אין אונות. בעיה שכיחה שמדירה שינה מעיני גברים רבים

אין אונות? יש פתרון

מספר הגברים הסובלים מאין אונות גבוה ורבים מהם נמנעים מקבלת טיפול וסובלים בשקט. מדוע הבעיה כה נפוצה ומהו הטיפול הייחודי הוא בהכנה רוקחית? רפי פרחי, רוקח בכיר, מנהל מעבדת הכנות רוקחיות סופר-פארם "פרופשונל" מסביר

מוגש מטעם סופר-פארם
פורסם:
אין אונות היא בעיה שכיחה בקרב הגברים העולה עם הגיל:
בגילאי 30+ - 30% יסבלו מהפרעות בתפקוד המיני, בדרך כלל מסיבות רגשיות.
בגיל 50 – 40% מהגברים יסבלו מהתופעה, בדרך כלל מסיבות פיזיולוגיות.
בגיל 60 – 65% ידווחו על הפרעה כלשהי בתפקוד המיני, בדרך כלל מסיבות פיזיולוגיות.
בשנים האחרונות הנושא עולה תכופות לסדר היום. למרות זאת, הרבה מאוד גברים בוחרים "לסבול בשקט" ולהימנע מלטפל בהפרעות הללו, בין בגלל חשש ובין בגלל בושה.

מה בדיוק קורה לו בגוף?

זקפה – תופעה של הרחבה גדולה של כלי הדם בפין. לקבלת זקפה טובה דרוש תמיד גירוי מיני. בכדי שתתקיים זקפה תקינה, שלוש מערכות בגוף חייבות לתפקד היטב: המערכת ההורמונלית, המערכת העצבית והמערכת הווסקולרית (כלי הדם).
הבעיה העיקרית שלנו: מערכת כלי הדם. כלי הדם בפין (בדומה לכלי הדם בלב) עוברים עם השנים תהליכים של טרשת, שלאט אך בעקביות יוצרת חסימות.
מה מגביר את התהליך הטרשתי? גורמי סיכון כמו עישון, משקל עודף, דיאטה עשירת שומן רווי, חוסר פעילות גופנית וכמובן, מחלות רקע המתפתחות עם הגיל: יתר לחץ דם, סוכרת לא מאוזנת, רמות שומנים חריגות בדם.
כלי הדם בפין קטנים ורגישים יותר מכלי הדם הכליליים ואכן ברוב המקרים הם "נחסמים" הרבה לפני אלו שבלב, והפרעות בזקפה מופיעות זמן רב לפני הפרעות קרדיו־וסקולריות.

2 צפייה בגלריה
כשדבר כל כך מובן מאליו לא הולך פשוט. אין אונות
כשדבר כל כך מובן מאליו לא הולך פשוט. אין אונות
כשדבר כל כך מובן מאליו לא הולך פשוט. אין אונות
(shutterstock)

מה עושים?

ראשית, מאבחנים.
האבחון יתבצע על ידי אורולוג מומחה או רופא המשפחה. לרוב, כאשר הפגיעה בכלי הדם מאובחנת בזמן, ניתן רק לטפל בגורמי הסיכון או במחלות הרקע.
האמצעי המומלץ ביותר: תפסיקו לעשן לחלוטין ושמרו על משקל תקין.
הניסיון הרב בתחום מוכיח: גברים שמבצעים פעילות גופנית סדירה או שהורידו במשקל ושיפרו את ה־BMI וכמובן, הפסיקו לעשן – חוו שיפור.

לא עוזר? מה עושים?

בהחלט ייתכן שהפגיעה מתקדמת ולא אובחנה בזמן.
קיים טיפול תרופתי שאיננו יקר ומסייע מאוד למטופלים, אך חייבים לשים לב שגם לתרופות אלו יש תופעות לוואי אפשריות.
אין להשתמש בהן במידה שהמטופל נוטל ניטראטים (לטיפול ביתר לחץ דם) או תרופות ממשפחת "חוסמי אלפא". מזון מוריד את ספיגתן ועלולים להופיע ב־15% מהמקרים כאבי ראש, גלי חום, סומק בפנים והפרעות בעיכול.

הטיפול התרופתי לא עובד?

מתברר שקיימת אוכלוסיית מטופלים, עשרות אלפים בשנה, שהתרופות לא עוזרות להם ולא פותרות את הבעיה.
מדוע? התרופות לא עובדות היות ומצב כלי הדם לא תקין.
קיימת אוכלוסייה שאינה מגיבה טוב לתופעות הלוואי או לחלופין מנועה מליטול את התרופות לאין אונות. נטילת התרופות מהווה התוויית נגד היות ותיתכן ירידה משמעותית בלחץ הדם.

לאיזה טיפול פונים?

לטיפול בזריקות (לא כואבות) לפין. הזריקות מכילות חומרים פעילים הגורמים להרחבת כלי הדם, רק של הפין, לא קשור אם יש או אין גירוי מיני, כך שהן מהוות פתרון מצוין למטופלים עם בעיה במערכת ההורמונלית או במערכת העצבית.
כתגובה להזרקה, כלי הדם בפין מתרחבים, זרימת דם חזקה תתבצע והתוצאה מצוינת: זקפה טובה וחזקה.
אחוזי ההצלחה בטיפולים אלו גבוהים ביותר:
95% מהגברים המשתמשים בזריקות אלו מגיעים לשיפור משמעותי ביותר בזקפה. מספר תופעות הלוואי הנצפות מעטות ביותר, כמעט זניחות.
גברים שהטיפול התרופתי הפומי גורם להם כאבי ראש, דופק לב מואץ, סומק בפנים – לא יחוו זאת עם הזריקות והחשוב מכל – אין התוויית נגד במידה שנוטלים תרופות אחרות.

זריקות אלו נרקחות כהכנה רוקחית ב"מרכז להכנות רוקחיות" על פי כל התקנים המחמירים של משרד הבריאות. הן נרקחות בתנאים סטריליים, נשלחות לבדיקות הדרושות במעבדות חיצוניות ומשוחררות לשימוש לציבור המטופלים שיונפקו להם בבתי המרקחת, על פי המרשם שקיבלו מהרופא המטפל.

מה חשוב לדעת?

בכדי שהזריקות תהיינה יעילות, הטכניקה חשובה ולכן חשובה ההדרכה המקצועית של הרופא המטפל (אורולוג מומחה). התהליך לא כואב, בתחילה יש לעבור מחסום פסיכולוגי מסוים (דקירה קלה) אבל לאחר הדרכה נכונה, עושים זאת לבד בבית, ללא בעיות וללא כאבים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button