תמונת טבע, מוז"א

דברים טובים שכדאי לעשות בחודש יולי (בטבע, בים או במזגן)

לחקור את הצלחת, ללקק Zero Waste, להרטיב את הכושר, ולבקר בשתי תערוכות המספקות יחד תמונת מצב של עולם הטבע ועתידו השברירי. גם החודש ליקטנו את הדברים שיעשו לכם טוב - כולל המלצת קריאה שווה במיוחד למתבגרים בחופש ושני פינוקים להורים עייפים

פורסם:
1. לחקור את הצלחת
11 צפייה בגלריה
הכדור בצלחת שלך: האוכל שלנו והטבע
הכדור בצלחת שלך: האוכל שלנו והטבע
הכדור בצלחת שלך: האוכל שלנו והטבע
(צילום: שי בן אפרים)
חשבתם פעם מהיכן מגיע המזון שאתם אוכלים, היכן הוא גדל ואיזו דרך עבר עד שהגיע אל הצלחת שלכם? אולי התצוגה האינטראקטיבית החדשה במוזיאון הטבע תעורר בכם מחשבות על כך. באמצעות פעילות משחקית, ובשילוב אנימציה מרהיבה, תוכלו להיחשף לכמויות המזון האדירות שנזרקות לפח ולנזקים שיוצר הבזבוז, תלמדו מהו מזון אולטרה־מעובד, כיצד לזהות אותו ומהן ההשפעות הבריאותיות והסביבתיות של צריכתו.
הכדור בצלחת שלך: האוכל שלנו והטבע, מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, הכניסה כלולה בכרטיס הכניסה למוזיאון הטבע, smnh.tau.ac.il
2. להרטיב את הכושר
11 צפייה בגלריה
סקי מים
סקי מים
גלישת וויקבורד וסקי מים בכבלים
(צילום: ערן שרעבי)
אם אתם מחפשים דרך קרירה, רטובה וחווייתית יותר לעשות כושר בקיץ, האייטם הזה בול בשבילכם. ב־LAKE TLV מציעים עם פתיחת העונה גלישת וויקבורד וסקי מים בכבלים, שיגוונו לכם את שגרת האימונים המיוזעת. הגלישה במקום פתוחה לכולם, מילדים ועד למבוגרים ולחובבי ספורט אתגרי. במועדון ההדרכה תמצאו מדריכים בוגרי וינגייט (חלקם אף גולשים בנבחרת ישראל) שילוו אתכם וגם את כל הציוד הדרוש. מוזמנים לאתגר הרטוב!
LAKE TLV, בירנית 16, פארק מנחם בגין, תל אביב, טל’ לפרטים ומחירים: 077-9966245, laketlv.co.il
3. ללקק Zero Waste
11 צפייה בגלריה
 מהדורה מוגבלת למען קיימות
 מהדורה מוגבלת למען קיימות
מהדורה מוגבלת למען קיימות
(צילום: דן פרץ)
עוד שיתוף פעולה יצירתי בעל אופי אקולוגי מגיע אלינו הקיץ מכיוון המקפיא. אדם זיו ממותג הגלידות הטבעוני Ganeden חבר לארבעה שפים מובילים, ויחד הם יצרו קולקציית קפסולה בהשראת תנועת ה־Zero Waste, שעושה שימוש מפתיע בחומרי הגלם שנותרו מהמטבח. כך תוכלו ללקק גלידת קרמל עם קראנץ' בטעם פיתה דרוזית של השפית נאיפה מולא, גלידת קרם טופו עם רוטב קרמל ואורז סושי של השף יובל בן נריה, גלידת חמאת פקאן קפה עם פקאן וגנאש קפה של השף עידו פיינר וגלידת שקדי מיסו עם מיסו שקדים בגלידת וניל של השפית שיראל ברגר. הרווחים ייתרמו לעמותת TNS הפועלת לקידום הקיימות בישראל, מה שהופך את היוזמה למתוקה אפילו יותר.
ב"וולט מרקט" באזור המרכז וב"פריזבי" ברחבי הארץ, 36 שקל לפיינט (473 מ״ל), כשר
4. לקטוף מהחווה לאמבט
11 צפייה בגלריה
ניחוחות הגינה ותוצריה באמבט
ניחוחות הגינה ותוצריה באמבט
ניחוחות הגינה ותוצריה באמבט
(צילום: סדריק בטאש)
ירקות של סלט באמבט? אנחנו ממש בעד! קבלו יוזמה רעננה שמשלבת אקולוגיה, בריאות ורוח יצירתית. Farm to Bath היא סדרת סבונים חדשה, פרי שיתוף פעולה בין מותג הטיפוח האורגני לילי רוז לחקלאיות וליוצרות, שמביאה את ניחוחות הגינה ותוצריה לאמבט. "מלפפון אלוורה ונענע", "עגבנייה ובזיליקום" או "דלעת ורוזמרין" נרקחו משמן זית אורגני מבית הבד ריש לקיש ומירקות שגדלים במשק חביביאן (מהעיסה, דרך המיץ ועד הקליפה). את אלה עוטפות אריזות מאוירות בעיצוב "שנה בגינה", אף הן על נייר אקולוגי. הניחוחות הטבעיים מוצלחים ומשכרים כל כך, שמתחשק לא רק להתרחץ בהם אלא לבשם איתם גם את ארונות הבגדים.
32 שקל ליחידה, lilyrosenatural.com
5. לתרגל בחופש הגדול
11 צפייה בגלריה
תרגילים למתבגרים
תרגילים למתבגרים
תרגילים למתבגרים
(צילום: הוצאת אור-עם)
רגע אחרי שיוצאים לחופשת הקיץ, זהו זמן מצוין להמליץ למתבגרים שלכם על למידה מסוג קצת שונה, כזו הקשורה בחיים עצמם. הספר "7 ההרגלים של מתבגרים אפקטיביים במיוחד" שיוצא לאור בימים אלה בעברית מבוסס על רב המכר של ה"ניו יורק טיימס" שנכתב למבוגרים. בתכל'ס, זהו ספרון עזר להערכה עצמית המלווה באיורים, ברעיונות ובציטוטים ויסייע למתבגרים לשפר את הדימוי עצמי, לגבש קשרי ידידות, לעמוד מול לחצים מצד בני גילם ולהתמודד עם האתגרים החדשים של העידן הנוכחי.
7 ההרגלים של מתבגרים אפקטיביים במיוחד, הוצאת אור־עם, 98 שקל, באתר bookme.co.il ובחנויות הספרים
6. לגלות את הטבע (במזגן!)
11 צפייה בגלריה
תמונת טבע, מוז"א
תמונת טבע, מוז"א
תמונת טבע, מוז"א
(צילום: הלל שמואל)
אם אתם מעוניינים לשזוף עיניכם במעט טבע אבל המזגן קורא לכם, שימו עין על אחת מתערוכת הצילום החשובות של השנה. שתי תערוכות משלימות המוצגות יחד מספקות תמונת מצב של עולם הטבע ועתידו השברירי: "תמונת טבע" הישראלית מציגה את המגוון הרחב והייחודי של בעלי חיים, צורות חיים ומערכות אקולוגיות באזורנו. לצידה, Wildlife Photographer of the Year שמגיעה ממוזיאון הטבע בלונדון, מציעה מבט מרהיב על תופעות הטבע המסקרנות בעולם.
תמונת טבע, מוז"א, Wildlife Photographer of the Year, חיים לבנון 2, רמת אביב, תל אביב
7. לטעום מטבח גלילי
11 צפייה בגלריה
פופ אפ גלילי
פופ אפ גלילי
פופ אפ גלילי
(צילום: "שולחן גלילי")
קופצים לטיול בגליל? אל תפספסו את "שולחן גלילי", מסעדת פופ אפ חדשה שנפתחה לאחרונה במלון פרימה בטבריה. המסעדה תציע מדי חמישי חוויה קולינרית ממיטב טעמי המטבח הערבי־גלילי למטיילים באזור. התפריט, שמתבסס על חומרי הגלם ועשבי התבלין המקומיים, מציע מנות מסורתיות כמו קובה נייה, מסח'ן עוף סומאק, פריקי בשר ומקלובה, לצד שפע של מנות מן הצומח, בהן: ממולאים צמחוניים, מג'דרה בורגול עדשים, שומרייה, חוביזה וסינייה. ואל תשכחו להשאיר מקום לבסבוסה וקטאיף שמוגשים לקינוח.
שולחן גלילי, רח’ אלחדיף 77 טבריה (במלון פרימה גליל), ימי חמישי, 190 שקל לסועד (כולל קראף ערק משובח), טל': 04-6608899
8. להכניס צבע לקיץ
11 צפייה בגלריה
 קולקציית פרידה קאלו
 קולקציית פרידה קאלו
קולקציית פרידה קאלו
(צילום: תמי בר שי)
האסתטיקה הייחודית והצבעונית העזה של האמנית פרידה קאלו כבר הפכו מזמן למותג אייקוני עתיר רפליקות. אבל אנחנו אומרות - אין דבר כזה יותר מדי פרידה קאלו, לכן שמחנו לגלות את קולקציית הקפסולה המוצלחת שהשיקו החודש המותגים ורדינון ונעמן בהשראתה. במסגרתה הוקמו שלוש חנויות פופ אפ בלוקיישנים מרכזיים שמציעות מוצרי לייף סטייל ססגוניים מהקולקציה החדשה בעיצוב סטודיו Tutto Arte. פרט לכלי בית ואקססוריז, שימו עין על קטגוריית הוולנס שמציעה מצעים מכותנה אורגנית או מבמבוק, חלוקים רכים ומגבות ספא וחוף שיצבעו לכם את הקיץ.
בקניון TLV, בקניון איילון ובקריון, 50% הנחה בקניית שני פריטים ומעלה

ועוד שני פינוקים

כיף בכפר
אם יש דבר שתיירות הפנים אימצה בשנים האחרונות, אלה חופשות התוכן שמרחיבות את חוויית החופשה ונותנות לה ערך מוסף. אחד החלוצים להציע חוויה כזאת היה מלון פסטורל בכפר בלום. זה שנים המלון הקיבוצי מציע לאורחיו חופשות המשולבות עם תרבות ומוזיקה, וכל זאת בלי להתפשר על תנאי האירוח, הרבה טבע ופינוקי גוף ונפש.
11 צפייה בגלריה
סוויטה מבפנים, ירוק מבחוץ. מלון פסטורל
סוויטה מבפנים, ירוק מבחוץ. מלון פסטורל
סוויטה מבפנים, ירוק מבחוץ. מלון פסטורל
(צילום: גיל אבירם)
סוויטת הבוטיק כוללת יציאה למדשאה רחבת ידיים. הסוויטה מרווחת מאוד ומעוצבת בסגנון כפרי־טוסקני נעים. חדר הרחצה המרווח אף הוא נפתח לחלל החדר, כך שאפשר לשכשך באמבט הצרפתי עם ספר ביד וכוסית יין ולהשקיף אל רכס ההרים הגלילי או אל הגינה. הספא של פסטורל התחדש לאחרונה בחמאם טורקי, סאונה פינית, מערת זרמים ובטיפול חדש בשם "ארבע העונות". סדרת הטיפולים החדשה מציעה בכל עונה טיפול התחדשות בעל אופי עונתי. כך למשל, טיפול הקיץ המרענן שהתנסינו בו כלל פילינג גוף מרענן בתמציות לימון ונענע (ואם תבואו בחורף, תזכו לטיפול משולב באבנים חמות).
מסעדת המלון מציעה שפע נדיב, מגוון וטעים שיספק מענה לכל דרישה תזונתית. המזנון הפתוח כולל מבחר גדול של סלטים, מזטים, מנות עיקריות, ואפילו מאפים טריים מהטאבון וקינוחים מושקעים שנעשים במלון על ידי שף־פטיסייר.
מלון פסטורל, קיבוץ כפר בלום, החל מ־1,118 שקל לזוג באמצע השבוע על בסיס לינה וארוחת בוקר
יוקרה בבירה
בחלומות הכי מוזהבים שלנו אנחנו אוחזות כוסית שמפניה מוזהבת ומנהלות סמול טוק דיפלומטי עם איזו שגרירה קולגה על ענייני המזרח התיכון (הקצת פחות מוזהבים, יש לומר). זו הסצנה הראשונה שעלתה בראשנו כשנכנסנו ללובי ההדור של מלון התיאטרון בירושלים. המלון שהושק החודש בצמידות לתיאטרון ירושלים, שגם העניק לו את שמו, נהנה מאחד הלוקיישנים המוצלחים בעיר. הוא שוכן בלב שכונת טלביה היפה עם בתי האבן העתיקים הטבולים בצמחייה מטופחת לצד בתי קפה אופנתיים ובמרחק פסע ממרכז העיר, עמק רפאים ומתחם התחנה.
11 צפייה בגלריה
שיק ירושלמי. מלון התיאטרון
שיק ירושלמי. מלון התיאטרון
שיק ירושלמי. מלון התיאטרון
(צילום: אסף פינצ'וק)
עיצוב הפנים של המלון הולם מאוד את החוץ – יוקרה הדורה אך מאופקת. זה ממשיך גם בחדרי המלון. מהריהוט האיטלקי בגוונים בהירים ועץ ועד דקויות האירוח. כך למשל, חדר האמבט, בעל הדלתות הכי יפות שראינו, מאובזר עד אחרון הפריטים, כמו הסבונים המעולים של קלרינס, סכין הגילוח השיקית מעץ והחלוקים ונעלי הבית המשובחים.
המלון מציע כיום 90 חדרי דלקס, מתוכם 20 סוויטות עם נוף לדרום ירושלים, לצד דירות פרטיות שנהנות אף הן משירותיו. ומדובר בשירות מהזן הנדיר במקומותינו. החודש ייפתח גם הספא במתחם הנהנה כעת מבריכה מקורה ומסאונה.
The Theatron Hotel, שופן 16 ירושלים, כ־2,000־2,500 שקל ללילה, כולל ארוחת בוקר בחדרי הסופרייר
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button