עיבוי שפתיים, לפני ואחרי

עיצוב שפתיים בהתאמה אישית למראה טבעי

מהי החומצה ההיאלורונית המתאימה ביותר למבנה השפתיים, לגיל ולמבנה הפנים? מהי שיטת הפפיון ובאילו מקרים עדיף להשתמש במזרק המכיל כמות קטנה יותר של חומצה היאלורונית? ד״ר אלה אגוזי, מומחית לרפואת עור, עם התשובות

מוגש מטעם אלרגן אסתטיקס, חברה של Abbvie
פורסם:
בעשור האחרון, אחד מטיפולי הרפואה האסתטית המבוקשים בישראל ובעולם הוא מילוי ועיצוב שפתיים. בנתונים שהוצגו לאחרונה על ידי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, עולה כי בשנה שעברה, נערכו בישראל למעלה מ-110 אלף הזרקות באמצעות חומצה היאלורונית.
המטופלות מגיעות בגילאים שונים עם רצונות שונים לגבי מראה השפתיים הרצוי, חלק מהנשים מרגישות שהשפתיים שלהן עברו שינוי עם הגיל ומבקשות שפתיים כפי שהיו להן בצעירותן ("להחזיר עטרה ליושנה "), אחרות מעוניינות במראה בשרני ומלא יותר. חלקן רוצות להגדיר את קווי המתאר של השפתיים ולשפר קמטוטים מסביב לשפתיים.


למראה השפתיים יש חשיבות רבה בהבעות הפנים, בחיוך, בדיבור, וכל אלו גם משליכים על הדימוי העצמי. נשים רבות חוששות לעבור טיפול אסתטי באיזור השפתיים , כדי שלא ייווצר מראה ברווזי, נפוח מדי ולא טבעי. בזכות מגוון המוצרים של ®Juvéderm, ניתן לדייק את התוצאה ולהתאים אותה לצרכי המטופלת.
״מנעד האפשרויות לטיפול בשפתיים הוא עצום- עיבוי עדין או מודגש, הגדרת קווי המתאר של השפתיים וטשטוש קמטוטים להשגת מראה חלק יותר" מספרת ד״ר אלה אגוזי, מומחית לרפואת עור וטיפולי אסתטיקה רפואית ויועצת לחברת אלרגן אסתטיקס, המפתחת ומשווקת של מוצרי ג׳ובידרם (®Juvéderm), המותג המוביל בעולם במוצרי חומצה היאלורונית למילוי ולעיצוב תווי הפנים*.
נפגשנו עם ד"ר אגוזי לשיחה על הטרנדים המובילים בעולם טיפולי האסתטיקה, הראיה האסתטית המנחה אותה מול המטופלות וכיצד מגיעים לתוצאה הטובה ביותר באמצעות אבחון מקדים, בחירה מושכלת בחומר המתאים ובטכניקת ההזרקה. בדרך שברנו כמה מיתוסים ולמדנו דברים מרתקים על קשת קופידון, קונטור השפתיים, יחס הזהב, מה קורה לשפתיים עם הגיל ואיך להשיג את הפרופורציות המושלמות.

עניין של פרופורציות

״יש הבנה כיום, שמילוי ועיצוב שפתיים הוא חלק מתפיסה הוליסטית״, אומרת ד״ר אגוזי. ״כיום פחות נשים מגיעות ומבקשות ׳לנפח׳ את השפתיים בלי פרופורציות. חשוב להבין מה הרצונות של המטופלת והאם זה עולה בקנה אחד עם הצרכים שלה כולל מבנה הפנים והשפתיים בכדי להשיג תוצאה יפה וטבעית.
במהלך האבחון, חשוב לנו לראות את התמונה המלאה ולהחליט על מספר הטיפולים, סוג החומר המוזרק, מינון החומר המוזרק וטכניקת ההזרקה. לדוגמא האם להשתמש במחט להזרקת חומצה היאלורונית באופן נקודתי וממוקד או בקנולה, צינורית זעירה, באמצעותה ההזרקה יוצאת אחידה ללא פגיעה בכלי הדם."

טיפולים מומלצים לפי מבנה השפתיים

שפתיים דקות (THIN LIPS)- שפה עליונה ותחתונה דקות
״בדומה ליחס הזהב הבינלאומי בפנים, ישנן גם פרופורציות מקובלות בשפתיים. אסתטית, הפרופורציה המועדפת היא בערך 1 ל-1.6, ביחס בין השפתיים, שפה עליונה לעומת השפה התחתונה, שהיא העבה יותר. לאחרונה, נכנס הטרנד של יחס שווה 1:1 בין השפה העליונה והתחתונה. מה שפחות מקובל אסתטית הוא שפה עליונה עבה יותר מהתחתונה. לרוב, מי שמגיעות לעבות שפתיים הן בעיקר נשים צעירות בעלות שפתיים דקות".


״בדרך כלל, הטיפול אורך שני מפגשים בהפרש של עד חודש ביניהם, מאחר שיש צורך להשיג את הנפח המבוקש באופן הדרגתי. לא רצוי למלא בכמות גדולה של חומצה היאלורונית ולהגדיל משמעותית את נפח השפתיים במפגש אחד, כי במקרה כזה החומר עלול לנפח את העור שמעל השפה העליונה והתוצאה לא טובה. במיוחד בשפתיים דקות, מומלץ להשתמש בכמות קטנה של חומצה היאלורונית, כאשר בכל טיפול מרחיבים מעט את השפתיים, מעניקים נפח באופן הדרגתי ומתון ומקבלים תוצאה אופטימלית״.
6 צפייה בגלריה
עיבוי שפתיים דקות, לפני ואחרי
עיבוי שפתיים דקות, לפני ואחרי
עיבוי שפתיים דקות, לפני ואחרי
(צילום: אלרגן אסתטיקס)

הטיפול המומלץ: ״החומרים המתאימים למטרת עיבוי שפתיים דקות הם חומרים בסמיכות בינונית במזרקים קטנים של 0.55 מ"ל במקום 1 מ"ל כדוגמת - Juvéderm® VOLIFT RETOUCH או Juvéderm® ULTRA SMILE, חומצות היאלורוניות איכותיות."
מדוע זה יתרון בשפתיים דקות?
"כאשר אנחנו משתמשים במזרק קטן יותר ניתן להשתמש בכל החומר במפגש הטיפולי ואין צורך בשמירה של מזרק פתוח בקירור. כתוצאה מכך אנו שומרים על רמת היגיינה גבוהה ובנוסף עבור המטופלת קיים חיסכון כספי משמעותי."

שפה עליונה דקה ושפה תחתונה עבה (HEAVY LOWER LIPS)
״כדי להגיע לפרופורציה הנכונה, נטפל באופן הדרגתי באמצעות מזרקים קטנים (0.55 מ"ל) בשפה העליונה באותן שיטות בהם טיפלנו בשפתיים הדקות.
6 צפייה בגלריה
עיבוי שפה עליונה, לפני ואחרי
עיבוי שפה עליונה, לפני ואחרי
עיבוי שפה עליונה, לפני ואחרי
(צילום: אלרגן אסתטיקס)

שפתיים רחבות (WIDE LIPS)
״כשהשפתיים רחבות מאוד לצדדים, לעיתים הן לא פרופורציונליות לפנים ומשרות מראה פחות אסתטי. במקרה כזה, המטרה היא ליצור אשלייה שהשפתיים צרות יותר, באמצעות עיבוי מרכז השפתיים.
הטיפול המומלץ במקרה זה הוא ב״שיטת הפפיון" הנקראת גם שיטת העמודות. זוהי טכניקה חדשנית, המבוצעת באמצעות חומצה היאלורונית בסמיכות בינונית Juvéderm® VOLIFT, בהזרקה שטחית יותר ומעודנת, אשר מרימה כלפי מעלה את השפה העליונה, במיוחד במרכזה. הטיפול מתבצע על ידי הזרקת כמות קטנה של חומר בכל עמודה ובאמצעות מחט דקה וקצרה״.
טכניקה זו מתאימה גם לנשים צעירות המעוניינות בשפה עליונה עבה ובשרנית ללא שרבוב "ברווזי" המבליט את השפה קדימה בהסתכלות בפרופיל."
6 צפייה בגלריה
עיבוי והצרה של שפתיים רחבות
עיבוי והצרה של שפתיים רחבות
עיבוי והצרה של שפתיים רחבות
(צילום: אלרגן אסתטיקס)

שפתיים מלאות עם קמטוטים (FULL LIPS)
״ישנן נשים אשר לא מעוניינות לעבות את השפתיים, אלא ליישר קמטוטים ולגרום לשפתיים להיראות משורטטות ומוגדרות יותר. בנוסף, עם הגיל, יש צניחה של זוויות הפה, והשפתיים מקבלות מראה ׳עצוב׳. לעתים, יש אובדן של הגדרת קשת הקופידון במרכז השפתיים והדבר תורם למראה נפול״.
הטיפול המומלץ: במקרה של טיפול בזוויות הפה הנפולות ובקמטים ויובש בשפתיים עצמן ומעל השפתיים, מומלץ להשתמש בחומצה היאלורונית בסמיכות עדינה בשם Juvéderm® VOLBELLA , אשר נועדה להחליק קמטוטים, לשרטט את קווי המתאר (קונטור) ולשוות לשפתיים מראה צעיר, בלי שינויים משמעותיים בנפח או בעובי השפה״. מי שמעוניינת בכמות קטנה ישנה חומצה היאלורונית Juvéderm® ULTRA 2, גם היא בסמיכות עדינה ומשווקת בכמות מופחתת מהכמות במזרק רגיל."

6 צפייה בגלריה
קווי מתאר החלקת קמטים על השפה, לפני ואחרי
קווי מתאר החלקת קמטים על השפה, לפני ואחרי
קווי מתאר החלקת קמטים על השפה, לפני ואחרי
(צילום: אלרגן אסתטיקס)

ומה בנוגע לקמטים בעור מעל השפה העליונה ?
"בגילאים מתקדמים יותר, מטופלות לרוב מעוניינות לטפל בקמטוטים שהופיעו סביב השפתיים, מה שנקרא "קמטי ברקוד" או "קמטי עישון" אשר מופיעים בגלל עישון אך גם בגלל נטייה גנטית וגיל. החומר הנבחר לטיפול באיזור זה הינו חומצה היאלורונית עדינה Juvéderm® VOLBELLA שמטשטשת את הקמטוטים האלו ללא מתן נפח מיותר ולא אסתטי לאיזור השפה ומעליה.
נשים רבות גם מתלוננות על קפלים ונפילות בצידי האף הנקראים "נזולאביאל" או בצידי הפה הנקראים "מריונטות". מאחר ומדובר בקפל ( נפילה של העור בשילוב עם אובדן נפח נקודתי ) ולא בקמט, הרבה פעמים הרמה של מסגרת הפנים באזור הלחיים תטיב משמעותית עם נראות הקפלים עקב מתיחה של עור הפנים כלפי מעלה. אם לאחר ההרמה עוד נותר הקפל, אבחר למלא אותו עם Juvéderm® VOLIFT למראה טבעי יותר."

6 צפייה בגלריה
עיבוי והחלקת קמטים סביב הפה, לפני ואחרי
עיבוי והחלקת קמטים סביב הפה, לפני ואחרי
עיבוי והחלקת קמטים סביב הפה, לפני ואחרי
(צילום: אלרגן אסתטיקס)

מגוון הטיפולים הקיים עם מוצרי החומצה ההיאלורונית של ®Juvéderm רחב, ומסיבה זו, מסבירה ד"ר אגוזי, יותר נשים וגברים מגיעים לטיפולים במטרה להשיג מראה משופר ועם זאת טבעי. "יש נשים שמגיעות לרופא עם תמונת רפרנס של דוגמנית ומבקשות שפתיים כמו שלה. מצד אחד, זה עוזר לרופא להבין את ציפיות המטופלת מהטיפול, אולם מצד שני זה יכול להיות בעייתי, מאחר שחשוב להתאים את צורת השפתיים הנחשקת לפנים שלה״, אומרת ד"ר אגוזי. "ההחלטה צריכה להיות פועל יוצא של מכלול שיקולים. רופא מקצועי יידע להסביר למטופלת במהלך האבחון על חשיבות ההסתכלות הכללית על מבנה הפנים והפרופורציות האישיות שלה. לפעמים חשוב לא פחות לטפל במסגרת הפנים לפני שמטפלים בשפתיים. מבנה הסנטר חשוב, החיוך והשיניים. לפעמים יש בעיות שקשורות למבנה הלסת, ולכן בפגישת הייעוץ חשוב לערוך צילומים מכל הזוויות, כולל התייחסות למבנה השפתיים במנוחה, בתנועה ובפרופיל".

הדרך הטובה לשלוט בתוצאות

״אני מאתרת מגמה של חזרה למראה טבעי יותר באמצעות הטיפול. התוצאות הן נשלטות והפיכות, מאחר וטיפול באמצעות חומצה היאלורונית, ובעיקר במוצרי ®Juvéderm המגוונים ומותאמים אישית לסוג הטיפול, מאפשר שליטה בכמויות ומסייע לאותה אישה להשיג את המראה הנחשק והרצוי. המלצה חמה שלי: אמנם הכול הפיך, אבל עדיף תמיד להתחיל בפחות ומקסימום להוסיף בהמשך. חשוב מאוד להגיע לאיבחון אצל רופא מומחה ולוודא שהוא משתמש בחומרים האיכותיים ביותר״, מסכמת ד״ר אגוזי.

למידע נוסף על מוצרי ®Juvéderm בקרו באתר

  • גילוי נאות: ד"ר אלה אגוזי משמשת כיועצת רפואית וחברה בפורום ההדרכה הישראלי של חברת אלרגן אסתטיקס, חברה של Abbvie, המשווקת את מוצרי ®Juvéderm.
התוכן מקודם ע"י חברת אבווי ביופארמה בע"מ. התוכן מיועד לישראלים מעל גיל 18. יש להתייעץ עם רופא כדי לוודא שטיפול במוצרי ®Juvéderm הוא הטיפול המתאים עבורך. הדוגמניות טופלו באמצעות מוצרי ®Juvéderm, התוצאות עשויות להשתנות ממטופלת למטופלת. לדיווח על תופעת לוואי יש לפנות באמצעות qaisrael@abbvie.com

*מבוסס על מחקר שוק בקרב למעלה מ-1,000 אנשי מקצוע ב-13 מדינות הגדולות ביותר בתחום האסתטיקה הרפואית. Data on file , 2019
IL-JUV-230020
Production date Mar 2023
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button