נועה קולר. יהיה בסדר אם תהיה לי קריירה בינלאומית ובסדר אם לא״

נועה קולר: "היום אני מבינה שאני בכלל לא גאון"

מה נועה קולר עשתה בשנה האחרונה? היא פעלה למכירת הסדרה שלה, "חזרות", לרשת אמריקאית ידועה. היא התמסרה לחיי משפחה וגילתה שנעים בבית. ועכשיו היא משחקת בסדרה "ריקוד האש" ומכריזה: "אני כל הזמן רוצה עוד דברים, מרגישה שרק התחלתי"

פורסם:
צפו בווידאו
( כתבת וידאו: הילה רגב, צילום: ירון ברנר)
לפעמים כשהחיים נותנים לך סטירה על הלחי הימנית, היקום דואג לאזן את המצב עם נשיקה על הלחי השמאלית. זה בדיוק מה שקרה לנועה קולר: בשנה האחרונה היא ישבה בבית וניסתה למצוא את הדבר הבא שלה, אחרי שפרשת ההטרדות המיניות של שותפה לכתיבה, ארז דריגס, התפוצצה לשניהם בפרצוף וחיסלה נכון להירגע את העונה השנייה של ״חזרות״, זו שכולם חיכו לה.
אז מה כן? שום דבר עדיין לא סגור, והכל תחת מעטה חשאיות, אבל אפשר לגלות שמתקיימים מגעים מתקדמים למכירת ״חזרות״ לרשת אמריקאית ידועה, אולי בפורמט הישראלי ואולי בגרסה אמריקאית. אם החוזה ייחתם, קולר, דריגס והמפיק אסף אמיר ישלשלו לכיסם סכום כסף נאה (״כמו קמפיין, סכום שמחזיק אותך שנה״) פלוס אופציה לקריירה בחו״ל. עם קצת מזל תקבל קולר המבריקה את הסוף הטוב שמגיע לה. ״כן, החיים מלאי הפתעות״, היא אומרת בזהירות, ״יהיה בסדר אם תהיה לי קריירה בינלאומית ובסדר אם לא״.
מה מדד האושר שלך כרגע?
"אני לא מסתובבת מאושרת כל היום. אני כל הזמן רוצה עוד דברים. מה קרה לך? אני מרגישה שרק התחלתי. אבל אני שמחה במשפחה ובקריירה שלי, ואפילו מבסוטית לאחרונה גם מהגוף שלי".

4 צפייה בגלריה
נועה קולר
נועה קולר
"התהליכים אצלי איטיים"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: תומר אלמוזנינו)


הצלחה זה מלחיץ

זו שנה רגועה בחייה של קולר (41), שבה היא בעיקר מנסה להבין איך להמשיך את ההצלחה שנחתה עליה. כאשר חובת ההוכחה עלייך, זה יכול לייצר התקף חרדה. קולר מכירה היטב את החרדות האלה, מטופלת אצל פסיכולוגית, אבל לא נותנת לרכבת לעצור.
״ההצלחה גם הרגיעה אותי וגם הלחיצה״, היא מודה. ״בהתחלה רציתי לכתוב מהר עוד עונה או משהו חדש. דחוף־דחוף־דחוף, ודפיקות לב והיסטריה. היה לי קשה ומבלבל. עם הזמן אני מרגישה כמו שמגיעים לסיני. יומיים ראשונים התקף חרדה, ופתאום לא שמת לב, פשוט הפכת לחול. אני שם. עושה עכשיו דברים בשקט ולאט. לא מדמיינת את עצמי מתאבדת עכשיו על פרויקט כמו שהתאבדתי על 'חזרות'. החיה הזו שהייתה חייבת לצאת החוצה, כבר בחוץ. עכשיו ההתמודדויות אחרות - להאמין שאני יכולה לעשות עוד משהו יפה. זה קשה".
"בהתחלה רציתי לכתוב מהר עוד עונה או משהו חדש. דחוף־דחוף־דחוף, ודפיקות לב והיסטריה. היה לי קשה ומבלבל"

בשנה האחרונה התמסרה קולר לחיי המשפחה, התחילה לכתוב קצת תיאטרון וקצת קולנוע, ובעיקר הקפידה להוציא את הילדים מהמסגרות. היא מתכננת בימים אלה עם בעלה תום ויסמן (42), בעליה של חומוסייה מצליחה בשוק לוינסקי, את ה״חדר משלך״ שלה. מין מחסן בקומה השנייה מעל החומוס, שבעלה ישפץ כדי שהיא לא תצטרך לכתוב מהבית ולעשות שיחות זום כשהילדים זוהר (11.5) ואיתמר (שש) רצים ברקע. ״אני ממש מרגישה שמגיע לי כבר משרד״, היא מחייכת.
"היום, בכל פעם שצריך למלא מקצוע באיזה טופס, אני כותבת ׳שחקנית׳ ויש לי חיוך. ואני אומרת לילדה שהייתי, ראית מה אנחנו כותבות בטופס? ואפילו לא שיקרתי"

אולי צריך לשאול איך זה שעוד אין לך משרד. בכל זאת, כתבת את אחת מהסדרות המצליחות של השנים האחרונות בטלוויזיה.
"התהליכים אצלי איטיים. קודם אני צריכה לזהות שאני תסריטאית. את יודעת כמה שנים לקח לי לקרוא לעצמי שחקנית? עד שלא התחלתי להתפרנס רק ממשחק לא אמרתי שאני שחקנית, כי את יודעת, כולם שחקנים (צוחקת). היום, בכל פעם שצריך למלא מקצוע באיזה טופס, אני כותבת ׳שחקנית׳ ויש לי חיוך. ואני אומרת לילדה שהייתי, ראית מה אנחנו כותבות בטופס? ואפילו לא שיקרתי".

4 צפייה בגלריה
נועה קולר
נועה קולר
"אני שמחה במשפחה ובקריירה שלי, ואפילו מבסוטית לאחרונה גם מהגוף שלי"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: תומר אלמוזנינו)

קולר מגלמת בימים אלה תפקיד משנה ב״ריקוד האש״ (ימי א' ב־21:00 ב־yes וב־STINGTV), הסדרה של רמה בורשטין־שי. קולר היא רייזי, אלמנה פגועת נפש שחיה בקהילה חרדית בטבריה, ומתעללת בבתה המתבגרת פייגי (מיה עיברין). ״זה תפקיד שלא עשיתי אף פעם", אומרת קולר, "לא הייתי מקבלת אותו אם זו לא הייתה רמה. זה לא הטייפ־קאסט שלי אלא יציאה מאזורי הנוחות. בשבילי זה מרגש״.
איזה קשר יש לך עם רמה?
"למדתי ממנה צניעות. ב'לעבור את הקיר' הייתה סצנה שלא שיחקתי בה טוב. זייפתי. לחצתי. זה לא היה טבעי. רמה לקחה אותי לצד ואמרה, בהכי חן, 'מה זה? מה קרה? השם לקח לך את הכישרון?' עניתי לה, 'זה לא מצליח ואני לא מבינה למה׳. נפלתי לאגו, כי אני נועה קולר ואני כל כך יהירה לפעמים שאני חושבת שאני צריכה לעשות את הסצנה טוב ומהר. ורמה אמרה, ׳את כנראה חושבת שאת גאון. מה תעשי עם הידיעה שאת לא גאון? תלכי רגע לצד ותתפללי שיחזירו לך את הכישרון׳. ובאמת הלכתי לצד והתפללתי וצילמתי שוב.
"היום אני מבינה, אני בכלל לא גאון. יש בזה משהו משחרר שנותן אוויר לעבודה ואפשרות לפשל. זה שיעור מטורף. גם עכשיו אני צריכה תזכורת, כי הנטייה שלי היא לחשוב, רגע, למה אין כבר היום עוד סדרה מעולה שאני כתבתי, שגם משוחקת מבריק וכבר משודרת? זה הרי ביכולות שלי".
ומה את עונה לעצמך?
"למה אין? כי את לא גאון. אז רדי למחתרת ותחפשי בעצמך, ותתפללי שבכלל יֵצא לך טקסט".
"הנטייה שלי היא לחשוב, רגע, למה אין כבר היום עוד סדרה מעולה שאני כתבתי, שגם משוחקת מבריק וכבר משודרת? זה הרי ביכולות שלי"
קולר נולדה וגדלה בפתח־תקווה. היא למדה משחק אצל יורם לוינשטיין, ובמשך יותר מעשור הייתה שחקנית תיאטרון "גשר" עם אינספור תפקידי משנה, ועסקה גם בכתיבה לתיאטרון. במקביל שיחקה גם בקולנוע ("הנוער", "מעשייה אורבנית") ובטלוויזיה ("סרוגים", "בלתי הפיך"). ב־2016 קיבלה את התפקיד הראשי בסרטה של רמה בורשטין־שי "לעבור את הקיר" וזכתה עליו בפרס אופיר. אחר כך הגיעו עוד תפקידים ראשיים שאיתם הגיעה גם לפסטיבלים ברחבי העולם: היא הייתה בוונציה עם ״לעבור את הקיר״, בברלין עם סדרת הדרמה ״להעיר את הדב״ ובאמי הבינלאומי עם סדרת הקאלט ״קופה ראשית״. ואז הגיעה "חזרות", סדרת הדרמה שיצרה עם דריגס ואמיר, ושהיא ודריגס כיכבו בה.
בפברואר 2021 פורסם תחקיר של אתר "פוליטיקלי קוראת" שחשף התנהלות בעייתית של דריגס מול נשים, שכללה שליחת הודעות בעלות אופי מיני. דריגס התנצל, הודה שהוא מטפל בעצמו וירד למחתרת. קולר החלה לחשב מסלול מחדש. "כן, זה היה אירוע קשה, מורכב, מבאס, מכאיב, ואין לי ברירה אלא להאמין שזה חלק מהסיבוב, ומשהו טוב יֵצא לכל הנוגעים בדבר".
אז לא תהיה עונה שנייה?
"מראש לא תוכננה עונה שנייה. לעונה הראשונה יש התחלה, אמצע וסוף, והסדרה לא מבקשת עוד עונה. כשהפופולריות גדלה, נהיה רצון להמשיך את ה׳מפעל׳. כרגע אני ממש מחכה לסימן אם להמשיך. לא פרשתי מלכתוב את 'חזרות 2', כמו שאמר אלדד קובלנץ. אני, ארז ואסף עדיין לא יודעים איזה סיפור כדאי וצריך לספר. אנחנו בתהליך הבשלה. ארז מביים הצגה בבית ליסין ומתחתן עוד מעט עם החברה שלו. אני התחלתי לכתוב דברים אחרים ועם פרטנרים אחרים".
לא פרשתי מלכתוב את 'חזרות 2'. אנחנו עדיין לא יודעים איזה סיפור כדאי וצריך לספר. אנחנו בתהליך הבשלה"
אולי העונה השנייה צריכה לעסוק בפרשה הזו.
"זה מאוד מתבקש, אבל זו לא הפרשה שלי, וזה משהו שארז צריך לפתוח ולהבין".
קולר הגיעה אל הזוגיות עם בעלה תום לאחר הזוגיות הקצרה ושוברת הלב עם ארז דריגס, שלמד שנה מעליה בבית הספר למשחק. ״באתי לקשר עם תום די חבולה. כאילו חטפתי בראש ועכשיו אני מוכנה להכיר מישהו שיאהב אותי. הגעתי לא תמימה ועם איזו צלקת. גם תום היה עם צלקת. המפגשים האלה, בעיניי, הם הכי רומנטיים. יש בהם משהו זהיר, כאילו צלקות נפגשות. זוגיות טובה בעיניי היא חום, הכלה, שורשים עמוקים. המחיר שלה הוא שזה לא מגיע עם אוקסיטוצין, אין פיקים משוגעים, אין תחושות של סטלה שאת דלוקה ודפיקות לב ואת מחכה לסמס".
מה הדבר הכי חשוב שהבנת על זוגיות?
"גדלתי בבית פמיניסטי, ושמעתי מאמא שלי משפטים כמו: ׳אף אחד לא יגיד לך מה לעשות׳ ו׳את לא פותחת חשבון בנק משותף עם בן הזוג׳ או ׳למה את צריכה לנקות? את לא עוזרת בית׳. קרה שאחרי הצגת תיאטרון הייתי יוצאת עם חברים ולא הייתי אומרת לתום שאני יוצאת. לא הבנתי למה הוא מתבאס. לקח לי זמן להבין שלעדכן אותו לא אומר שאת אישה מוקטנת".
4 צפייה בגלריה
נועה קולר עם הבעל, תום ויסמן
נועה קולר עם הבעל, תום ויסמן
עם הבעל, תום ויסמן. "היום אנחנו כן מצליחים ליצור משהו שוויוני בבית"
(צילום: רפי דלויה)

את הפערים בין גברים לנשים ואת אי־השוויון חוותה קולר רק כשהפכה לראשונה לאם בעצמה. "אני זוכרת שלפני שהיו לנו ילדים תום פעם אמר לי, 'אין לי שום בעיה שאת תעבדי ואני אגדל את הילדים'. איכשהו כשזה קרה, הקונספט לא הבשיל (צוחקת). החלום של אף אחד מאיתנו לא היה להיות הורה במשרה מלאה, לשנינו יש שאיפות גדולות. אבל רק אחת הייתה בהיריון והיניקה. לפעמים שאלתי, אפשר שתום ייניק? אפשר חלוקה בנטל? היום אנחנו כן מצליחים ליצור משהו שוויוני בבית. המסר שלי לנשים, בלי האשמות. אם לשניכם יש תוכניות על אותה קוביית זמן, קחו בייביסיטר.
"נעים לי בבית. אני אוהבת להוציא את הילדים מהמסגרות ואל תדברו איתי אחרי ארבע. תום מסתכל עליי ושואל את עצמו, מי זאת הבחורה הזאת?"
"אחרי המון שנים של עבודה אני כבר לא אמא אשמה. בשנה האינטנסיבית של הכתיבה של 'חזרות', אם משכתי עוד חצי שעה של כתיבה אחרי שש בערב, תום היה יכול להתעצבן, ואני אומרת לך בשיא הכנות, רציתי להמשיך לכתוב בלי לישון. היום אני משהו אחר. עכשיו לא הצטלמתי בערך שנה, ונעים לי בבית. אני אוהבת להוציא את הילדים מהמסגרות ואל תדברו איתי אחרי ארבע. היום תום מסתכל עליי ושואל את עצמו, מי זאת הבחורה הזאת? ואני מסתכלת עליו ואומרת, היי, אתה, נעים מאוד, אני אשתך, דווקא בחור לא רע. זמן הבית הזה חשוב ומקרקע אותי".
הראיון המלא עם נועה קולר מתפרסם בגיליון לאשה החדש, השבוע בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button