ריף (משמאל) עם אמא איריס ובת הדודה־אחות סבינה. "זה קונפליקט פנימי שמלווה אותי כבר שנים, אם לספר או לא"

ריף נאמן חושפת לראשונה: מי שגדלה לצדה כאחותה הגדולה היא למעשה בת דודתה

הדוגמנית והשחקנית מספרת בראיון ל"לאשה" על הסיפור המשפחתי שלה, שלא נחשף עד היום: אחותה הגדולה, סבינה (סבי), היא בת דודתה, שהוריה של ריף גידלו מאז שהתייתמה מאמה בגיל חמש. "סבי היא אחותי לכל דבר", היא אומרת, "מבחינתי גדלנו באותה הבטן מרוב שאנחנו מחוברות"

פורסם:
ריף, סבי ואיריס מדברות על הסיפור המשפחתי. צפו בווידאו
( כתבת וידאו: תחיה ברק, צילום: אריק מרמור)
עד היום הכרתן את ריף נאמן כדוגמנית ושחקנית בעלת פנים מלאכיות, כוכבת עולה בת 24. ייתכן שראיתן אותה באחת מסדרות הנוער שבהן שיחקה, או בתפקידים המוצלחים שלה בסדרות כמו "פאודה" ו"שטיסל". אבל מה שלא היה ידוע עד כה הוא שסיפורה המשפחתי של נאמן מייצר רגעי דרמה שאינם נופלים ממה שנצפה על המסך.
נאמן, שבחרה שלא לחשוף את הסיפור המשפחתי שלה, מרגישה שעכשיו זה הזמן: אחותה הבכורה סבינה (סבי), חברתה הטובה ביותר, זו שמכונה בסלולרי שלה "אחותי אהובתי" - היא בעצם בת דודתה.
סבינה נולדה לאחות אמה של נאמן. כשהאם נפטרה אחרי מאבק בסרטן, בגיל 44 בלבד, אחותה הקרובה, הלוא היא אמה של נאמן, לא חשבה פעמיים ולקחה את אחייניתה האהובה בת החמש לביתה. היא גידלה אותה באהבה ובמסירות כבת לכל דבר. נאמן כבר נולדה למציאות הזו שבה סבי היא אחותה הבכורה. היא הגיעה לעולם ארבע שנים אחרי שסבינה עברה לחיות בביתם, ומבחינתה אין פה עניין. או כמו שאמא שלה איריס אומרת: "כשאוהבים הכל פשוט".
6 צפייה בגלריה
ריף נאמן
ריף נאמן
"לאמא שלי היה ברור שהיא זו שתיקח את סבי"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: תום רוזיליו)

בואי נתחיל מההתחלה.
"אמא שלי גדלה במשפחה גדולה וחמה בטבריה", מספרת נאמן. "הם עשרה אחים קרובים, אבל לדליה ולה היה קשר מיוחד. דליה הייתה הבת האמצעית במשפחה, ואמא שלי הקטנה. דליה הייתה גננת, והיו לה ארבעה ילדים - שלושה בנים ובת זקונים, סבי. בגיל 43 היא חלתה בסרטן במיתרי הקול, ושנה וחצי אחרי כן היא נפטרה. הבנים שלה כבר היו גדולים, בפנימייה צבאית ובצבא, ורק סבי הייתה בבית. אבא שלה התקשה לגדל אותה, וגם חשב שעדיף שתהיה לה דמות אם".
הוריה של ריף היו אז בתחילת שנות ה־30 לחייהם, עדיין ללא ילדים ואחרי כמה שנים של טיפולי פוריות שלא צלחו. "לאמא שלי היה ברור שהיא זו שתיקח את סבי. אבא שלי המקסים נרתם בשמחה לגדל אותה. זה לא מובן מאליו. המדינה נתנה להורים שלי אפוטרופסות על סבי, והם הפכו להורים שלה. אני נולדתי כשהיא כבר הייתה בת תשע. סיפרו לי שהיא התרגשה כששמעה שתיוולד לה אחות, והגיעה עם ההורים שלנו לבדיקות האולטרסאונד לראות אותי".
6 צפייה בגלריה
ריף נאמן
ריף נאמן
סבינה וריף בילדותן. "גדלנו צמודות"
(צילום: אלבום פרטי)

מתי ההורים סיפרו לך שסבי אמנם אחות בלב, אבל מבחינה ביולוגית היא בת הדודה שלך?
"סבי היא אחותי הגדולה לכל דבר. אין עניין מבחינתי. לא היה איזה רגע שהושיבו אותי וסיפרו לי. מעולם לא הסתירו את זה ממני. יש בסלון תמונות של סבא וסבתא שלי ושל דליה. כולנו גם הולכים לאזכרה של דליה עד היום.
"למרות שידעתי שסבי בעצם בת הדודה שלי, זה לא שינה לי כלום. גדלנו בכפר־תבור, שזה מקום קטן, אז כשילדים היו מגלים ושואלים אותי על סבי, הייתי מתעצבנת והודפת אותם, אומרת להם, 'זו אחותי, זו אחותי'. תמיד היה חשוב לי לגונן עליה, אבל זו גם האמת שלי. גם הייתי קנאית: שאף אחד לא יגיד שהיא לא אחותי, שאף אחד לא יערער על זה. מבחינתי גדלנו באותה הבטן מרוב שאנחנו מחוברות. אנחנו מחוברות בחבל הטבור".
"כשילדים היו מגלים ושואלים אותי על סבי, הייתי הודפת אותם, אומרת להם 'זו אחותי'. שאף אחד לא יגיד שהיא לא אחותי, שאף אחד לא יערער על זה"

נשמע שיש לכן קשר קרוב במיוחד.
"גדלנו צמודות. החדר שלה היה בקומה העליונה, ובכל ערב הייתי עולה טיק־טיק במדרגות ונכנסת לישון איתה. אני חושבת שהסיפור הזה רק קירב בינינו והפך את הקשר למיוחד יותר. אני מסתכלת על קשרים של אחיות אחרות, וזה לא כמו הקשר של סבי ושלי. הן היו מתות שיהיה להן קשר כמו שלנו. אני כתובה אצלה בטלפון כ'אהובה שלי'. אני רק מדברת עליה ויש לי דמעות בעיניים. אנחנו גם דומות, ויש לנו קול דומה. אם תשמעי אותה מדברת, תחשבי שזו אני – והפוך".
6 צפייה בגלריה
ריף עם אמה איריס ואחותה סבינה
ריף עם אמה איריס ואחותה סבינה
"אנחנו דומות, ויש לנו קול דומה"
(צילום: טל שחר)

סבי היא כיום בת 32, סוכנת ביטוח במקצועה, מתגוררת בטבריה, נשואה ואם לשניים, בת חמש ובן שנה וחצי. "אני דודה שרופה", מספרת נאמן. "כל יום אנחנו עושות שיחת וידיאו של שעות. לפעמים כל אחת עושה את הדברים שלה, והווידיאו עדיין פתוח כדי שנרגיש ביחד. אני גם משחקת עם האחיינים שלי דרך הווידיאו".
איך היה הקשר של סבי עם אביה הביולוגי והאחים הגדולים שלה?
"אבא של סבי נפטר לפני ארבע שנים, אבל כל השנים האחים שלה והוא היו בקשר קרוב איתנו והגיעו המון. סבי קראה לו 'אבא' ולהורים שלי היא קראה בשמם, אבל כשהיא מדברת איתי היא קוראת להורים שלנו 'אמא' ו'אבא'. ההורים שלנו, למשל, היו אלה שליוו אותה לחופה כשהיא התחתנה".
"סבי קראה להורים שלי בשמם, אבל כשהיא מדברת איתי היא קוראת להורים שלנו 'אמא' ו'אבא'. ההורים שלנו, למשל, היו אלה שליוו אותה לחופה כשהיא התחתנה"
למה בעצם שמרת את הסיפור הזה בסוד עד עכשיו?
"זה קונפליקט פנימי שמלווה אותי כבר שנים אם לספר או לא. העובדה שבחרתי בחיים האלה ושאני מוכרת, לא אומרת שאני יכולה לדבר על המשפחה שלי, שהם אנשים פרטיים. אבל אין במה להתבייש, להפך. זה סיפור על משפחה ועל אהבה. המשפחה שלי היא הדבר שהכי חשוב לי וקרוב אליי. גיליתי שלאחותי אין בכלל בעיה לדבר ולפתוח את זה. כנראה ששוב זו אני שרצתה לגונן עליה".
נאמן נולדה וגדלה בכפר־תבור. היא הגיעה לעולם אחרי שאמה, כאמור, עברה טיפולים מפרכים. "אני פרי של טיפולי פוריות שנמשכו תשע שנים. אמא שלי נכנסה להיריון עם שלישייה, ורק אני שרדתי ברחם. כשהייתי ילדה, אמא שלי הייתה מספרת לי ששמו כל מיני מרכיבים ומהם אני יצאתי. שמו רגישות, לב ועיניים יפות לתוך המבחנה. גם אחי הקטן צוק, שהוא בן 17, נולד אחרי ארבע שנים של טיפולים. אמא שלי לביאה".
6 צפייה בגלריה
ריף נאמן
ריף נאמן
"רק אני שרדתי ברחם"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: תום רוזיליו)

עובדת על המבטא

נאמן חתמה לאחרונה באחת מסוכנויות השחקנים הנחשבות בעולם, WME שממוקמת בלוס־אנג'לס (ובה חתומים בין היתר גל גדות, בן אפלק, ג'סטין טימברלייק ואדם סנדלר). בסוכנות ראו אותה כש"פאודה" עלתה לנטפליקס, ונדלקו. בימים אלה חזרה מחודש מעבר לים שכלל אודישנים ופגישות עבודה עם במאים. "התקבלתי לסרט שאעשה בו תפקיד של ישראלית. זה כבר חתום, אבל עם האומיקרון אי־אפשר לדעת מתי הוא יצטלם. משם המשכתי לניו־יורק לחתום בסוכנות הדוגמנות שגם בלה חדיד חתומה בה,IMG . תכתבי חמסה", היא מבקשת חצי בחיוך. "אני לומדת אנגלית ארבע פעמים בשבוע ועובדת גם על השפה וגם על המבטא. החסרתי הרבה שיעורים בתיכון והייתי ברמה שממש התביישתי לדבר, אבל עכשיו אני מדברת חופשי".
"כשהתחלתי לעשות אודישנים שמעתי דברים כמו 'את יפה מדי לדמות'. זה ביאס אותי מאוד. מצד שני, תודה לאל על המראה שלי"
לפני שהחלה לסלול את דרכה מעבר לים, היא עשתה תפקידים יפים בסדרות דרמה נחשבות, כמו "על הספקטרום" ו"שטיסל". חוץ מזה היא גם פרזנטורית של "קרליין", "לה בוטה" ו"גונג", ולאחרונה הנחתה את טקס מלכות היופי של "לאשה".
6 צפייה בגלריה
ריף נאמן
ריף נאמן
"ידעתי שאני שחקנית טובה"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: תום רוזיליו)

הצלחת לעשות את המעבר שהרבה לא מצליחות לעשות, מדוגמנות למשחק.
"כשהתחלתי לעשות אודישנים שמעתי דברים כמו 'את יפה מדי לדמות'. זה ביאס אותי מאוד. מצד שני, תודה לאל על המראה שלי. אני אדם מאמין, ומה ששלי שלי. ידעתי שאני שחקנית טובה, ושאני שייכת לעולם הזה גם אם לא למדתי שלוש שנים משחק".
  • הראיון המלא עם ריף נאמן מתפרסם בגליון לאשה החדש, מיום שני בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button