השפעת כאן להישאר, אבל יש מה לעשות נגדה

כך תתגוננו מפני השפעת

כמה שעות צריך לישון בלילה? ומה אפשר לאכול כדי להימנע מהמחלה? הרוקח דניאל ברקגן, מנהל בית המרקחת בסופר-פארם לוד, עונה על שאלות נפוצות

מוגש מטעם סופר-פארם
פורסם:
השפעת שינתה את פניה בשנים האחרונות. חושבים שאתם חולים יותר זמן ומרגישים רע יותר תוך כדי? אתם צודקים. "שפעת יכולה לארוך גם שבוע שלם, והשיעול יכול להימשך אפילו שבועיים אחרי כן", מסביר הרוקח דניאל ברקגן, מנהל בית המרקחת בסופר־פארם לוד. שאלנו אותו כל מה שחשוב לדעת על מחלת החורף הנפוצה:

1. מדוע בחורף הקודם היו פחות מקרי שפעת מבדרך כלל?
"ככל הנראה בגלל עטיית המסכות והריחוק החברתי. אולם יש השערה נוספת, והיא שווירוס הקורונה גרם לווירוסים אחרים לשגשג פחות".

2. כיצד אנחנו יכולים להתגונן מפני הווירוסים?
"כיוון שווירוס השפעת והרבה וירוסים אחרים עוברים באוויר ובמגע, שמירה על ריחוק חברתי ועטיית מסכות, כמו שהתרגלנו בקורונה, יורידו את הסיכוי שלנו להידבקות. בנוסף, תוספי תזונה וויטמינים כמו אכיניצאה, פרופוליס וויטמין סי, למשל, עשויים לסייע למערכת החיסון להיאבק בווירוסים הפולשים ולקצר את זמן המחלה".

3. מה מידבק יותר – שפעת או קורונה?
"על פי מחקרים, הקורונה מידבקת יותר משפעת וגורמת לשרשראות ההדבקה להיות ארוכות יותר וממושכות יותר".

2 צפייה בגלריה
כל המשפחה חולה? יש מה לעשות נגד המחלה!
כל המשפחה חולה? יש מה לעשות נגד המחלה!
כל המשפחה חולה? יש מה לעשות נגד המחלה!
(סופר-פארם)

4. איך אפשר להתגונן מפני שפעת?
"מעבר לשמירה על היגיינה, עטיית מסכות וריחוק חברתי, יש גם מה שכדאי להכניס לגוף. ויטמין A, למשל, חיוני לתפקוד תאי מערכת החיסון. את הוויטמין ניתן למצוא במגוון מאכלים כמו חלמון ביצה, כבד ומוצרי חלב, ירקות ופירות כתומים או ירוקים כהים. ויטמין C שותף במאות תהליכים שונים בגוף וגם חיוני לתפקוד מערכת החיסון. הוא נמצא במאכלים כמו פלפל אדום, עגבנייה, ברוקולי, כרוב, פירות הדר, קיווי, תות שדה, מנגו ומלון. ויטמין D נחוץ לתפקוד מערכת החיסון. הוא נמצא בשפע בכבד, דגים וביצים. יש לשים לב שהוויטמינים A ו־D הם מסיסים בשמן, מה שאומר שאוכל שומני בעיקר יגביר את ספיגתם. במקביל, חשוב לשתות. אנו חייבים מים לכל תהליך שקורה בגוף, כולל לפעילות תקינה של מערכת החיסון. יש לשתות 3-2 ליטר נוזלים ליום, על מנת לספק את צורכי הגוף ולקצר את משך המחלה".

5. אילו תוספי תזונה כדאי לצרוך?
"במידה שאנחנו לא צורכים מספיק ויטמינים החיוניים למערכת החיסון מהתזונה שלנו או שאנחנו רוצים לחזק את עצמנו בתקופת החורף, נערים ומבוגרים מגיל 12 יכולים להוסיף לתזונה היומית 'לייף קומפלקס חורף סוכריות' - המכיל ויטמין D, ויטמין C, תמציות צמחים ואבץ. לילדים מגיל שלוש ניתן לתת את 'כוכבי חורף' של לייף - סוכריות ג'לי בטעם פטל המכילות ויטמין C, פרופוליס, אכיניצאה וסמבוק שחור. שימו לב: זו אינה המלצה רפואית, ויש להתייעץ פרטנית עם רופא או רוקח לפני נטילת תרופות".

6. כמה שעות שינה הגוף צריך כדי להילחם בשפעת?
"מחסור בשעות שינה עלול לגרום לירידה בתפקוד של מערכת החיסון. שינה בכמות מספקת עשויה לסייע לנו בהחלמה ובמאבק בווירוסים ובחיידקים. מספר שעות השינה משתנה מגיל לגיל. מבוגרים זקוקים לכשמונה שעות שינה".

7. מה עושים כשמתחילה מחלה?
"כשהמחלה כבר התחילה, התרופה הכי טובה היא הזמן. מומלץ לנוח ולהרבות בשתיית נוזלים. יש גם תרופות המקלות על תסמיני השפעת כמו 'פראמול אף ושיעול' ליום וללילה, שעוזרים נגד הצטננות, שיעול, חום וכאבים. לכאבי גרון ניתן להוסיף כדורי מציצה כמו 'קלירוצין' ו'סטרפסילס'. במידה שאין הטבה תוך כמה ימים, מומלץ לגשת לרופא להיבדק ולשלול דלקת חיידקית המצריכה טיפול באנטיביוטיקה".

8. אם חליתי, האם זה אומר שהמערכת החיסונית שלי חלשה?
"לאו דווקא, גם אנשים בריאים עלולים לחלות כתוצאה מחשיפה ממושכת לווירוס, למשל כשמישהו מבני הבית חולה. מערכת חיסונית תקינה תסייע להתגבר על המחלה בצורה טובה יותר ובזמן קצר יותר".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button