ורד בוסקילה (מימין) ולי קורזיץ. ים של אהבה

כ-900 אלף ש' נתרמו במימון המונים ללי קורזיץ: "היא מרוגשת מכמות האהבה שהיא מקבלת"

ורד בוסקילה, השייטת האולימפית בדימוס ובוגרת "הישרדות", שבעצמה סובלת ממחלת ריאות קשה, יזמה פרויקט מימון המונים לשיקומה של לי קורזיץ שמתמודדת עם מחלת דם נדירה, קשיים כלכליים ונפשיים וטיפולים אגרסיביים: "לי חשה הקלה גדולה ורוצה להגיב על כל חיבוק וחיבוק, אבל זה מעל לכוחותיה"

פורסם:
כשנודע לורד בוסקילה שבמועדון הגלישה של "שבי ציון" התחילו לגייס כספים עבור השייטת האולימפית שלנו, לי קורזיץ, היא לקחה את העניינים לידיים ויזמה פרויקט מימון המונים עבור חברתה הטובה. מאז נאספו כבר למעלה מ-800 אלף שקל.
"המצב של לי לא טוב פיזית, לא טוב נפשית, ועד לפני כמה ימים גם כלכלית", אומרת בוסקילה. "אני מאושרת להגיד שאנחנו בגרף עלייה רציני מאוד בגיוס ההמונים למענה ולפחות מהבחינה הזאת היא במצב טוב יותר".
ממה היא סובלת בדיוק?
ממחלת דם נדירה. במהלך השנים היא עברה טיפולים אגרסיביים מאוד, חלקם כימותרפיים, למרות שלא מדובר בסרטן. עם השנים הכליות נפגעו, קטעו לה חלק מהמעיים, והוציאו את שלפוחית השתן. הגוף שלה נמצא כרגע בתת־תזונה קיצוני מאוד".
אתן חברות טובות כבר הרבה שנים. איך הכרתן?
"הכרתי אותה כגולשת רוח. באיזשהו שלב היא ניסתה לעבור למפרשית 470 והיינו מתחרות, למרות זאת הפכנו לחברות נפש. מאוחר יותר היא חזרה לגלישת רוח, והחברוּת בינינו התעצמה. היינו נוסעות יחד לתחרויות בינלאומיות וחרשנו את העולם. היא הייתה האוזן הקשבת עבורי ואני עבורה. אני זוכרת שבאולימפיאדת לונדון היא הייתה מדורגת שנייה, אבל לפני השיוט האחרון, כשהמדליה כבר הייתה כמעט בכיסה, היא חטפה כאבים מטורפים ופשוט התעלפה.
"ישבנו בחדר האוכל של הכפר האולימפי עם כל השייטות המתחרות, ולא רציתי שהן יראו אותה במצב כזה. שחר צוברי ואני מצאנו עגלה, שמנו אותה בפנים כאילו אנחנו עושים צחוקים ולקחנו אותה לחדר. היא עברה לילה קשה וסיימה בסוף רק במקום השביעי".
2 צפייה בגלריה
חברות אמת
חברות אמת
לי קורזיץ עם ורד בוסקילה כשייטות צעירות. "טיילנו יחד בכל העולם"
(צילום: יובל חן)
איך נולד הקמפיין?
"כבר הרבה זמן אני תומכת בה ועוזרת לה, בעיקר כשהייתי סמנכ"לית הוועד האולימפי. בשנה האחרונה הייתי קצת עסוקה בעצמי, השתתפתי ב'הישרדות', הוצאתי את הספר 'אמזונה', וחשתי רגשות אשמה. שמעתי שבמועדון הגלישה בשבי־ציון ואמרתי למה לא ללכת בגדול?העליתי פוסט ותוך יומיים גייסנו 700 אלף שקל. היעד הראשון הוא 1.2 מיליון שקל, היעד הסופי - שני מיליון שקל".
"את מכירה את זה שאת מתעסקת במישהו אחר ושוכחת את הבעיות של עצמך? הריאות שלי מתפקדות ב־50%. ב'הישרדות' המחלה ממש יצאה משליטה"

לאיזו מטרה הכסף מיועד?
"לצורך שיקום בבית הבריאות בקיבוץ תובל, שבו היא נמצאת כרגע ומקבלת שלל טיפולים. עלויות המחיה שלה גבוהות מאוד כי היא יכולה לאכול מזון מאוד מסוים ומאוד יקר. היא גם לוקחת קנאביס, והכל עולה הון. אנחנו בונים על רווחה כלכלית עבורה לטווח של כמה שנים לפחות".
הוועד האולימפי ומשרד הספורט מסייעים?
"היא מקבלת קצבת נכות של 3,000 שקל, ובנוסף יש לה תמיכה משותפת, לפנים משורת הדין, של איגוד השיט, הוועד האולימפי ומשרד הספורט, בסך 7,000 שקל. זה מה שהחזיק אותה עד היום, אבל מצבה החמיר מאוד".
איך היא הגיבה על יוזמת הקמפיין?
"היא מרוגשת ושמחה מכמות האהבה שהיא מקבלת. היא חשה הקלה גדולה ורוצה להגיב על כל חיבוק וחיבוק, אבל זה מעל לכוחותיה. כרגע היא עדיין צריכה להתחזק ולהכיל את הדבר הזה".
עלויות המחיה של לי גבוהות מאוד כי היא יכולה לאכול מזון מאוד מסוים ומאוד יקר. היא גם לוקחת קנאביס, והכל עולה הון"
את עצמך מתמודדת עם מחלה אוטואימונית שעליה דיברת בגילוי לב ב"הישרדות".
"את מכירה את זה שאת מתעסקת במישהו אחר ושוכחת את הבעיות של עצמך? הריאות שלי מתפקדות ב־50%. ב'הישרדות' המחלה ממש יצאה משליטה, אבל כרגע המצב שלי יחסית בסדר. הרפואה המערבית מציעה לי טיפולים מאוד אגרסיביים, ואני לא מוכנה להתמסר לזה כרגע. בעוד כמה חודשים אבחן מחדש את האפשרויות שיש לי ואחליט איך אני ממשיכה מכאן".
איך המחלה שלך מתבטאת?
"השבוע הייתי עם הבת שלי בים וכשעלינו רציתי למות, ממש התקשיתי לנשום. אני גם מתמודדת עם תסמינים כמו גרד בעור וכאבי פרקים, אבל זה עדיין נסבל".
מה את עושה בימים אלה?
"אני מרצה, מקדמת את הספר שכתבתי, חברה בוועדה שבוחנת את ספורט הנשים בישראל וגם מחפשת את התשוקה הבאה שלי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button