לכל תכשיר יש נטייה שונה לצבור חיידקים בהתאם למידת החשיפה והמגע שלנו עמו

פג תוקף: כך תדעו שהגיע הזמן לזרוק את תכשיר האיפור

זה הזמן לסדר פסח גם בשידת האיפור: כמה זמן אפשר להשתמש בשפתון ובמייק-אפ ומהי השיטה הטובה ביותר לניקוי המברשות והספוגיות. מדריך אביבי לארגון מחדש של תכשירי האיפור והטיפוח

פורסם:
רובנו בוחנים בקפידה את תאריכי התפוגה על המוצרים בסופר או בודקים אם החלב עדיין בתוקף כשאנחנו פותחים את המקרר. אבל כמה מאיתנו עושות את זה עם תכשירי הטיפוח שמצטברים להם בתיק האיפור או בשידת האיפור? אולי כי די קשה להגיד שלום לקרם הלחות שהשקענו בו לא מעט כסף, לשפתון האהוב שהתרגלנו אליו או למסקרה המופלאה ששירתה אותנו נאמנה.
אבל תכשירי הטיפוח האלה לא רק שבאים עם תאריכי תפוגה, בדיוק כמו מוצרי מזון, אלא גם נוטים לצבור חיידקים רבים במגע עם האצבעות שלנו, העור או הפה. אם אתן כבר עושות ניקיון פסח, תשקיעו עוד קצת ותרעננו גם את שידת הטיפוח ואת התיק שהולך איתכן. אז למה כדאי לשים לב?
מלבד תאריכי התפוגה המצוינים על התכשירים, שמעבר להם אין להשתמש במוצרים גם אם הם נראים תקינים ומריחים טוב, לכל תכשיר יש נטייה שונה לצבור חיידקים בהתאם למידת החשיפה והמגע שלנו עמו. הנה ההמלצות שמעבר לתאריך התפוגה (כולן מתייחסות כמובן למצב שלאחר הפתיחה):
קרם לחות: 3־6 חודשים
אם הקרם שינה את מרקמו או את הריח שלו לפני תאריך התפוגה, כדאי להימנע משימוש בו. כמו כן, אם מדובר בקרם בצנצנת, חשוב לא לגעת ישירות בקרם אלא להשתמש במקלון ייעודי כדי למנוע חדירה של חיידקים לתכשיר.
מייק־אפ: שנה עד שנתיים
גם כאן כדי לשמור על תכשיר נקי מחיידקים אל תוציאו נוזל מהבקבוק בעזרת האצבעות, אלא השתמשו בספוג נקי או שימו טיפה על גב כף היד. פורמולות אבקה יחזיקו עד שנתיים, ותכשירים נוזליים וקרמיים יחזיקו מעמד עד שנה.
סומק: שנה עד שנתיים
סומק באבקה יחזיק מעמד עד שנתיים וקרם סומק עד שנה. אם יש שינוי במרקם התכשיר, הגיע הזמן להיפרד ממנו.
עפרון עיניים: שנתיים
השתדלו לחדד את עפרונות האיפור לפני כל שימוש — זה מסיר את שכבת החיידקים שהצטברה עליהם ומאריך את חיי המדף שלהם.
צלליות: 3־6 חודשים
צלליות נוטות לצבור חיידקים מכיוון שהן באות במגע עם אזור העיניים, ולכן כדאי להקפיד על ניקיון המברשות או הספוגיות שמכניסים אליהן.
מסקרה: 3 חודשים
אם יש שינוי במרקם שלה, כמו למשל היווצרות גושים, זו סיבה טובה מספיק להחליף אותה.
אייליינר: 3 חודשים
תוחם נוזלי רצוי להחליף מוקדם יותר מעיפרון אייליינר מכיוון שהוא לח ונוטה לצבור יותר חיידקים.
שפתון: שנה
הקפידו לשמור את השפתונים במקום קריר ויבש. גם במקרה הזה אם יש שינוי במרקם או בריח, הגיע הזמן להתאבזר בשפתון חדש.
מצוננת? כדאי שתימנעי משימוש בתכשירי האיפור שלך עד להחלמה כדי לא להדביק אותם בנגיפים. אם בכל זאת השתמשת, רצוי להחליף אותם מיד אחרי שמבריאים

מקומות שמורים: איפה כדאי לאחסן את התכשירים

מומלץ לאחסן את כל תכשירי האיפור במקום יבש ולא לח (וכדאי מאוד לא לשכוח את תיק האיפור במכונית). תרופות ומשחות מרשם, כמו למשל כאלה לטיפול באקנה, יש לשמור במקום חשוך.

שירותי ניקיון: איך לחטא את המברשות והספוגיות

שערות המברשות וספוגיות האיפור נוטות לצבור שומנים, לכלוך וחיידקים שעלולים לגרום לזיהום בעור הפנים, ולכן כדאי לחטא אותן פעם בשבוע לפחות. ניקוי תכוף של המברשות לא רק עוזר לשמור על ניקיון העור, אלא גם מאריך את חייהן ותורם לדיוק באיפור.
השיטה הטובה והיסודית ביותר לניקוי כלי האיפור היא במים ובסבון עדין (סבונים רגילים יכולים לייבש את שערות המברשת, במיוחד אם הן משיער טבעי).
3 צפייה בגלריה
 סידור מוצרי טיפוח ואיפור לאביב
 סידור מוצרי טיפוח ואיפור לאביב
כדאי לחטא אותן פעם בשבוע לפחות
(צילום: Shutterstock)

מה עושים:
  1. מרטיבים את שיער המברשת במים פושרים.
  2. מניחים טיפה מסבון הניקוי בכף יד נקייה.
  3. מעסים בעדינות את קצות שיער המברשת בכף היד.
  4. שוטפים ביסודיות.
  5. סוחטים בעדינות את עודפי הנוזלים בעזרת מגבת נקייה.
  6. מהדקים מחדש את ראשי המברשות לצורתם המקורית.
  7. מניחים להתייבש על המדף כששערות המברשת באוויר. אין להניח על גבי מגבת מכיוון שייבוש כזה עלול לגרום להצטברות טחב.

הידעת?

אפשר לפתח רגישות גם לתכשירים היפואלרגניים, אפילו שהם מותאמים לעור או לעיניים רגישות. בדומה לתגובה אלרגית לתרופה, אשר יכולה להתרחש כשנעשה בה שימוש ממושך, תיתכן גם רגישות לתכשיר שנעשה בו שימוש תקופה ארוכה. הרגישות יכולה להתפתח בכל שלב, לאו דווקא במוצר חדש. כמו כן, מומלץ לנסות כל תכשיר חדש במקום נסתר כמו פרק כף היד או העורף.

  • ייעוץ מקצועי: פרופ' דן געתון, מומחה לרפואת עיניים, שירותי בריאות כללית במחוז תל אביב; ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button