ההשקעה ברווחה הנפשית תופסת חשיבות הולכת וגוברת

נחמות קטנות: איך נחטב את הנפש, נשקיע בוולנס שלנו ונתפנק קצת השנה

אחרי 2020 כבר לאף אחד אין ספק: וולנס הוא לא מותרות – חייבים להשקיע בבריאות הפיזית וברווחה הנפשית. אז מה נראה בשנה הקרובה בעקבות לקחי הקורונה? המגמות החמות

עודכן:
אחרי 2020 כבר לאף אחד אין ספק: וולנס הוא לא מותרות –חייבים להשקיע בבריאות הפיזית וברווחה הנפשית. אז מה נראה בשנה הקרובה בעקבות לקחי הקורונה?

לחטב את הנפש: שנת ה־Mental Fitness

נכון ששנים גידלו אותנו על הפתגם "נפש בריאה בגוף בריא"? קבלו עדכון: לפי התחזיות, ב־2021 אנחנו הולכים לשדרג גרסה ל"גוף בריא בנפש בריאה". בעקבות המתח הנפשי בתקופת הקורונה וההבנה שנפש חסינה תורמת גם לחוסן הפיזי, המומחים צופים שהשנה לא נסתפק באימוני כושר "רגילים" שעובדים רק על הגוף, אלא נחטב גם את הנפש. בין שנתאמן במכון כושר ובין שבזום, רבות מתוכניות הכושר החדשות יתמקדו בעיצוב ה"מיינד סט", בחיזוק החוסן המנטלי ובהרפיה נפשית. מעבר ליוגה ולפילאטיס המוכרים ייכנסו לתפריט הכושר שלנו גם תרגילי נשימה, מיינדפולנס, ביו־פידבק ואפילו מדיטציה לשיפור שיווי המשקל הפנימי.
בין שנתאמן במכון כושר ובין שבזום, רבות מתוכניות הכושר החדשות יתמקדו בעיצוב ה"מיינד סט", בחיזוק החוסן המנטלי ובהרפיה נפשית

ספא זה כן פיקניק: בחזרה לטבע, ובגדול

ב־2020 הטבע שימש עבורנו בעיקר כ"חדר בריחה" שיכולנו להתאוורר בו מהסגר בבתים והיה האטרקציה הכי נגישה ובטוחה בשטח (טיולים, פיקניקים וכו'). לאורך המגפה סימנו פה מגמות בולטות של יציאה לטבע כמו אימוני כושר באוויר הפתוח, פריחת טיולי אופניים והמלצה על טיולי 15 דקות של התפעלות מהטבע. אבל זה רק קצה הקרחון, כי ב־2021 הטבע מסתמן כמשאב וולנס מוביל (ויקר ערך) עם איכויות ריפוי מרוממות גוף ונפש. הצפי הוא שנראה השנה "גני ספא" שיציעו טיפולים ועיסויים במקומות מלבלבים וירוקים תחת כיפת השמים, ושתיירות הוולנס תתמקד בחוויות טבע פראיות כמו שחייה בנהר ומדיטציה בטבע.
2 צפייה בגלריה
מנטה
מנטה
תיירות הוולנס תתמקד בחוויות טבע פראיות
(צילום: Shutterstock)

המשאב הוא אתם: משקיעים ברווחה הנפשית

אחת המגמות החיוביות שהצמיחה המגפה (שעל כמה מתובנותיה והשלכותיה אולי היינו מוותרים בשמחה) היא החשיבות הרבה שתופסת כיום ההשקעה ברווחה הנפשית. אחד מביטויי המפתח שמציינים המומחים בסיכומי השנה ובמבט קדימה ל־2021 הוא Self Care במובנו הרחב – בין שמדובר בטיפול פסיכולוגי מעמיק ובין שבמיינדפולנס או בלפרגן לעצמכם כוס יין באמבט קצף. כדי לסבר את האוזן, מאז מרץ האחרון נספרו יותר מ־2.5 מיליון הרשמות לקורס Science of Well-Being (מדע הרווחה הנפשית) באוניברסיטת ייל. כן, מה ששמעתם.
(מדע הרווחה הנפשית)

נחמות קטנות: מתפנקים עם Comfort Wellness

עוד טרנד שתפס תאוצה בעקבות דכדכת הקורונה הוא ה־Comfort Wellness - וולנס מנחם. הוא צמח במטרה להרים את מצב הרוח ולספק נחמות קטנות, והוא עושה זאת על ידי הכנסת ערכים מוספים של גוד וייבס למוצרי הלייף סטייל הבריאים ואריזה שלהם מחדש ברוח מעודדת. כך לדוגמה, תוכלו למצוא לא מעט מוצרים עם שמות אופטימיים דוגמת "מארזי חיוביות" – כמו ערכה מרגיעה למי שעובד מהבית, שכוללת שמיכה, טעימות תה ותמיסת CBD לריכוז, Self-Care Kits (ערכות DIY של טיפוח או יצירה), וגם: Comforting Nostalgic Candles - אווירה מנחמת עם סדרת נרות מבוססת נוסטלגיה של איקאה.

לא מותרות: הוולנס נכנס תחת מטריית הבריאות

ואפשר להכריז שזה לא פחות משינוי גישה מהפכני. אם בשנים קודמות התפיסה הייתה שהשקעה בוול ביאינג היא פריבילגיה, הקורונה הבהירה היטב - וולנס אינו מותרות אלא אורח חיים שכולנו צריכים לאמץ כדי להיות מוכנים לאתגרי הבריאות הבאים.
כך למשל, בפאנל שנערך בנובמבר האחרון במסגרת ועידת הוולנס העולמית (Global Wellness Summit), ציין צוות המומחים את החשיבות המרכזית של אורח חיים מונע כקריטי להישרדות העתידית שלנו. המגמה הבולטת ביותר לשנת 2021 שהם סימנו היא סנכרון בין וולנס לבריאות. לדבריהם, שני הצדדים צפויים להרוויח מהחיבור הזה - תעשיית הבריאות תיהנה מהאיכויות הכיפיות של הוולנס, ותעשיית הוולנס - מאמינות המגובה במדע הרפואה.
פורסם לראשונה: 14:24, 16.01.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button