כל קנייה הופכת לתרומה עבור הנשים שעובדות בענף הקפה בעולם

הקפה שמעצים נשים ברחבי העולם

לא מעט מחוות הקפה בעולם מנוהלות על ידי נשים שלרובן ובכן, אין כסף לרכוש קפה בסופר. פרויקט More Than A Cup של חברת שטראוס חרת על דגלו לתרום למאמץ לקדם את מעמדן של הנשים שעובדות בענף הקפה ברחבי העולם, והופך כל קניית קפסולה לתרומה ממשית לחברה. הפעם, בדמות מהדורה מוגבלת של קפסולות מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. הסתקרנתן? המשיכו לגלול

נעם פרל, מוגש מטעם קפה עלית
נעם פרל, מוגש מטעם קפה עלית
פורסם:


לכבוד יום האישה הבינלאומי, קפה עלית משיקים מהדורה מיוחדת של קפסולות "קונגו", כחלק מפעילות חובקת עולם בחוות קפה המנוהלות על ידי נשים. בהשקה ייחודית בשם "קפה מעורר לשינוי" חברה קפה עלית לעמותת יסמין, עמותה שפועלת בשביל לקדם נשים מכל המגזרים בארץ ובעולם לעצמאות כלכלית, והכשרתן לתפקידים בכירים בחברות במשק. בסרטון מהאירוע, תוכלו לצפות בהמשך.
קפה הוא כבר מזמן לא רק קפה. פעם אולי היינו שותות קפה בעיקר כדי להתעורר, אבל היום אנחנו לא מוכנות להתפשר על האיכות של הקפה שאנחנו רוכשות ואם הוא מגיע עם ערך מוסף בדמות עשייה חברתית נשית - עוד יותר טוב.
כשבע שנים חלפו מאז שהכריזה חברת שטראוס על פרויקט More Than A Cup, שבמסגרתו היא משתפת פעולה עם התאגדויות נשים המגדלות קפה בשבע מדינות מתפתחות שבהן אתיופיה, אל סלבדור, הונדורס, אוגנדה, וייטנאם, טנזניה, והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. במסגרת שיתוף הפעולה הזה, שטראוס מעניקה ליווי חקלאי פיננסי וטכנולוגי, על מנת שיוכלו לייצר הכנסה קבועה ובטוחה, דרך שיפור וייעול העסק והיבול. בין אם מדובר בתחנות שטיפה לקפה, במייבשים מכניים שמשפרים את האיכות ומצמצמים את היקף העבודה ובין אם מדובר במכונות לעיבוד קפה, בניית מרכזי איסוף או בליווי פיננסי - כל חווה מקבלת בדיוק את מה שהיא צריכה.

4 צפייה בגלריה
חווה לגידול קפה בקונגו
חווה לגידול קפה בקונגו
ליווי חקלאי פיננסי וטכנולוגי למגדלות הקפה
(צילום: שטראוס קפה בי. וי.)

המטרה השנייה, או בעצם הגמול על התמיכה המקצועית בחוות גידול הקפה הללו, היא לשפר את רווחת הנשים והקהילה, ולתרום לשוויון מגדרי ולהעניק להן את האפשרות לטפח את הערך העצמי שלהן ולהפיץ אותו לכולם.
אז מה בעצם הקשר בין נשים לקפה?
ובכן, אולי לא ידעתן, אבל כ־70% מעבודות השטח בעולם הקפה מתבצעות על ידי נשים. לעומת זאת, הן זוכות ל־15% בלבד מהתמורה ורק כ־15% מהן מנהלות את החוות הללו. את 90% מהתמורה הזאת הנשים משקיעות במשפחה שלהן, לעומת 30%-40% בלבד, שהיו מושקעים אילו הגברים היו מרוויחים מהתמורה. המטרה ברורה: כשמשקיעים בנשים, שמשקיעות במשפחה, בקהילה, במזון ובחינוך, אין ספק שהפירות או במקרה הזה, פולי הקפה, יועילו לכולנו.

4 צפייה בגלריה
חווה לגידול קפה בקונגו
חווה לגידול קפה בקונגו
אחת המטרות היא שיפור רווחת הנשים והקהילה
(צילום: שטראוס קפה בי. וי.)

יום האישה 2023: קפסולות קפה נשיות במיוחד, הישר מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו

השנה החליטו ב”קפה עלית” להאיר זרקור על פולי הקפה המיוחדים שמגיעים מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו וליצר מהדורה מיוחדת לכבוד יום האישה הבינלאומי 2023. מדובר בכמות מוגבלות של קפסולות המיוצרות מפולי ערביקה אורגניים, הגדלים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. בזכות הקרקע העשירה במינרלים ותנאי האקלים האידיאליים באזור אגם KIVU, גדלים פולי קפה, שמהם מייצרים את אחד מסוגי הקפה הייחודיים ביותר בעולם, המתאים במיוחד לאוהבי אספרסו וקפוצ’ינו ארומטי.

4 צפייה בגלריה
קפה עלית
קפה עלית
מהדורה מיוחדת של קפה עלית ליום האישה
(צילום: שטראוס קפה בי. וי.)

וזה לא הכול: במסגרת ההשקה הייחודית, חברה “קפה עלית” גם לעמותת יסמין, המובילה קידום עסקים בבעלות נשים מכל המגזרים, הדתות והשכבות ברחבי הארץ והיא תתרום 1 ₪ מכל מארז קפסולות שיימכר, לטובת פעילויות העמותה. או במילים אחרות: קניתם קפסולות - תרמתם לחברה! עופרי שבו, מנהל שיווק “שטראוס קפה ישראל”: “חברת הקפה תומכת במיזמי נשים לאורך כל השנה, במסגרת פרויקט More Than A Cup. אני שמח שלקראת יום האישה הבינלאומי תהיה לנו ההזדמנות לתמוך במיזמים ובעסקים בבעלות נשית גם כאן בישראל”.
כיראם בלעום, מנכ”לית עמותת יסמין: “כמי שעומדת בראש ארגון יסמין, אני מעריכה את העשייה של שטראוס לקידום נשים בארץ ובעולם ומודה על אמונתם בפעילות של ‘יסמין’ שפועלת לקידום נשים יהודיות וערביות בארץ”.
אז נכון, מבחר קפסולות הקפה בשוק רחב ומגוון כל כך, עד שקל ללכת בו לאיבוד, אבל בינינו, אם יש לכן את האפשרות לקנות קפה טוב ולעשות מעשה טוב בו זמנית, למה לא בעצם?

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button