מרתון Winner ירושלים

מי רץ לבג"ץ: הדברים שיעשו לכם טוב בחודש הקרוב

לספורטאיות, לאכלנים, לאנשי האומנות, לפאשניסטית ולחובבי הטבע והטיולים - רגע לפני שהחורף נגמר - קבלו 7 דברים טובים שכדאי לעשות החודש

שירי ברוק־שגיא
פורסם:
1. לרוץ על זה
גם השנה חוזר מרתון Winner ירושלים עם שישה מקצים, וייחודו הוא במסלול הכולל נקודות ציון חשובות והיסטוריות בבירה - בית המשפט העליון, מוזיאון ישראל, משכן נשיאי ישראל, חומות העיר העתיקה, מגדל דוד, תיאטרון החאן ובריכת הסולטן. עוד נקודה חיובית מעבר לספורט היא השתתפותן של עשרות עמותות במקצה הקהילות (0.8 ק"מ), בהן חיינו, אישה לאישה, שלווה, רצים ללא גבולות, בת מלך, קרן גפן ומגרש ביתי.
מרתון Winner ירושלים, 17.3, jerusalem-marathon.com
+ עוד מרוץ למען הקהילה שייערך החודש
8 צפייה בגלריה
מרוץ איתן
מרוץ איתן
מרוץ איתן
(צילום: דניאל נוביקוב)
איתן RUN הוא מרוץ שמטרתו קידום שוויון הזדמנויות לאנשים עם צרכים מיוחדים בחברה הישראלית. בהתאם לכך זהו מרוץ חברתי ללא מדידת זמנים, שמתקיים בשטח פארק הירקון גני יהושע ומסתיים בצעידה משותפת מעצימה.
איתן RUN, 31.3, everybodycan.co.il/running
2. לטייל במדבר בחורף
8 צפייה בגלריה
פסטיבל מטיילים
פסטיבל מטיילים
פסטיבל מטיילים
(צילום: תיירות חבל בנימין)
פסטיבל המטיילים החורפי הראשון ביוזמת אגף התיירות במועצה אזורית מטה בנימין יתקיים החודש סביב דרך אלון המדברית. במסגרת הפסטיבל יהיה אפשר ליהנות מחוויה משפחתית של פיקניק בטבע ומאטרקציות כמו טיולי ג'יפים, טומקארים ואתגרי שטח, תצפיות נוף מדברי ומעיינות מרעננים. את כל אלה מומלץ ללוות בלינת שטח בחווה מקראית ובטעימה מהקולינריה באזור שמציעה פודטראקים, מסעדות ובתי קפה. יוזמה חמודה נוספת היא דוכני מיץ תפוזים טרי שימוקמו בתחנות נוף שונות לאורך הדרך, בין כפר אדומים לכוכב השחר.
פסטיבל תפוזים בדרך אלון, יום שישי 3 במרץ, יום שישי 10 במרץ, לפרטים: gobinyamin.co.il
3. לקטוף מהחממה לצלחת
8 צפייה בגלריה
מהחממה לצלחת עם השפים נדב ודניאל
מהחממה לצלחת עם השפים נדב ודניאל
מהחממה לצלחת עם השפים נדב ודניאל
(צילום: תיירות הערבה התיכונה)
עוד פסטיבל חורפי עם אופי חקלאי יתקיים החודש, וכדאי לכם לבוא לטעום. "מהחממה לצלחת", שיזמה המועצה האזורית הערבה התיכונה, ייערך לאורך שני סופי שבוע במרץ ויציע קטיף עצמי של ירקות בחממות, סיורים, סדנאות בישול עם שפים, חקלאים ובשלנים. בין האירועים שכדאי לכם לסמן ביומן: מפגש וארוחות עם השפים נדב ודניאל - 'מבשלים תאילנד בערבה' בלב חממת ירקות על טהרת התוצרת החקלאית, סיור בחווה לגידול פטריות בעין יהב עם סדנה להכנת ערכת גידול אישית, סדנת בישולי שדה בחוות בין השיטין במושב חצבה עם קטיף של ירקות טריים ובישול בלב החממה.
מהחממה לצלחת, הערבה התיכונה, 300 שקל למשתתף בארוחה (כולל יין), 30־80 לקטיף עם סדנת בישול, טל': 052-8666114, farmtotablearava.co.il
4. לשנות צורה בטבע ובאמנות
8 צפייה בגלריה
תערוכת מטמורפוזה במרכז עמיעד ביפו
תערוכת מטמורפוזה במרכז עמיעד ביפו
תערוכת מטמורפוזה במרכז עמיעד ביפו
(צילום: אריק כרמון, ציור: איקה אברבנאל)
המושג מטמורפוזה עוסק ביכולת של ישות לשנות את צורתה - בגיאולוגיה היא נחשבת לשינוי צורתם של סלעים בהשפעת חום או לחצים, ובאמנות לסגנון שבו אובייקט הופך בהדרגה למעין "תוכנית ריצוף" באמצעות חזרה עליו עם שינויים שהולכים וגוברים. את המושג הצורני־פילוסופי הזה חוקרת התערוכה הנושאת שם זה ומשלבת צילום וציור, בהתאמה של אריק כרמון (צלם, איש חינוך, יזם, מייסד המכון הישראלי לדמוקרטיה) ואיקה אברבנאל (מנהל עסקי ומומחה בתחום ניהול שינויים) מצייר בהשראת תצלומים אלה.
מטמורפוזה - תערוכה, 2־13.3.2023, מרכז עמיעד - שוק הפשפשים, עמיעד 12, תל אביב־יפו, כניסה חופשית, טל': 03-6876285
5. לשתות Farm to Cup
8 צפייה בגלריה
קפה MAE. שמירה על איכות הקפה ושמירה על סחר הוגן
קפה MAE. שמירה על איכות הקפה ושמירה על סחר הוגן
קפה MAE. שמירה על איכות הקפה ושמירה על סחר הוגן
(צילום: נועם פריסמן)
אחרי שלמדנו לדקלם Farm to Table על כל ירק שנוסף לג'אנק פוד שלנו, הגיע הזמן לתת את הדעת על הרגל הרבה יותר יומיומי - כוס הקפה שלנו. בקפה MAE (מתחם שרונה) שמתחזק בית קלייה ארטיזנלי זה עשור, מביאים בשורה חדשה לספל הפרימיום - מכונת מיקרו קלייה חדשנית שמונעת את ההתחממות וההתחמצנות של הקפה בזמן הטחינה. המשמעות כפולה - שמירה על איכות הקפה ושמירה על סחר הוגן, מכיוון שפולי הקפה נקנים בעודם ירוקים ממדינות המקור בלי גורמי תיווך. עוד טרנד בריא במקום - התססות בקפה בטעמים המזכירים דובדבן, פירות אדומים או יין.
קפה MAE, דוד אלעזר 17, מתחם שרונה, תל אביב, 10־19 שקל לכוס קפה (תלוי בסוג ובגודל), 42־50 שקל לשקיות הקפה (250 גרם)
6. לנצח את הסוכרת
8 צפייה בגלריה
סוכר ואינסולין
סוכר ואינסולין
האם יש דרך להיגמל מהאינסולין?
(צילום: Shutterstock)
האם הסוכרת היא מחלה הפיכה? איך לטפל בסוכרת באמצעות צמחי מרפא? האם יש דרך להיגמל מהאינסולין? אלה רק חלק מהשאלות שיעלו בכנס "לנצח את הסוכרת" בהפקת Eatwell שייערך החודש. בין המומחים שישתתפו בו: המומחה לסוכרת ד"ר מיכאל ויינפאס וחוקר הסוכרת ד"ר דב פוגל. הכנס מיועד לסוכרתיים, לטרום־סוכרתיים, למטפלים ולכל מי שמעוניין לאמץ אורח חיים בריא למניעת מחלת הסוכרת. בנוסף להרצאות, הקהל הרחב מוזמן ליהנות ממתחם של דוכנים שיציעו מוצרי בריאות המותאמים לסוכרתיים.
כנס לנצח את הסוכרת, 24.3, תיאטרון גבעתיים, טל': 03-7325340, eatwell.co.il. הטבה מיוחדת לקוראי מנטה: כרטיס ב־150 שקל (במקום 180 שקל) באמצעות קוד הנחה: 213
7. לצעוד על אג'נדה
8 צפייה בגלריה
אלון ליבנה ורותם שאול בשבוע האופנה
אלון ליבנה ורותם שאול בשבוע האופנה
אלון ליבנה ורותם שאול בשבוע האופנה
(צילום: אבי ולדמן )
שבוע האופנה קורנית FAC, ביוזמתו של המפיק והיזם מוטי רייף, חוזר השנה עם קונספט חדש תחת הכותרת Fashion Agenda Community (FAC). בפועל זה אומר שלצד 20 תצוגות של מיטב מעצבות ומעצבי האופנה הישראלים (הגר אלמביק, טובל'ה חסין, אלון ליבנה, משכית ונוספים) ייערכו פאנלים עם תכנים המשלבים בין עולם האופנה לתכנים חברתיים ובריאותיים כמו קיימות וסביבה, יזמות נשית, גיל המעבר, פוריות ולידה ועוד.
שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023, 19־22 במרץ, האנגר 11 בנמל תל אביב, fashionweektelaviv.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button