להקשיב לטבע. חופשות שקט

שלוות עולמים: שני טרנדים מרגיעי מיינד מרחבי העולם שמבטיחים להפחית לנו את החרדות

בין שלל הטרנדים המוזרים שנולדו כדי לאפשר לנו להירגע בעידן של עודף גירויים, סטרס וחרדות בולטים כרגע שני חידושים מסקרנים: חופשות שקט שקוראות למטיילים להרגיע את פס הקול של השגרה ומראה טיפולית לחרדות באמצעות בינה מלאכותית

פורסם:

1. Silent Travel: חופשות השקט שירגיעו לכם את פס הקול של השגרה

זה לא סוד שאנחנו חיים בעולם רועש מאוד. גם במובן המילולי, אבל לא פחות ברחשים ובגירויים המנטליים שהוא מציב בפנינו. אנחנו מתעוררים לקול ציוצי הנייד, רוורס המשאית ומנוף התמ"א, סופגים את צלילן הענוג של צפירות הנהגים בדרך לעבודה, מג'נגלים כל היום בין המחשב לרשתות החברתיות, חוזרים הביתה למהדורה אינסופית של חדשות והתראות לא ממש מרגיעות, סורקים עשרות הודעות בקבוצות הווטסאפ החופרות ונרדמים מול בינג' בטלוויזיה.
אם התעייפתם רק מלקרוא את זה, נראה שאתם צריכים Silent Travel. "חופשות שקט", מתברר, הן אחת המגמות המובילות בתיירות העולמית בואכה 2024 והן המשכן הישיר של טרנד ה־Silent Walk (צעידה ללא אוזניות), שכתבנו עליו כאן לא מזמן. המגמה השקטה מתיישבת על הכתף המותשת של העידן הרועש ומציעה לאלה שמתכננים חופשה לוותר על הטיול הרגיל (שדורש אחריו מילוי מצברים נוסף), ובמקום זאת לכבות את פסקול השגרה ולהקשיב לשקט.
אבל שימו לב, לא מדובר בוויפאסאנה הקלאסית אלא במגמה למתקדמים שמתמקדת בשיפור הרווחה המנטלית עם זווית וולנס חווייתית. כך למשל, תוכלו לצאת לטיול מודע ונטול סמול־טוק בפארק טבע בפינלנד (Silent Koli), להצטרף לטרק מיינדפולנס שותק בנפאל (Kilroy), או לאתגר את כושר הדיבור שלכם בריטריט מדיטציה שנערך בשקט מוחלט בדבון שבבריטניה (Gaia House). ולמי שממש משתעמם מכל השקט הזה, חברת הנסיעות MindTravel מציעה לשלב בחופשה פעילות מקורית שדורשת רק אוזניות (וסבלנות) - קונצרט שקט. כן, מה ששמעתם.

2 צפייה בגלריה
BMind: מראה לטיפול בחרדות בבינה מלאכותית
BMind: מראה לטיפול בחרדות בבינה מלאכותית
BMind: מראה לטיפול בחרדות בבינה מלאכותית
(צילום: שאטרסטוק / א.ס.א.פ קריאייטיב )

2. BMind: מראה חדשנית לטיפול נפשי בבינה מלאכותית

אם האגדה של שלגייה הייתה נכתבת בימינו, רוב הסיכויים שהמשפט המפורסם מתוכה היה זוכה לטוויסט קל בנוסח "מראה מראה שעל הקיר, מי החרדתית בכל העיר?". אם תהיתם מה קרה למראה המכושפת מאז, ולמה המלכה המרושעת הפכה לדמות שמתמודדת עם חרדות, הרי החדשות.
ב־CES, תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם שמביאה את הבשורות החמות ביותר מקדמת החדשנות העולמית, הציגו בחודש שעבר חידוש מסקרן במיוחד שתפס את עינינו. חברת Baracoda חשפה בתערוכה את BMind - המראה החכמה הראשונה בעולם המיועדת לתמיכה בבריאות הנפשית.
המראה, שמבוססת על טכנולוגיה של בינה מלאכותית, נועדה לזהות את מצבי הרוח של המשתמשים במטרה לסייע להם בניהול מתחים, בהקלה על חרדות ובשיפור השינה. באמצעות תוכנה מתקדמת של חוויה ללא מגע היא "מזהה רגשות", קוראת מחוות פיזיות וקוליות ומסתגלת למצבי הרוח שלהם. אבל בשונה מתוכנות קודמות שהתבססו על עקומת הלמידה של הבינה המלאכותית (כמו אלכסה, סירי ורפליקה), יש כאן בשורה נוספת מעבר לחידוש הוויזואלי.
ברוח התקופה, שרואה את בריאות הנפש כפקטור משמעותי בבריאות הכוללת, המראה החדשה מקדמת חשיבה חיובית ומעודדת בריאות נפשית יזומה. כך שמלבד לתקשר עם המשתמשים, לספק להם חברה, תוכן ומידע ולהפיג את בדידותם, היא מציעה גם "טיפולי אור" וחוויות אור וצליל מעודדות, תרגילי מיינדפולנס מותאמים אישית וקישורים לספקי תוכניות לשיפור עצמי (כמו ThrivePal ו־Inclusive Brains). אולי אם המלכה הרעה הייתה מקבלת טיפול במשבר גיל המעבר בזמן, ייתכן שלא היה בסיפור תפוח מורעל.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button