מימין: אופיר נוימן, אינה מילברט ויאנה גרושב

נשות הייטק מספרות: גברים בדייטים נרתעים מהמשכורות שלנו

איך זה לחפש זוגיות כשאת עובדת בתחום הכי נחשק בישראל, מחזיקה במשרה בכירה ומקבלת משכורת מעוררת קנאה? התשובה המפתיעה: לא פשוט בכלל. נשות הייטק מספרות בגילוי לב על הקשיים, ומגלות: "גברים מאוימים מאיתנו"

פורסם:
לפני חצי שנה החליטה אופיר נוימן, הייטקיסטית מתל־אביב, לעשות ניסוי: היא הכניסה לפרופיל שלה באפליקציית היכרויות את העיסוק שלה. "חשבתי שבחורים יתלהבו מזה", היא נזכרת. "לא הבנתי למה לא פונים אליי ואפילו לא עונים לי להודעות. שאלתי חברים למה זה קורה, והם טענו שהעבודה שלי מאיימת על גברים. אחרי שלושה חודשים החלטתי להוריד את הסעיף הזה מהפרופיל. מרגע שעשיתי את זה, קיבלתי עשרות פניות".

האזינו לכתבה. הוקלט על ידי הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה – המרכז לתרבות מונגשת

אופיר (30) נמצאת בתחום ההייטק זה שלוש שנים, ובשנה האחרונה ממלאת תפקיד של Product Manager בחברת TipRanks, המייצרת דאטה בתחום הפיננסים. כבר חמש שנים שהיא מחפשת זוגיות, אבל מאז שנכנסה לתחום הכי נחשק בישראל גילתה שהמשימה הפכה להיות מאתגרת אף יותר.
"גברים נרתעים כשהם שומעים מה אני עושה", היא חורצת. "התכתבתי, למשל, עם גבר אחד שמצא חן בעיניי. כשהוא הבין שאני עובדת בהייטק הוא כתב לי: 'את בטח מרוויחה פי שניים ממני'. אחרי המשפט הזה כבר לא המשכתי בשיחה. הרגשתי שהוא יצא די אפס ושאין לו ביטחון עצמי.
"לי לא אכפת כמה גבר מרוויח, אבל לגברים מאוד אכפת וזה מאיים עליהם. המשכורת שלי מאפשרת לי לשכור לבד דירת שלושה חדרים במרכז תל־אביב, ויש גברים ששומעים את זה ולוקחים צעד אחורה. הם כבר לא פונים אליי באפליקציה או שלא מציעים דייט שני. גברים בדרך כלל מעדיפים לצאת עם נשים שמרוויחות פחות מהם ושפחות מוצלחות מהם, כדי שהם יוכלו להרגיש מוצלחים יותר לידן".
אופיר נוימן: "יש גברים ששואלים מיד אם אנחנו מגייסים עובדים ואם אני יכולה לסדר להם משרה. אני לא מתייחסת לקורות החיים שלהם, כי אני מרגישה שזה סוג של ניצול"
אילו עוד תגובות קיבלת?
"יש גברים ששומעים שאני עובדת בהייטק ומיד שואלים אותי אם אנחנו מגייסים עובדים ואם אני יכולה לסדר להם משרה".
מה את עונה?
"שישלחו לי קורות חיים. אבל אני לא באמת מתייחסת לקורות החיים שלהם, כי אני מרגישה שזה סוג של ניצול. שיסתדרו בכוחות עצמם".
הייטק נחשב לתחום מאוד תובעני. יש לך בכלל זמן לדייטים?
"קשה לי מאוד למצוא זמן לזה. העבודה מאוד מתגמלת מצד אחד, אבל מצד שני מאוד שואבת. לפעמים אני מסיימת לעבוד בשש ואז צריכה לחזור לעבוד בעשר בלילה. קשה לאזן ככה בין עבודה לחיים האישיים. אני מרגישה שבגלל שאני רווקה אז מעמיסים עליי יותר עבודה, כי אני לא צריכה לאסוף את הילדים מהגן. עכשיו זאת ההזדמנות שלי להשקיע 200% בעבודה. יש לי ערב אחד פנוי בשבוע, וקשה למצוא גבר ששווה לבזבז בשבילו את הערב היחיד הזה. יש הרבה דושים".
המצב הזה מתסכל אותך? זוגיות חסרה לך?
"כן. כשקורה משהו משמח או רע בחיים שלי, אין את האדם הזה שאוכל לפרוק אצלו את מה שעובר עליי. לאירועים אני תמיד מגיעה לבד או עם חברה. הלב שלי רוצה להתעסק בדברים נוספים, שהם לא עבודה או הקריירה שלי".
6 צפייה בגלריה
אופיר נוימן
אופיר נוימן
אופיר נוימן. "לי לא אכפת כמה גבר מרוויח, אבל לגברים מאוד אכפת וזה מאיים עליהם"
(צילום: ריאן פרויס)

וואו, יפה לך!

בשנה האחרונה נראה שתחום ההייטק הפך לאובססיה לאומית. העיסוק במשכורות המרקיעות שחקים ובסגנון החיים הנחשק מפרנס כותרות על בסיס יומיומי. סדרת המערכונים "הייטקס" של "ארץ נהדרת" רק העצימה את הבאזז, וכרגע, כך נדמה, אין כמעט אדם שלא חולם לעבוד בחברה שבה מסיבת פורים עולה ארבעה מיליון שקל. אבל מה קורה כשאת אישה שיוצאת לדייט, כשהכותרת "הייטק" כתובה לך מעל הראש? ובכן, למרות שהשנה היא 2022, מסתבר שיש מי שזה פחות קוסם לו, ושאף עלול לעשות אקזיט מהדייט.
אינה מילברט (36) מתל־אביב נמצאת בתחום ההייטק כבר חמש שנים, וכיום היא אחראית על גיוס העובדים בסטארט־אפ בתחום הסייבר. היא מחפשת זוגיות זה ארבע שנים, מאז שנפרדה מבן זוגה, אבל לדבריה נתקלת בקשיים. "יש גברים ששואלים אותי כבר בדייט הראשון כמה אני מרוויחה. אני ממש לא מתביישת בזה, להפך. כשהם שומעים כמה אני מרוויחה ושאני שוכרת דירה לבד בתל־אביב, הם נדהמים ואומרים 'וואו, יפה לך! ואת אחראית על כל הגיוס בחברה?' הם לא מבינים איך הגעתי לזה".
לפי אינה, לא מדובר פה בתחושה בלבד. "היו גברים שיצאתי איתם שאמרו לי במפורש שאני מאיימת עליהם, בגלל שאני חזקה, מוצלחת ויש לי תפקיד בכיר. אמרתי להם שזאת מי שאני ושהם פשוט לא מתאימים לי. אני מאוד גאה בכך שאני מצליחה בתחום ההייטק, ואני לא מתכוונת להצניע או להסתיר את זה".
אינה מילברט: "יש גברים ששואלים אותי כבר בדייט הראשון כמה אני מרוויחה, ואני עונה להם, הם נדהמים. הם לא מבינים איך הגעתי לזה"
מילברט, שבגיל 11 היגרה עם הוריה לארצות־הברית, חזרה לישראל לפני חמש שנים, "כי אני רוצה להקים פה משפחה ולגדל בישראל את הילדים שלי. כשגרתי בארצות־הברית יצאתי עם בחורים אמריקאים בני גילי, שלכל אחד מהם היה כבר בית ועסק. כשהגעתי לארץ היה לי קשה לצאת עם גברים שעדיין גרים עם שותפים ומקבלים עזרה כלכלית מההורים. אני מחפשת מישהו שיהיה ברמה שלי".
יש לך בכלל זמן לצאת לדייטים?
"זה קשה, כי העבודה שלי תובענית. אני עובדת כל יום עד שבע בערב, ולפעמים גם עד שעות מאוחרות יותר. אבל אני משתדלת למצוא זמן, ומנסה להיפגש סמוך למקום העבודה כדי שיהיה קל יותר".
שקלת לצאת עם מישהו מהעבודה?
"אני מעדיפה שלא, כי אני חושבת שלא כדאי לשלב בין עבודה למערכת יחסים. יצא לי פעם לראיין מועמד לעבודה בחברה שהתחיל איתי. אחרי הריאיון הוא שלח לי הודעה, כתב שהוא ממש התרשם ממני והציע לי לצאת איתו. הוא אמנם הסיר את המועמדות שלו, אבל עדיין סירבתי, כי בעיניי זה לא מקצועי".
6 צפייה בגלריה
אינה מילברט
אינה מילברט
אינה מילברט. "שואלים אותי בדייט הראשון כמה אני מרוויחה"
(צילום: ריאן פרויס)

יאנה גרושב (32) מנתניה נמצאת בתחום ההייטק שש שנים, ובשנתיים האחרונות היא מנהלת אוטומציה בסטארט־אפ בתחום הסייבר‎‏. "היו יותר מעשרה גברים שהתכתבתי איתם באפליקציות, וכששמעו שאני עובדת בהייטק עקצו אותי וכתבו: 'וואי, את בטח מרוויחה מלא כסף, אז את יכולה לשלם עליי בדייט'", היא מספרת. "זה הביך אותי ולא ממש ידעתי איך להגיב לזה. היו מקרים שהתעלמתי והמשכתי בשיחה, אבל לפעמים גם לא".
יאנה, שהתגרשה לפני שלוש שנים, ניהלה לאחר מכן זוגיות נוספת במשך שנתיים. היא נמצאת בשוק הדייטים כבר שנה, שבמהלכה, לדבריה, יצאה לשני דייטים בסך הכל. "העבודה שלי מאוד תובענית", היא מסבירה. "לפעמים אני עובדת גם עד אחת עשרה וחצי בלילה. אני כן מכירה גברים דרך אפליקציות, והייתי בכמה אירועים של רווקים כמו ספיד דייטים. אבל זה משהו שצריך להשקיע בו הרבה זמן, ואין לי זמן, בגלל העומס".
בדייטים שכן יצאת אליהם, איך היה?
"אחד מהגברים שיצאתי איתם היה מתחום ההייטק, והשני לא היה מהתחום - והשיחה בינינו לא התפתחה. הרגשתי שהוא מאוים ממני, והוא עשה איתי תחרות של מי מוצלח יותר. למשל, סיפרתי שאני מנהלת של גברים ושזה לא קל, אז הוא אמר 'את לא יודעת כמה קשה זה לנהל באופן כללי'. הוא ניסה לעשות עליי רושם וזה ממש לא עבד. זה לא המשיך לדייט נוסף".
6 צפייה בגלריה
יאנה גרושב
יאנה גרושב
יאנה גרושב. "דייטים זה משהו שצריך להשקיע בו הרבה זמן, ואין לי זמן"
(צילום: אביגיל עוזי)

גם ביאטריס (29) ממושב חצב, מהנדסת תוכנה בכירה בחברה המפתחת רובוטים לתעשיית החקלאות, מעידה על אותה מציאות. היא התגרשה לפני שנתיים, ולדבריה, "הרבה גברים שיצאתי איתם מאז היו מאוימים ממני, אחרי ששמעו מה אני עושה. גבר אחד שיצאתי איתו אמר לי שהוא מרגיש שאני יותר מוצלחת ממנו. מישהו אחר אמר לי: 'אני לא עושה רבע ממה שאת עושה'. הם הרגישו רגשי נחיתות וגם אני הרגשתי שזה לא מתאים, כי הבנתי שאנחנו לא באותו ראש".
ביאטריס: "גבר שיצאתי איתו אמר לי שהוא מרגיש שאני מוצלחת יותר ממנו. מישהו אחר אמר לי: 'אני לא עושה רבע ממה שאת עושה'. הם הרגישו רגשי נחיתות"

איך את משלבת דייטים עם העומס של העבודה?
"אני מצליחה למצוא את הזמן. הכל עניין של סדרי עדיפויות".
6 צפייה בגלריה
ביאטריס ממושב חצב
ביאטריס ממושב חצב
"הרגישו רגשי נחיתות", ביאטריס
(צילום: עוז מועלם)


כמה אתה מקבל ב"תן ביס"?

האם נשות ההייטק מעדיפות, לאור המצב, לצאת עם גברים שעובדים בתחום? ובכן, תלוי את מי שואלים. "כשיצאתי עם גברים שעובדים בהייטק השווינו תנאים: 'כמה אתה מקבל בתן ביס?', 'איזה הפי האוור יש לכם?', 'לאיזו חופשה בחו"ל לקחו אתכם?'. בדרך כלל לי יש את התנאים הטובים יותר", צוחקת אופיר.
אז זו אופציה מומלצת או לא?
"בפגישות הראשונות זה באמת נוח יותר, כי יש לנו נושאי שיחה משותפים. העבודה היא נושא השיחה העיקרי שלי, ומהבחינה הזו מבאס לצאת עם מישהו שהוא לא בהייטק, כי הוא לא מבין את המושגים שאני מדברת עליהם ואת הז'רגון שאני משתמשת בו. מצד שני, כשאני מכירה מישהו יותר לעומק אני פחות מדברת על העבודה, אז תלוי מי הבן אדם. אני לא פוסלת גברים שלא מהתחום".
"הייתי נשואה לעובד הייטק", אומרת יאנה, "והוא ציפה ממני כל הזמן שאני אתקדם בעבודה ואשדרג את השכר שלי. אני אמנם שאפתנית, אבל יש רגעים שאני רוצה לעצור ולהיות נוכחת במקום שאני נמצאת בו כרגע. כיום, למרות שגברים שעובדים בהייטק פחות מאוימים ממני, אני מעדיפה לצאת עם מישהו שהוא לא מהתחום".
אינה: "השאיפה שלי היא לצאת עם מישהו שעובד בהייטק. יהיה לנו מכנה משותף ואנחנו יותר נבין אחד את השנייה. לא משנה לי כמה הגבר מרוויח, אבל חשוב לי שיהיו לו מוטיבציה ורצון להתקדם כי גם אני כזאת"
למה?
"קודם כל, כי אני לא מתכננת להישאר בהייטק כל החיים. שנית, כי לגברים שעובדים בהייטק יש בדרך כלל פחות מיומנויות חברתיות לעומת גברים שעובדים בתחומים אחרים. אנשי תוכנה רגילים לשבת מול מחשב רוב שעות היום, ויש להם פחות אינטראקציות עם אנשים בכלל ועם נשים בפרט. כשאני יושבת לצהריים עם גברים בעבודה, כל אחד מהם שקוע בצלחת שלו ולא מדבר. בהתחלה ניסיתי לפנות אליהם, אבל כשהשיחה לא זרמה ויתרתי. יכול להיות שזה נובע מחוסר ביטחון, או שפשוט לא מעניין אותם ליצור אינטראקציה".
ואילו מבחינת אינה, התשובה ברורה: "השאיפה שלי היא לצאת עם מישהו שעובד בהייטק. יהיה לנו מכנה משותף ואנחנו יותר נבין אחד את השנייה. לא משנה לי כמה הגבר מרוויח, אבל חשוב לי שיהיו לו מוטיבציה ורצון להתקדם כי גם אני כזאת. אני לא פוסלת מישהו שלא מגיע מתחום - הייתי שנה וחצי בזוגיות עם מישהו שלא עבד בכלל, וזה בסופו של דבר לא התאים. אבל השיחה שלנו תהיה שונה".

הסטארט־אפיסטית שתסדר לכן שידוך

אליאנה ברבל (32) מתל־אביב נכנסה לתחום ההייטק לפני שלוש שנים וחצי, עבדה כמנהלת שיווק בסטארט־אפ, ולפני שנה החליטה לעזוב את מקום העבודה ולהקים סטארט־אפ משלה, שמטרתו היא שיפור חוויית הדייטינג. "הייתי רווקה במשך שלוש שנים לפני שמצאתי את בן הזוג האחרון שלי", היא מסבירה, "הייתי נכנסת לאפליקציות היכרויות, ואני יודעת כמה מתסכל זה יכול להיות. אמרתי לעצמי שחייבת להיות דרך אנושית יותר למצוא זוגיות".
6 צפייה בגלריה
אליאנה ברבל
אליאנה ברבל
אליאנה ברבל. "חייבת להיות דרך אנושית יותר למצוא זוגיות"
(צילום: אלבום פרטי)
הפיתוח של ברבל הוא "אלי", בוטית בווסטאפ שמאפשרת להכיר נשים/ גברים שיש להם ולכן חברים משותפים. "אלי הבוטית משתמשת באנשי הקשר מהטלפון שלי, שאני בוחרת מראש ומסמנת כשדכנים פוטנציאליים", מסבירה ברבל. "היא שולחת לי בחזרה את הפרופילים של הרווקים שיש לי איתם לפחות איש קשר משותף אחד ושנרשמו לפלטפורמה. אנשי הקשר המשותפים לא חייבים לדעת שאני מחפשת זוגיות, אני יכולה לפנות ביוזמתי לאותם רווקים ולשוחח איתם".
האפליקציה, שהיא כרגע ללא תשלום, נפתחת לסבב חדש פעם בחודש, והיא מוגבלת בזמן – אתן יכולות לחפש אהבה במשך שלושה שבועות, ואם לא הלך לכן, להירשם שוב בחודש שלאחר מכן (pearapp.io)
ברבל עצמה נפרדה לפני חודש מבן זוגה. לדבריה, "אני בוחרת מראש בגברים שמרגישים בנוח לצאת עם מישהי כמוני, שהיא יזמית ואקטיביסטית. אם יש מישהו שזה לא מתאים לו, אז זה נקטע מהר מאוד. יצא לי לצאת עם גברים שממש הרגשתי את ההקלה שלהם כשהם שמעו שאני מרוויחה פחות מהם. היה מישהו שיצאתי איתו, ואמר לי שאם אקבל העלאה וארוויח יותר, זה יציק לו".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button