"התכשיר לא אמור להגיע לפקיעת התוקף שלו על המדף"

חלף על המדף: הגיע הזמן לעשות סדר בשידת האיפור

מברשות שצברו אבק ולכלוך, פלטות איפור שלא ברור מה מצבן וקרמים שתאריך הפתיחה שלהם לא ידוע: פסח עוד שנייה כאן, ואם עד עכשיו לא טרחתן לסדר את שידת האיפור, אולי הכתבה הבאה תעזור לכן לזוז

פורסם:
מסתכלות על המברשות שלכן ואין לכן חשק לנקות אותן? דעו שהמברשות צוברות לכלוך ובקטריות, בייחוד אלה שבאות במגע עם חומרים רטובים כמו מייק־אפ וקונסילר. בואו נגיד שאף אחת לא ממש מעוניינת בפטרת על הפנים.
ואם זה לא מדגדג לכן, הנה הסיבה השנייה לעשות את זה: כאשר המברשות לא נקיות, איכות המריחה שלהן יורדת פלאים כיוון שהחומר המצטבר על המברשת מקשה את הסיבים. מה זה אומר? שגם אם ממש תתאמצו להניח יפה את האיפור, התוצאה הסופית תהיה עם "פסים" לא מוסברים כאלה.
השתכנעתן? נהדר. עכשיו לשלב הביצוע:
איך לנקות מברשות: "אני יודעת שהרבה בנות רואות סרטונים בטיקטוק איך ממלאים מים בכיור וזורקים לתוכו את כל המברשות לניקוי, וזה ממש סכנה למברשות, כי אם מים יחדרו לחבק של המברשת, הדבק שמחבר את השערות יתפרק והשערות ינשרו", מזהירה אנסטסיה טלן חכים, מורה ומאפרת מקצועית ברשת IL MAKIAGE. טלן חכים מוסיפה שגם כל הרעיונות לשטיפה במכונת כביסה או במדיח גרועים במידה זהה. "הדרך הכי טובה לשטוף מברשות איפור היא להניח בקערה קטנה סבון כלים שממיס שומנים ולכלוך קשה, לטבול את השערות במעט חומר, ומתחת לזרם מים חלש, בתנועה סיבובית על כף היד, לשטוף את המברשות היטב".
שלב הייבוש חשוב לא פחות: "ייבוש בפן או בשמש יכול להמיס את הדבק וגם להקשות את השערות, ולכן צורת הייבוש היחידה תהיה על ידי סחיטה עדינה של שערות המברשת, גלגול במגבת והמתנה עד לייבוש מלא", מוסיפה טלן חכים.
מה בנוגע לאיפור שמפוזר על המדף? חומרים רטובים כמו מייק־אפ וקונסילר מחזיקים מעמד מינימום שנה, כשהממוצע הוא 18 חודשים, וחומרים יבשים כמו פודרות וצלליות - שנתיים לפחות. מסקרה, שהיא המוצר עם חיי המדף הקצרים ביותר, מחזיקה שלושה עד שישה חודשים. כל זה, כמובן, אם אנחנו לא נתרום לקיצור החיים שלהם, כמו למשל אם נניח את המוצרים באמבטיה (האדים והלחות במקלחת הורסים את המוצרים), "נפמפם" את מברשת המסקרה, פעולה שתכניס חמצן לתוך הפורמולה וכמובן, אם נשאיר את תיק האיפור ברכב.
ריח מוזר של מוצר, שכבת התקשות לא ברורה וגושים מעצבנים על הריסים הם רמזור אדום במה שקשור לאיפור שמודיע שהגיע הזמן לזרוק אותו לפח.
2 צפייה בגלריה
מוצרי איפור
מוצרי איפור
שימו לב לסימנים המודיעים שהגיע הזמן לזרוק את המוצר לפח
(צילום: shutterstock)


"למוצרי טיפוח כמו קרם, סרום וכדומה יש סימן ברור על האריזה שמעיד על תוך כמה זמן מרגע הפתיחה מומלץ לצרוך אותם, בחלקם מצורף גם תאריך שבו פג תוקפם", מסביר חיים זר, סמנכ"ל פיתוח מעבדות GIGI. המינימום למוצרי טיפוח הוא 12 חודשים, כשהממוצע נע לכיוון 24 חודשים בזכות חומרים משמרים איכותיים ובדיקות מקיפות שהמוצרים עוברים, בייחוד כאלה שמשונעים מעבר לים. "הגדלים שמדובר עליהם - עד 50 מ"ל לקרם לחות, 30 מ"ל לסרום ולקרם עיניים אפילו פחות - לא אמורים להספיק, בשימוש רציף ונכון, מעבר לחודשיים־שלושה. כך שבעצם, התכשיר לא אמור להגיע לפקיעת התוקף שלו על המדף".
שימו לב, מוצרים לעתים מתקלקלים גם לפני הזמן המוקצב להם: "כשפותחים קופסה של תכשיר והמרקם שלו גבשושי, או שיש לו ריח לוואי מחשיד - הוא מקולקל וצריך לזרוק אותו לפח", מוסיף זר.
טיפ ששווה ליישם ושיסגור הרבה פינות בנוגע למוצרי איפור וטיפוח גם יחד: פתחתן את האריזה? מעולה. הכינו בהישג יד מדבקה לבנה וטוש שאיננו מחיק, ופשוט רשמו את החודש והשנה, זה עושה סדר בראש ועל המדף.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button