החיסונים מהווים את עיקר ההתעסקות במרפאה בימים אלה

דוקטור, חוסנתי שלשום וחצי לילה חשתי נימול בפנים, זו תגובה לחיסון?

חודש בתוך מבצע החיסונים, ד"ר דורון עמוסי נע בין מטופלים במרפאה שמתלבטים האם להתחסן לבין דרמות גדולות בחדר המיון. ומה חושבים עלינו החברים שלו בבתי חולים בבוסטון וטורונטו?

פורסם:
חודש בתוך מבצע החיסונים. אני כבר אחרי שתי מנות שעברו בשלום. החיסונים מהווים את עיקר ההתעסקות במרפאה בימים אלה. יש לי רגישות לפניצילין, מותר לי להתחסן? לפני שישים שנים, בשירות הצבאי במסחה פיתחתי תגובה לעקיצת דבורה. הנה, תראה את הדו"ח של הרופא הצבאי, מותר לי להתחסן? אני בת 34 עם טרום סוכרת ומשקל עודף, תוכל להקדים לי את החיסון? חוסנתי שלשום ולמשך חצי לילה חשתי נימול בפנים שחלף בבוקר, זה נשמע לך כתגובה לחיסון?
המון התרגשות ועומס סביב מבצע החיסונים המרשים הזה. אחרי שנה של מועקה כולנו תולים תקווה בבקבוקון הקפוא. הרבה אנרגיה סביבו. של מטופלים, של המטפלים. חלקם תומכים, חלקם מעלים שאלות ביולוגיות ואתיות. כולם מקווים שהוא יעשה מפנה במהלך חיינו. הלוואי.
עוד בבלוג של ד"ר עמוסי:
במעבר היומי על בדיקות המעבדה יש עליה בבדיקות הקורונה החיוביות. רוב המאומתים הם חולים קלים הנשארים במעקב בחדר סגור בבית, אבל בהחלט נראה שמשהו משתנה.
בבתי החולים דיווח על עומס גדול. איך זה מסתדר עם העובדה שכמעט רבע מהאוכלוסייה חוסנה לפחות במנת חיסון אחת? אני כבר מבולבל
בבתי החולים דיווח על עומס גדול. מחלקות קורונה נפתחות בין לילה והרשת מלאה בפוסטים של צוותים במצוקה. האם זה ביטוי למספר הבדיקות האדיר המבוצעות מדי יום? למוטציות העולמיות? זה בכלל מסתדר עם העובדה שכמעט רבע מהאוכלוסייה חוסנה לפחות במנת החיסון הראשונה? אני כבר מבולבל.
אורי ס'. בן 55, פרופסור לפיזיולוגיה. גרוש בזוגיות. חייכן ונמרץ. מתאר מתחים גדולים במוסד האקדמי בו הוא חוקר ומלמד. בשעה 20:30 אני מקבל הודעה בהולה מבת הזוג שלו. אורי בלע כדורים והשאיר מכתב התאבדות. אני מטלפן אליהם הביתה. בת הזוג בוכה, אורי מנומנם. אינו מעוניין להתפנות למיון. יש שם המון קורונה, הוא אומר. אני מבקש להרחיק ממנו את כל הכדורים. אחרי שתי שיחות נוספות הוא מתרצה ונוסע עם בת זוגו ושני ילדיו לבדיקה פסיכיאטרית במיון.
מיכל א', בת 65, מנכ"לית של חברת השקעות. ללא מחלות כרוניות. ספורטאית. שחיינית מים פתוחים וחובבת אימונים פונקציונליים. לפני שבועיים, מיד בתחילת אימון CrossFit, עוד בשלב החימום, התמוטטה ואיבדה הכרה. שני חובשים שהתאמנו במכון החלו לבצע בה החייאה תוך שימוש בדפיברילטור אוטומטי שהיה במקום. לאחר שתי מכות חשמל חזר לה דופק והיא הובהלה לבית החולים הקרוב שם טופלה בפרוטוקול קירור למשך 24 שעות תוך שהיא מורדמת ומונשמת.
אחרי יממה העירו אותה. תפקוד הלב חזר תוך ימים בודדים למצב תקין. בבירור שבוצע באשפוז, צנטור, הולטר, ו-MRI של הלב, לא נמצאה סיבה ברורה לאירוע ה-sudden death שעברה. היא משתחררת לאחר השתלת דפיברילטור (ICD) להשלמת הבירור. מיכל מגיעה אלי עם בעלה אחרי החוויה המטלטלת שעברו. סימן שאלה לגבי הסיבה הביולוגית לקריסת הלב, וסימן שאלה גדול יותר לגבי חיים ומוות, מקריות ומזל, והרהור נוסף לגבי החרב המרחפת מעל ראשנו כל העת.

האם ה-mRNA יעמוד בציפיות?

משהו גדול קורה מסביבנו בשנה האחרונה. מחלה ויראלית של דרכי הנשימה המשתקת את העולם. מחלה הנחקרת על ידי המדענים ואנשי הרפואה, אבל השפעותיה מוסברות על ידי פרשנים פוליטיים ואנשי רוח. במבצע מדעי יוצא דופן פותח חיסון במהירות שיא, ובמבצע מרשים לא פחות דאגו בישראל לרכוש מיליוני מנות חיסון ולהתחיל לחסן את האוכלוסייה.
שני חברים שעובדים בבתי חולים בבוסטון וטורונטו מתארים מציאות אחרת לחלוטין. אין לאיש מושג איפה יש חיסון ואיך מגיעים אליו. אותם שני רופאים שומעים את ההסתייגויות והדילמות האתיות הנלוות למבצע החיסונים וטוענים שאלו מותרות. עכשיו רק נותר לקוות שאותו mRNA יעמוד בציפיות שתולים בו, ויאפשר שליטה טובה יותר במחלה הזו. מחלה שבאופן ישיר ועקיף, חלקו מובן וחלקו ממש לא, פוגעת כמעט בכל תחום של חיינו.
  • ד"ר דורון עמוסי הוא רופא משפחה. ספר הביכורים שלו "רופא משפחה. יומן" ראה אור בשנת 2019 בהוצאת עולם חדש
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button