אינסבורק . נוף יפהפה מכל עבר

כמו ללכת בתוך גלויה: היסטוריה ונופים מרהיבים באוסטריה

נשברתם מהחום ומהלחות של יולי־אוגוסט? קחו את כל המשפחה לאינסברוק , בירת חבל טירול שבמערב אוסטריה, לפסגות מושלגות לאגמים הצוננים, לנופים הירוקים ואוכל משובח. באזור זלצבורג תמצאו גם אטרקציות מקפיצות המתאימות לכל המשפחה

פורסם:
כשאנחנו יוצים מבית המלון של אינסברוק (Innsbruck) שבאוסטריה, מתגלה לנגד עינינו נוף שכמו לקוח מתוך גלויה: פסגות הרים מושלגות שעוטפות מכל עבר עיר מצוחצחת וצבעונית ונהר ה"אין" (Inn) השוצף. אנחנו לא צריכים רשימה של אטרקציות, אלא פשוט הולכים. אין יעד מוגדר ולא חייבים כאן "להספיק לדבר הבא". פשוט צועדים ברוגע ונהנים מהמראות והנופים.
אינסברוק, בירת חבל טירול מאז שנת 1492, ממוקמת באזור הררי גבוה במערב אוסטריה, ופירוש שמה הוא "הגשר (Bruck) על נהר אִין". מתגוררים בה בקביעות כ־130 אלף תושבים, אבל באופן קבוע נוספים להם אלפים רבים של תיירים: בחורף אלו חובבי הסקי, שמוצאים בסביבת העיר כמה מהאתרים והמסלולים הטובים ביותר בהרי האלפים ובקיץ מגיעים לכאן נופשים ומטיילים שאוויר ההרים ונופי הפסגות עושים להם טוב על הנשמה.
15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
העיר העתיקה
(צילום: שיגב פורת)

תצפית מהפסגה

הדרך המהירה ביותר לעשות היכרות עם אינסברוק היא בתצפית מלמעלה, גבוה מעל בתי העיר, מרכבל מרהיב שאת תחנותיו היפהפיות עיצבה האדריכלית המנוחה זהא חדיד. הכינו את הסמארטפונים ושלפו מצלמות, כי הרכבל השקוף יוביל אתכם מלב העיר למרומי אחת מפסגות האלפים, כשנוף עוצר נשימה משתרע מכל עבר.
שימו לב: העלייה לפסגה דורשת מעברים בין כמה רכבלים, השגיחו היטב על כרטיס הנסיעה שלכם, כי תזדקקו לו לאורך כל הדרך, כולל לחזרה למטה.
הגעתם לתחנה הסופית? ניתן להמשיך משם בהליכה קצרה לפסגת ההר או להסתפק בישיבה מול הנוף, להאזין לפעיית הכבשים שבאחו ולהרגיש לרגע כמו היידי בת ההרים (למרות שהיא במקור משווייץ השכנה). עוד במקום: מסעדת Seegrube, שמגישים בה אוכל מקומי טעים, כמו למשל, שניצל וינאי (עם ריבה! כן, פה אוכלים שניצל עם משהו מתוק). כמובן, אפשר לשבת בה סתם על כוס בירה. טיפ: שימו לב לזמני הרכבל וזכרו לצאת במועד, לפני שהקרונית האחרונה עוזבת את התחנה.
15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
בדרך לפסגה
(צילום: Shutterstock)

15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
והמראה מלמעלה
(צילום: שיגב פורת)

העיר העתיקה

מרכז העיר, ה־Altstadt, משתרע על שטח קטן, וניתן להגיע כמעט לכל מקום בהליכה רגלית נוחה. אמנם רב הפיתוי לשוטט עצמאית בין הסמטאות והבתים הצבעוניים, אבל כדאי לקחת סיור מודרך, כי כל פינה כאן היא פנינה עם סיפור. למשל, הארמון הקיסרי, שנבנה במאה ה־15 ושימש את הקיסר מקסימיליאן הראשון או הכנסייה שנבנתה במתחם לזכרו של הקיסר, שיש בה 28 פסלי ברונזה שעוצבו לבקשתו - חלקם של בני משפחתו ואחרים של אנשים שהיו נערצים עליו. אגב, חלקת הקבר שבמקום ריקה. הקיסר קבור במקום אחר.
15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
חצר הארמון הקיסרי
(צילום: שיגב פורת)

15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
פסלי הברונזה מסביב לקבר הקיסר מקסימיליאן
(צילום: שיגב פורת)

עוד בעיר העתיקה: "גג הזהב" (Goldenes Dachl), מרפסת מצופה בזהב מהמאה ה־15, שנבנתה לרגל נישואיו של הקיסר מקסימיליאן עם ביאנקה מריה ספורצה, בת למשפחת הדוכסות של מילאנו. המרפסת שימשה את בני הזוג לצפייה בתחרויות ובפסטיבלים שנערכו בעיר.

15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
גג הזהב
(צילום: Shutterstock)

אם לא התעייפתם, תוכלו להמשיך: הרימו את המבט לחזיתות הבניינים, והתרשמו מצבעי הבתים. מעניין לדעת שבעת שנבנתה העיר, נצבעו הבתים בהתאם למקצועות הדיירים שבהם, כדי להקל על הזיהוי. זו הסיבה שלעיר יש אופי צבעוני כל כך.
15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
לכל מבנה סיפור משלו
(צילום: שיגב פורת)

טיפ: אפשר לשקול לרכוש את ה־Innsbruck Card, הכרטיס העירוני המאפשר כניסה ל־22 אטרקציות ומוזיאונים, נסיעה חופשית בתחבורה הציבורית וברכבל ועוד. המחיר: 53 אירו למבוגר ל־24 שעות, 63 אירו ל־48 שעות או 73 אירו ל־72 שעות. המחיר משתלם אם כמובן מנצלים מקסימום מההטבות בזמן המוקצב, וזה כרוך בתכנון חכם של הזמן. פרטים: innsbruck.info/en

אוכל, שתייה ושופינג

רעבים? אינסברוק משופעת בבתי קפה ובמסעדות משובחות. אחת הדרכים להכיר כמה מהן היא באמצעות סיור קולינרי הנמשך כארבע שעות, עם העיתונאי הפודי קורט ריינדל (Kurt Reindl). הסיור, שנפתח בטעימות שנאפס וגבינות מקומיות, ממשיך דרך בית הקפה ההיסטורי מונדינג (Café Munding), שם טועמים עוגות ושוקו חם מעולה; המאפייה המשפחתית קרול (Kroll) שמציעה מיני לחמים מסורתיים, כולל סוג שהמקומיים שומרים במזווה במשך שלוש שנים (!); ולסיום, ארוחה מצוינת במסעדת Weisses Rössl, השוכנת במבנה אבן עתיק ויפהפה. בתפריט: מיצי פירות יער מרעננים ומאכלים מסורתיים עם טוויסט עכשווי.
15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
לחם מסורתי במאפיית קרול
(צילום: שיגב פורת)

15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
שוקו חם בקפה מונדינג
(צילום: שיגב פורת)

טיפ: באינסברוק אין צורך לקנות מים מינרליים, גם לא תמצאו כאלה בחנויות. ברחבי העיר פזורות אינספור מזרקות של מים צוננים, נקיים וטעימים, שמקורם בהפשרת הקרחונים בפסגות ההרים שמסביב. פשוט ממלאים את הבקבוק וממשיכים.
קניות? אינסברוק מלאה במגוון אפשרויות, מחנויות מעצבים מקומיים ומקוריים ועד סניפים של הרשתות המוכרות, ובהן cos, H&M ועוד, והכול כאמור, בשיטוט רגלי קל.

מחוץ לעיר

מוזיאון סברובסקי. במרחק נסיעה קצר מהעיר (יש אפילו שאטלים ללא תשלום) ממוקמת אטרקציה שלא כדאי להחמיץ: "עולמות הקריסטל של סברובסקי" (Swarovski Crystal Worlds). צמוד למפעל הקריסטלים המפורסם ממוקם מוזיאון של המותג המציג יצירות מרהיבות של אמנים, מעצבים ואדריכלים, שהמשותף לכולם הוא שימוש באבני קריסטל.
15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
הכניסה למוזיאון סברובסקי
(צילום: שיגב פורת)
בכניסה תקבלו מדריך קולי, שמעניק הסברים על היצירות והאמנים. אחרי מעבר הכרחי בחנות המציעה מגוון מתכשיטי החברה, תוכלו להמשיך לגן, שבו תמצאו מיצג יפהפה של ספק עצים ספק עננים מקושטים בקריסטלים, לצד אטרקציות לילדים: קרוסלה וגם ג'ימבורי בן שלוש קומות, שמאפשר לפרוק אנרגיות. ובלי אוכל אי־אפשר: המסעדה שבמקום, "עולם הקריסטלים של דניאל" (Daniel's Kristallwelten), מציעה מנות משובחות וצופה אל נוף מקסים.
15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
חצר המוזיאון. לשבת ולהירגע
(צילום: שיגב פורת)

מופע הפולקלור של משפחת גונדולף (Familie Gundolf). לכאורה, מלכודת תיירים מהסוג המוכר, מופע שמרכז שלל קלישאות טירוליות, כמו למשל נשים וגברים בתלבושות עממיות, שירי יודל, ריקודים כמיטב המסורת ונגינה על כל כלי אפשרי (כולל מסור) ואפילו פיצוץ מפחיד. אבל במהרה מתברר שמדובר במופע קאלט אמיתי, שמנפק רגעי אינסטגרם בלתי נשכחים. לא פלא שבסוף הערב ביקשו נערות אמריקאיות תצלום משותף עם המשתתפים הצעירים, משל היו כוכבי רוק בהתהוות.

אזור זלצבורג

שעתיים נסיעה מהעיר אינסברוק, ואתם בחבל ארץ שונה במקצת - זלצבורג (Salzburg). האזור הסובב את העיר היפהפייה זלצבורג מציע אינספור חוויות ופעילויות לכל המשפחה.
15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
פעילויות אתגריות באגם לילדים בפלאכאו
(צילום: שיגב פורת)

התארחנו בכפר פלאכאו(Flachau) , שבעונת החורף מושך אליו חובבי סקי ובקיץ מציע שלל פעילויות אתגריות, כמו למשל רכיבת שטח באופניים בנופים הרריים קסומים, פעילויות אתגריות לילדים כמו שיט בקיאקים וגלישה באומגה באגם, נסיעה במגלשת ההרים "לאקי פליצר "(Lucky FLitzer) וגם מסלולי מיני גולף; באגם יגר (Jaegersee) הסמוך תוכלו לשכור סירה ולשוט עם כל המשפחה וגם לטייל סביבו ברגל.
15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
אוסטריה
(צילום: שיגב פורת)

ליד העיירה סנט יוהן (Sankt Johann) תוכלו ליהנות מיום אתגרי בנקיק ליכטנשטיין, קניון ארוך ועמוק, מפותל ומלא בצמחייה פראית, מדרגות לולייניות ומפלי מים, ששיאם בתצפית לעבר מפל שוצף. לא להחמיץ.
15 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
נקיק ליכטנשטיין
(צילום: Shutterstock)
ואם עד עתה לא טעמתם מה"קייזרשמרן" (Kaiserschmarrn – "סמרטוטי הקיסר"), הקינוח האוסטרי המסורתי, זה הזמן: מדובר במעין רצועות פנקייק שמוגשות עם ריבה והופכות כל סיום ארוחה לחגיגה.

  • הכותבת הייתה אורחת משרד התיירות של אוסטריה
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button