מהמועמדות הבטוחות לזכייה במדליה אולימפית. מימין לשמאל: הדר פרידמן, המאמנת איילת זוסמן, ליזה בנצ׳וק, דיאנה סברצוב, יעל ארד, שני בקנוב, המאמנת אלה סמופלוב, רומי פריצקי, המאמנת נטאשה סטיפנובה, אופיר שחם

יעל ארד בונה על נבחרת ההתעמלות האמנותית: "מועמדות לזכייה בפריז 2024"

פרויקט לנערה "בלאשה": רומי פריצקי, הקפטנית, מספרת על שגרת האימונים הקשוחה: "התחלתי מאוחר, בגיל תשע, וזה לא בא לי בקלות. בגיל 12 כבר נסעתי לבד מנתניה לבני־עי"ש"

פורסם:
במסגרת פרויקט מיוחד של "לאשה", ביקשנו משש נשים משפיעות בתחומן לבחור נערות (מתחת לגיל 18) מוכשרות במיוחד, שניתן לסמן אותן כדבר המבטיח הבא בענפי המוזיקה, המדע, התיאטרון, הספורט והמאבק למען הסביבה. יעל ארד בחרה בנבחרת ההתעמלות האמנותית בתחום הספורט.
יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי (56), תיזכר לעד כמדליסטית האולימפית הראשונה של ישראל, לאחר שזכתה במדליית כסף בג'ודו באולימפיאדת ברצלונה (1992).
בנובמבר 2021 נבחרה ארד פה אחד לתפקיד יו"ר הוועד האולימפי, והייתה לאישה הראשונה בתפקיד. ארד, פרודה ואם לשניים, משקיעה בספורט ההישגי את עיקר מרצה ועושה זאת בהתנדבות. לפרנסתה היא מתמחה ביזמות, פיתוח עסקי ואסטרטגיה שיווקית. היא מנהלת את הפעילות העסקית־מסחרית של קבוצת "פרמאונט" בישראל, יועצת לחברות גדולות מעולמות הגיימינג (למשל "פלייטיקה") והיא גם מרצה מבוקשת על מצוינות בספורט, בחיים ובעסקים.
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית חזרה לפני חודש מתחרות גביע העולם בבאקו שבאזרבייג'ן, ובאמתחתה שלוש מדליות: זהב בתרגיל החישוק, כסף בתרגיל המשולב וכסף בקרב־רב. המתעמלות - אופיר שחם (עירוני נתניה), דיאנה סברצוב (מכבי תל־אביב), הדר פרידמן (מכבי מקפת פתח־תקווה), שני בקנוב (מכבי חיפה), ליזה בנצ'וק (הפועל רמת אליהו ראשון־לציון) ורומי פריצקי (מכבי תל־אביב) – כולן מתחת לגיל 18 והבטיחו את מקומן באולימפיאדת פריז 2024 כבר בשנה שעברה באליפות העולם בסופיה, כשזכו במדליית הכסף בקרב־רב.

יעל על הנבחרת: "הן הכישרון הכי גדול שיש לנו"

"בניית ספורטאיות צעירות להצלחות בינלאומיות היא תהליך ארוך, כשיכולת ניבוי ההצלחה בתחילת התהליך היא נמוכה מאוד. סטטיסטית אנו יודעים שככל שיהיו ספורטאיות רבות יותר בבסיס הפירמידה, כך הסיכוי שאחת מהן תגיע לממש את חזון ההצלחה האולימפית יגדל.
יעל: "יכולת ניבוי ההצלחה של ספורטאיות צעירות להצלחות בינלאומיות היא נמוכה מאוד. ככל שיהיו יותר בבסיס הפירמידה, כך הסיכוי יעלה"
"בנות נבחרת ההתעמלות האמנותית שלנו הן כבר סגניות אלופות עולם ואלופות אירופה לשנת 2022, והן ללא ספק מהמועמדות הבטוחות לזכייה במדליה אולימפית במשחקים האולימפיים בפריז. הן היום הכישרון הכי גדול שיש לנו".

רומי, קפטנית הנבחרת: "בנות הקבוצה הן החברות הכי טובות שלי"

רומי פריצקי (18) מוכרת בצה"ל כספורטאית מצטיינת ומשרתת בחיל האוויר. היא מתגוררת בנתניה, בכורה מבין שלוש בנותיהם של ורד ואילדר (50), שניהם מורים לבלט. אחותה האמצעית הייתה מתעמלת אמנותית, אך לבסוף בחרה בבלט וכך גם האחות הצעירה.
רומי התחילה להתאמן בגיל תשע בעקבות אחותה. "באתי לראות אותה בחוג והתרשמתי מאוד מהקואורדינציה ועבודת המכשירים, נרשמתי לקייטנת קיץ ומשם כבר נכנסתי לזה".
מתי הבינו שאת עשויה מחומר של אלופות?
"בהתחלה הייתי צריכה ממש להוכיח את עצמי וזה לא בא לי בקלות כי התחלתי בגיל מאוחר מאוד. אחרי שנתיים התקבלתי לנבחרת הצעירה, שאיתה זכיתי בשתי מדליות באליפות עולם, ולפני שנה וחצי נכנסתי לנבחרת הבוגרת".
עד כמה ההורים מגויסים להצלחה שלך?
"מגיל צעיר מאוד אני די עצמאית. בגיל 12 כבר נסעתי לבד מנתניה לבני־עי"ש ליד גדרה, ארבע שעות בתחבורה ציבורית. זה מלחיץ מאוד הורים ואני מעריכה אותם מאוד שנתנו לי את ההזדמנות לפרוח בתחום, לצד הלימודים כמובן".
רומי: "בעתיד כנראה אלמד רפואה בחו"ל. זה האתגר הבא. כל חיי עסקתי בהתעמלות, אני רוצה להתפתח בתחום אחר"
איך באמת הצלחת לעשות תעודת בגרות לצד אימונים כל כך אינטנסיביים?
"זה באמת היה קשה. למזלי חצי תעודת בגרות עשיתי עוד לפני שנכנסתי לנבחרת, ובכיתה י"ב המחנכת שלי, עדנה סגל, הלכה לקראתי ועזרה לי להוציא תעודת בגרות".
על מה את צריכה לוותר בשביל ההתעמלות?
"אני מוותרת על זמן איכות עם המשפחה, עם עצמי וגם על בילויים. אלה החיים שלי כרגע, יש לי מטרה ואין לי בעיה לוותר בשבילה. אני לא מאמינה שאפשר להגיע לאולימפיאדה בלי לעשות הרבה ויתורים".
גם חיי חברה הם מחוץ לתחום?
"בנות הקבוצה הן החברות הכי טובות שלי, אנחנו חוות כל כך הרבה קשיים והצלחות יחד. הן כמו המשפחה שלי, ואני לא מרגישה צורך כרגע בחיי חברה נוספים".
מי המודל שלך להצלחה?
"לינוי אשרם, כמובן. היא באה מאגודה יחסית קטנה והצליחה למרות כל הקשיים ובלי הרבה תנאים להגיע לטופ העולמי. מה לא אמרו עליה? שאין לה נתונים, שיש לה בעיות משקל ובסוף היא באה והוכיחה לכולם שהם טועים. היא חלק מצוות האימון שלנו, והיא כל הזמן מייעצת ועוזרת, היא אדם מאוד תומך ומפרגן".
איפה תהיי בעוד עשר שנים?
"כנראה אלמד רפואה בחו"ל, זה האתגר הבא. אני רוצה לשנות מסלול כי כל חיי עסקתי בהתעמלות אמנותית ואני רוצה להתפתח בתחום אחר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button