64% מהנשים בישראל, בגילאי 55 ומעלה מעוניינות לבצע טיפולים אסתטיים

אל ייפלו פנייך: טיפולים אסתטיים להרמת מראה פנים נפול

ד״ר פנינה שמש רוזנשפיר, רופאת עור ומומחית לאסתטיקה, מסבירה כיצד לטפל במראה נפול של עור הפנים ברפואה אסתטית ואיך שומרים על מראה טבעי, פרופורציונאלי ומעוצב

מוגש מטעם אלרגן אסתטיקס, חברה של Abbvie
פורסם:
במחקר צרכנים שבוצע מטעם חברת אלרגן אסתטיקס, מתברר כי 64% מהנשים בישראל, בגילאי 55 ומעלה מעוניינות לבצע, או שלחילופין כבר ביצעו בעבר, טיפולים אסתטיים לתיקון ריפיון וצניחה של עור הפנים.* במילים אחרות, 2 מתוך 3 נשים בגילאים אלו מוטרדות ממראה נפול של הפנים.

הסיבה ברורה: בגיל 55 מבנה הפנים משתנה, העור נעשה דק יותר ופחות אלסטי והוא מתקשה להחזיק את הרקמות שמתחתיו. קיימת נפילה של זוויות הפה, הסנטר מאבד את צורתו, קו הלסת והצוואר מטשטשים ובאופן כללי ישנה צניחה בשליש התחתון של הפנים. חשוב לציין כי תהליך ההזדקנות של העור מתחיל כבר בסוף שנות ה-20 לחיינו, אך בשנות ה-50 הצניחה של עור הפנים בולטת משמעותית ממרכז הפנים ועד קו הלסת והצוואר. הבשורה המעודדת היא שטיפול נכון משפר את המראה בקלות ובמהירות ומקנה מראה צעיר ורענן יותר.

הטיפול מתחיל במסגרת

לדברי ד"ר פנינה שמש רוזנשפיר, "בעת אבחון הפנים, הדבר הראשון עליו מסתכלים הוא קווי המתאר - המבנה הגרמי, שהוא בעצם מבנה עצמות הפנים. זה מה שמעניק לנו את המראה החטוב והאצילי ואת הסימטריה. הלחיים נותנות את המבנה בחלק האמצעי של הפנים וקו הלסת והסנטר נותנים את קו המתאר התחתון, כמו מסגרת של תמונה. בהסתכלות על פנים של כל אדם קודם, מבחינים קודם בקווי המסגרת, רק אחר כך רואים את הפרטים, למשל השפתיים או האף".

5 צפייה בגלריה
ג'ן, ג'ובידרם אסתטיקה
ג'ן, ג'ובידרם אסתטיקה
הדבר הראשון עליו מסתכלים הוא קווי המתאר
(צילום: אלרגן אסתטיקס)

האם יש ביקוש גבוה לטיפול בצניחת עור הפנים?
״גבוה מאוד, זה כמעט קלאסי. נשים מכל הקשת החברתית מגיעות אליי לטיפול, כי מדובר בנזקים שעד גיל 40 לא הבחינו בהם, אבל הם בהחלט הצטברו עם השנים. רובן מרגישות שהפנים שלהן ׳התעייפו׳ או ׳נפלו׳ ובדרך כלל זה יהיה קשור לחלק התחתון של הפנים. זה כמובן תלוי מאוד בגנטיקה ובאורח החיים של המטופלת. לשגרת הטיפוח של המטופלת, הרגלי עישון וחשיפה לשמש יש השפעה רבה מאד על תהליך הזדקנות הפנים. ההמלצה שלי, בכל מה שקשור לטיפולים אסתטיים - עדיף לא להמתין שהמצב יחמיר״.

האזור התחתון של הפנים הוא גדול יחסית, איך מטפלים בו בלי ניתוח?
״בטיפול רפואי של הזרקת חומצה היאלורונית להרמת מראה נפול, הרופא/ה מתחשב בכל מבנה הפנים שמורכב מכמה שכבות: עצמות, שרירים, רקמת שומן ועור. בהרמה ומתיחה אנחנו מזריקים חומצה היאלורונית בשכבות העמוקות ביותר, ממש קרוב לעצם, ומעניקים תמיכה מכנית לשרירים, לרקמות השומן ולעור. השלב הראשון והחשוב הוא הערכה נכונה של הפנים ובחירת חומרי המילוי המתאימים. ראוי לציין שאנחנו אמנם מטפלים בצניחה הנראית בשליש התחתון של הפנים, אך כחלק מהותי מהטיפול עלינו לתמוך גם ברקמות שנמצאות בחלק המרכזי של הפנים, אזור הלחיים, זה עוזר לנו לקבל תוצאה יפה ומאוזנת. ברגע שנתחיל מהרמה באזור מרכז הפנים, הלחיים, אנחנו נראה השפעה מיידית גם על החלק התחתון. הקפלים אוטומטית יצטמצמו וקווי המתאר יתחדדו. לאחר מכן נעבור להרמת החלק התחתון של הפנים ולמילוי קמטים וקמטוטים במרכז הפנים במידה ויהיה צורך״.

הפנים כמכלול

"ההסתכלות הנכונה היא על הפנים כמכלול", מסבירה ד"ר שמש רוזנשפיר, "ולא על כל קמט בנפרד. בתוך ההסתכלות הזו, לחלק התחתון יש חשיבות קריטית לשמירה על מראה טבעי, פרופורציונאלי וסימטרי.
בעזרת מוצרי החומצה ההיאלורונית Juvéderm® VOLUMA באזור הלחיים ו- Juvéderm® VOLUX בסנטר ובקו הלסת אני מעניקה למטופלת תמיכה ברקמות שנפלו, ובכך יוצרת מיצוק של העור. חומרי מילוי אלו בעלי סמיכות גבוהה, הם עמידים מאד ומפצים על החוסר בנפח ובצניחת עור הפנים, ועם זאת מעניקים מראה טבעי.

5 צפייה בגלריה
ג'ן, ג'ובידרם אסתטיקה
ג'ן, ג'ובידרם אסתטיקה
ש חשיבות קריטית לשמירה על מראה טבעי
(צילום: אלרגן אסתטיקס)

לאחר שטיפלתי באזור המסגרת, שהיא בעצם התשתית, אמשיך לתיקון פגמים קלים בעור, כמו החלקת הקמטוטים מעל השפתיים בעזרת Juvéderm® VOLBELLA או מילוי הקמטים בצידי אף והפה בעזרת Juvéderm® VOLIFT. זה מה שיפה ב ®Juvéderm, יש לי מענה יעיל ואיכותי לכל הצרכים ואני יודעת שכל המוצרים עברו מחקר, פיתוח ובדיקת איכות קפדנית״.
מה לגבי סנטר כפול?
״גם סנטר כפול וגם אזור הצוואר מטרידים נשים בגיל הזה ובמקרים רבים ניתן לספק לו מענה על ידי חיזוק של קו הלסת התחתונה ומתיחה. כלומר, אנחנו מסייעים לשיפור וחיזוק אזור הצוואר על ידי הגדרה מחודשת של הפנים ויצירת קו תוחם של הצוואר שקצת נשחק עם השנים״.
חשוב לבחור בקפדנות את הרופא המטפל ולהתכונן לשיחת הייעוץ
״בטיפול של הרמת מראה נפול, כמו בכל תחום בחיים - חשוב ללכת על הטיפול הטוב ביותר. זה אומר שהרופא המטפל חייב להיות מומחה שיודע להזריק את החומרים הנכונים במקומות הנכונים. באמצעות הזרקה נכונה אפשר לקבל מראה חטוב של הפנים באזור עצם הלחי לדוגמה. מראה מנופח או עשוי מדי בדרך כלל מתקבל מהזרקה לא מקצועית.
שביעות הרצון מהטיפול תלויה מאד באבחון שבוצע לפניו. כאשר באים לטפל בפנים ומשהו מסויים מפריע לנו, מומלץ לקחת בחשבון כי לרופא שיושב מולכם יש את הניסיון, הידע והראייה הכוללת. הרופא ירכיב תכנית טיפול מתאימה עם היגיון מבוסס מבחינת האנטומיה של הפנים, שבה מטפלים ראשית במסגרת הפנים ורק לאחר מכן מטפלים בפרטים הקטנים, וכך ניתן להגיע לתוצאה הרצויה והטובה. אם הרופא ממליץ לטפל קודם בלחיים או בקו הלסת, כדאי להקשיב ולתת בו אמון".

5 צפייה בגלריה
ג'ן, ג'ובידרם אסתטיקה
ג'ן, ג'ובידרם אסתטיקה
כמו בכל תחום בחיים - חשוב ללכת על הטיפול הטוב ביותר
(צילום: אלרגן אסתטיקס)

לאחר שיחת הייעוץ, כיצד יש להיערך לטיפול?
״לא נדרשת הכנה מוקדמת. הטיפול מתבצע במרפאה והוא נמשך בין רבע שעה לחצי שעה. הרופא המטפל משתמש במזרקים דקים לדיוק משמעותי או בקאנולה עבור מילוי שטחים נרחבים. הטיפול מתבצע בשילוב חומר הרדמה, אותו מורחים על פני העור, ובנוסף מוצרי חומצה היאלורונית ®Juvéderm מכילים לידוקאין, חומר מאלחש, להפחתת כאב בעת ההזרקה. אפשר ללכת לעבודה אחרי כן. לכל היותר עשוי להופיע כתם קטן או נפיחות באזור ההזרקה בימים הראשונים, אך ניתן לטשטש אותו באמצעות קרח או איפור״.
מהו הגיל שמומלץ להתחיל?
״כמובן שאנחנו מטפלים רק בבגירים, וגם כאן, נחיצות הטיפול תיקבע לפי שיקול דעתו של הרופא/ה. יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון שככל שנקדים לטפל, התוצאה תהיה טובה יותר. ספציפית, האזור של קו הלסת והשליש התחתון של הפנים מתאים גם לגילים צעירים, לא בהכרח כטיפול להרמת מראה נפול, אלא כחיטוב ופיסול של הפנים. הרבה צעירים מבקשים להבליט את קו הלסת ואת עצמות הלחיים", מספרת ד"ר שמש. "אפילו גברים שרוצים לתת לעצמם מראה יותר גברי ומעוצב, באים לטיפול ממוקד בחלק התחתון של הפנים. במקרה כזה אטפל עם Juvéderm® VOLUX להענקת מראה גברי״.
כמה זמן מחזיק הטיפול בחומרים של ®Juvéderm?
״זה תלוי מאוד באזור המטופל ובסוג החומר. חומרי מילוי בסמיכות נמוכה יותר להזרקה יותר שטחית כמו Juvéderm® VOLIFT יכולים להחזיק בין שנה לשנה וחצי. חומר מילוי בעלי סמיכות גבוהה, כמו Juvéderm® VOLUX או Juvéderm® VOLUMA לדוגמה, מחזיקים בין שנה וחצי לשנתיים אפילו״.

5 צפייה בגלריה
ג'ן, ג'ובידרם אסתטיקה
ג'ן, ג'ובידרם אסתטיקה
הרופא מתחשב בכל מבנה הפנים שמורכב מכמה שכבות
(צילום: אלרגן אסתטיקס)

למידע נוסף על מוצרי ®Juvéderm בקרו באתר

*מכון ברנדמן, פברואר 2023
גילוי נאות: ד"ר פנינה שמש רוזנשפיר משמשת כיועצת רפואית וחברה בפורום ההדרכה הישראלי של חברת אלרגן אסתטיקס, חברה של Abbvie, המשווקת את מוצרי ®Juvéderm.
התוכן מקודם ע"י חברת אבווי ביופארמה בע"מ. התוכן מיועד לישראלים מעל גיל 18. יש להתייעץ עם רופא כדי לוודא שטיפול במוצרי ®Juvéderm הוא הטיפול המתאים עבורך. הדוגמניות טופלו באמצעות מוצרי ®Juvéderm, התוצאות עשויות להשתנות ממטופלת למטופלת. לדיווח על תופעת לוואי יש לפנות באמצעות qaisrael@abbvie.com.

IL-JUV-230037
Production date Mar 2023
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button