יעל ויצמן זוננטל, יועצת זוגית ומשפחתית

יעל ויצמן זוננטל, יועצת זוגית ומשפחתית

האישה שתעזור לכם להיזכר למה אתם ביחד, ולמצוא מחדש את הדרך למשפחה בריאה ומאושרת

מוגש מטעם יעל ויצמן זוננטל
פורסם:
1 צפייה בגלריה
יעל ויצמן זוננטל, יועצת זוגית ומשפחתית
יעל ויצמן זוננטל, יועצת זוגית ומשפחתית
יעל ויצמן זוננטל, יועצת זוגית ומשפחתית
(אמיר יהל)

מי אני: "יועצת זוגית ומשפחתית מוסמכת, מומחית בניהול משברים, בעלת סדנה ייחודית לחיזוק הזוגיות לפני ההגעה למשבר על פי מודל שפיתחתי. בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ופסיכולוגיה, תואר שני בייעוץ משפחתי ותעודת הסמכה בייעוץ זוגי וייעוץ זוגי־מיני".

לפני כמה שנים עברה יעל ויצמן זוננטל משבר אישי שזלג לחיי הזוגיות והמשפחה וערער את הבית שלה. "בעקבות המשבר הזה הבנתי את החשיבות הרבה בטיפול מקדים", היא אומרת היום. "לא לחשוב שהבעיות יסתדרו מתישהו מאליהן, אלא לפקוח עיניים ולטפל בהן - כאן ועכשיו".

"אם מגיעים לייעוץ רגע לפני שנוצר משבר, ניתן לעבור את התקופות הסוערות בחיינו ללא משברים עמוקים"


את לימודי התואר השני בייעוץ משפחתי היא התחילה לדבריה כחלק מריפוי עצמי, ואט־אט נשאבה לעולם הזה. "מההתחלה ידעתי שהתחום הזוגי יהיה ההתמחות שלי בתוך כל מסגרת המשפחה", היא אומרת. "הרגשתי שהניסיון האישי שלי יוביל אותי באמת מטרה שלי - לעזור לאנשים שיהיה להם טוב. בעולם של היום, שבו רוב האנשים נעזרים באנשי מקצוע כדי לשפר את איכות חייהם, לא צריך להזניח את הזוגיות. הזוגיות שלנו היא יסוד המשפחה. לכן אני חושבת שבמהלך השנים כל זוג זקוק להגיע לייעוץ כדי לחזק ולהדק את הברגים שמתרופפים בעקבות השגרה, הילדים, העבודה, משברים אישיים ועוד".
למה כדאי לי לפנות דווקא אלייך לייעוץ משפחתי?
"הידע המקצועי שרכשתי לצד ניסיון החיים, וכן בחירתי במקצוע מתוך תשוקה אמיתית, מאפשרים לי להביט על הסיטואציה בפרספקטיבה רחבה אך בגובה העיניים. תפיסת העולם המקצועית שלי מבוססת על גישתו של אדלר. גישה זו שמה דגש על חוויית האדם ותפיסתו את עצמו, וכמו גם יכולת הבחירה ולקיחת אחריות. כל מערכת יחסים שאנו יוצרים נעשית מתוך בחירה, כך שאם בחרנו בה עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי להיות בה מאושרים. היכולת שלי לשים במרכז את נושא לקיחת האחריות עוזרת לזוגות גם בתחומים נוספים בחייהם פרט לפן הזוגי־המשפחתי. כמו כן, לאורך כל התהליך אני מכוונת את הזוג או המשפחה לא להיות תלויים בי, כך שבתומו הם יוכלו לפרוש כנפיים ולעוף להמשך חייהם בכוחות עצמם".
האם עכשיו זה בדיוק הזמן לבדוק מה קורה במשפחה שלנו?
"משבר הקורונה הביא איתו סיטואציות חדשות שלא נתקלנו בהן עד כה ושינויים מרחיקי לכת בסדר היום שלנו, בתפקידים שלנו בבית ועוד. כמו כן, בעיות כלכליות, שהן גורם משמעותי למשברים משפחתיים, עלו על הפרק או העמיקו, והתעוררו מצבים נפשיים שרבים נתקלו בהם כמעט לראשונה בחייהם. אחד הדברים המערערים ביותר הוא חוסר ודאות, והשנה האחרונה הייתה כמעט כולה חוסר ודאות אחד גדול. עכשיו נראה שהכל מתחיל לחזור לאט־לאט ובזהירות, וזה בדיוק הזמן להתפנות קצת לזמן זוגי. בשנה האחרונה הזוגיות נבלעה בתוך עולם המשפחה, כמעט לא הייתה לה ישות נפרדת, ולכן מומלץ להביט על התקופה הזו, ללמוד ממנה, וגם לראות איך לאסוף שברים שהתפזרו ולא היינו פנויים לאסוף אותם עד כה".

מתי כדאי לפנות לייעוץ זוגי או משפחתי?

רגע לפני: האידיאלי הוא להתייחס לזה כאל טיפול מונע ולהגיע לפני צמתים משמעותיים בחיינו, כמו הולדת ילדים, משבר גיל 40, גיל ההתבגרות של הילדים. אם מגיעים לפני שנוצר משבר, ניתן כמעט תמיד לעבור את התקופות הסוערות האלה ללא משברים עמוקים.
כמה שיותר מהר: כאמור, מומלץ להגיע לפני שמגיעים לקצה, אך גם אם אתם כבר בעיצומו של ריב או משבר, ככל שתקדימו להגיע לייעוץ, כרטיס ההצלחה שלכם יגיע לרוב מהר יותר וטוב יותר. רבים מגיעים רק אחרי שכבר נוצר משבר עמוק ולא 'רגע לפני', ואני מאוד מקווה שאצליח לשנות פה משהו בתפיסה הזאת.

יעל ויצמן זוננטל - יועצת זוגית ומשפחתית מוסמכת
כתובת: מושב מזור / מושב ינוב
טל': 052-4090040
אימייל: yael.together@gmail.com

צולם בוילה s רמת השרון, עיצוב: מיכל קינן סיני, אדריכלות פנים | ניהול פרויקט: חן אלבז | צילום: אמיר יהל | סגנון: פיני זומר | איפור: אלמוג גבזו לרוית אסף בית הספר למקצועות היופי | שיער: יוסף חביב | ע. צלם: יוגב מאיר | ע. סגנון: חי בנוז | שמלה: Hַַ&M
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button