מימין לשמאל: לפני ואחרי. הגדלת חזה משומן עצמי

ד"ר איצקסון: "הגדלת חזה בשומן עצמי מתאימה כמעט לכולן"

בניתוח הגדלת חזה בשומן עצמי, המנתח שואב שומן עודף מאיברים בגוף ומשתיל אותו בחזה, בטכניקה בטוחה ויעילה. המנתח הפלסטי הבכיר, ד"ר מיכאל איצקסון, מחלוצי השיטה בישראל, מסביר למי זה מתאים, למה זה מכונה "הגדלת חזה טבעית" והאם אפשר לנצל את הניתוח כדי להתחטב באיברים נוספים. צפו בראיון בראש הכתבה

מוגש מטעם ד"ר איצקסון
פורסם:
צפו בווידיאו: שאיבת שומן עצמי. יתרונות כפולים
ד"ר איצקסון, מה זה בעצם הגדלת חזה עם שומן עצמי?
"יש הרבה נשים שהיו רוצות לעבור לטיפול להגדלת חזה, לקבלת מראה חזה גדול ושופע יותר, אבל הן נמנעות מזה כי הן חוששות מהכנסת גוף זר אל החזה, קרי שתלי סיליקון. הגדלת חזה בשומן עצמי הוא הפתרון המתאים במצב כזה.
בטיפול הגדלת חזה עם שומן עצמי שואבים שומן מאיברים בגוף של המטופלת שבהם הוא מצוי בשפע ולאחר מכן הוא מושתל אל השדיים, אחרי שהוא עובר זיקוק באמצעות מכשור רפואי מיוחד, שהופך אותו ל'שומן טהור'. מדובר למעשה בשתי פרוצדורות בניתוח אחד: שאיבת שומן והשתלת שומן. גם התוצאה, בהנחה שהניתוח נעשה באופן מקצועי על ידי מנתח פלסטי מומחה ומנוסה, תיראה טבעית יותר למראה ונעימה יותר למגע.
הגדלת חזה בשומן עצמי הוא גם ניתוח קל יותר ופולשני פחות מאשר הגדלת חזה 'קלאסית' בשתלי סיליקון, זמן ההחלמה ממנו קצר יותר בדרך כלל והצלקות שהוא משאיר הן מינימליות וקטנות יותר. עוד יתרון של הטיפול בצורה הזאת, זה העובדה שהוא מאפשר חופש פעולה רחב בהרבה לגבי אופן העיצוב של צורת השדיים החדשה, מאשר בעבודה עם שתלי סיליקון, שיש להם גודל וצורה קבועים".
3 צפייה בגלריה
הגדלת חזה לפני ואחרי
הגדלת חזה לפני ואחרי
הגדלת חזה טבעית, ניתוח קל יותר ופולשני פחות. משמאל לימין: לפני ואחרי.
(יח"צ ד"ר איצקסון)
איך מתקיים הניתוח עצמו?
"קודם כל באמת חשוב מאוד להבהיר שלמרות שמשתמשים בשומן עצמי מהגוף של המטופלת, שהטיפול נחשב לקל יותר בהשוואה לניתוחים אסתטיים אחרים, ויש אפילו מי שמכנים את הגדלת חזה בשומן עצמי 'הגדלת חזה טבעית' – אכן מדובר בניתוח לכל דבר ועניין, על כל המשתמע מכך. הניתוח נעשה בחדר ניתוח מקצועי שכמובן עומד בכל התקנים, וממוקם בדרך כלל בבית חולים פרטי. חוץ ממני, נמצאים בחדר גם אחות מוסמכת ורופא מרדים. הגדלת חזה בשומן עצמי נעשית תמיד בהרדמה מלאה, כמו כמעט כל סוגי השתלות השומן, והיא נמשכת בממוצע שעתיים. אחרי הניתוח עצמו המטופלת עוברת לחדר התאוששות ואחרי זמן קצר היא כבר משתחררת הביתה ולא צריכה להישאר ללילה באשפוז.
הכאבים בניתוח הזה נחשבים מינוריים. עיקר הכאב בכלל לא מורגש בחזה, אלא במקום השאיבה, כאב שמזכיר חבלה יבשה. אחרי הניתוח צריך ללבוש מחטב מיוחד 24/7 כדי לשמור על התוצאות של הניתוח בצורה הטובה ביותר ולהבטיח תקופת החלמה אופטימלית. אחרי שבוע מיום הניתוח אפשר כבר לחזור בדרך כלל לשגרת היומיום ואחרי שישה שבועות אפשר לחזור לפעילות גופנית מלאה ללא הגבלה".

יש הרבה נשים שהיו רוצות לעבור לטיפול להגדלת חזה אבל חוששות מהכנסת גוף זר אל החזה, קרי שתלי סיליקון. הגדלת חזה בשומן עצמי הוא הפתרון המתאים במצב כזה
למי מתאימה הגדלת חזה בשומן עצמי? היא מתאימה גם לנשים רזות? היא יכולה לטפל גם בנשים שיש להן א-סימטריה בין השדיים?
"לכל אחת ואחת יש רקמות שומן בגוף. גם לנשים רזות. אצל נשים רזות, אני שואב בדרך כלל מאזור הירכיים החיצוניות. בפגישות הייעוץ וההכנה שמתקיימות בקליניקה הפרטית שלי אני בודק אם קיימת בגוף רקמת שומן מספקת שבה נוכל להשתמש וגם בוחן את רקמת השד הקיימת, כדי לוודא שהיא תוכל לקלוט באופן אופטימלי את השומן המושתל. ככה אנחנו מחליטים יחד, המטופלת ואני, מאיפה לשאוב את השומן, מהי כמות השומן שתושתל בחזה, ומהי צורת השד הנכונה בהתאם לרצון של המטופלת ותוך התחשבות בנתוני הגוף הטבעיים שלה. אפשרות של הגדלת חזה בשומן עצמי היא בהחלט גם פתרון מעולה לתיקון של עיוותים בחזה או א-סימטריה בין השדיים. זו חד משמעית הטכניקה הטובה ביותר בעולם הרפואה האסתטית לטיפול במצבים כאלה".

3 צפייה בגלריה
הגדלת חזה לפני ואחרי
הגדלת חזה לפני ואחרי
הגדלת חזה בשומן עצמי. משמאל לימין לפני ואחרי. מתאימה לתיקון עיוותים בחזה
(יח"צ ד"ר איצקסון)

אנחנו נמצאים היום בעיצומו של טרנד שבמסגרתו נשים שעברו הגדלת חזה עם שתלי סיליקון מעוניינות כעת להוציא אותם אבל חוששות ממראה צנוח ומרוקן. האם השתלת שומן יכולה לעזור?
"אכן כן. בשנים האחרונות אני מבצע הרבה ניתוחי השתלת שומן בעקבות הסרת שתלים וזה באמת הפתרון המושלם למניעת המראה הזה, של שד צנוח ומרוקן. בהרבה מקרים, אפשר גם להסיר את השתלים ו-לבצע השתלת שומן בניתוח כולל אחד.
אצל חלק מהמטופלות צריך במקרים האלה לשלב גם טכניקה של הרמת חזה, לצד ההגדלה, כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר. 90% מהנשים שעוברות הסרת שתלים היום עוברות ניתוח מתקן של הגדלה ועיצוב חזה בשומן עצמי כניתוח משלים".
האם השתלת שומן היא קבועה או שהשומן נספג עם השנים?
"קודם כל חשוב לדעת שיש גבול לכמות השומן שאפשר להשתיל בניתוח בודד. השתלת שומן גדולה מידי פוגעת בקליטת השומן של הגוף. תדמיינו למשל שתילת עציצים בערוגה. אם ישתלו אותם צפוף מידי, חלק גדול מהם ימות, ועם השתלת שומן בגוף האדם העיקרון הוא אותו עיקרון. מהניסיון שלי, ואני מבצע את הניתוחים האלה כבר הרבה שנים, אבחון הכמות הנכונה לקליטה אופטימלית על ידי רקמת השד הוא אחד הדברים הכי חשובים שיוכלו להבטיח אחוזי קליטה טובים. בידיים שלי, אחוזי קליטת השומן הממוצעים הם 80%, ואלה אחוזי קליטת השומן הגבוהים ביותר שקיימים כיום.
חשוב גם לדעת שתאי השומן שעברו ממקום למקום בגוף ישפיעו אחר כך על הנטייה להשמנה במקומות האלה. אם למשל שאבנו שומן מהירך, עם העלייה הבאה במשקל, הדבר ישפיע פחות על הירך מאשר בעבר כשלעומת זאת החזה יושפע יותר, וצפוי לצמוח ולגדול יותר במקרה של השמנה מאשר לפני הניתוח.
יש גם מטופלות שמעוניינות בחזה גדול במיוחד, ובמקרים נדירים גם כאלו שלא מרוצות מספיק מהתוצאה, ובגלל שבפעם הראשונה רקמת השד לא תוכל לקלוט את כל הכמות המתבקשת, יכולה להידרש השתלה נוספת, כלומר ניתוח משלים, לקבלת התוצאה הרצויה ביותר. כבר אחרי חצי שנה אפשר מבחינה בריאותית לעשות את הניתוח עוד פעם, ויש היום נשים שגם בוחרות "לרענן" את החזה שלהן בצורה הזאת אחת לכמה שנים".
בניתוח הזה אתה למעשה שואב שומן, האם ניתן באותו ניתוח לשאוב מעבר לכמות הדרושה להשתלה וככה "להתחטב" באיברים אחרים?
"אכן. אפשר לשאוב כמות גדולה יותר של רקמות שומן ממה שנחוץ להשתלה בשדיים וככה לחטב "על הדרך" אזורים אחרים שהמטופלת לא מרוצה מהמראה שלהם. הרבה מטופלות מנצלות את הניתוח לשאיבה מוגברת במקומות שבהם יש מצבורי שומן עודפים. למטרת הגדלת החזה אני משתמש בשומן בכמות שהשד יוכל לקלוט והיתרה פשוט נזרקת".

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button