בית הארחה כליל

בלי לקרוע את הכיס: 5 אתרי אירוח במחיר שפוי

מחירי האירוח בבתי המלון בישראל מפילים אתכם לקרשים? מתברר שאפשר אחרת, אם מתפשרים על המיקום והפינוק. יעל גרטי מגלה את כל הטיפים שיעזרו לכן לחסוך כסף, וממליצה על מקומות לינה

פורסם:
המומה ממחירי הלינה ברבים מבתי המלון הנחשבים בישראל, בעיקר כעת, בשיא עונת הקיץ, מחירים שתמיד היו גבוהים אבל השנה שברו כמעט כל שיא, יצאתי לברר האם אפשר אחרת. מצוידת בילדה בת אחת עשרה וחצי, חיפשתי בשנתיים האחרונות אתרי לינה וחופשה שמחירם עומד על כמה מאות שקלים ללילה. מצאתי והזמנתי באמצעות האתר הפופולרי "בוקינג.קום", שילמתי מכיסי ולא ציינתי בשום שלב שאני עיתונאית.
התוצאות היו סבירות ובכמה מקומות אף הפתיעו לטובה. מתברר, שאפשר לצאת לחופשה ישראלית במחירים שפויים, צריך רק להתגמש ולהתאמץ, לפעמים להתעלם מפגמים מציקים, ולבוא בגישה חיובית ואופטימית, גם למקומות פשוטים. זכרו תמיד: החופשה היא לא רק המלון, אלא גם התוכן שיוצקים סביבו.

לפני שמזמינים:

  • גמישות במועד החופשה היא עניין משתלם. בדקו תאריכים שונים באתרים, עד שתגיעו לתעריף הנמוך ביותר: הפרש המחירים בין ימים שונים באמצע השבוע, במלונות הזולים, יכול להגיע למאות שקלים.‬ זכרו את כללי האצבע לחופשה זולה: לא בסופי שבוע (חמישי-שבת), לא במלונות יוקרה מפורסמים, לאו דווקא במקומות הכי מבוקשים – אילת, הכנרת או ים המלח.
  • חפשו ב"בוקינג" (או באתרים מקבילים) לפי המיקום המבוקש, ההתאמה להרכב האורחים הצפוי והציון שקיבל המקום, אבל אל תסתפקו בכך: היכנסו לביקורות שכתבו על המקום אורחים שכבר ביקרו בו. לעתים, באופן ישיר או בין השורות, תמצאו שהקום אינו מתאים לכן.
  • העדיפו מקומות שזכו לציון 8.7 לפחות. יש טוענים, שחייבים לבחור אפילו בציון גבוה יותר.
  • נדלקתן על מלון מסוים אבל מחירו גבוה מדי? נסו את שיטת הרגע האחרון, בתנאי שאתן ספונטניות: חכו ליום שבו ברצונכן להגיע, בדקו באתרים השונים (בוקינג, אגודה, הוטלס.קום) או עדיף: צלצלו ישירות למלון.
  • העדיפו בתי מלון שאינם מחייבים אתכן לשלם לפני קבלת החדר. כך תוכלו לבדוק את המקום לפני קבלת המפתח, לבקש חדר אחר אם זה שהוצע לכן אינו מתאים או לדרוש מקצה שיפורים לניקיון, אם יש בכך צורך. צוות המלון יעדיף מן הסתם לשלוח מנקה, מאשר לגלות שהציון בסעיף הניקיון באתר שדרכו הזמנתן צלל פתאום.
  • ברוב אתרי הלינה הזולים ארוחת הבוקר אינה חגיגה קולינרית, אלא אם אתן מתרגשות מביצה קשה, לחם, מלפפון וגבינה לבנה. עדיף לאכול בבית קפה או במסעדה בקרבת מקום, לפי המלצות של מי שמכירים את האזור.
  • כדאי לזכור שהמחירים ב"בוקינג", אינם כוללים מע"מ, כנהוג באתר. הם גם מתייחסים לשתי נפשות בחדר, ללינה בלבד. הציונים מ"בוקינג" עדכניים למועד הכתיבה.
  • זכרו: מחירי הלינה נקבעים לפי היצע וביקוש. ייתכן שבמועד שתזמינו המחיר לא יהיה תואם למחיר הזול שאנחנו שילמנו. יתכן גם, שכלל לא יהיה חדר פנוי.
  • הגעתן ללילה אחד? המקום מצא חן בעיניכן? בררו אם אפשר להישאר ללילה נוסף במחיר מופחת. לעתים קרובות זה עובד.
  • שימו לב: אם מחפשים היטב, בעיקר בימי אמצע השבוע ובמיוחד במוצאי שבת, אפשר למצוא גם בתקופה זאת לילה במחיר שפוי. אבל נדרשים גמישות וסבלנות, המקומות מתמלאים מהר והמחירים מטפסים.

חופשה הפוכה

השיטה הטובה ביותר ליהנות מחופשה וגם לשלם פחות היא לעשות אותה "נגד העדר", כלומר, להתנהג בדיוק הפוך מרוב הנופשים האחרים. למה הכוונה?
  • כולם יוצאים לחופשה ביולי-אוגוסט ובחגים? צאו אחרי החגים, באוקטובר-נובמבר, אפילו בחורף, כשכולם מתכרבלים בבית.
  • כולם נוסעים בחמישי-שבת? סעו בימים הכי פחות צפויים והכי פחות צפופים, למשל, ממוצאי שבת עד יום שני.
  • כולם נוסעים לצפון? סעו הפוך לנגב, לערבה, לירושלים.
  • כולם מצטופפים במלונות המוגדרים "משפחתיים", עם בריכה וחדר אוכל? חפשו מקום לינה מסוג אחר, מלון, הוסטל או צימר, שבסביבתו הקרובה תמצאו מקום נעים לאכול בו, כמו גם אטרקציות שאינן כרוכות בבילוי המוני סביב בריכה אחת.
  • נוסעים עם ילדים? לפעמים משתלם יותר לקחת שניים או שלושה חדרים "זוגיים", מאשר להזמין חדר משפחתי עם 6-4 מיטות או חדרים עם דלת מקשרת ביניהם. לרוב אלה יקרים בהרבה.

5 אתרי אירוח בתקציב אפשרי ====================

דיזנגוף 208
ציון ב"בוקינג": ‭ 8.8 ‬
האם במציאות המקום דומה לתמונות באתר "בוקינג"? כן.
תקציר העניינים: ממוקם ברח' דיזנגוף פינת ארלוזורוב בתל-אביב, בפינה הידועה גם כ"ארלוזורובה פינת דיזנגובה" מתוך המערכון הידוע של הגשש החיוור. מדובר במבנה הנראה כבניין משרדים תמים, אך בתוכו מלון חדש למדי, מעוצב בסגנון מודרני, בצבעים בהירים.
איך היה? התקבלנו בנחמדות וקיבלנו קוד, שאפשר לנו להיכנס למלון גם כשאין איש בקבלה; החדר היה יפה ונקי, בקומה השנייה (ויש מעלית!); המיטות היו נוחות, חדר האמבט מרווח, הטלוויזיה רבת ערוצים; ובזכות הזגוגיות הכפולות בחלונות לא נשמע רעש הרחוב. ישנו בשלווה.
אקשן בסביבה? להזדנגף, כמובן, ובלי לפספס את כיכר דיזנגוף, שעברה מהפך; ללכת לים; לאכול ב"קפה דיזנגוף" הסמוך או בקפה "נולה" ממול.
תמורה לכסף? כן.
למי זה לא יתאים? למי שלא מצליחים לישון כשאין חשכה מוחלטת, כי הווילונות לבנים ואין תריסים.
האם נחזור לשם? בהחלט!

8 צפייה בגלריה
מלון דיזנגוף 208, תל אביב
מלון דיזנגוף 208, תל אביב
חדר במלון "דיזנגוף 208", תל אביב
(צילום: יעל גרטי)

בית הארחה כליל
מיקום: כליל, הגליל המערבי.
ציון ב"בוקינג": 8.9
האם במציאות המקום דומה לתמונות באתר "בוקינג"? כן.
תקציר העניינים: מדובר בבית עץ בן שתי קומות: בקומה התחתונה מתגוררת משפחה, ובעליונה, שרוב שטחה הוא מרפסת מהממת המשקיפה לנוף ירוק, יש שלושה חדרים בלבד: האחד - חדר מעונות, עם מיטות קומתיים, למטיילים חסכנים או למשפחה ספרטנית; בשני - מיטה זוגית; בשלישי - שתי מיטות נפרדות; כל שלושת החדרים חולקים תא שירותים אחד ומקלחת אחת, ויש גם מטבחון שבו תוכלו להכין ארוחות. ועוד דבר: המתחם אקולוגי. את הפסולת האורגנית יש לזרוק למתקן הקומפוסט.
איך היה? בילינו במקום שני לילות בחגי תשרי, לפני כמעט שנתיים. החדר היה בסיסי ונקי, ללא מזגן אבל עם מאוורר קטן. נהנינו מהנוף הירוק, מהשקט, מהקפה של הבוקר ומארוחת הערב במרפסת הנהדרת, מקריאת ספר בערסל בחצר וממשחק פינג-פונג בשולחן שבחצר. פחות אהבנו למצוא עכבישים במקלחת ולהאזין למקהלת הכלבים הנובחים בלילה, אבל תכלס – המקום קרוב לטבע.
אקשן בסביבה: טיול בנחלי הגליל המערבי, סיורים בעכו ובכפרי הדרוזים שבסביבה.
תמורה לכסף? כן, בזכות השלווה הנפלאה במקום.
למי זה לא יתאים? לנכים ולמתקשים בטיפוס (אין מעלית לקומה השנייה) ולמפונקים, שלא יודעים לזרום עם מה שיש. כמו כן בית הארחה אינו מקבל ילדים ובני נוער.
האם נחזור לשם? כן!


8 צפייה בגלריה
בית הארחה כליל
בית הארחה כליל
הנוף היפה מהמרפסת
(צילום: יעל גרטי)

מלון עדן, חיפה
מיקום: רח' שמריהו לוין ‭ ,8‬חיפה.
ציון ב"בוקינג": ‭ 7.6 ‬
האם במציאות המקום דומה לתמונות באתר "בוקינג"? ככה-ככה.
תקציר העניינים: המלון מאכלס מבנה משנות ה-‭30‬ של המאה שעברה, הממוקם במרכז שכונת הדר בחיפה. אם להאמין לפוסטר שתלוי במשרד הקבלה (שמאויש ברוב שעות היום), דוד בן-גוריון לן כאן בשנת ‭ .1948 ‬ ‬‬‬‬
איך היה? ב"בוקינג" כתוב "חנייה חינם", במציאות יש מקום לארבע מכוניות בלבד, והכל היה תפוס כשהגענו. נאלצנו לחפש חנייה בסביבה. קיבלנו חדר נקי למופת, אבל אט-אט מצאנו בעיות: הדלת העתיקה לא נסגרה היטב בעזרת המפתח אלא בבריח העליון, הגבוה; שלט הטלוויזיה לא עבד; מחלון קטן חדר אור רב השכם בבוקר, וכך התעוררתי בחמש וחצי; חלון גדול בין חדר השינה לחדר האמבטיה מנע סיכוי לפרטיות בשירותים או במקלחת; בידוד הרעשים מהרחוב רחוק ממושלם, שמענו את האוטובוסים ואפילו את קריינות התחנות שלהם. מצד שני, נהניתי מקפה במרפסת החמודה של הקומה.
אקשן בסביבה: לאכול ארוחת בוקר ב-Breada ברחוב הנמל, או צהריים וגם ערב ב"פיצה תלפיות". עכשיו, בקיץ, במיוחד אם אתם עם ילדים, נסו את בריכת הטכניון.
תמורה לכסף? בערך.
למי זה לא יתאים? לנכים ולמתקשים בהליכה, כי יש מדרגות בכניסה וגם בגישה לחדרים.
האם נחזור לשם? אולי.

8 צפייה בגלריה
מלון עדן, חיפה
מלון עדן, חיפה
מלון "עדן" מבחוץ
(צילום: יעל גרטי)

8 צפייה בגלריה
מלון עדן, חיפה
מלון עדן, חיפה
נקודת האור. המרפסת החמודה
(צילום: יעל גרטי)

‭ Eilon Hostel B&B ‬
מיקום: קיבוץ אילון
ציון ב"בוקינג": ‭ 8.8 ‬
האם במציאות המקום דומה לתמונות באתר "בוקינג"? כן.
תקציר העניינים: ההוסטל ממוקם במרכז קיבוץ אילון שבגליל המערבי, כולל שתי דירות שכל אחת מהן יכולה לאכלס ארבע נפשות, ויש דירה נוספת המתאימה לזוג.
איך היה? שמחנו לגלות שאפשר להחנות במרחק עשרה צעדים מהחדר, ואת פנינו קיבל מנהל ההוסטל, ריצ'י, איש נחמד במיוחד, שירותי ולבבי. בכניסה לחדר נפלו פנינו. מדובר בדירה קיבוצית בסיסית בת שני חדרים, לא מעוצבת, לא משמחת ולא מפנקת, אבל בהחלט נקייה; מחוץ לחדר ממוקם שולחן קטן שמתאים לקפה של בוקר; חדר האמבטיה ספרטני, במקלחת אין אפילו מדף לסבון ולשמפו, ובדלת יש חרירים שמאפשרים לניחוחות להתפשט בחדר; מצד שני, השקט היה נפלא, ונהנינו משינה מצוינת. על העיצוב הדל והספרטני פיצתה בריכת הקיבוץ שכלולה במחיר הלינה. היא חדשה, נפלאה ומשקיפה לנופי הגליל המערבי. מה טוב יותר מלקרוא ספר קרוב למים הצלולים, כשרוח גלילית עדינה מלטפת את הגוף?
אקשן בסביבה: לטייל בנחלי הגליל המערבי; לאכול ב"תושה" שבראש הנקרה, או ב"קפה מיקה" שבקיבוץ אילון.
תמורה לכסף? כן, בעיקר בזכות הבריכה.
למי זה לא יתאים? למפונקים או לזוגות שמחפשים רומנטיקה.
האם נחזור לשם? יש מצב, בתקווה שיעצבו את החדרים מחדש.

8 צפייה בגלריה
הוסטל קיבוץ אילון
הוסטל קיבוץ אילון
העיצוב טעון שיפור. הוסטל קיבוץ אילון
(צילום: יעל גרטי)

‭ Shlomtzi Hotel ‬
מיקום: רח' שלומציון המלכה 11,‬ ירושלים.
ציון ב"בוקינג": ‭ 8.9 ‬
האם במציאות המקום דומה לתמונות באתר "בוקינג"? כן!
תקציר העניינים: מדובר בקומה השנייה של בניין משרדים ירושלמי, ממש בצנטרום של העיר. "שלומצי", הממוקם שם, אינו מלון רגיל: אין עמדת קבלה, ולמעשה לא תפגשו כאן איש מעובדי המלון. קוד כניסה לבניין ולחדר תקבלו לקראת הגעתכם. ‬‬שימו לב, המלון בשיפוץ עד סוף יולי!
איך היה? הזמנו חדר רגיל, והופתענו לזכות לשדרוג לחדר עם מרפסת משותפת ויפה, שהתגלה כחדש, נקי ומעוצב בטוב טעם. הנוף העירוני לא מרנין במיוחד, אבל את הקפה של הבוקר נהניתי לשתות במרפסת. השירות מצוין, ונעשה באמצעות ווטסאפ. כדאי לדעת שעניין החנייה באזור מאתגר: קשה למצוא מקום פנוי בכחול-לבן, והחניונים יקרים. למיקום המרכזי היה גם חיסרון: רעש משאיות הזבל של העירייה מקפיץ בבוקר את מי ששנתו קלה.
אקשן בסביבה? לטייל בעיר העתיקה; לאכול בקפה "נאדי"; לנשנש מתוקים ב"קפה קדוש"; לעשות קניות ב"ממילא" ועוד. הגעתם עם ילדים? כדאי לבקר בגן החיות התנ"כי ובאקווריום שבו, וקל לעשות זאת אם יש לכם רכב.
תמורה לכסף? כן!
למי זה לא יתאים? לנכים ולמתקשים בטיפוס. החדרים נמצאים בקומה השנייה, ללא מעלית.
האם נחזור לשם? בוודאות!

8 צפייה בגלריה
מלון שלומצי, ירושלים
מלון שלומצי, ירושלים
חדש ונקי. החדר במלון "שלומצי", ירושלים
(צילום: ‭ Shlomtzi Hotel ‬)

8 צפייה בגלריה
מלון שלומצי, ירושלים
מלון שלומצי, ירושלים
מרפסת משותפת יפה. מלון "שלומצי"
(צילום: יעל גרטי)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button