איך מתחזקים את האזור הרגיש הזה כדי למנוע נזקים ולדחות את הופעת הקמטים

בצוואר מורם: מה עושים כדי לשמור על צוואר מטופח ומהודק?

אחרי שנה של נזקי מסכים, ורגע לפני בגדי הקיץ החשופים, זה הזמן להצטרף לטרנד הטיפוח החם ולהשקיע בעור הצוואר והמחשוף: התכשירים, הטיפולים וגם שמן עיסוי DIY למראה צעיר וזוהר

שירי ברוק-שגיא
עודכן:
בשנה האחרונה בילינו זמן רב מהרגיל מול המסכים ושלל המכשירים האלקטרוניים, שהקרינה הנפלטת מהם והאור הכחול הוכחו כגורמים מאיצי הזדקנות. תוסיפו לכך את הרכינה המכווצת מול הזום, האייפד והסמארטפון - ותקבלו מתכון מנצח לקמטוטים. אבל הניזוק העיקרי מתנאי המשרד הביתיים האלה הוא ללא ספק הצוואר שעבד שעות נוספות, רכן, התמתח והתכווץ - תנועות שכשמבצעים אותן בתכיפות רבה עלולות לגרום לקמטי רוחב ואורך בעור העדין של הצוואר והמחשוף.
Tech Neck: מצב של לחץ על שרירי הצוואר הנוצר משימוש יתר בטכנולוגיה כמו טלפונים ניידים, טאבלטים ומחשבים ועלול לגרום לכאבי כתפיים, מתח ונוקשות, כמו גם להיווצרות קמטים באזור הצוואר
לתופעה הזו, שבה הטכנולוגיה מזיקה לצוואר שלנו, יש אפילו שם: Tech Neck, וכרגע הוא אחד המושגים החמים בעולם הביוטי, שניכס אותו גם לצד האסתטי אחרי ששימש לתיאור כאבים אורתופדיים. השוק, שזיהה פלח קמטים נוסף שמטריד אותנו, הגיב בהתאם, וכרגע אפשר למצוא על מדפי הטיפוח יותר ויותר מוצרים ייעודיים לטיפול בצוואר ובאזור המחשוף — מסרומים וקרמים ועד מוצרים משולבים בגלגלת לעיסוי. אבל רגע לפני שעוברים לבגדים חושפי הצוואר והדקולטה והתכשירים שמלווים אותם, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על עור הצוואר:
1. שכבת הדרמיס לא עומדת בסטרס
שכבת הדרמיס בצוואר נתונה באופן תמידי תחת סוגי לחץ שונים: מתיחה, לחיצה וכוח המשיכה. ככל שאנו מתבגרים, הפיברובלסטים (תאי הסיב) אינם מצליחים להגיב ללחץ המכני החיצוני כבעבר, דבר המשפיע עם הזמן על רפיון השריר, מיצוק העור והופעתם של קמטים וקמטוטים.
2. שמש יכולה לגרום ל"צוואר איגואנה"
עור הצוואר דק יותר מעור הפנים ולכן הוא פגיע במיוחד לנזקי השמש, אבל למרות זאת רובנו נעצרים במריחת קרם ההגנה בסנטר, וחבל. חשיפת הצוואר לשמש ללא מסנן קרינה גורמת לסימני הזדקנות מוקדמת משמעותיים כמו היפר־פיגמנטציה, אובדן גמישות (צוואר רפוי) וכן קמטים וקמטוטים. נזקי קרינה אלה מצטברים על העור, ובשילוב עם תהליך ההזדקנות הטבעי ותנועת צוואר מתמדת עלולים לגרום לקמטים אופקיים ואנכיים נראים לעין, המכונים גם "צוואר איגואנה", שעומד כמובן בניגוד הגמור לשאיפה היפה — "צוואר ברבור".
3. גם חיוכים משפיעים על הצוואר
פלטיסמה היא השריר העיקרי המעורב בייצור תנועות הצוואר שמשתרע מהחזה והכתף במעלה הצוואר ומתחבר לעור סביב הפה והלסת התחתונה. הוא מסייע בפתיחת הלסת ועוזר לנו גם ליצור הבעות פנים כמו חיוך, הזעפה ואפילו נשיקה. הבעות אלה גורמות להתכווצות מתמדת של שריר זה, ועם הזמן יוצרות קמטים אנכיים ואופקיים על הצוואר וגם על המחשוף.

איך לשמור על עור הצוואר

אז מה עושים כדי לשמור על צוואר מטופח ומהודק? מתחזקים היטב את האזור הרגיש הזה כדי לנסות למנוע נזקים מראש ולדחות ככל האפשר את הופעת הקמטים, הקמטוטים והכתמים. שגרת המניעה הזאת פשוטה למדי:
>> הגנה מהשמש
כאמור, עור הצוואר דק מעור הפנים ולכן גם פגיע במיוחד לנזקי השמש. לכן בכל יציאה לשמש מרחו בנדיבות קרם הגנה בעל SPF גבוה לא רק על עור הפנים אלא גם על כל אזור הצוואר והמחשוף, ואל תשכחו לחדש.
>> תחזוקה יומיומית
הכניסו ללו"ז הביוטי מריחה של סרום או קרם ייעודי לצוואר בבוקר (לפני מסנן הקרינה), ובערב מרחו שוב סרום ומעליו קרם לילה מתאים. לטובת חובבי הקלין ביוטי צירפנו גם מתכון טבעי לצוואר מהודר.
100% טבעי: שמן עיסוי עשיר לעור הצוואר
שמן עיסוי עשיר ומפנק במיוחד המעניק לעור הצוואר מראה צעיר וזוהר.
מה צריך:
  • 1 כף שמן קוקוס
  • 1 כפית שמן זית
  • 5 טיפות שמן אתרי ורדים
מה עושים:
  1. מערבבים היטב את המרכיבים לשמן במרקם אחיד.
  2. מורחים בתנועות סיבוביות על עור צוואר נקי בשעות הערב.
(ייעוץ מקצועי: אלינור בכר, מרצה לדיקור קוסמטי במכללת וינגייט ומטפלת בדיקור סיני וקוסמטי בשיטת פוינט)
בצוואר משוח
2 צפייה בגלריה
טיפוח עור צוואר
טיפוח עור צוואר
(צילומים: מוטי פישביין, יח"צ אפריל, מורז, גרלן, דרמלוג'יקה, פאיו, לירק, סיסלי, יובנה, וישי )

1. סיסילי, קרם צוואר בנוסחה מועשרת: 691 שקל ל־50 מ"ל; 2. גרלן, קרם צוואר ומחשוף: 1,538 שקל; 3. מורז צמחי מרפא, קרם עיניים וצוואר: 79.90 שקל; 4. דרמלוג'יקה, סרום קונטור לטיפול בעור הצוואר והמחשוף עם אפליקטור וגלגלת עיסוי: 382 שקל; 5. Payot, קרם צוואר עם גלגלת לעיסוי, 189 שקל ל־50 מ"ל; 6. סטנדל, קרם טיפולי לצוואר, למחשוף ולחזה: 360 שקל ל־50 מ"ל; 7. Lierac, ג'ל־קרם למיצוק הצוואר והמחשוף: 325 שקל ל־40 מ"ל; 8. ז'אן פיובר, קרם לטיפול באזור הצוואר והמחשוף: 590 שקל ל־50 מ"ל; 9. Juvena, קרם צוואר ומחשוף מחדש: 239 שקל ל־50 מ"ל; 10. VICHY, קרם טיפוח לצוואר נאובדיול: 209 שקל ל־50 מ"ל; 11. AHAVA, קרם ממצק לצוואר ולמחשוף: 259 שקל ל־75 מ"ל.

איך להצעיר אותו

לא משנה באיזו דרך תבחרו, שגרת הטיפוח הזאת תגן על הצוואר ועל המחשוף לזמן מה, אבל עם הזמן ייתכן שתידרש התערבות מעמיקה יותר. ובכן, מתברר שגם הטכנולוגיות לא השאירו את הצוואר מאחור, ויש כיום לא מעט פרוצדורות שיסייעו לכם להפוך מאיגואנה לברבור:
>> Necktite
ניתוח זעיר־פולשני להמסת שומן ומיצוק העור באזור הצוואר, קו הלסת והסנטר באמצעות גלי רדיו. מתאים למקרים שבהם אין עודפי עור גדולים מדי או מסת שומן מאסיבית. בעזרת מכשיר חדשני מתבצעות שלוש פעולות בו זמנית: המסת שומן, שאיבתו ומיצוק העור בעדינות.
>> Reaction
טיפול המבוסס על גלי רדיו בשילוב ואקום שמיועד למיצוק קל של עור הפנים והצוואר, תוך שמירה על מראה טבעי. המכשיר פועל למיצוק העור באופן בלתי פולשני ומהווה טיפול משלים לאחר המסת שומן או ניתוח צוואר להידוק העור. מצריך סדרת טיפולים (8־10) בהתאם למצב העור וטיפול תחזוקה מדי חצי שנה.
>> טיקסל
טיפול המתבסס על חום שיוצר פגיעה בעור ומאפשר החדרת חומרים אל מתחת לעור לשיפור מרקמו ומראהו. מבוסס על תהליך היוצר פגיעה מבוקרת של נקבים זעירים בעור המתרפאים במהירות במטרה לחדש את ייצור הקולגן. התוצאה — עור צעיר יותר, מתוח, זוהר ורענן. תהליך הריפוי של הפגיעה גורם למתיחה נוספת של העור. מתאים לשלבים הראשונים של תהליך ההזדקנות ורפיון העור.
>> ניתוח למתיחת עור הצוואר
הפתרון המעמיק ביותר להשגת צוואר חלק ללא עודפי עור או עודפי שומן. מתאים בעיקר במקרים שבהם הצוואר רפוי מאוד ועם עודפי עור משמעותיים. התוצאות ניכרות לעין ומחזיקות מעמד זמן רב, אך יש להביא בחשבון שגורמים גנטיים, השמנה וכדומה עלולים לגרום לכך שהעור יתרופף שוב כעבור כמה שנים.
ייעוץ מקצועי: ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית ומדריך בינלאומי להמסת שומן בכל השיטות; ליאת פליסר הלפרט, סמנכ"לית ההדרכה בדרמלוג'יקה
פורסם לראשונה: 23:55, 26.04.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button