"אנחנו נמצאים במקום שאנחנו רוצים להיות בו". שירנקה ועומר מילר

השף והסטייליסטית שהפכו למשפיעני הורות: "ילדים הם בני אדם נמוכים, ולא מטרד"

כשהם הכירו הוא ניהל מעצמת מסעדנות תובענית והיא קריירת סטיילינג תזזיתית. ואז הגיעו הילדים והקורונה ועשו להם טוויסט. היום השף עומר מילר וזוגתו שירנקה מגדלים בנחת שלושה ילדים, גינה מטופחת וקריירה משותפת כמשפיעני רשת (שהם גם מאמני הורות). "שנינו מנסים להסתכל על החיים דרך העיניים של הילדים"

פורסם:
"בשלוש השנים האחרונות אני חוקר שינוי", אומר השף עומר מילר (43), שנסק לתוך עולם המסעדנות הישראלית והקים מותגים מובילים כמו "פוד ארט", "חדר האוכל", "סוסו אנד סאנס" "מנדרין" ו"לאון טוסט". לפני שלוש שנים הוא שינה כיוון והתחיל להתמקד בעבודה ברשתות החברתיות. עומר גם הגיש תוכניות אוכל וחיבר ספרי בישול. את האחרון שבהם, "איך לגדל ילדים שאוהבים לאכול", כתב עם אשתו שירנקה (שירן כדר מילר).
גם שירנקה (38), שהייתה סטייליסטית תל אביבית, היא היום משפיענית רשת. שניהם עובדים מהבית בהוד השרון ובו זמנית מתמקדים בפרויקט החשוב ביותר בעיניהם — ההורות. הם מגדלים את שלושת ילדיהם, מון וריי, התאומים בני הארבע, ולוסי בת השלוש, עם הרבה טבע וטיולים יומיים, ועם המון מחשבה על כל פרט בחיי היומיום - החל במטבח שמותאם לגובה נמוך ולידיים קטנטנות וכלה בשיח ובסגנון הדיבור. שניהם למדו אימון ושניהם שותפים 24/7 גם בעבודה וגם בגידול הילדים.
השניים הכירו באינסטגרם לפני 12 שנה. עומר פרסם תמונה של ביצה ממולאת בקציפות שאכל במסעדה בניו יורק. שירן הגיבה לו: "נראה טעים". הוא ענה לה, "מכין לך כשאני חוזר", וכשהוא חזר מניו יורק הם אכן נפגשו ומאותו רגע לא נפרדו.
4 צפייה בגלריה
שירנקה ועומר מילר
שירנקה ועומר מילר
שותפים 24/7 גם בעבודה וגם בגידול הילדים. שירנקה ועומר מילר
(צילום: רותם לבל, סטיילינג: קים פרץ)

שינוי מודל

כיום אורח החיים שלהם שונה מאוד מהתקופה שבה שניהם עבדו בעבודות תובעניות מחוץ לבית. "שינוי או מהפך לא קורים ביום אחד", אומר עומר. "זה תהליך. השינוי שלי התחיל שנתיים לפני שעשיתי איזשהו צעד בעולם האמיתי. היו לי מסעדות, היו לי רשתות, הייתי All over the place, כל היום עם אקשן ובירה. אבל כבר ב־2018־2019 התחלתי להרגיש שמשהו חורק. זה התחיל בהתקפי חרדה שהכרתי מהעבר, חוסר שינה, זיעה קרה, שיתוק. זה משהו עמוק בבטן שגרם לי לקום בלי חיוך, וזה משליך על הכול - על הפרנסה, על איך אני מרגיש עם עצמי. פשוט לא הרגשתי במקום הנכון. ועדיין לא הבנתי שאני רוצה שינוי. כאילו משהו בי ידע את זה לפניי. המאבק הזה מביא להמון תסכול וסבל כי אתה חי חיים שאתה לא רוצה לחיות. יכול להיות שזה קשור גם בגיל. אני חי 40 שנה במסלול אחד. מה? עכשיו אני אשתנה? מגיל חמש אני במטבח. כל החיים אני מבשל. הרגשתי שאני לא יודע לעשות שום דבר אחר. התחושה הזאת, יחד עם השעות המטורפות בעבודה וטיפולי הפוריות שעברנו באותה תקופה, הכול היה יותר מדי. הרגשתי שאני בשיא ההצלחה אבל הכול חונק אותי".
עומר מילר: "היו לי מסעדות, היו לי רשתות, הייתי All over the place, כל היום עם אקשן ובירה. אבל התחלתי להרגיש שמשהו חורק. לא הרגשתי במקום הנכון. כי אתה חי חיים שאתה לא רוצה לחיות"
אז מתי קרה השינוי? "זה התחיל בלידה של התאומים. פתאום הודיתי בפני עצמי שאני לא רוצה להמשיך להיות עומר שקם בבוקר והולך לבשל עד הלילה. עוד לא ידעתי מה אני כן רוצה, אבל לפחות הבנתי מה לא. ואז הגיעה הקורונה, שהייתה בשבילי כמו סימן מאלוהים. הודיעו לנו שסוגרים את המסעדות, ולמרות שזה היה הלם הרגשתי הקלה. היה לי שקט. הבנתי שאני לא צריך לצאת מהבית, שאני יכול להיות עם הילדים שלי, שכיף לי איתם ואני רוצה להיות שותף בגידול שלהם. באותה תקופה החלטנו לצאת מהעיר ולעבור למושב נווה ירק כדי לחיות בסביבה ירוקה ושקטה יותר. הייתי חודשיים בבית והרגשתי טוב. במקום להילחץ ולהיבהל מהסיטואציה נהניתי ממנה. לפני כן חייתי על אוטומט, פתאום ממש חייתי. למדתי להיות אבא".
ואצלך, שירנקה? "אצלי השינוי היה מהיר יותר. הייתה לי חנות בדיזנגוף, הייתי סטייליסטית שצריכה לפעמים להביא בארבע בבוקר איזה בגד ממעצבת לסלב, ובעצם הלב שלי היה בהורות כבר בזמן ההיריון. מיד הבנתי שמה שהיה נגמר ומתחיל משהו חדש. היום אני אדם אחר. כשאני חושבת על ימי הסטיילינג, אני ממש מתקשה לזכור אותם. אהבתי מאוד את מה שעשיתי, ואני גם חושבת שהחיים הקודמים הם אלה שאפשרו לי להיות מי שאני היום, אבל אני לא ממש זוכרת פרטים. אני חושבת אחרת, רואה אחרת, שומעת אחרת, מרגישה אחרת. זאת הפעם הראשונה שאני מרגישה שלמה, שאני סקרנית לגבי החיים".
4 צפייה בגלריה
שירנקה ועומר מילר
שירנקה ועומר מילר
"אני אפילו יכולה לומר לעצמי שאני אמא מדהימה". שירנקה ועומר מילר
(צילום: רותם לבל, סטיילינג: קים פרץ)
כלומר איך להיות אמא? "כן. יש איזה ריאיון שעשינו בזמן ההיריון ואנחנו אומרים שם שהחיים שלנו לא ישתנו והילדים פשוט יצטרפו אלינו. היום אני מבינה שזה הזוי - הילדים הם העיקר. התחלתי לחקור איזו אמא אני רוצה להיות ואיך עושים את זה. קראתי ספרים ומחקרים וזה מה שאני עושה היום. אני גם עובדת כמובן אבל זה מה שמעניין אותי. אני אפילו יכולה לומר לעצמי שאני אמא מדהימה. אני לא מושלמת אבל כל יום אני לומדת עוד על עצמי ומה יש לשפר".
עומר: "שנינו מנסים להיות במודלינג הכי טוב - להסתכל על החיים דרך העיניים שלהם, להבין שיש פה בני אדם נמוכים וחמודים ולא מטרד".

יחידה מילרית שכזאת

מתוך השינוי שהגיע אליהם בעקבות הקורונה ובעקבות ההורות נולד גם השינוי הבא. עומר, שהיה מראשוני האינסטגרמרים בארץ, התחיל לשתף את העוקבים שלו גם בנושאים שקשורים בהורות. "התחלתי להעלות סרטונים מהבית וראיתי שאנשים מאוד מתעניינים, לא רק באוכל, אלא גם בדברים שקשורים לשינה עם הילדים למשל. למדתי לערוך סרטונים, ולאט־לאט הבנתי שאני יכול לעשות גם משהו אחר. שאולי זה יכול לעבוד. אני ושירן למדנו אימון, אני אימון מנטלי ושירן אימון הורי. מפרסמים התחילו לפנות אלינו, ולמרות שההתחלה לא הייתה קלה - המצב הכלכלי התחיל להתאזן. התכנסנו בתוך הבית, יצרנו יחידה מילרית כזאת וגילינו עולם חדש. גם הדימוי שלנו השתנה. התדמית שלנו בעבר הייתה של אנשי תל אביב פרועים עם קעקועים שנהנים מחיי לילה. היום אנחנו מטיילים בטבע עם פרות ומתמקדים בהורות".
למדתם אימון. אתם גם מאמנים אנשים בפועל? עומר: "לא באופן מסודר אבל לפעמים אנשים פונים אלי ואני עוזר להם להגדיר לעצמם מה הדבר שהם מחפשים ואיך אפשר להגיע אליו. אני מנסה להעביר שצריך להיות פתוחים וסלחנים כלפי עצמנו, להבין איפה אנחנו יכולים לשמח את עצמנו, להסתכל על תמונה עתידית בעוד חמש שנים אבל בלי לחשוב שעד שאגיע לשם לא אהיה מאושר. הכול זה תהליך" .
שירנקה: "כשאני חושבת על ימי הסטיילינג אני ממש מתקשה לזכור אותם. היום אני חושבת אחרת, רואה אחרת, שומעת אחרת, מרגישה אחרת. זאת הפעם הראשונה שאני סקרנית לגבי החיים"
העובדה שבאת מרקע כלכלי חזק, אחרי שהיית בעלים של מסעדות, הקלה עליך? יכול להיות שלאנשים מרקע אחר קשה יותר לעשות שינוי כזה? "אומרים לי לפעמים - כן, לך קל לדבר. אבל זה לא נכון. גם לסגור מסעדות עולה המון. בתחילת הדרך הרווחתי ממש מעט. אבל בכל מקרה, לא כל שינוי של מגורים או מקצוע חייב להיות דרמטי. לפעמים שינוי קורה בצעדים קטנים, כמו למשל להחליט לקום עשר דקות מוקדם יותר כדי לקחת את הילד לגן. לחפש למה לא או למה לאחרים קל יותר לעשות שינוי — זה הכי קל. לעשות בעצמך זה קשה אבל אפשרי".
איך אתם מרגישים היום עם העבודה מהבית? "הכול מאוד מאורגן. אחרי שאנחנו חוזרים בבוקר מהגן אנחנו עובדים. העבודה היא פשוט חלק מהחיים שלנו. אני לא מרגיש שאני קם לעבודה. אני עושה דברים שאני אוהב שפרנסה בצדם. אנחנו נמצאים במקום שאנחנו רוצים להיות בו".

משפיעים לטובה

מהכוח שלהם כמשפיענים השניים נהנים גם מבחינה כלכלית כמובן, אבל הם מרגישים גם שליחות להפיץ מסרים להורות טובה יותר - החל בשיתוף בריטואלים משפחתיים כמו שינה בסלון ועד התלכלכות של הילדים בבוץ. "פתאום הבנו שיש לנו כוח חיובי", אומרת שירן.
המילרים (כך הם מכנים את עצמם) הוציאו לאחרונה ספר בהוצאה עצמית, "איך לגדל ילדים שאוהבים לאכול". נקודת המוצא שלהם בנוגע לאוכל היא שאוכל הוא לא רק מהנה אלא גם האמצעי הכי טוב לחבר משפחה, לחנך ילדים וליצור זיכרונות.
4 צפייה בגלריה
שירנקה ועומר מילר
שירנקה ועומר מילר
אתה לא רוצה לאכול? אתה ממש לא חייב. משפחת מילר סביב השולחן
(צילום: שניר(סופגי) גואטה מתוך הספר "איך לגדל ילדים שאוהבים לאכול)
העובדה שאבא שף רלוונטית לאוכל בבית? שירן: "אני כמעט לא מבשלת ועומר אחראי על המטבח אבל אנחנו מתייחסים לאוכל באותה צורה. אנחנו מאמינים שלילדים יש סקרנות טבעית ורגישויות קולינריות בדיוק כמו למבוגרים, רק שאצל ילדים בלוטות הטעם עדיין לא מפותחות. הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות כדי לגדל ילדים שאוהבים לאכול הוא קודם כול לא להפריע להם ולא להתערב להם. במטבח ילדים יכולים ללמוד להגיד 'לא' - 'לא טעים לי' - לזהות בעצמם מה הם רוצים ולעמוד על הרצונות שלהם".
אתם שמים דגש על בריאות? מה זה בית בריא עבורכם? "יחסים בריאים עם אוכל חשובים לי מאוד, אבל לא רק בקטע של אוכל בריא אלא לדבר יפה בהקשר של אוכל, להיות שותפים בהכנה ובבחירות של האוכל. אין פה אמירות של 'תסיים הכול' או 'אתה חייב לאכול מלפפון'. אני סומכת על הילדים שלי, ובזכות זה שאני מראה להם שאני סומכת עליהם הם יסמכו על הגוף שלהם. אתה לא רוצה לאכול? אתה ממש לא חייב. רק אתה יודע אם אתה רעב או לא. זה משפט שחוזר על עצמו".
עומר: "תזונה היא המרכיב הכי מרכזי בבריאות בעיניי. זה משפיע נפשית, זה משפיע פיזית, זה משפיע על השינה, על הכול. ואני חושב שלפני שאתה בוחר מה לאכול או לא לאכול, אתה צריך קשר בריא עם אוכל. להבין שאוכל זה לא אויב, שאתה יכול לאכול כשבא לך ולהפסיק לאכול כשבא לך. לא כי יבוא שוטר או כי אמא תהיה עצובה. האוכל מוגש והם חופשיים לאכול. יש פה מבחר שאנחנו קובעים מהו והילדים יכולים לבחור מתוך המבחר הזה. אני מכין סיר אחד למרכז השולחן, תמיד יש ירקות, תמיד יש ממרחים שהם אוהבים, והם מוזמנים לאכול מה שמתאים להם. בגדול הם אוכלים מה שאנחנו אוכלים. הם שותפים בהכול - בעריכת השולחן, בשטיפת הכלים, בפינוי".
מה עם ממתקים? שירן: "אנחנו לא קיצוניים בכלום. אפשר ממתק פעם ביום אבל לא במקום אוכל. ולפעמים אם יש חגיגה אפשר אפילו חטיף במקום אוכל. זה לא אסון. זה פשוט מוגבל לחגיגה ולא ליומיום".
משהו השתנה ביחס שלכם לבריאות מאז שנולדו הילדים? עומר: "יש לי בעיה עם הגדרה של בריאות, כי אנחנו שונים אחד מהשני. אני מקפיד היום על תזונה קטוגנית שבעבר נחשבה לא בריאה. התיאוריות מתחלפות. בריא בעיניי זה להיות עם דרך ולהתמיד בה, וחשוב לי לתת דוגמה לילדים. אני משתדל יותר מאשר בעבר להתאמן ולאכול בריא בגלל המודלינג לילדים. אני יכול עד מחר לומר להם לא לאכול ממתקים, אבל אם הם יראו אותי שותה קולה כל היום, אין בזה טעם".
יש לכם מנת דגל משפחתית? שירן: "עומר מכין הכול ואני כמעט ולא מבשלת, אבל יש לי מנה של ממולאים ממש טעימים. יש לי חלום כזה שכשהילדים יהיו גדולים הם יתקשרו אלי ויבקשו ממני להכין אותם".
בשבוע הבא - המתכונים של המילרים מתוך הספר החדש
איפור ושיער: רפאל בר און /// שירן - שמלה: גוטקס, אוברול: Forest /// עומר - חולצה ומכנסיים: Forest וקסטרו
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button