לכל גיל יש את מברשת ומשחת השיניים המתאימה לו

איך לצחצח שיניים נכון ולחסוך בהוצאות רופא השיניים?

בכל גיל ובכל שלב בחיים יש לשמור על היגיינת הפה כדי להימנע עד כמה שניתן מטיפולי שיניים. כמובן שיש לערוך ביקור תקופתי אצל רופא השיניים, אך מספר פעולות פשוטות יכולות לסייע לכל בני המשפחה לשמור על השיניים לאורך השנה כדי לצמצם נזקים ובעיקר כדי לחסוך כסף. אז איך מצחצחים שיניים בצורה היעילה ביותר, מתי בכלל צריך להתחיל את הצחצוח, והאם גם הכלב המשפחתי זקוק לצחצוח שיניים? כל הפרטים בכתבה שלפניך

מוגש מטעם B144
פורסם:

כיצד מצחצחים שיניים נכון?

לא מעט אנשים תוהים איך מצחצחים שיניים נכון ולמעשה מה קורה כשלא מצחצחים שיניים על פי ההוראות המתאימות. ראשית, כדאי לדעת שצחצוח לא נכון יכול להוביל להצטברות של פלאק, לעששת ולמחלות חניכיים נוספות. כמובן שיכולים להתפתח חורים בשיניים שיכולים להחמיר אם לא מטפלים בהם.
אז איך עושים זאת נכון? קודם כל עושים שימוש במברשת מתאימה לגיל ולמצב הפה, את הפה יש לצחצח בתנועות מעגליות בכל האזורים, בשיניים הקדמיות והתחתונות ובתנועות סיבוביות וגם קצת על החניכיים. יש ללחוץ מעט אך לא לצחצח באגרסיביות, שכן צחצוח אגרסיבי יכול לגרום לנסיגת חניכיים. יש להקפיד על צחצוח יסודי בחלק הקדמי של השן, כמו בחלק האחורי.

באיזה גיל מומלץ להתחיל לצחצח שיניים?

הורים רבים שואלים מאיזה גיל מצחצחים שיניים לתינוק והתשובה לכך פשוטה – מהרגע שיש לו שיניים. ממש מהשן הראשונה שיוצאת ההמלצה הנה להתחיל בצחצוח. בדרך כלל כאשר לתינוק כבר יש שן או שתיים הוא כבר נחשף למזון מוצק, אמנם לא לממתקים אך אין זה אומר שהשן לא חשופה לחיידקים. לכן, ממש כמו מבוגרים, יש להקפיד על צחצוח בבוקר ובערב לפני השינה.
תהיתם איך מצחצחים שיניים לתינוק כמו שצריך? יש לעשות שימוש במברשת של תינוקות, לשים טיפה אחת של משחה ייעודית ולצחצח בעדינות את השיניים בתנועות סיבוביות. התינוק כנראה יינשך וילעס את המברשת תוך כדי, לא נורא, העיקר שהפעולה מתבצעת.

התאמת המשחה לצחצוח לגיל הילדים

כדאי לשים לב כי לכל גיל יש את משחת השיניים המתאימה לו. לדוגמה, כאשר מדובר על ילדים צעירים במיוחד, בדרך כלל משחות השיניים יהיו מעודנות ביותר בטעם שלהן. ישנן משחות מגיל חצי שנה ועד שנה או שנתיים, ומגיל שנתיים ישנן משחות עד גיל שש. בדרך כלל משחות שנתיים עד שש יהיו מעודנות אך יותר עם טעמי מנטה, ומשחות מעל גיל שש כבר יהיו יותר בטעם מנטה. ההמלצה היא שהילד יעבור למשחת שיניים של בוגרים מגיל 10 עד 12. גם כאן יש דרגות שונות של חריפות, כאשר ההמלצה היא להתחיל בטעמים המעודנים, תתפלאו לגלות כמה ילדים מתרגלים לטעמים הללו ואף אוהבים אותם.

האם כדאי לשלב שמן קוקוס בצחצוח? מדוע?

טרנד חדש שכבש את העולם הוא צחצוח עם שמן קוקוס. האם זה מחליף את הצחצוח? לא ממש, אלא יותר כטיפול חיטוי וחיזוק לשיניים ולחניכיים. תהיתם איך מצחצחים שיניים עם שמן קוקוס? זה לא בדיוק צחצוח כמו שזו משיכה של השמן. לוקחים שמן קוקוס מכבישה קרה ובמשך 10 דקות מעבירים את השמן על השיניים מצד לצד ואז יורקים אותו. אחרי היריקה שוטפים את השיניים כמה פעמים ואז מצחצחים שיניים רגיל.

ומה לגבי סודה לשתייה?

לא מעט אנשים עושים שימוש בסודה לשתייה שכן היא נחשבת למלבינה טבעית. למי שתוהה איך מצחצחים שיניים עם סודה, ולמי שכבר התחיל עם צחצוח כזה כדאי לחשוב פעמיים. לסודה אמנם יש סגולות נהדרות שמסייעות להלבין את השיניים, אך לטווח הרחוק החומר מחליש את השיניים ועלול להוביל למחלות שיניים שונות ומורכבות. ההמלצה היא לעשות שימוש במשחות שיניים מלבינות, או לפנות לרופא שיניים שעוסק בתחום. כמה זה עולה? תלוי בסוג ההליך, ובכל מקרה כדאי להסתכל על מחירון רופא שיניים טרם ההליך.

ואיך מצחצחים כאשר יש גשר בשיניים?

אחד מבני המשפחה מתכוון להתקין גשר בשיניים? כדאי לדעת איך מצחצחים שיניים עם גשר ולהתכונן היטב. בתור הליך הכנה כדאי לפרק את כל החלקים שניתנים לפירוק וזאת מבלי להפעיל לחץ על הגשר. לאחר מכן יש להחזיק את המברשת בזווית של 45 מעלות וזאת כדי שהמברשת תוכל להיכנס לכל האזורים של הקוביות והחוטים ביעילות. מצחצחים כל חוט מהחלק העליון שלו ועד החלק התחתון, ביסודיות רבה ובדיוק כדי להבטיח את הסרת כל שאריות המזון והפלאק. יש לעשות תנועות מעגליות עם היד ולהפעיל לחץ קל עשר שניות לכל משטח של שן. כמו כן, מומלץ לעשות שימוש בחוט דנטלי שמתאים לטיפול בגשר ולשטוף את הפה לאחר הצחצוח ביסודיות רבה.

ולא נשכח את בני המשפחה ההולכים על ארבע

כלבים הם חלק מבני המשפחה ואם תהיתם איך מצחצחים לכלב שיניים תשמחו לגלות שלא מעט אנשים בוחרים לעשות זאת כי היגיינת הפה של הכלב לא פחות חשובה משלנו. ומה לגבי השאלה כל כמה זמן מצחצחים לכלב שיניים והאם מדובר על צחצוח תדיר כמו עם אנשים? ובכן, בהחלט כן. ההמלצה היא לצחצח להם את השיניים בכל יום, עם משחות ומברשות המיועדות לכך אותן ניתן לרכוש בחנויות חיות המחמד. הצחצוח הוא ממש כמו לבני האדם, אמנם אין ספק כי הכלב יכול לשתף פחות פעולה, לכן מומלץ להתחיל עם ההליך בשלב מוקדם עד כמה שניתן, כשהם עוד גורים.
לסיכום, מי שרוצה לדעת איך מצחצחים את השיניים יוכל למצוא במדריך זה את כל האפשרויות לבני המשפחה, והעיקר – להקפיד על צחצוח תדיר וקבוע כדי להימנע מטיפולי שיניים מיותרים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button