מגיעה משוודיה. Gökotta

תלמדו מהשוודים: למה כדאי להתחיל את היום עם כוס קפה בגינה

קמים עצבניים? גישת ה־Gökotta השוודית תלמד אתכם איך להפוך לטיפוסים של בוקר. המטרה: למצוא את תחושת הרוגע לפני שנכנסים לכל משימות היום

פורסם:
זה אולי נשמע קצת מעצבן, להציע לישראלים שחיים בקלחת הרותחת של השגרה המקומית ללמוד להתעורר בכיף עם שירת הציפורים כמו סקנדינבים נינוחים ש"ראו את האור", תרתי משמע. ועוד בשיא החופש הגדול, עם המתבגרים שמקטרים "למה אין מה לאכול בבית הזה?" למרות שהמקרר מלא. אז איך בכל זאת מכניסים לבקרים הלחוצים שהופכים בתוך דקה למרחץ זיעה, זו שבירגיטה וסוון פחות שוחים בה, קצת רילקס ומיינדפולנס? שואפים קצת אוויר נורדי.
כמה מגישות החיים הכי מעוררות שלווה שהפכו לטרנדים לוהטים בעולם כולו הגיעו בשנים האחרונות מהרוח הסקנדינבית. זה התחיל ב־Hygge המפורסמת שהביאה את בשורת הכרבול הביתי, המשיך עם ה־Lagom שלימדה איך למצוא איזון בחיים והוביל גם ל־Friluftsliv שעודדה לצאת אל הטבע המושלג (שחיפשנו ולא מצאנו).
כעת מגיעה משוודיה בשורת ה־Gökotta, ונראה שהיא מתאימה הרבה יותר למזג קיצי כמו שלנו. הרעיון הכללי הוא להתעורר עם השמש (יש לנו אחת כזאת) ולבלות את הרגעים הראשונים של היום בחוץ בהתלהבות מהטבע. בשונה מ"מועדון ה־5 בבוקר" המפורסם של רובין שארמה, שדגל בפרודוקטיביות, הגישה הסקנדינבית שמה דגש על שהייה ברגע ולא על הפעילות. המטרה: למצוא את תחושת הרוגע לפני שנכנסים לכל משימות היום.

2 צפייה בגלריה
 מגיעה משוודיה. Gökotta
 מגיעה משוודיה. Gökotta
המטרה: למצוא את תחושת הרוגע לפני שנכנסים לכל משימות היום
(צילום: shutterstock)
השאיפה האופטימלית היא לשהות בטבע, אבל מפיצי הגישה מדגישים שלא כולנו יכולים להיות היידי. במקום טרק בהרים או טיול ביער אתם יכולים לקבל את הבוקר על כוס קפה בגינה, לצאת לסיבוב שכונתי בזריחה או פשוט לפתוח חלון ולהציץ החוצה באופטימיות על הבוקר המקומי. רק נסו לדחות קצת את ההתעדכנות בחדשות.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button