כל מטופלת אצלי היא עולם ומלואו". ד"ר נעמי שרון

"המגמה העתידית היא הזרקה בטוחה תחת אולטרסאונד"

מהו למעשה תהליך האייג'ינג, מה קורה לנו בפנים בכל גיל ואיזה התפתחויות צפויות לנו בתחום האסתטיקה? ד"ר נעמי שרון עונה על השאלות הכי מסקרנות בתחום

רינת גור, מוגש מטעם ד"ר נעמי שרון
עודכן:
כאשר פוגשים בד"ר נעמי שרון (51), מומחית לרפואת משפחה ועוסקת ברפואה אסתטית, קשה שלא להתפעל מיופייה ומנועם הליכותיה. ד"ר שרון, קוקטית ומדוגמת, היא בהחלט רופאה ייחודית בנוף הישראלי. היא מנטורית לאורח חיים בריא, פאשניסטה מושבעת, מהווה מודלינג רציני למאות נשים וגברים המטופלים אצלה, מתחזקת חשבון אינסטגרם מעודכן ומנהלת את הקליניקה בתוך בית לתפארת במושב קדימה, שבו היא מגדלת את ארבעת ילדיה. ואם כל זה לא מספיק, היא עושה זאת בחן רב, תוך שהיא מלהטטת בין כנסים מדעיים בחו"ל ובין סדנאות והדרכות לרופאים פה בארץ. הגם ששמה הולך לפניה בתחום האסתטיקה שבו היא עוסקת זה כעשור, ד"ר שרון היא מצניעת לכת באופן מיוחד. לצד המקצועיות יש בה מיזוג של חמלה ואהבת הזולת.
"תחום הרפואה האסתטית הינו תחום דינמי בצורה מטאורית", אומרת ד"ר שרון בחיבה, "וככזה, אני כל העת מתעדכנת בחידושים בתחום. כל חודש אני לוקחת חלק בכנסים בעולם. בארץ, אני מלמדת את התחום בסדנאות אומן, החל מאנטומיה לרפואה אסתטית, לרופאים העושים את צעדיהם הראשונים בתחום ועד לסדנאות הזרקה, לרופאים המתקדמים בתחום. יש לי קולגות המגיעים ללמוד ממני מסדנה לסדנה. אני עוקבת באהבה אחר התפתחותם המקצועית ותומכת בהם כל אימת שהם צריכים".
במקרה של ד"ר שרון, הסנדלר ממש לא הולך יחף, ועל כך יעידו פניה, ואת כל הטיפולים האסתטיים המתקדמים שאותם היא מציעה לקהל הלקוחות הנאמן שלה, היא מבצעת בראש ובראשונה בעצמה. ד"ר שרון היא בוגרת תואר ראשון במדעים מדויקים מאוניברסיטת תל־אביב ויש באמתחתה תואר שני מהמחלקה לאנטומיה מהטכניון. שם היא נהגה לפרסם מאמרים מדעיים בעיתונים בעלי שם עולמי, כשהתמה המרכזית שלהם היא "השפעת החום על רקמות הגוף". לימים העתיקה ד"ר שרון את ניסיונה המחקרי רב השנים מהטכניון לתחום אהבתה, הרפואה האסתטית. "אני מלמדת ומכשירה רופאים בתחום ודוגלת באנטי־אייג'ינג תוך מראה טבעי וייחודי לכל אחת מאיתנו. כל המכשור המתקדם שאני עובדת איתו כיום מבוסס על אנרגיית חום, כאשר זו יכולה לייצר "פציעה מבוקרת ולגרות תהליכי ריפוי בגוף".

3 צפייה בגלריה
ד"ר נעמי שרון
ד"ר נעמי שרון
"יש לי את היכולת לזהות את היופי בתוך התמונה הכוללת". ד"ר נעמי שרון
(צילום: ליזה פירסוב)
מהו למעשה תהליך האייג'ינג?
"תהליך האייג'ינג (Aging), שהוא תהליך פיזיולוגי נורמלי לחלוטין המתחיל כבר בשלב העוברות, הוא מצב שבו הגוף שלנו מחדש תאים מחד והורס תאים אחרים מאידך. ולגבי הזדקנות הרקמות בפנים, המאזן בין ייצוב החלבונים השומרים על מראה צעיר, כגון קולגן ואלסטין, הולך ומייצר אותם פחות ופחות, כאשר מחקרים מראים שמעל לגילאי 60 המאזן הוא שלילי לגמרי".
אם היית צריכה לחלק אותנו לקבוצות גיל, איך היית מחלקת?
"מגילאי ה־20 מתחילים להרגיש שהייצור של החומצה ההיאלורונית יורד.
"בגילאי ה־30 הסימן הראשון הניבט הם השקעים מתחת לעיניים או לחלופין מראה עייף.
"בגילאי ה־40 כבר יש היפרדות של שכבות הרקמות בפנים, למעשה, נוצרת התרחקות של השכבות האחת מהשנייה, באופן שהן אינן הדוקות עוד, מהדרמיס ועד לעצם.
"כל מטופלת היא עולם ומלואו, הן מהבחינה הפסיכולוגית והן מהבחינה הפיזיולוגית. אצל כל מטופלת שלי אני נדרשת לסוג הקשבה אחר, וזה כל היופי בעבודה שלי. הכול אישי מאוד. אני עושה אנליזה של מצב האייג'ינג בפרט ומצב המטופלת בכלל, ורק אז אני בונה תוכנית המתאימה לה ולאחר הסבר אנחנו מתחילות לעבוד. לדוגמה, כאשר מגיעה אליי מטופלת הסובלת מנזקי שמש ושירדה הרבה במשקל, במקרה שלה תהיה עבודה מרובה, הן מבחינת הנפחים והן מבחינת תיקון נזקי השמש ושיפור מרקם העור.
"מטופלת אחרת, בשנות ה־50 או ה־60 לחייה, עם עודף משקל, ששמרה על עורה והיא בעלת מרקם עור בריא וחיוני, אשר מגיעה עם סנטר כפול ואיבוד קו הלסת, עליה אני אעבוד עם מכשור אולתראפי (HIGH INTENSE FOCAL US), גל קול שפוגע בעומק הרקמה בנקודה ספציפית. הטיפול נעשה תחת אולטרסאונד, כאשר אני רואה את כל מצב השכבות בפנים ומכוונת לאזורים האנטומיים שבהם אני מעוניינת לגרות את ייצור הקולגן".
"המוטו שלי הוא שבכל אחת יש משהו יפה. אני רוצה שיראו את יופייה מבלי שיבינו מה עשיתי"
איך את צופה את התפתחות תחום האסתטיקה ולאן את מכוונת את המרפאה שלך?
"המגמה העתידית היא הזרקה בטוחה תחת אולטרסאונד ובכך, העלאת רמת הבטיחות לטיפולי ההזרקות. מגמה נוספת היא אבחון טכנולוגי מתקדם של העור, לדוגמה, מערכות צילום מיוחדות הבוחנות את מצב רקמת העור מנזקי השמש, היפר פיגמנטציה, קופרוזות, נקבוביות, קמטוטים, הידרציה (מיום, לחות – ר"ג). אני בונה תוכנית טיפול המתחשבת גם במה שמפריע למטופלת ובמה שייצר הרמוניה נכונה לפניה. אני למעשה כל הזמן במגמת התחדשות, למידה, רכישה של טכנולוגיות מהמתקדמות ביותר, הן מבחינת האבחון והן מבחינת הטיפול"
3 צפייה בגלריה
ד"ר נעמי שרון
ד"ר נעמי שרון
בהחלט רופאה ייחודית בנוף הישראלי. ד"ר נעמי שרון
(צילום: יניב כאדר)
ספרי לי איך משלבים בין אימהות לארבעה ילדים לעבודה סביב השעון.
יש לי ארבעה ילדים: רוני (15), התאומים בן ודן (12) וליה (9). לא מכבר העברתי את המרפאה הביתה, כדי להיות יותר נוכחת עמם. בכל יום אני מבשלת להם אוכל ביתי, מכינה איתם שיעורים. אני נמצאת שם כשהם באים מבית הספר ומכילה אותם כשהם חוזרים גדושים בחוויות יומם. מחר לדוגמה יש לליה יום הולדת תשע והיא הזמינה אצלי עוגת סופגניות, שעליה אטרח כפי הנראה כל הלילה. בכלל, אני מבשלת איתם הרבה ואופה איתם. אנחנו צוות קולינרי".
מתי אתם מספיקים לנוח?
הילדים שלי גולשים, אז אנחנו כל שבת נמצאים בים וגולשים יחד. את האהבה שלנו לים קשה לתאר במילים".

על פאשניסטה ואסתטיקה

"אני חובבת אסתטיקה ואמנות עוד מילדותי בקריית־אתא. גרתי במנהטן כמה שנים ואחר כך באירופה, ומשם ינקתי את האהבה לשיק האירופי. אני אוהבת ויטאליות, צבעים והרמוניה של צבעים בתחום האופנה האישית של, וזה משיק לתחום הרפואה האסתטית: אני רואה במבט־על איך להבליט את היפה שבמטופלת שלי החוצה. יש לי את היכולת לזהות את היופי בתוך התמונה הכוללת. אני בונה ומשחזרת את המסגרת של הפנים ורק אחר כך יורדת לפרטים הקטנים. מהצבעים ועד המרקמים צריכה להיות הרמוניה מבחינתי".
פורסם לראשונה: 13:50, 17.01.23
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button