אובחנתם עם סוכרת? מה עושים עכשיו

אובחנתם עם סוכרת? מה אתם צריכים לדעת

האם אסור יותר לאכול מתוק? אילו שינויים תצטרכו לעשות באורח החיים, והאם תיתכן התנגשות עם תרופות אחרות שאתם לוקחים. ד"ר מג'די סלים נעאמנה,Ph.D , רוקח אחראי בסניף סופר-פארם ברחובות החדשה עושה סדר

מוגש מטעם סופר-פארם
פורסם:
1. מה זו סוכרת?
סוכרת היא מחלה המתרחשת כאשר ערכי הגלוקוז בדם (הנקרא גם סוכר בדם) גבוהים מדי. הגלוקוז בדם הוא מקור האנרגיה העיקרי שלנו ומגיע מהמזון שאנו אוכלים. אינסולין, הורמון המיוצר על ידי הלבלב, עוזר לגלוקוז לחדור לתאים ולשמש כאנרגיה. אצל חולי סוכרת הגוף לא מייצר מספיק אינסולין או לא יכול להשתמש בו כמו שצריך. כך סוכר רב מדי נשאר בזרם הדם.

2. אני סוכרתי, האם זה אומר שאקח כדורים כל החיים?
אם אין לך בעיות בריאות אחרות, תוכל בדרך כלל להפסיק טיפול תרופתי לסוכרת אם אתה עומד בקריטריונים שונים של רמת הגלוקוז בדם.

3. מה התרופות נגד סוכרת עושות בגוף?
קיימים כמה סוגים של תרופות לסוכרת מסוג 2. כל סוג של תרופה פועל בצורה שונה להורדת רמת הסוכר בדם. תרופה עשויה לפעול על ידי:
• עידוד הלבלב לייצר ולשחרר יותר אינסולין ((Repaglinide, Glimepiride.
• הגבלת יכולת הכבד לייצר ולשחרר סוכר וגורם לשחרור אינסולין כאשר רמת הסוכר בדם עולה (Sitagliptin, Linagliptin).
• שיפור רגישות התאים לאינסולין (Metformin, Pioglitazone).
• האטת יכולת הגוף לפרק עמילנים וסוגים שונים של סוכרים (Acarbose).
• הגבלת יכולת הכליות לקלוט סוכר, מה שמגביר את כמות הסוכר שעוזבת את הגוף בשתןEmpagliflozin, Dapagliflozin) ).

4. האם התרופות נגד סוכרת יכולות להתנגש עם תרופות אחרות שאני לוקח?
בנטילת התרופות הבאות תיתכן אינטראקציה בין-תרופתית: תרופות לבביות, תרופות להורדת גודש, אנטיביוטיקה, תרופות משתנות (תיאזידים), סטרואידים, תרופות לבלוטת התריס, אסטרוגנים, אמצעי מניעה דרך הפה, טסטוסטרון, תרופות להתקפים, תרופות פסיכיאטריות ותרופות להורדת כולסטרול. התייעץ עם הרוקח או עם הרופא המטפל על התרופות שאתה נוטל.

5. האם אני יכול ליטול תוספי תזונה ותרופות טבעיות כדי לטפל בסוכרת?
מדענים בודקים תוספי תזונה רבים ושונים כדי לקבוע אם הם עוזרים להוריד את רמת הסוכר בדם. נמצא שעם הזמן נטילת תוסף לצד תרופות לסוכרת עשויה לאפשר לרופא להפחית את מינון התרופות, אם כי תוספי תזונה כנראה לא יכולים להחליף את התרופה לחלוטין.
למשל:
• ויטמין D עשוי לשפר את תפקודם של תאי הלבלב המייצרים אינסולין ולהגביר את ההיענות של הגוף לאינסולין.
• מגנזיום מעורב בהפרשת אינסולין תקינה ובפעולת האינסולין ברקמות הגוף.
• חומצה אלפא-ליפואית עשויה לשפר את הרגישות לאינסולין ואת ספיגת הסוכר של התאים מהדם. עם זאת יש לציין שפעילות התוספים איטית וייתכן שיחלפו כמה חודשים עד שהשיפור יבוא לידי ביטוי.

6. מה עלי לעשות כדי לשפר את מדדי הסוכרת שלי בנוסף או במקום תרופות?
מומלץ לשנות את התזונה שלך, לדוגמה ייתכן שצריך להימנע ממזונות שגורמים לרמות הסוכר בדם לעלות, כגון עוגות או משקאות ממותקים.
כמו כן מומלץ לעשות פעילות גופנית לעתים קרובות יותר. פעילות גופנית עדינה וסדירה כגון הליכה יכולה לעתים קרובות להוריד את רמת הסוכר בדם, בייחוד אם היא עוזרת לירידה במשקל.

7. האם אסור לי לאכול מתוק לגמרי?
ניטור קפדני של צריכת פחמימות וסוכר חיוני בניהול סוכרת בגלל השפעתה הפוטנציאלית על רמות הגלוקוז בדם או הסוכר. כתוצאה מכך קיימת תפיסה שגויה פופולרית שאנשים עם סוכרת חייבים להימנע מכל ממתקים ומזונות מתוקים. עם זאת, עדיין אפשר לאכול ממתקים, שוקולד או מזון מומתק, כל עוד מדובר בחלק מתוכנית תזונה בריאה.

8. איזה שינוי תזונתי עלי לעשות?
חלק מהחיים עם סוכרת שכולם צריכים לחשוב עליהם הוא מה אוכלים. אני מאמין שאין גישה מתאימה לכולם למזון בסוכרת, ולכן מומלץ לדבר עם איש מקצוע מוסמך כדי לפתח גישה שמתאימה לך. עם זאת כדי לעזור בניהול הסוכרת מומלץ:
* לאכול ארוחות קבועות הפזורות לאורך היום באופן שווה.
* להעדיף תזונה דלת שומן, בייחוד שומן רווי. אכילת יותר מדי שומן עלולה לגרום להשמנה, מה שעשוי להקשות על ניהול רמות הגלוקוז בדם.
* לאכול כמויות קטנות של שומנים רב בלתי רוויים וחד בלתי רוויים, שיכולים לעזור להבטיח שתקבל את חומצות השומן והוויטמינים החיוניים שהגוף צריך.
* חשוב להתאים את כמות האוכל שאתה אוכל לכמות האנרגיה שאתה שורף באמצעות פעילות ופעילות גופנית. שריפת פחות אנרגיה בגוף עלולה להוביל לעלייה במשקל. עודף משקל או השמנת יתר עלולים להקשות על ניהול הסוכרת ועלול להגביר את הסיכון למחלות לב, לשבץ ולסרטן.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button