אם אתם סובלים מצרבות, לפחות לכו על סופגנייה אפויה

כוננות חנוכה: תשע דרכים בדוקות להרגעת הצרבות מהסופגניות בדרך הטבעית

לא יכולים בלי הלביבות והסופגניות השמנמנות בחג? צודקים, אבל יש מצב שהחגיגה הזאת תיגמר בצרבת. למה כדאי שתצטיידו כבר עכשיו בשקדים ובסלרי, מה יעשו לכם מזונות אלקליים ומאילו מזונות כדאי להימנע בלי קשר לחנוכה

פורסם:

1. שתו מים

נכון, נשמע הכי פשוט שבעולם, אבל שתיית מים היא אמצעי יעיל שיכול לעזור להקל על צרבת. איך בדיוק? המים מדללים את חומצות הקיבה ועוזרים לנטרל את החומציות.

2. נסו להוסיף למים סודה לשתייה

אמצעי ביתי פשוט וזמין זה פועל כסותר חומצה ויכול לעזור במצבים אקוטיים. מערבבים חצי כפית סודה לשתייה ומעט לימון ברבע כוס מים ושותים.

3. שתו חליטת צמחים

יש לא מעט צמחים שיכולים לסייע להקלת צרבות, ובהם: גרניום לימוני, קמומיל, בזיליקום, שומר ושיבא (לענה רפואית). משרים מעט מהעלים בכוס מים רותחים במשך עשר דקות, מצננים מעט ושותים.

4. עברו לתפריט אלקלי

כמה מחקרים מצביעים על כך שמעבר לתפריט המבוסס על מזונות עם pH גבוה יחסית (מזונות אלקליים) יכול לעזור להקלת ריפלוקס וצרבות. בין המזונות האלקליים נכללים בין היתר: בננות, מלונים, אבטיחים, תפוחים, תאנים, תמרים, ירקות עליים, ירקות ממשפחת המצליבים, שעועית ירוקה, אפונה, בצל, דלעת, אבוקדו, ענבים, תותים וטופו.

5. אכלו שקדים טבעיים

השקדים תורמים לאיזון חומציות הקיבה ולכן אכילת 5-6 שקדים טבעיים עשויה להקל על צרבת, כולל צרבות בהיריון. מומלץ להשרות את השקדים בקערית מים רותחים למשך כמה דקות כדי לקלוף אותם בקלות.


3 צפייה בגלריה
מרגיעה גם צרבת. חליטת קמומיל
מרגיעה גם צרבת. חליטת קמומיל
מרגיעה גם צרבת. חליטת קמומיל
(צילום: שאטרסטוק / א.ס.א.פ קריאייטיב )

6. אכלו תפוח או שתו שייק תפוחים

האמרה המפורסמת שלפיה "תפוח ביום ירחיק את הרופא" נכונה מסיבות רבות, אבל מתברר שתפוחי עץ יכולים גם להביא להקלה מהירה במצבי צרבת, ככל הנראה בזכות המינרלים הבסיסיים שהם מכילים, בהם סידן, אשלגן ומגנזיום, שמשמשים גם בתרופות לטיפול בריפלוקס.

7. הוסיפו סלרי לשייק

הסלרי עשיר במגנזיום ובעל pH גבוה. כמו כן, במחקר שפורסם ב-2010 בכתב העת J ournal of Pharmaceutical Biology נמצא שהוא מכיל חומר שמסייע לחדש את הרירית המצפה את הקיבה ולווסת את כמות חומצות הקיבה המשתחררות במהלך הארוחות.

8. שלבו משקה אלוורה בתפריט

צמח האלוורה נמצא במחקרים כיעיל בטיפול במצבים של חומציות יתר וצרבת וביכולתו להפחית את תכיפות ההתקפים של צרבת. הצמח מרפא ומרפד את הקרומים הריריים של הקיבה והוושט, ובו בזמן מרגיע ומקרר ומפחית חומציות יתר.

9. נסו ללעוס מסטיק אחרי האוכל

כמה מחקרים הראו שלעיסת מסטיק לאחר הארוחות יכולה להאיץ את קצב פינוי חומצות הקיבה מהוושט, ובכך להפחית ריפלוקס ולהקל על צרבות.


3 צפייה בגלריה
להרגעת צרבת שתו שייק ירוק עם סלרי
להרגעת צרבת שתו שייק ירוק עם סלרי
מתכון להרגעת צרבת: שייק ירוק עם תפוח וסלרי
(צילום: שאטרסטוק / א.ס.א.פ קריאייטיב )

מתכון לאסון: מזונות שכדאי להוציא מהתפריט

אם אתם סובלים מצרבות בתכיפות גבוהה יחסית ובלי קשר לסופגנייה של חנוכה, נסו להוציא את המזונות הבאים מהתפריט:
מזונות מטוגנים, שמנים וחריפים: הקיבה נאלצת לעבוד קשה יותר כדי לפרק ולעכל אותם, ולשם כך מפרישה יותר מיצי קיבה חומציים. אם אתם ממש לא יכולים לותר על סופגנייה השנה – לפחות לכו על אפויה.
מוצרי חלב: שתיית חלב יכולה להעניק תחושה של הקלה בטווח המיידי, אך חלב ומוצריו גורמים להגברת החומציות בקיבה ולכן לטווח הארוך מחמירים את המצב.
עגבניות ומוצרי עגבניות: הן מגבירות את חומציות הקיבה.
שום טרי: הוא מזרז הפרשת מיצי עיכול ומגביר את פעילות הקיבה, והחומצה הגופריתית שבו גורמת לצריבה במגע ישיר בדרכי העיכול הפגועות אצל חולי אולקוס.
יין: הוא עלול להחריף מצבי צרבת בשל החומציות שלו. כדאי להימנע גם ממשקאות אלכוהוליים אחרים. אמנם האלכוהול כשלעצמו אינו גורם לצרבת, אך החום שהוא יוצר יכול להרפות את סוגר הוושט ולגרום לעליית חומציות מהקיבה לוושט.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button