זה לא אתה, גבר־גבר, זו האורגזמה

באתי, גמרתי, צחקתי: איך לטפל בתופעות מביכות שמתלוות לאורגזמה

צחקוק בלתי רצוני שאינו נפסק, בכי, שיעול, התעטשות, כאבי גב ופרקים הם רק חלק מתופעות פוסט־אורגזמית שנשים וגברים מדווחים עליהם. ד"ר צחי בן ציון על התופעה והטיפול בה

פורסם:
סטודנטית שפיתחה מערכת יחסים אינטימית עם סטודנט במעונות האוניברסיטה, ביקשה לפגוש אותי בדחיפות. כשביקשתי, עדיין בטלפון, להבין מה הרקע, אמרה: ״זה לא לטלפון, אני מקרה מיוחד, זן נדיר״. פיניתי לה חלון זמן בערב, ובתוך תוכי השתעשעתי בניחושים. בשעה שקבענו נכנסה לחדרי בחורה טמפרמנטית, עם חיוך כובש השפוך על פניה. ״אני אווזה מתוסכלת״, הציגה את עצמה.
בקיצור, החבר האוהב שלה לא מסוגל לעשות איתה סקס, כי אחרי שהיא גומרת היא מגעגעת ללא הרף - מצחוק. הוא מבקש שתפסיק, היא פשוט לא מסוגלת, והוא בקריז. ״אז איך אני הורגת את האווזה שבתוכי?״, שאלה ברצינות מלאה. לפני ההסבר המקצועי הערתי: ״אני נאלץ לאכזב אותך. את בחורה מקסימה, אבל לגמרי לא מקרה מיוחד ולא זן נדיר״.
צחקוק בלתי רצוני שאינו נפסק הוא עוד תופעה פוסט־אורגזמית, אחת מיני רבות. במרפאות לטיפול מיני פוגשים בנשים ובגברים שמדווחים על מיני תופעות בלתי צפויות שהם חווים אחרי אורגזמה. יש כאלה, למשל, שמתחילים להתעטש, להשתעל, לפתח נזלת או לדמוע. אלה מקרים המייצגים תגובות טיפוסיות לאלרגיה, שמגיעה בעקבות האורגזמה של המתלוננים עצמם או כתגובה לזו של השותף או השותפה (אלרגיה לזרע שלו, למשל). גם תגובה אלרגית לאוננות מדווחת לעתים.
עוד תופעה היא חולשה כללית, וזו תסמונת מוכרת אחרי סקס. יש גם הנתקפים בכאבי ראש חזקים, בכאבי גב, בכאבי פרקים או בכאבים באיבר המין עצמו. לפעמים מופיעה תחושה של צריבה ובעקבותיה צורך תכוף ללכת לשירותים.
ועוד: תחושה של דכדוך, כשהשיא האורגזמי מתחלף בתחושה של התרוקנות מכל היכולות, וזו מולידה סוג של מלנכוליה. מטופלים מדווחים גם על מה שנקרא בשפה המדעית Post Orgasmic illness Syndrome (תסמונת חולי בעקבות האורגזמה): הם ממש חשים חולים, כאילו שחטפו שפעת קשה, וההרגשה הפיזית הרעה מלווה בנפילה נפשית.
תחושת חולי, אגב, מדווחת יותר על ידי גברים, מיגרנות על ידי שני המינים וצחוק או בכי בעיקר על ידי נשים
אם פתחתי בצחקוק, הרי שבקוטב הנגדי שלו נמצא הבכי - התייפחות של ממש שמתחילה אחרי שהסקס נגמר. דמיינו עכשיו את המבוכה ואת הרתיעה של הצד הלא בוכה בסיפור. וזה אולי המקום להעיר לגברים רברבנים, אלה שרצים לספר לחבר'ה איך הם "גרמו לה לבכות", שהקרדיט לא בהכרח שלהם. זה לא אתה, גבר־גבר, זו האורגזמה.
התופעות האלה הן תוצאה של מצב בלתי רגיל. אורגזמה היא גירוי חזק מאוד למוח ולגוף בשל החומרים שמשתחררים באחת במהלכה. השחרור הזה מסב לרובנו הנאה אדירה ותחושה טובה, אבל אצל אחרים זה נגמר בכאב ראש, בדכדוך, בתחושת חולי, בבכי או בצחקוק.
תופעות פוסט־אורגזמיות שכאלה, אף על פי שהן אינן שכיחות יחסית, מאפיינות גברים ונשים כאחד. תחושת חולי, אגב, מדווחת יותר על ידי גברים, מיגרנות על ידי שני המינים וצחוק או בכי בעיקר על ידי נשים.
טיפול? קודם כל אפשר למתן את עוצמת האורגזמה. התופעות שתוארו כאן מופיעות לרוב אחרי אורגזמות חזקות מאוד, אז אם נגביר את תכיפות יחסי המין, האורגזמה עשויה להיות חלשה יותר. במילים אחרות: כדאי להימנע מהפוגות ארוכות בקיום יחסי המין. קיים כמובן גם טיפול תרופתי: תרופות נגד מיגרנה, נגד דיכאון, תרופות אנטי אפילפטיות.
שלא כמו הסטודנטית המגעגעת שהציגה את עצמה כאווזה, רבים מהסובלים מתופעות פוסט־אורגזמיות מהססים לפנות לעזרה. הם בטוחים, שמשהו לא בסדר אצלם ושמוטב להסתיר. חבל, כי הטיפול זמין ויעיל, מה עוד שפנייה לאיש מקצוע תגלה גם להם, שהם לא מקרה מיוחד ולא זן נדיר.
  • ד"ר יצחק (צחי) בן־ציון, מנהל המרפאה לבריאות מינית בבית החולים "סורוקה" ופסיכיאטר מחוז הדרום, שירותי בריאות כללית

תחושת חולי, אגב, מדווחת יותר על ידי גברים, מיגרנות על ידי שני המינים וצחוק או בכי בעיקר על ידי נשים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button