אדריכלות: רון שפיגל

לא רק לעשירון העליון: מטבחי חוץ

אם בעבר המטבח היה נחשב לחלל שבו אנו מבשלים, מארחים ואוכלים, הרי שהיום יש לו מתחרה רציני – מטבח החוץ. כמוצר שהיה נחלת העשירון העליון, הפך מוצר זה לאלמנט חשוב ונוכח כמעט בכל מרפסת, גינה או גג, גם עבור הצרכן הממוצע. אנחנו אוהבים לבשל, ובקורונה גילינו את נפלאות החוץ, ולכן בשנה-שנתיים האחרונות החלטנו לנצל ולמקסם אותו. שם אנו מארחים, קוראים, מבשלים, משחקים, ושוהים רוב ימות השנה. מספיקה פיסת מרפסת קטנה, והופ נמקם בה מטבח חוץ

פורסם:
הקורונה לימדה אותנו שהאוויר הפתוח הוא המקום הנעים והבטוח לאירוח, וכמובן איך אפשר בלי לאכול? את הארוחות הטובות נכין במטבח החוץ הצמוד, שכבר הפך לאלמנט משמעותי בחוויית ה-OUTDOOR המקומית, בין אם אנו נהנים ממרפסת קטנטנה בת 12 מ”ר ובין אם נהנים מגינת חוץ ענקית המשתרעת על פני דונם.
מטבחי החוץ מודל 2022 הם מקצועיים ועצמאיים, יש יחידות קטנות ויש מטבחי ענק שלא היו מביישים את המטבח הרשמי של הבית. מחירם של מטבחים בסיסיים מתחיל בכ-20,000 שקל, הגדולים יותר מתחילים ב-50,000 שקל, ומטבחי יוקרה, כמו למשל מטבח של המותג האיטלקי ALPES INOX העשוי נירוסטה, יתחילו בעלות של כ-80,000 שקל ומעלה. כמו כל דבר בתכנון הבית ועיצובו גם כאן השמים הם הגבול, ומחיר מטבחי החוץ המקצועיים (עבור הצרכן הפרטי) יכול להגיע גם למאות אלפי שקלים, תלוי בחומר שממנו עשוי המטבח, בגודלו ובפונקציות שלו.
5 צפייה בגלריה
מטבחי חוץ
מטבחי חוץ
עיצוב: כרמית גת, באדיבות ארטפרו מפתחי ברזל
(צילום: איתי בנית)
לדברי יעל מוסקוביץ, סמנכ”לית השיווק של חברת ניגא שף For Home, יבואנית מטבחי חוץ ומותגי פרימיום למטבח פנים, “מטבחי החוץ הישראלים הכפילו את גודלם. ממטבחי חוץ של 2 מטרים הכוללים גריל גז וכיור, גדלו השנה המטבחים לממוצע של 5-6 מטרים, ובכך גדלו גם ההשקעה הכספית והגיוון במוצרים. מטבח חוץ סטנדרטי היום יכיל משטחי צלייה, טאבון, מכונת קרח, מקררים מיוחדים לחוץ, תנור גחלים מקצועי ועוד.
“ניתן לראות גידול בדרישה לגרילי גז עוצמתיים שאידיאליים לטכניקות בישול שונות, החל מצריבה ו’סגירת’ נתח הבשר ועד לצלייה היקפית של עופות שלמים, דגים וירקות בתנועה סיבובית על ידי שימוש במתקן Rotisserie ומבערי Truesear. עלותם של גרילים כאלה תחל ב-24,000 שקל. כמו כן יש גם ביקוש הולך וגובר לפתרונות קירור והקפאה, מגירות קירור ומכונות קרח מתחת למשטחי העבודה. קיימים גם מקררים שמשתלבים אינטגרלית בחזית המטבח כך שלא ניתן לדעת שמאחורי המגירה מסתתר מקפיא או מקרר. עלות המקררים החל מ-18,000 שקל.
5 צפייה בגלריה
מטבחי
מטבחי
עיצוב: פנינית שרת אזולאי
(צילום: עמית גירון)
“עוד מוצר שצובר תאוצה במרחב החיצוני הוא הטאבון מתוך רצון להפיק מנות ששומרות על הטעמים והניחוחות האותנטיים. הטאבונים של היום מתאפיינים בעיצוב מודרני ופרקטי, וביכולתם לשחזר טעמים ומרקמים של מיני מאפים ומנות בשר, דגים וירקות, כך למשל הם הטאבונים של המותג האיטלקי Alfa Forni שעלותם מתחילה ב-7,900 שקל”, אומרת מוסקוביץ.
“עוד אפשר למצוא היום במטבחי החוץ, מכונות קרח המייצרות קרח טרי במהלך כל היממה החל מ-5,000 שקל, כירות גז עשויות נירוסטה ובעלות עוצמה חזקה המתאימה לסירים ומחבתות גדולים החל מ-8,000 שקל, והלהיט החדש שהיה שמור עד כה למטבחי השפים ובתי היוקרה הוא תנורי פחם מקצועיים החל מ-47,000 שקל. נדמה שההשקעה במטבח החוץ אמנם לא עולה על ההשקעה במטבח הפנים, אך הרצון לנוחות מקסימלית ושימוש במכשירים ברמה הגבוהה ביותר בהחלט נמצא כאן”.
5 צפייה בגלריה
מטבחי חוץ
מטבחי חוץ
מרפסת שנראית כמו יער. אדריכלות: איציק ניב
(צילום: אלעד גונן)
כדי להשלים את מראה הגינה וכדי שתוכלו להסתתר מהגשם בימי החורף או מהשמש בימי הקיץ, פרגולה היא פתרון נהדר. לדברי מעצב הפנים דניאל מיכאלי, תכנון ועיצוב הבית: “הפרגולות עשויות מחומרים שונים, יש פרגולות מבטון, מעץ, מאלומיניום, ואחרות קלות שאינן בנויות. במהלך הקורונה הפכו הגינות להיות הרבה יותר משמעותיות. זה הפך להיות חלל סופר מרכזי ושימושי, שמגדיל את החלל בין אם זו מרפסת או גינה. גם ככה רוב השנה בארץ מזג האוויר מתאים לחוץ – מספיק שיש מאוורר בקיץ או תנור בחורף. אפשר לסגור את הפרגולות עם סגירות קלות כמו במבוק, לייסטים מעץ ועוד. המחירים של פרגולות, כולל קירוי, נעים בממוצע סביב 1,000 שקל למ”ר. גודל ממוצע של פרגולה הוא 30-20 מ”ר. בווילות בדרך כלל הממוצע סביב ה-50 מ”ר. הפרגולה הפופולרית ביותר לבתים חדשים היא פרגולות בנויות, ובתוספות עושים פרגולות מאלומיניום. עוד מסביר מיכאלי כי חלה עלייה משמעותית בביקוש לפרגולות, שנובעת מהפופולריות של חללי החוץ בשנה-שנתיים האחרונות”.
לבסוף, כדי שהגינה שלכם תהיה מקום מושלם לאירוח, חשובים לא פחות התאורה והסאונד. לדברי יוסי גול, מנכ”ל ומבעלי טופ אודיו, “סביבת ה-OUTDOOR הביתית הופכת ממש עכשיו לציר חשוב ומרכזי, ולכן זה הזמן לשדרג את התאורה והסאונד. מוצעים כיום מוצרים רבים, בהם נורות חכמות שאינן דורשות תשתית בית חכם. ניתן למצוא דגמי נורות עבור קירות, תקרות וספוטים מעוצבים וחסכוניים שנשלטים באופן מלא על ידי אפליקציות המאפשרות ממשק אינטראקטיבי בינן למוצרי חשמל וסאונד אחרים המצויים במרחב. לדוגמה, נורות ה-Philips Hue שעלותן החל מ-399 שקל באתר טופ אודיו.
5 צפייה בגלריה
מטבחי חוץ
מטבחי חוץ
אדריכלות ועיצוב: שרה ונירית פרנקל
(צילום: איתי בנית)
את מערך התאורה ניתן להתאים לסיטואציות ולתרחישים מגוונים וכך לייצר פתרון כולל להארת כל חלקי הגינה. כך למשל ניתן לקבוע אילו גופים יידלקו בכל רגע נתון, לתזמן אוטומטית את צירי ההארה באזורים השונים על פי צורך, לשלוט בעוצמת כל נורה בנפרד ולקבוע את צבעוניותה ועוד. לצד אלה גדאג’טים כדוגמת מערכות סאונד שמוטמעות בפינות שונות בסביבת החוץ, או רמקולים דמויי אבנים וסלעים שנדמים כמו חלק אינטגרלי מהגינון, יפיקו צלילים עשירים בפיזור אחיד. רמקולים לגינה יעלו החל מ-999 שקל”.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button