמות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button