גן שרף, משמאל: הפרפרים של סטודיו גן, המוצר הנמכר ביותר

"תכתבי את החלומות הכי גדולים שלך ואז תגדילי אותם עוד קצת"

כשגן שרף התחילה לצייר פרפרים היא לא תכננה להקים סטודיו מצליח למוצרי נייר. כשהתחילה לתרום מהכנסותיה לעמותת ל.א. למניעת אלימות היא לא דמיינה שתזדקק לעזרתה. ועכשיו היא לא מאמינה שתגיע עם מוצריה לחו”ל, אבל כנראה שזה הולך לקרות!

כרמל קרמן, מוגש מטעם “גן סטודיו”
פורסם:
הכל התחיל, כמו בהרבה סיפורי הצלחה יפים, במקרה. הימים ימי קורונה, גן שרף, היום בת 26 מרמת גן, הייתה משוחררת מצה”ל, אחרי שירות משמעותי של חמש שנים כקצינה ועבדה בשיווק עסקים, כשהיא מחברת בין אנשים לחלומות שלהם ומוציאה אותם לדרך מקצועית חדשה. “תוך כדי שאני חיה את החלום עם עבודה הכי מדהימה שיש, עשיתי סמינריון בתואר הראשון שלי על פערי המגדר בתקופת הקורונה והזדעזעתי לגלות שמקרי האלימות נגד נשים עלו משמעותית בזמן הזה”, היא מספרת. “החלטתי לא להיות אדישה, והקמתי פרויקט בשם ‘שוות’, שבו פרסמתי ציורים שלי למכירה, והכסף נתרם לעמותת ‘ל.א. לאלימות נגד נשים’.

4 צפייה בגלריה
המוצרים של סטודיו גן
המוצרים של סטודיו גן
"אף פעם לא ממש האמנתי שאפשר להתפרנס מהדברים שאני אוהבת לעשות"
(צילום: עדן רודושקובסקי)

“אחרי כמה חודשים פנתה אליי מישהי שרצתה להדפיס את האיורים שלי על מחברות כמתנה לחברות שלה. אז הדפסתי 100 מחברות, ואמרתי שאנסה למכור ברשתות החברתיות ומקסימום אם זה לא יעבוד אחלק לחברות. הגיעו המחברות וכולן נמכרו תוך שבוע בערך, אז הדפסתי עוד ורציתי לבדוק אם עוד אנשים יאהבו, אז פתחתי דוכן ליום אחד בקניון וזכיתי לתגובות מפרגנות למוצרים, וזה עבד ממש טוב. מאז הדברים המשיכו להתגלגל. GAN STUDIO הוא מותג של מוצרי נייר (מחברות, יומנים, פרינטים, פלאנרים) ואקססוריז מעוצבים שנותנים השראה להגשים חלומות. הוא גם מזמן הפך למשפחה של אנשים שבחרתי שיהיו חלק ממנה. את כל המוצרים אני מאיירת באייפד ומעצבת. מאז כבר נפתחו סניפים בקניון איילון רמת גן, בעזריאלי בתל אביב ובפופ־אפים שונים, האתר עבר שדרוגים משמעותיים והחלומות עוד גדולים”.
"החלום הוא להיות מותג בינלאומי שמפיץ השראה בעולם, ופתאום החלום הפך להיות גדול יותר ממני - להשפיע ממש על אנשים, להוביל אותם להגשים את החלומות שלהם, לכתוב אותם, להתחיל לתכנן ולפעול”
את תורמת חלק מההכנסות של הסטודיו לעמותת ל.א. ספרי למה.
“אני תורמת כבר שנה, אבל לאחרונה הבנתי על בשרי איך זה מרגיש לחוות אלימות. זה היה סימבולי שבמשך שנה אני תורמת לעמותה של נפגעות ואז הופכת להיות כזאת בעצמי. כמי שהכירה את הנושא בחרתי להתלונן ופניתי לקבל סיוע, ואני יכולה להגיד שהתלוותה אליי מישהי מדהימה לחקירות ולעימות במשטרה, וזה הפך את החוויה המאתגרת הזאת לקצת פחות בודדה”.
מה הניע אותך לפתוח עסק?
“הייתי בנקודת זמן שבה לא הייתי בטוחה אם לחזור לקריירה שלי במשאבי אנוש או להיות עצמאית. התראיינתי לתפקידים שהם ‘החלום’, אבל משהו לא ישב לי מספיק טוב בבטן. מה שהניע אותי הוא בעיקר הרצון לא לבזבז את עצמי, להתפתח ולהגשים את עצמי ושאף אחד לא יגביל אותי במה אני יכולה לעשות”.

4 צפייה בגלריה
הפרפרים של סטודיו גן, המוצר הנמכר ביותר
הפרפרים של סטודיו גן, המוצר הנמכר ביותר
"עסק עצמאי זה מחייב, ובשביל שדברים יעבדו את צריכה לעבוד בשבילם"
(צילום: גן שרף)

הסטודיו היה חלום שהתממש?
אני זוכרת את עצמי בבית הספר, תמיד מציירת לעצמי תכנון לשבוע במחברות ומכינה טבלה עם הימים והמשימות שיש לי לעשות, אז אולי כבר אז זה התחיל. אני חושבת שאף פעם לא ממש האמנתי שאפשר להתפרנס מהדברים שאני אוהבת לעשות, אבל כנראה שהיקום הגיע להראות לי אחרת”.
מתי ידעת שזה “זה”?
“הנקודה שבה הבנתי שזה כבר גדול הייתה כשהבאתי את העובדת הראשונה, חברה שלי שבדיוק השתחררה מצה”ל. בנקודה הזאת למדתי לשחרר ולהבין שמישהו אחר גם יכול למכור את המוצרים שלי. אבל הבעיה היא שבכל פעם שאני מגיעה למשהו שרציתי להשיג, כבר יש משהו חדש, אולי בסניף הראשון שייפתח בלונדון או בניו יורק אוכל להגיד את זה”.
מה היה הדבר המפחיד ביותר בתהליך?
“שזה הפך להיות החלום שלי. החלום הוא להיות מותג בינלאומי שמפיץ השראה בעולם, ופתאום החלום הפך להיות גדול יותר ממני - להשפיע ממש על אנשים, להוביל אותם להגשים את החלומות שלהם, לכתוב אותם, להתחיל לתכנן ולפעול”.
"הרבה אנשים בסביבה שלך יסבירו לך למה לא - למה זה לא יעבוד, למה זאת עבודה קשה, למה עכשיו זאת לא תקופה טובה להתחיל... אז תגידי להם תודה על כך שהם באמת דואגים לך, ואז תקיפי את עצמך באנשים שירימו לך"
מהו המוצר הכי נמכר בסטודיו?
“מחברת פרפר ובכלל, כל המוצרים עם הפרפר. הפרפר הפך ללוגו ולסימן ההיכר של המותג. לדעתי הוא הכוכב כי פרפר הוא על זמני ומזכיר לנו כל יום מחדש להפסיק להקשיב למחשבות השליליות שלנו ולהחליף אותן במחשבות חיוביות ובפעולות שיגרמו לנו לעוף”.

4 צפייה בגלריה
המוצרים של סטודיו גן
המוצרים של סטודיו גן
"הגיעו המחברות וכולן נמכרו תוך שבוע בערך"
(צילום: גן שרף)

מה העצות שלך למי שיש לה חלום לפתוח עסק עצמאי?
“קודם כל להבין שכל החששות שלך לגיטימיים, עסק עצמאי זה מחייב מאוד ובשביל שדברים יעבדו את צריכה לעבוד בשבילם!
“והכי חשוב שתביני תמיד לאן את רוצה להגיע, תכתבי את החלומות הכי גדולים שלך ואז תגדילי אותם עוד קצת. אחר כך תבדקי בפרקטיקה מה את עומדת לעשות בשביל שזה יקרה. הסוד הוא תכנון ולחלום מספיק גדול בשביל שתמיד תהיי נלהבת להשיג את החלומות שלך.
“ועוד משהו חשוב זה להבין שהרבה אנשים בסביבה שלך יסבירו לך למה לא - למה זה לא יעבוד, למה זאת עבודה קשה, למה עכשיו זאת לא תקופה טובה להתחיל... אז תגידי להם תודה על כך שהם באמת דואגים לך, ואז תקיפי את עצמך באנשים שירימו לך. צריך לפחות אדם אחד כזה לחגוג איתו הצלחות ולספר על טעויות ורגעים מאתגרים”.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button