אף אחד לא רוצה לחלות בחו"ל. אז איך מתארגנים בהתאם?

לטיול יצאנו, את התרופות לקחנו

טסים? שטים? הולכים? אל תשכחו לקחת בתיק עזרה ראשונה, לכל מקרה של מחלה או הרגשה רעה, דווקא בחופשה בחו"ל. הרוקח אליעז רז בסניף סופר-פארם בקניון גבעתיים מסביר מה כדאי לקחת ולמה לשים לב

מוגש מטעם סופר-פארם
עודכן:
"אילו תרופות כדאי לקחת לחופשה?" היא שאלה נפוצה שנשאלת בבית המרקחת. אף אחד מאיתנו לא רוצה לחלות, בטח שלא בחופשה. אבל אם כבר חולים, אז לפחות שתהיינה תרופות בסיסיות בהישג יד. חשוב לזכור שמגוון התרופות הקיימות בחו"ל שונה מזה שבארץ, וכמו כן השמות המסחריים של התכשירים עשויים להיות שונים, כך שתמיד כדאי להצטייד בתרופות המוכרות, גם אם טסים למדינות מפותחות עם זמינות טובה של בתי מרקחת.
להלן רשימה חלקית של תרופות ללא מרשם, שכדאי להצטייד בה מהארץ. אליה הוסיפו את התרופות הקבועות שלכם:

תרופות לשיכוך כאבים והורדת חום
חום וכאבים נפוצים מאוד ומלווים מצבים שונים. הצטיידו במשככי כאבים, רצוי בכמה סוגים, המותאמים לגיל הנוסעים. אם יש משכך כאבים שאתם יודעים מניסיון שעוזר לכם, דאגו שתהיה ברשותכם.
כדאי להצטייד גם במדחום. חיווי חיובי לחום יאפשר לכם לדעת אם יש דחיפות בחיפוש אחר רופא.
תרופות נגד אלרגיה
חשיפה לצמחייה מסוימת, מאכלים מסוימים, חומרי ניקוי מסוימים, עלולה ליצור תגובה אלרגית עורית או נשימתית. לשם כך כדאי להצטייד בג'ל מקומי אנטי-אלרגי להקלה על מצבי גרד או פריחה קלים. כדאי גם לשאת כמה כדורים של תרופה אנטי אלרגית, למקרה של תגובה אלרגית מפושטת או קשה יותר. לסובלים מאלרגיות חמורות ולנזקקים למזרק אפינפרין (אדרנלין) בשעת חירום – לא לשכוח לדאוג שיהיה ברשותכם לפחות מזרק אחד בתוקף.
תרופות נגד נזלת, גודש בדרכי הנשימה ושיעול
בבית המרקחת נמכרים כיום מגוון רחב של תרופות לטיפול בהצטננות המגיעות בצורה של כדורים, סירופים ותרסיסים לאף. אם אתם נוטים לסבול מהתקררויות כתוצאה מחילופי מזג אוויר או אקלים, כדאי שיהיה ברשותכם תכשיר מסוג זה.
תרופות למערכת העיכול
בחילות, הקאות ושלשולים נפוצים למדי בזמן טיול. ההמלצה המרכזית היא לשמור על היגיינה מקסימלית. כדאי להצטייד באלכוג'ל או במגבוני אלכוהול, וחטאו ידיים תמיד לאחר כל ביקור בשירותים הציבוריים. קיימים בשוק כמה תכשירים להקלה על מצבים של בחילות, הקאות, כאבי בטן ושלשולים. במצב של שלשולים חריפים או הקאות מרובות, כדאי להצטייד בתכשיר להחזרת המינרלים כדי למנוע שיבוש במאזן המינרלים בגוף ולהתייבשות.

תכשירים לעיניים
כדאי להצטייד בטיפות עיניים להרטבה ולשטיפה של העין במצבים של יובש, אדמומיות, גירויים קלים או כניסה של גוף זר לעין. קיימות גם טיפות עיניים נגד אלרגיה של הלחמית, אך מומלץ לרכוש אותן לאלו מאיתנו שיש להם נטייה ידועה לאלרגיות מסוג זה.
מצבים של דלקות עיניים זיהומיות מצריכים מרשם רופא. קיימים בשוק תכשירים על בסיס טבעי לשלבים ראשוניים של דלקות שניתן להצטייד בהם.

תכשירים לכאבי אוזניים
כדאי מאוד להצטייד בטיפות להקלה על כאבי אוזניים, בייחוד לטסים – שינויים בלחץ האוויר עלולים לגרום לכאבי אוזניים, בייחוד אצל תינוקות וילדים.
מצבים של דלקות אוזניים זיהומיות מצריכים מרשם רופא. יש תכשירים על בסיס טבעי לשלבים ראשונים של דלקות שניתן לרכוש. כמו כן קיימים תכשירים לייבוש נוזלים שנכנסים לאוזניים כתוצאה מרחצה בים/בבריכה, ותכשירים לניקוי שעווה והפרשות.

פצעים ודימומים
הצטיידו בחומר חיטוי עורי, בפלסטרים ופדי גזה לכל מקרה של חתכים קטנים. קיימים בשוק גם מקלוני ספוג לעצירת דימום וכן ספריי פלסטר לחיטוי ולעצירת הדימום.

ועוד טיפים חשובים
1. אלה מכם הנוטלים תרופות באופן קבוע, בררו בחברת התעופה שאיתה אתם טסים את הנוהל לגבי העלאת תרופות למטוס. במקרים מסוימים תידרשו להציג אישור באנגלית מהרופא המטפל, שמפרט את התרופות ואת הבעיה הרפואית שלכם.
2. אם זה מתאפשר, העדיפו לקחת בתיק היד את כל התרופות, בכמות המספיקה לימי הנסיעה ולעוד 5-3 ימים נוספים (למקרה שהטיול יתארך). כך יהיה לכם את התרופות שאתם זקוקים להן גם אם המזוודה שלכם לא תגיע ליעדה.
3. לנוטלים תרופות מרשם שעלולות לגרום לקרישיות יתר, מומלץ להיוועץ עם הרופא המטפל לגבי נטילת אספירין לפני כל טיסה, שכן שינויים בלחץ האוויר משפיעים על זרימת הדם ועלולים לגרום לתסחיפים בדם. נטילת אספירין מורידה את הסיכוי לאירועים האלה.
4. מומלץ להתייעץ עם רוקח בנוגע לשימוש בתרופות שאתם לוקחים איתכם, או לעיין בעלון לצרכן כדי להבטיח שימוש יעיל ובטוח.

פורסם לראשונה: 09:50, 30.11.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button