מלניה טראמפ. לא הצליחה בשום שלב להרגיש נוח בתפקיד או להטביע חותם על אמריקה

איזו מורשת משאירה מלאניה טראמפ אחריה ואיך היא רואה את הפרק הבא בחייה?

בשבוע האחרון שלה בבית הלבן העלתה מלאניה טראמפ וידיאו שנועד לסכם את מורשתה: קמפיין נגד בריונות ברשת. כמה אירוני שדווקא חשבונותיו של בעלה נחסמו לאחרונה ברשתות החברתיות

פורסם:
כפי שבעלה לא הזמין את הנשיא הנכנס ג׳ו ביידן לבית הלבן, אפילו לא הכיר פומבית בניצחונו ובוודאי שלא בירך אותו, כך לא יצרה מלאניה טראמפ שום קשר עם ג׳יל ביידן ובכך תהפוך לאשת הנשיא הראשונה שלא תחפוף את מחליפתה בבית הלבן. בשבועיים האחרונים שלה בבית הלבן התבטאה מלאניה בדיוק פעמיים. הוא פרסמה מכתב פתוח אחרי המהומות בקונגרס, ובו גינתה את האלימות, אבל גם מיהרה להסיט את הדיון כדי לייצר עוד התקרבנות אחת אחרונה לסיום: ״מביש שסביב האירועים הטרגיים האלה היו רכילות, התקפות אישיות לא מוצדקות והאשמות כוזבות נגדי מצד אנשים שמחפשים להיות רלוונטיים ויש להם אג׳נדה”.
אף אחד לא לגמרי יודע על אילו ״התקפות אישיות״ היא דיברה במכתב, שחלקים גדולים ממנו נלקחו במדויק מהנאום שנשאה בוועידת המפלגה הרפובליקנית בקיץ.
ביום שישי האחרון שלה בבית הלבן העלתה מלאניה וידיאו שנועד לסכם את מה שהיא מקווה שתהיה המורשת שלה: הקמפיין נגד בריונות ברשת, שזכה לשם Be Best. לצערה של מלאניה, המטרה המקורית הנאה של הקמפיין נתקלה במציאות שבה היא הייתה נשואה לאחד מבריוני הרשת הגדולים ביותר מאז ייסוד הרשתות החברתיות. בקליפ הפרידה לא אמרה מלאניה אם היא מתכוונת להמשיך בקמפיין הזה כשתהיה מחוץ לבית הלבן, והאמת היא שאף אחד לא מצפה שזה מה שיקרה. מלאניה טראמפ אף פעם לא רצתה את כל זה, והיא תשמח אם ישכחו אותה מהר ככל האפשר.

4 צפייה בגלריה
מלניה ודונלד טראמפ
מלניה ודונלד טראמפ
מלניה ודונלד טראמפ. תשמח אם ישכחו אותה מהר ככל האפשר
(Getty Images/ Spencer Platt)

כמה ימים אחרי הבחירות, כשבעלה רק החל במלחמת חורמה בת יותר מחודשיים לביטול התוצאות, הייתה מלאניה עסוקה בדברים אחרים לגמרי. היא שלחה את אחת היועצות הקרובות שלה לברר בדיסקרטיות אם גברת ראשונה לשעבר מקבלת תקציב לחיים שאחרי הבית הלבן. התשובה שקיבלה היא שהנשיא לשעבר מקבל תקציב להקמת משרד רשמי והעסקת אנשי צוות, אבל הגברת הראשונה - שלא מקבלת שכר כשהיא בבית הלבן - לא מקבלת כלום גם אחרי.
כך או אחרת, מלאניה עסוקה כבר שבועות בהכנות לעזיבת הבית הלבן, קובעת מה ילך לאחסון, מה יישלח לפנטהאוז במגדל טראמפ במנהטן ומה לאחוזת מאר־א־לאגו בפלורידה, שתהיה הבית הבא שלה. דונלד טראמפ אולי לא יכול לשאת את המחשבה שבקרוב מאוד הוא עוזב את מנעמי הנשיאות, אבל מלאניה? ״היא רק רוצה לחזור הביתה“, כפי שאמר מקורב ל־CNN.

4 צפייה בגלריה
האחוזה של מלאניה ודונלד טראמפ במאר־א־לאגו
האחוזה של מלאניה ודונלד טראמפ במאר־א־לאגו
רק רוצה לחזור הביתה. האחוזה של מלאניה ודונלד טראמפ במאר־א־לאגו
(Getty Images/ Joe Raedle)

מלאניה טראמפ שנאה כל רגע בארבע השנים האחרונות. כשבעלה החליט לרוץ לנשיאות היא לא הראתה התלהבות, אבל כמו כולם הייתה בטוחה שהוא יפסיד ונתנה לו להשתעשע. רק שאז הוא ניצח והיא נאלצה לוותר על החיים המאוד פרטיים ונוחים שלה לטובת ארבע שנים מייסרות שבהן - גם בגלל האופי המפלג של בעלה, אבל גם כי היא פשוט לא בנויה לזה - לא הצליחה בשום שלב להרגיש נוח בתפקיד או להטביע חותם על אמריקה.
זה לא אומר שבפרק הבא של חייה מתכוונת טראמפ בת ה־50 להתעלם מהחוויה. כמו כל גברת ראשונה לשעבר היא שוקלת לכתוב ספר, אבל זו לא תהיה אוטוביוגרפיה מהסוג של מישל אובמה. במקום זאת נראה כי היא תפרסם ספר שולחן־קפה, שיהיו בו בעיקר צילומים על היסטוריית האירוח בבית הלבן ופרויקטים עיצוביים שהשלימה בו. האמת היא שאם יש לה איזו מורשת, זו אכן שורה של שיפוצים ושינויים שעשתה בגן הוורדים ובחלקים אחרים בבית הלבן ומחוצה לו.

4 צפייה בגלריה
מלאניה טראמפ
מלאניה טראמפ
בהשקת קמפיין נגד בריונות ברשת
(Getty Image/ Scott Hein)

עוד דבר שהספיקה מלאניה לעשות בחודשיים האחרונים, בזמן שבעלה כמעט העלה באש את ארצות־הברית, היה לשפץ את האחוזה במאר־א־לאגו. משפחת טראמפ העבירה באופן רשמי את כתובת המגורים שלה מניו־יורק לפלורידה ותהפוך את האחוזה בפאלם ביץ׳ לבית הראשי שלה. מלאניה כבר מצאה בית ספר חדש לבארון בן ה־14, שיסיים את שנת הלימודים הנוכחית בפלורידה ולא בבית הספר הפרטי במרילנד שבו למד בשלוש השנים האחרונות.
הספקולציות על טיב נישואיהם של הטראמפים, שלפיהן לפני המעבר לבית הלבן פתחו בדרישת מלאניה את הסכם קדם־הנישואים שלהם, יישארו כנראה לנצח בגדר שמועות. אבל אם יש משהו שארבע השנים האחרונות הוכיחו, זה שמלאניה טראמפ הייתה רחוקה מאוד מתדמית הקורבן שהודבקה לה ברשתות החברתיות. היא התגלתה כדומה לבעלה בהרבה מובנים, תמכה ברוב החלטותיו הפוליטיות, ולא חששה להשפיל אותו בפומבי. היא לא רצתה את כל ההרפתקה הזו ומשאירה מאחוריה מעט מאוד תמונות שבהן היא נראית מחייכת, אבל יש סיכוי לא רע שהיא יצאה ממנה הכי טוב מכולם.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button