בריאן ג'ונסון. הוא הלקוח היחיד של מסלול האקסטרים היקר שלו

המיליארדר בן ה-45 שעובד בלחזור להיות בן 18

לפני עשור מכר בריאן ג'ונסון את החברה שלו תמורת 800 מיליון דולר, לאחר שההצלחה גבתה ממנו מחיר בריאותי, כולל השמנה ודיכאון. מאז הוא מקדיש את חייו למציאת מעיין הנעורים. האמצעי: 2 מיליון דולר בשנה, שקונים לו מעבדת מחקר עם צוות של 30 מומחים ורופאים שמטפלים רק בו. לאחרונה אִפשר לשבועון האמריקאי "בלומברג ביזנסוויק" הצצה לחייו, שבמהלכה הוא מודה שהפך לשפן ניסיונות של המדע

פורסם:
בשנות ה־30 לחייו הקים בריאן ג'ונסון את Braintree Payments Solutions, חברה לסליקת תשלומים מקוונים, והפך ליזם בולט בעמק הסיליקון בקליפורניה. ההצלחה הענקית של החברה, שעיבדה תשלומים בהיקף של 12 מיליארד דולר בשנה, גבתה ממנו מחירים בריאותיים שהלכו והתעצמו. ג'ונסון סבל מעודף משקל ניכר ומדיכאון עמוק. בשנת 2013 הוא מכר את העסק לענקית הקמעונאות Ebay תמורת 800 מיליון דולר במזומן ופתח במסע שיקום בריאותי. המסע כלל, מלבד קריאה ולימוד של תחומי מדע שונים וחקר הפיזיולוגיה האישית שלו, גם כניסה עסקית לתחומים חדשים, בריאותיים יותר.
בין היתר הקים קרן הון סיכון OS Fund שמתמחה בביוטכנולוגיה ובמחקר גנטי ואת חברת Kernel שמייצרת קסדות ייחודיות הבודקות את פעילות המוח (חוקרים משתמשים בהן לבחינת השפעה של מדיטציות וחיפוש דרכים להפחתת כאב כרוני). אז התחיל גם להיכנס לעומק השינויים הנדרשים באורח החיים האישי שלו.
כיום ג'ונסון, שנולד וגדל ביוטה למשפחה מורמונית, הוא מיליארדר בן 45, שמשקיע 2 מיליון דולר בשנה כדי לחדש את מעיין הנעורים שלו. באמצעות מעבדת מחקר ביתית המונה צוות של 30 רופאים ומומחי בריאות צמודים, הוא עובר בדיקות יומיומיות שחלקן פולשניות, ומשמש למעשה שפן ניסיונות אנושי לכל טיפול חדשני שהמחקר המדעי מפתח. המטרה שלו היא אחת ויחידה: לחזור להיות בן 18. הוא יודע שזה נשמע מטורף, אבל ממש לא אכפת לו.
לצורך ניטור המוח משתמשים הרופאים שמטפלים בו במגוון סריקות MRI, למעקב אחר זרימת הדם, נפח רקמות המוח והצטלקויות
בכתבת פרופיל שפרסם לאחרונה השבועון האמריקאי "בלומברג ביזנסוויק" חושף ג'ונסון מעט מסדר היום הקפדני שבו התחיל לפני כשנה. הפרטים לעתים מעוררים תמיהה/ גיחוך/ קנאה.
כך, למשל, הוא מתגאה שעבר עד כה 33,537 צילומי מעי במהלך בדיקות קולונוסקופיה וכן טיפולים מתקדמים לכל חלק וחלק בגוף. מעל לכל מעורר שטף המידע הזה סקרנות: מה מתוך כל זה, אם בכלל, אנחנו יכולות לקחת גם לעצמנו.
את המסע של ג'ונסון מלווה עוד דמות ייחודית, ד"ר אוליבר זולמן, בן 29 בלבד, רופא שחוקר באוניברסיטת קיימברידג' טיפולים למניעת הזדקנות. גם לד"ר זולמן הייתה קריאת השכמה בריאותית. בשנת הלימודים הראשונה שלו בקינגס קולג' בלונדון הוא נפצע בגבו במשחק כדורסל. במשך כשנה סבל מקשיי הליכה, עד שהזדקק לכיסא גלגלים. הרופאים לא הצליחו למצוא פתרונות עבורו. זולמן החל במחקר מעמיק ואימץ תרפיות שונות, כולל עיסוי רקמות עמוק והצליח להבריא את עצמו בעזרתן.

ג'ונסון מתעד את התהליך שהוא עושה בערוץ היוטיוב שלו:
הסרטונים זמינים גם באתר: blueprint.bryanjohnson.co/Home

עם סיום לימודי הרפואה בהצטיינות, פתח קליניקה למחקר ולטיפולים בתחום אריכות החיים. הוא מציע ללקוחותיו שלוש "חבילות טיפול" להארכת חיים: חבילת מניעה בסיסית הכוללת הפסקת עישון (שמוסיפה להערכתו 12 שנים לחיים), שיפור תזונה וכשש שעות אימוני ספורט בשבוע (שלדבריו מאריכות את החיים בשמונה שנים); חבילה מורחבת עם בדיקות ותרפיות; חבילת פרימיום שמחירה עד 1,000 דולר לשעה המציעה שפע בדיקות, מכשור רפואי תומך וטיפולים חדשניים. ג'ונסון, אגב, הוא הלקוח היחיד של מסלול האקסטרים היקר שלו.
התוכנית המפורטת שבנה ד"ר זולמן לג'ונסון נועדה להחזיר כל אחד מ־78 האיברים העיקריים בגוף לתפקוד צעיר. לשם כך הם עוקבים אחרי עשרה מדדים שונים לפחות לכל איבר. לדוגמה, לצורך ניטור המוח הם משתמשים במגוון סריקות MRI ובדיקות אולטרסאונד למעקב אחר זרימת הדם, נפח רקמת המוח, הצטלקויות, נפיחויות, הצטברות שרשראות חלבונים במוח (פלאק) הידועים כסממן לאלצהיימר ומוסיפים לכך גם מבחני יכולת קוגניטיבית ותרגילי אימון יומיים.
בשלבים הבאים ג'ונסון, שמסרב להסגיר כל פרט על חייו האישיים, עתיד לעבור מאות תהליכים נוספים, כולל מגוון של תרפיות גנטיות שעדיין נמצאות בשלבי ניסוי. לדבריו, מחקרים מדעיים מוכיחים כי הגנטיקה משפיעה רק על 25% מהסיכוי לאריכות ימים ולפיכך השינויים באורח החיים חשובים יותר.

לו"ז יומי ומוטרף

ג'ונסון חושף רק חלק מהדברים שהוא מבצע, והם רדיקליים מספיק:
  • קם ב־5:00 בבוקר, מתחיל בשעה של פעילות ספורטיבית הכוללת 25 תרגילים קבועים. תרגולים בעצימות גבוהה מתבצעים שלוש פעמים בשבוע.
  • הוא נוטל 24 תוספי תזונה, כולל ליקופן לבריאות העורקים והעור; קריאטין לחיזוק השרירים; מטפורמין למניעת פוליפים במעי; כורכום, פלפל שחור ושורש ג'ינג'ר להפחתת דלקתיות; ליתיום לבריאות המוח ועוד.
  • התפריט התזונתי שנבנה לו ואשר מתעדכן בהתאם לבדיקות הוא צמחוני, עשיר בירקות, באגוזים ובפירות יער ומכיל 1,977 קלוריות ביום.
  • כדי לתקן נזקי עור, ג'ונסון משתמש מדי יום בשבעה קרמים, בולע כדורי חומצות, עובר תרפיות לייזר וגם הזרקות שומן לפנים.
24 תוספי תזונה שג'ונסון נוטל בקביעות, תפריט צמחוני של 1,977 קלוריות ביום, טיפולי לייזר מתקדמים ואימוני כושר
  • לשיפור השמיעה באוזנו השמאלית (שנפגעה בילדותו) הוא משתמש בתרפיית קול. מדובר בבדיקת גבולות התדרים שהוא יכול לשמוע וייצור צלילים בלתי נשמעים, שמגרים את התאים באוזן ובמוח. הטיפולים מבוססים על מחקרים מאוניברסיטת סטנפורד שהראו שיפור של 10 דציבלים בשמיעה בעזרת תרפיות אלה.
  • לשמירה על בריאות הפה, ג'ונסון מקפיד בסיום הצחצוח לשטוף את פיו עם שמן עץ התה ולמרוח על החיניכיים ג'ל נוגד חמצון.
  • בין הטיפולים היומיים שהוא עובר: תרפיה של פולסים אלקטרומגנטיים לחיזוק רצפת האגן. אגב, בעזרת המכשור הרפואי הצמוד אליו הוא מודד את מספר הזקפות הליליות (גם בהיבט הזה השאיפה היא לתפקד כמו טינאייג'ר).
  • שעתיים לפני השינה, בשעה קבועה בכל לילה, משתמש ג'ונסון במשקפיים מיוחדים לחסימת אור כחול, שמעכב את הפרשת הורמון המלטונין ומשפיע על מחזור השינה והערות של הגוף.
3 צפייה בגלריה
בריאן ג'ונסון, לפני (מימין) ואחרי טיפולי אנטי אייג'ינג
בריאן ג'ונסון, לפני (מימין) ואחרי טיפולי אנטי אייג'ינג
ג'ונסון לפני (מימין) ואחרי הטיפולים
(צילום: GettyImages/Bloomberg,Horacio Villalobos)

אז האם זה עובד? תוצאות ביניים

ג'ונסון סופג לא מעט ביקורת מהסביבה. הוא מואשם בעידוד הפרעות אכילה, גרימת בעיות פסיכולוגיות וגם זריית אשליות. הוא, מצדו, מתעלם מכל חיצי הביקורת ורואה את עצמו כחלוץ בשדה אריכות הימים. האם זה כבר נותן תוצאות? תלוי את מי שואלים. הוא טוען לשיפור ניכר בכל המדדים. ד"ר זולמן, מאידך, שקול יותר בהערכותיו ולדבריו עדיין אין תוצאות יוצאות דופן. השינויים ברובם צפויים, הוא אומר, אם כי בכמה תחומים הם בכל זאת בולטים יותר:
  • בריאות חניכיים של גיל 17.
  • רמת כושר וסיבולת לב־ריאה של בן 18.
  • גיל העור שלו הוא כשל בן 28.
  • גיל הלב הוא כשל בן 37.
  • אחוז השומן בגוף ירד ל־6%-5%.
  • באתר שלו, שבו מתעד ג'ונסון את המרוץ שלו לנעורי נצח, הוא טוען שההזדקנות שלו הואטה ב־24% וכי הגיל הביולוגי שלו ירד ב־5.1 שנים. "אני מרגיש היום טוב ומאושר מאי פעם וטוב יותר גם לסובבים אותי. בעיניי, כבר הצלחתי", היא כותב.
כיום, לאחר שעשה טיפולי אנטי־אייג'ינג אינטנסיביים, גיל העור שלו הוא 28; גיל הלב כשל בן 37; בריאות החניכיים היא של בן 17
באחרונה השיק אתר חדש - Rejuvenation Olympics - שבו הוא מעודד אנשים לעשות כמוהו. ל-1,750 שכבר נרשמו מוצעים מבדקים רפואיים למדידת הגיל הביולוגי. ג'ונסון, מטבע הדברים, מוביל כרגע את טבלת השיאנים. "אני רואה בזה משחק שקרוב יותר לספורט מקצועני", הוא אומר. "וזה יכול להתאים לא רק לאנשים עשירים. ככל שיותר אנשים יאמצו אותו, התחום יותר יתפתח והעלויות ירדו".

עוד מיליארדרים שמסרבים להזדקן

בריאן ג'ונסון ייחודי בניסויים שהא עורך על עצמו, אך הוא לא מיליארדר ההייטק הראשון שמשקיע בתחום, שעל פי הערכות יגלגל בעשור הבא טריליון דולר:
ב־2013 הקימה גוגל את חברת Calico – The California Life Company, ובהשקעה של מיליארד דולר החלה במחקרים גנטיים על עכברים במטרה למפות תהליכי זִקנה והארכת חיים. תוצאות עדיין לא התפרסמו.
3 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ',  טום בריידי, לברון ג'יימס
נובאק ג'וקוביץ',  טום בריידי, לברון ג'יימס
משקיעים. ג'וקוביץ', בריידי וג'יימס
(צילום: GettyImages/Cameron Spencer,Mike Ehrmann,Ronald Martinez)

  • פיטר ת'יל, מייסד PayPal, משקיע מיליונים במחקר אנטי־אייג'ינג והקים מיזם שמטרתו "להפוך את גיל 90 לגיל 50 החדש עד שנת 2030". בראיונות שנערכו עמו אמר: "בעתיד יהיה אפשר לרפא את כל המחלות האנושיות באותה דרך שבה מתקנים באגים בתוכנות מחשב. המוות יהפוך בסופו של דבר ממסתורין לבעיה שניתנת לפתרון".
  • ג'ף בזוס, מייסד אמזון, משקיע בסטארט־אפ שהוקם בקליפורניה בשנת 2016 בשם Unity Biotechnology. החברה כבר גייסה 116 מיליון דולר שמיועדים ליצירת תרפיות ל"שטיפה החוצה" של תאי גוף מזדקנים.
ההשקעה העצמית בטיפולים בולטת גם בקרב ספורטאים מובילים:
  • הטניסאי הבכיר בעולם, נובאק ג'וקוביץ', בן 35, מבלה בתאי לחץ להעשרת דמו בחמצן וגם דוגל בהעברת מחשבות חיוביות לשתייה ולמזון שהוא מכניס לגופו.
  • שחקן הפוטבול האמריקאי, טום בריידי, בן 45, משתמש בתוספי אנטי־אייג'ינג ושותה משקאות אלקטרוליטיים.
  • כדורסלן הלייקרס, לברון ג'יימס, מוציא 1.5 מיליון דולר בשנה על טיפולים, כולל סאונות קור, חדרי לחץ ומכשירי עיסוי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button