לינקדאין. פלטפורמה שכל מטרתה היא קידום עסקי

לינקדאין: חמישה צעדים ליצירת פרופיל שעובד בשבילכם

למה אתם צריכים להיות בלינקדאין ואיך בונים פרופיל שכולם ירצו לחבור אליו? אבי צדקה - הלא הוא ד"ר לינקדאין - בסדרת מדריכים לפלטפורמה שתעזור לכם למנף את עצמכם בעולם הקריירה והעסקים | כתבה ראשונה

פורסם:
איך ליצור פרופיל בלינקדאין
עם 2.4 מיליון ישראלים, מתוך מיליארד משתתפים ברחבי העולם, סביר להניח שגם אתם שמעתם על לינקדאין — הרשת החברתית העסקית. מדובר ברשת חברתית לאינטרסים עסקיים, בין אם מדובר בחיפוש עבודה וביזמות ובין אם בפעילות עסקית מתמשכת או נקודתית. הפלטפורמה משרתת אינטרס עסקי בשילוב עם פרטים אישיים מתוך מטרה להגיע לאנשים, אבל לא בדיוק כמו בפייסבוק או באינסטגרם.
לינקדאין בנויה משלושה מעגלי חברות:
מעגל ראשון: זהו המעגל הכי טהור. הוא נוצר אחרי ששלחתי למישהו בקשת חברות, הוא אישר וכך אנחנו הופכים למעגל חברים ראשון.
מעגל שני: זהו מעגל ביניים, כלומר אנחנו לא חברים אבל יש לנו חבר משותף אחד לפחות.
מעגל שלישי: המעגל הזה מתאר מצב שבו אנחנו לא חברים ובנוסף גם אין לנו חברים משותפים.

1 צפייה בגלריה
לינקדאין
לינקדאין
לינקדאין. פלטפורמה שכל מטרתה היא קידום עסקי
(צילום: shuttertstock)
הרעיון הוא לבנות כרטיס ביקור דיגיטלי עם פרופיל מדויק ולהביא אליו טראפיק רלוונטי. איך אנחנו עושים את זה? דרך יצירת קשרים, דרך בקשות קונקט (connect) אנחנו מגדילים את מעגל החברים. בנוסף, חשוב מאוד לשתף תוכן, כמו גם להגיש מועמדות למשרות. אם הפרופיל שבניתם מדויק, הצעדים האלה ימירו את עצמם להזדמנות לקידום.
לינקדאין היא הפתרון המקצועי היחיד שמנגיש בצורה הטובה ביותר את ההשכלה, הניסיון, ההתמחות והשאיפות שלנו בפלטפורמה שנועדה לזה ושכל מטרתה היא קידום עסקי
עם 2.4 מיליון מנויים על האפליקציה רק בישראל, רק נסו לדמיין עד כמה הרישות הממוקד הזה יכול לקדם גם אתכם. לינקדאין היא הפתרון המקצועי היחיד שמנגיש בצורה הטובה ביותר את ההשכלה, הניסיון, ההתמחות והשאיפות המקצועיות שלכם בפלטפורמה שנועדה לכך ושכל מטרתה היא קידום עסקי. השתכנעתם? צודקים. הנה כמה כלים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.

5 צעדים ליצירת פרופיל שעובד

אחרי שתפתחו יוזר ותקבלו את כרטיס הכניסה לרשת תצטרכו להתחיל להרכיב את הפרופיל שלכם, הבנוי מכמה אזורים שבכל אחד מהם ניתן מידע שונה, ורצוי לטפל בהם כך, על פי הסדר שלפניכם:
אזור Summery (התקציר)
השדה הזה נועד לתת לכם את ההזדמנות להציג את עצמכם. בשדה התקציר אתם יכולים לספר ולפרט מה למדתם, מה אתם יודעים לעשות, מה ההתמחות שלכם, מה הניסיון שלכם, תוך שימוש במילות מפתח מהתחום שלכם.
אזור שלד הפרופיל
באזור הזה אתם מציגים השכלה וניסיון תעסוקתי. מה שיעשה את ההבדל בין פרופיל שעובד לכזה שלא, זה אם תיתנו כאן מידע רלוונטי. אל תהססו לנדב מידע. בנוגע להשכלה חשוב לצרף תיאור של רשימת הקורסים המלאה שבהם השתתפתם במהלך הלימודים, ובתיאור עבודה קודמת חשוב לפרט את מהות התפקיד, למה נדרשתם, ניסיון - כל מה שיכול להיות רלוונטי למשרה שאתם מחפשים.
אזור Featured
זהו שדה שבו אתם יכולים להוסיף קצת ויזואליה לפרופיל. נכון שהרוב בפלטפורמה הזאת הוא טקסטואלי, אבל זה בדיוק המקום להוסיף לינק לתצוגה מקדימה של קובצי PDF עם תעודות, תמונות ומצגות רלוונטיות - כל מה שמספר את הסיפור שלכם. האזור הזה, כשהוא מטופל נכון, יעלה את הערך של הפרופיל שלכם.
אזור ה־Skills (כישורים)
האזור הזה הוא "המנוע השקט" של הפרופיל שלכם. שם תרצו להוסיף לפחות 20 כישורים רלוונטיים. נשמע לכם המון? ובכן, כדאי שתדעו שהמגבלה היא בכלל 50 ולצורך אפקטיביות צריך לפחות 20. חשוב להשקיע בזה כי בדיוק כך תסקרו נכון את תחום ההתמחות שלכם.
אזור ה־Additional (בנוסף)
אזור זה כשמו כן הוא - דברים נוספים שניתן להוסיף לפרופיל שלכם. יש שם כמה אפשרויות: Add Projects, Add Scores, Add Languages. אפשר להוסיף פרויקטים שעשיתם, מאמרים שכתבתם, ציונים שקיבלתם, והדבר הכי קונקרטי - שפות. זה אולי נשמע לכם ברור מאליו, אבל יש משרות רבות, לא רק בהייטק, שבהן חשוב לדעת אילו שפות דוברים המועמדות והמועמדים. מעטים מקדישים לזה זמן בפרופיל, וחבל. זה עשוי להעניק לכם יתרון בלי שידעתם.
תשאלו את ד"ר לינקדאין - המומחה שלכם לפלטפורמה שתעזור לכם למנף את עצמכם בעולם הקריירה והעסקים
אבי צדקהאבי צדקהצילום: אופיר לביא
ד"ר לינקדאין הוא אבי צדקה, מומחה ואחד מחלוצי פלטפורמת לינקדאין. במסגרת המדור הוא יעניק לכם כלים וטיפים חשובים להתמצאות ולמינוף היכולות שלכם ברשת החברתית העסקית הזאת.
מוזמנים לפנות אליו במייל: avitzdaka1@gmail.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button