רחלי מישורי. "כל המידע בקליק אחד"

רחלי מישורי הקימה אפליקציה המאגדת מידע על אלימות במשפחה

בעקבות עלייה חדה בתלונות שהוגשו על אלימות בתקופת הקורונה, הקימה הפילנתרופית והיזמית החברתית את "אלימות במשפחה, זה לא נורמלי", ורתמה אליו את רשת סופר־פארם, הנמצאת בבעלות בן זוגה ליאון קופלר: "חינוך ומניעה יביאו לשינוי הכי מהותי"

פורסם:
מהו פרויקט "אלימות במשפחה, זה לא נורמלי"?
"זו אפליקציה ייעודית וייחודית שמנגישה מידע חשוב, חיוני ומעשי בנושא אלימות במשפחה. באפליקציה ניתן למצוא את כל המידע שיסייע להבין מהי אלימות במשפחה, איך ניתן לזהות סימנים מקדימים, למי צריך נפגע אלימות לפנות וכן הסברים מפורטים על מגוון הגופים והארגונים שמגישים סיוע ומקבלים דיווחים על מקרי אלימות".
המידע זמין ברשת, למה צריך אפליקציה מיוחדת?
"כי האפליקציה הזו יותר נגישה, מרכזת את כל המידע בקליק אחד ויש בה אפשרות לגלישה פרטית שלא משאירה עקבות".
מה היה הטריגר למיזם?
"בתחילת הקורונה חשבתי על המשפחות שיש בהן אלימות ואיך הסיטואציה הנפיצה והמלחיצה גם ככה משפיעה עליהן. ככל שנקפו החודשים וקראתי את הסטטיסטיקות בארץ ובעולם, הבנתי שהסגרים הגבירו מאוד את האלימות במשפחות כאלה. לפי נתוני משרד הרווחה, מספר התלונות שהוגשו מתחילת משבר הקורונה עלה פי שלושה, ובשנת 2020 חל גידול של 240% בתיקים הקשורים לאלימות במשפחה".
איך נבנתה התוכנית?
"קודם כל ישבתי כמה חודשים וקראתי כל מה שאפשר, כולל כתבות על הנושא ודוחות של האו"ם. בהמשך נפגשתי עם כל מי שעוסק בנושא בארץ, החל ממשרד הרווחה, דרך ארגוני הנשים ויצ"ו ונעמת ועד עמותות כמו 'רוח נשית' ו'לב אל לב'. אחרי תהליך ארוך החלטנו שחינוך ומניעה יביאו לשינוי הכי מהותי".
נתקלת באופן אישי במקרים של אלימות במשפחה?
"בדיעבד אני מבינה שנתקלתי בכמה מקרים סביבי. למרות שאני מחשיבה את עצמי אדם מאוד רגיש ואינטליגנטי, חייתי לצד משפחות כאלה לא מעט שנים ונתתי כל מיני פירושים מוטעים לסיטואציות ברורות של אלימות. אם הייתי קוראת באפליקציה שלנו את הפרק שעוסק ב'נורות אדומות', יכולתי לזהות מהר יותר את הסכנה ולהבין איך עליי לעזור".
הצלחת לרתום את רשת סופר־פארם, הנמצאת בבעלות בן זוגך ליאון קופלר.
"הרשת תורמת לקהילה המון שנים ומתמקדת בנושאים של נשים וילדים. היא נמצאת בקשר הדוק עם כל מרכזי הסיוע, כולל מקלטים לנשים מוכות ומרכזים לנפגעות פגיעה מינית, כך שהדלת הייתה פתוחה בפניי.
"יש לסופר־פארם שלושה מיליון לקוחות שהורידו את האפליקציה שלה. הבנתי שאם נכניס לפלטפורמה הזו את מאגר המידע (תחת אייקון עם שם המיזם), נגיע להמון אנשים בקלות, וזו מתנה אדירה".
זו פעם ראשונה שאת וקופלר משתפים פעולה למען מטרה חברתית?
"ליאון הוא בן זוגי ב־17 השנים האחרונות והקמנו במהלך השנים, יחד ולחוד, לא מעט מיזמים לשינוי חברתי: הוא היה יו"ר 'עמותת סוכרת נעורים' והמרכז לרכיבה טיפולית בתל־מונד. אני הייתי נשיאת עמותת 'חיבוק ראשון', ושנינו עסקנו במתן עזרה לניצולי שואה וסיוע לנשים שנמצאות במעגל הזנות והסמים. עוד לפני שהכרנו הייתי מעורבת בעמותת 'נגישות ישראל', ומאז העשייה החברתית הפכה לפילוסופיית חיים עבורי".
איך הכרתם?
"הספר שלנו הכיר בינינו".
הפילנתרופיה כיום היא עיסוקך היחיד?
"כרגע אני עוסקת רק בפרויקטים שקשורים לשינוי חברתי. בעבר הייתה לי קריירה די מגוונת, למדתי מִנהל עסקים בינלאומי, גרתי באיטליה ובספרד, הייתי יבואנית יין ועבדתי בענף היהלומים ובהיי־טק".
מה הפרויקט הבא?
"פיתוח אפליקציה והשקת קמפיין שיעסקו בילדים ונוער שסובלים מאלימות במשפחה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button