נבחרת הוולנס
נבחרת הוולנס
התקופה המאתגרת הנוכחית היא בדיוק הזמן להתוודע לסגולות המדיטציה ולבחור לעצמכם את השיטה המתאימה לכם. מיה קרמר

תגידו אוֹם: 9 דרכים לגלות את קסמי המדיטציה

הפחתת מתח וחרדה, עידוד הדמיון והיצירתיות ויצירת נדיבות וחמלה. מיה קרמר מציעה גם לכם להיעזר בנפלאות המדיטציה. זן, מיינדפולנס או טרנסנדנטלית - כך תבחרו את השיטה המתאימה לכם

פורסם:
רבים נוטים לחשוב שמדיטציה פירושה לשבת על צוק גבוה בדממה או לחיות עם נזירים בודהיסטים במקום נידח. אבל במדיטציה יש הרבה יותר מזה, והתקופה המאתגרת הנוכחית היא בדיוק הזמן להתוודע לסגולות המדיטציה ולבחור לעצמכם את השיטה המתאימה לכם.
כשהייתי בת 14, להוריי הייתה מדריכת יוגה שהגיעה לביתנו כל שבת בבוקר והעבירה לכל המשפחה יחד שיעור יוגה אצלנו בסלון. בסוף השיעור היה חלק של מדיטציה שתמיד דילגתי עליו. ברחתי לחדר שלי, כי היה לי קשה מאוד לשכב בשקט ולא לעשות כלום. במשך השנים ואחרי הרבה אימוני יוגה - גיליתי את עולם המדיטציה. אני זוכרת את הפעם הראשונה שהצלחתי באמת להתנתק מהמחשבות ו"להיכנע" לשקט הפנימי. הדרך הכי טובה שאני יכולה לתאר את זה? כמו האורגזמה הכי טובה שחוויתי אי פעם.
עוד טורים של מיה קרמר:
יותר ויותר מחקרים (מעל 3,000 למעשה) מוכיחים את היתרונות הבריאותיים של המדיטציה - סדרה של טכניקות שמטרתן ליצור העצמה של מודעות ותשומת לב עצמית. הסיבה העיקרית בשלה אנשים מנסים מדיטציה מלכתחילה היא להפחית מרמת המתח והחרדה, אבל יש עוד הרבה יתרונות לתרגול. כך למשל עידוד הדמיון והיצירתיות, הגברת טווח הזיכרון, התמקדות בהווה, הפחתה ברגשות שליליים, התמודדות עם התמכרויות, כאב ודיכאון, יצירת נדיבות וחמלה, סבלנות וסובלנות.

2 צפייה בגלריה
מיה קרמר, מדיטציה
מיה קרמר, מדיטציה
הדרך הכי טובה שאני יכולה לתאר את זה? כמו האורגזמה הכי טובה שחוויתי אי פעם
(צילום: ליאת לרנר)

אני רוצה לחלוק את הקסם הזה אתכם, כדי שתוכלו לשלב את המדיטציה על שלל יתרונותיה בשגרת חייכם. מדיטציית זן, מיינדפולנס או טרנסנדנטלית – בואו לבחור את מה שהכי מתאים לכם.
1. מיינדפולנס
בואו נתחיל עם המדיטציה הכי שכיחה היום - זו שקרוב לוודאי שמעתם עליה. מדיטציית מיינדפולנס היא למעשה תרגול מנטאלי שמטרתו ללמד אותנו להאט את רצף המחשבות, לשחרר את השליליות שבנו ולהרגיע את השכל והגוף. התרגול דורש להיות נוכחים לגמרי בהווה על מנת שנוכל להכיר ולקבל את המחשבות, התחושות והרגשות ללא שיפוטיות.
הטכניקות יכולות להשתנות, אבל באופן עקרוני מדיטציית מיינדפולנס כוללת נשימות עמוקות ודמיון מודרך. דניאל מקסימוב, מומחה למיינדפולנס, מדגים:
מוזמנים גם לנסות מדיטציה מודרכת שלי:

2. מדיטציה תנועתית
תרגול שמשלב מדיטציה ופעילות גופנית בעצימות נמוכה ויכול להפחית מתחים וחרדות, לשפר את זרימת הדם ולהגביר את רמת האנרגיה בגוף. נסו למשל את ה-Qigong, תרגול המשלב תנועות קצביות במטרה למקד את המחשבה.
אימון נוסף הוא ריקוד אקסטטי אשר בו הגוף זז לצלילי מוזיקה קצבית ללא שום הוראות - רק להתמסר למוזיקה ולקצב.
3. מדיטציית מנטרה
מדיטציית מנטרה מקובלת בעיקר בהינדו ובבודהיזם. סוג זה של מדיטציה מתאפיין בצליל שחוזר על עצמו שעוזר לריקון המחשבה. זה יכול להיות מילה, משפט או צליל כמו למשל ה"אום" הפופולרי.
אין חשיבות לכך שהמנטרה נאמרת בקול או בשקט. אחרי שתחזרו על המנטרה במשך זמן מסוים, התרגול יאפשר לכם לחוות רמות עמוקות יותר של מודעות עצמית. אנשים מסוימים נהנים יותר ממדיטציית מנטרה מכיוון שקל להם להתמקד במילה או במשפט מאשר בנשימות שלהם. מדיטציה זו מתאימה גם למי שלא אוהב שקט.
4. מדיטציה טרנסנדנטלית
מדיטציה זו משלבת חזרה על מנטרה במשך 15-20 דקות ביום, לרוב בעיניים עצומות. זו אחת מטכניקות המדיטציה הנפוצות ביותר ודרך פשוטה וטבעית לשחרור המחשבה והגעה למצב של שחרור תודעתי.
ההבדל בין מנטרה זו למנטרות אחרות הוא שכאן אין משמעות לתוכן הצליל או המילה. מנחה המדיטציה הוא זה שנותן את התוכן במטרה להתנתק מהמחשבה.
גם אופרה ווינפרי, קייטי פרי וסיינפלד מתרגלים:
5. שחרור שרירים
טכניקה פשוטה לתרגול הגורמת לשחרור המתח שמצטבר בגוף דרך סדרה של תרגילים שבהם מותחים את השרירים תוך כדי שאיפה ומשחררים אותם תוך כדי נשיפה.
6. מדיטציה שמאנית
טכניקה זו היא אחת מהחביבות עליי. התוודעתי אליה כשלמדתי אצל חברי היקר Shaman Durek והתרגול עזר לי להתחבר למדריכים רוחניים ולשחרר הרבה מטען נפשי מיותר.
מדיטציה שמאנית תעזור לכם להתחבר לרמת מודעות עצמית גבוהה יותר במטרה לרפא את הגוף והנפש ולהבין יותר טוב את עצמכם ואת היקום. היא לא מתמקדת בניסיון להיפטר ממחלות וממתחים אלא בהכנסת ממד רוחני לחיים. בדרך כלל נהוג להשתמש במדיטציה זו בצלילים חוזרים, כמו למשל תופים, ולפעמים היא מערבת גם סמים מעוררי חושים כמו שיקוי צמח האיוואסקה - אני כמובן לא משתמשת או ממליצה.
מדיטציה בת 19 דקות בהדרכת קולו המהפנט של שאמאן דורק תוכלו למצוא כאן.
7. דמיון מודרך
בשיטת מדיטציה זו מתרכזים בלדמיין סיטואציות בצורה חיובית - אירועים, אנשים או אפילו מטרות שאתם רוצים להשיג. כך, התרגול יכול להתמקד בחמלה, נדיבות ופתיחת הלב כלפי אדם מסוים או מספר אנשים והפניית מחשבות חיוביות ואנרגיה חיובית אליהם.
מדיטציית "לפתוח את הלב":

8. מדיטציה וודית
מדיטציה זו מבוססת על הוודה (veda) - טקסטים עתיקים המגדירים את האמת לפי ההינדו. הטכניקה מאפשרת לתעל את המחשבות על ידי שחרור מוחלט של הגוף ומעבר לשלב אחר של מודעות. במדיטציה הוודית משתמשים בצליל (bija) מיוחד במטרה להעביר את הגוף למצב של מנוחה מוחלטת, קצת בדומה להיפנוזה.
מדיטציית הוודה מורכבת ודורשת בממוצע 6 שעות של הדרכה. קורס הכרה אונליין של מדיטציית וודה מועבר (בתשלום) על ידי טרייסי אלכסנדר, מדריכת מדיטציה.
9. מדיטציית זן (ZEN)
מדיטציה בודהיסטית קדומה זו משלבת ישיבה זקופה (אפשר להיעזר בשרפרף או כרית) עם רגליים משוכלות תוך כדי התמקדות בנשימות, במיוחד באופן שבו האוויר עובר בגוף. הזן היא מדיטציה מהסוג של תרגול משקיט תודעה. המטרה העיקרית היא להביא את הגוף למצב של נוכחות ("just be"). הזן מתמודד עם שאלות שהרבה פעמים נדמה שאין להן תשובה, והתשובה ניתנת דרך המדיטציה.
כך תתרגלו זן:
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button