נבחרת הוולנס
נבחרת הוולנס
"גם אני לא הייתי שמחה כל כך בעבר". מיה קרמר

"הרגשתי רק 'בסדר' - זה לא הספיק לי": מיה קרמר יצאה לחפש את האושר

בזמן שכולם רוצים להיות מאושרים, בעולם נרשמה דווקא עלייה בשיעור האומללות. מיה קרמר משתפת ב-15 דרכים פשוטות להכניס יותר אור ושמחה לחיים: "אושר זה עניין של בחירה"

פורסם:
בהרצאה שנשאתי לפני כמה ימים, שאלתי את הנוכחים: "מי כאן באמת מאושר?" בקושי חצי מהקהל הרימו ידיים. זה גרם לי לחשוב - למה כל כך הרבה אנשים לא מאושרים? כולנו יודעים איך מרגיש אושר. חווינו אותו בשלב כזה או אחר בחיינו. זוכרים איך כשהיינו ילדים, היו כל כך הרבה רגעים של אושר ביום אחד בלבד? אפילו פעילויות פשוטות כמו ריצה או שחייה גרמו לנו לחייך. לאן נעלמו הרגעים האלה ולמה אנחנו כבר לא חווים אותם לעיתים קרובות יותר?
אז עכשיו אני שואלת אתכם – האם אתם מאושרים? ואם לא, למה? מה מונע מכם את האושר? אם לא הרמתם יד, חשוב לציין שאתם לא לבד: יש עלייה בשיעור האומללות ברחבי העולם. ועדיין, כולנו שואפים לאושר. תחושת השמחה והאושר משפיעה לא רק על הרווחה הרגשית, אלא גם על זו הפיזית. אך נראה שאנו מחפשים אותו במקומות הלא נכונים, כמו במדיה החברתית, ותולים אותו בהצלחה כלכלית, רכישה של עוד ועוד פריטים ומראה חיצוני.
קראו עוד:
גם אני לא הייתי שמחה כל כך בעבר. היו ימים בהם הרגשתי מנותקת, עצובה, אבודה, חסרת איזון ולבד. בימים אחרים הרגשתי פשוט "בסדר". זה לא הספיק לי ויצאתי למסע למצוא אושר אמיתי. שנים של ניסיון הביאו אותי להפסיק לחפש בחוץ, ולצאת למסע פנימה. לקראת השנה האזרחית החדשה אני משתפת אתכם בכמה דרכים פשוטות שהכניסו יותר אור ושמחה לחיי, ומזמינה אתכם לנסות להתאים אותם לחייכם שלכם.
1. חייכו
הנה דוגמה טובה לפתגם - fake it till you make it. חייכו גם אם אתם מזייפים את החיוך בהתחלה. מחקרים הוכיחו שלחיוך יש יכולת השפעה חיובית על מצב הרוח. החיוך כשלעצמו יכול "להטעות" את המוח לחשוב שאתם מאושרים. נסו זאת ממש עכשיו. חייכו במשך חמש שניות לפחות וראו כיצד נוצרת תחושה של התרוממות רוח באופן אוטומטי.
4 צפייה בגלריה
מיה קרמר, אושר
מיה קרמר, אושר
שמש וחיוכים
(צילום: ליאת לרנר)
2. צאו לשמש
החשיפה לשמש תמיד שימחה אותי. כילדה תמיד הייתי מתחממת בשמש ומרגישה רגועה, מחוזקת ומאושרת. אחרי הגירושים שלי, היה לי חשוב במיוחד שבבית החדש שלי יהיה הרבה אור טבעי, המרומם את מצב הרוח שלי.
מחקרים מראים שחשיפה לאור השמש מגבירה שחרור של ההורמון סרוטונין, לו יש תפקיד מפתח בוויסות מצב הרוח. אז בפעם הבאה שתהיה לכם הזדמנות לחשוף את הפנים שלכם לשמש, בין אם זה מהמשרד, במכונית או פשוט לצאת החוצה, ספגו אותה פנימה וחייכו!
3. תנו חיבוק
זוכרים שבמהלך הסגר לא יכולנו אפילו לעמוד קרוב לאדם אחר? זוכרים איך זה גרם לכם להרגיש? כאשר אנו נוגעים, מתכרבלים, מחבקים או מחזיקים ידיים, הגוף שלנו משחרר הורמונים של "הרגשה טובה".
הורמונים אלו כוללים אוקסיטוצין, דופמין וסרוטונין. ברגע שהם משתחררים אנו חווים תחושות של אושר, רגיעה, שיפור במצב הרוח ורמות נמוכות יותר של דיכאון. וזה לוקח רק 20 שניות.
כשאתם פוגשים חברים, בני משפחה או אנשים אהובים, חבקו אותם ותראו כמה טוב זה יגרום לכם (וגם להם) להרגיש.
4 צפייה בגלריה
מיה קרמר, אושר
מיה קרמר, אושר
כאשר אנו מחבקים, הגוף שלנו משחרר הורמונים של "הרגשה טובה"
(צילום: מיה קרמר)
4. הכירו תודה
הכרה בדברים הטובים והודיה עליהם הן צעדים חיוניים בדרך לחיים מאושרים. גם במהלך חוויות קשות, יש דברים שאנו יכולים להיות אסירי תודה עליהם. התחילו עם הדברים הפשוטים ביותר כמו להכיר תודה על האוויר נקי שאתם שואפים כל יום, קולות ציוץ ציפורים או מזג אוויר נעים (וכן, גם על הגשם).
5. עזבו את הטלפון
אני בטח לא הראשונה שאומרת את זה, אבל למסכים יש השפעה משמעותית על מצב הרוח.
מחקרים מראים שההתמקדות המתמשכת במכשירים דיגיטליים היא גורם לאומללות. אנחנו תמיד מחוברים, בין אם זה לטלפונים שלנו או למחשבים ניידים, וגם כשאנחנו נמצאים ליד אנשים אחרים. לפעמים, כל מה שצריך זה קצת ניתוק מהרשת כדי להרגיע את הראש ולהרגיש מאושר.
6. השקיעו בעצמכם
כל מי שעוקב אחריי יודע שאני מעריצה גדולה של טקסים, וזה נכון גם להזמנת האושר לחיינו. הריטואלים הקטנים עוזרים לנו להרגיש יותר בנוח, מקורקעים ומאושרים. אני מציעה להתחיל בדברים הקטנים, כמו ללבוש בגדים שאתם אוהבים במיוחד או צבע שמשמח אתכם (הצבע שמשמח אותי הוא צהוב). לאחר מכן הדליקו נרות, או הפיצו ריחות שאתם אוהבים בבית. פשוט בחרו לעשות משהו קטן שישמח אתכם בכל יום - כמו ללכת לסרט או לצעוד על חוף הים.
7. הקשיבו למוזיקה
מוזיקה היא תמיד כלי נהדר להעלאת מצב הרוח. בכל פעם שאתם מאזינים למוזיקה, המוח שלכם משחרר דופמין - חומר כימי המתפקד גם כהורמון וגם כמוליך עצבי, וקשור להנאה ולתגמול. למעשה, מחקרים מראים שנוכחות של מוזיקה וריקוד בחייהם של אנשים באופן קבוע, הופכת אותם למאושרים יותר.
הקשיבו לשירים האהובים עליכם או לכו להופעה שתמלא אתכם בשמחה. אני גיליתי שמוזיקה נוסטלגית מהילדות שלי תמיד משמחת אותי. אם גם לכם מוזיקה נוסטלגית עושה תחושה טובה, אולי תהנו מההופעות הבאות של עודד פז והקסדות (מסיבת סילבסטר), היהודים או Counting Crows שמגיעים לישראל באפריל.
8. לכו לישון
9. תנו לאחרים
עשיית דברים נחמדים עבור אחרים מגבירה את הסרוטונין במוח - הנוירוטרנסמיטר האחראי לתחושות של סיפוק ורווחה. מחקרים מראים שאנשים נדיבים חווים יותר אושר בחייהם וצוברים יותר זיכרונות מאושרים.
מה עושים? התחילו עם מעשה אחד קטן של טוב לב ביום, במשך שבוע. זה יכול להיות כל דבר: החל מעזרה לקשיש לשאת את הקניות הביתה דרך מחמאה לנותן שירותים ועד להשארת פתק נחמד על מכונית של זר. כל מעשה של אדיבות, קטן ככל שיהיה, ישנה משמעותית את מצב הרוח שלכם, כמו גם את זה של האדם בצד המקבל.
10. פנו את הסביבה שלכם מחפצים מיותרים
יותר מדי חפצים עלולים לגרום לחרדה ולדכדוך. גם חדר מבולגן יכול לגרום להרגשה עמוסה ולהכניס אתכם למצב רוח שלילי. בפינוי חפצים מיותרים, מיילים ישנים וסידור הבלגן, אתם מפנים מקום גם לחיים בהירים ומאושרים יותר.
מה עושים? התחילו ברשימה של משימות קטנות – ועשו סעיף אחד בכל פעם. הכי חשוב, לקחת את זה בקלות וליהנות מהתהליך. גם הוא מהמסע שלכם אל האושר.
11. התחברו ללב שלכם
מחקר חדש מראה שאופטימיות, הכרת תודה, צחוק וחוויות משמחות אחרות מפחיתות באופן משמעותי את הסיכון להתקפי לב ושבץ, ואף מעלות את הסיכוי לאריכות חיים. אז איך נמלא את ליבנו באושר? מתחילים עם חיבור ללב. כאשר אתם מתעוררים בבוקר, הניחו יד על מרכז הלב ותגידו לו שלום. הרגישו מה הפעולה הזו עושה לגוף ולמצב הרוח שלכם. אתם יכולים גם לנסות את מדיטציית פתיחת הלב ומוזמנים להצטרף לסדנה שלי - אהבה עצמית לכלים והכוונה איך להתחבר בחזרה ללב שלכם.
12. החליפו את החדשות בקומדיה
לפני כמה שנים עשיתי בחירה מודעת להפסיק לצפות בחדשות. ואני יכולה לומר שזה הפך אותי לאדם הרבה יותר חיובי ומאושר. מדיה חברתית, חדשות ותוכניות עם תכנים קשים עלולות לגרום ללחץ, חרדה ולתחושות שליליות. בחרו לראות יותר קומדיות, סטנד-אפ או כל מה שגורם לכם לחייך ולצחוק.
13. זוזו
הנעת הגוף חיונית לרווחה הנפשית והפיזית שלכם. פעילות גופנית משחררת אנדורפינים, היא מועילה אפילו כשהיא נעשית בפרקי זמן קצרים ויכולה לשפר את מצב הרוח, להפחית מתח ולתרום גם לשינה טובה.
4 צפייה בגלריה
מיה קרמר
מיה קרמר
פעילות גופנית משחררת אנדורפינים
(צילום: ליאת לרנר)
14. שתפו
חשוב להקיף את עצמכם באנשים טובים וחיוביים, כאלו שאתם יכולים לשתף את מה שעל ליבכם. שוחחו עם החברים שלכן כשאתם מרגישים במצב רוח שפוף וזכרו לבקש עזרה כשאתם צריכים.
15. זכרו - יש לכם בחירה!
אינכם יכולים למנוע את הקשיים שתתקלו בהם בחייכם, אך אתם יכולים לשלוט באופן שבו אתם מגיבים אליהם. אתם תהיו מאושרים יותר ברגע שתתחילו לראות באושר בחירה, במקום לראותו כמזל שרק חלק מהאנשים נהנים ממנו. האמינו שיש לכם כוח לשנות את חייכם.
כרטיס ביקור נבחרת ה-Wellness וולנס מנטה
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button