תחזית וולנס 2024

צאו מאמבט הקרח: שלושה טרנדים עולמיים בתחום הוולנס שכדאי לסמן ב-2024

תשכחו מאמבטיות הקרח המקפיאות ואימוני החוסן המפרכים שכבשו את השוק בשנה החולפת. המגמות הבאות בוולנס העולמי הרבה יותר נינוחות, מתחשבות ואקולוגיות, כשמילות המפתח המובילות הן Low Key Longevity ונדל"ן בריאותי

פורסם:

1. Longevity בקטנה: לחיות יותר, להתאמץ פחות

אם ביליתם את השנה החולפת בטבילה מקפיאת עצמות בערימות של קרח בניסיון לפתח חוסן ולחוש רעננים וצעירים יותר, אתם מוזמנים לצאת, להתנגב ולנער את טיפות הכפור - ועל הדרך גם את מילון ההרגלים שלכם. במקום להתחשל באימוני חסינות טרנדיים נראה השנה דווקא שיבה להרגלים הקטנים והפשוטים של החיים. את מקומו של המונח Longevity (אריכות ימים בבריאות מיטבית) כדאי לכם להחליף באחיו הצעיר, הלא מתלהב והקצת יותר עצלן: Low Key Longevity.
שימו לב, ההשראה למילת הבאזז הטרנדית הזאת מגיעה דווקא מאנשים עתיקים. כן, כאלה שיודעים דבר או שניים על בריאות איתנה בגיל 100 ומתגוררים ב"אזורים הכחולים" - שם קוד לחמשת המקומות ברחבי העולם שבהם מתגוררים מקבצים של תושבים עם תוחלת חיים מרשימה, בהם תמצאו בין השאר את קשישי אוקינוואה (יפן) ונשות גיל הזהב של לומה לינדה (קליפורניה). הגילוי הכחול ממש אינו חדש וכבר נמצא איתנו יותר מעשור. אבל עליית קרנו של המושג Longevity והחיפוש אחר דרכים נגישות יותר למימושו, יחד עם הסדרה החדשה של העיתונאי דן ביוטנר בנטפליקס ("לחיות עד 100: סודות האזורים הכחולים"), מצביעים על כך שבשנה הקרובה צפוי לנו רנסנס כחלחל, כמו גם עדכון שאיפות חדשות והרגלים. מוזמנים להתעדכן.

וגם: Hair Longevity - שתישאר שעיר לנצח

אנחנו לא רק כמהים להישאר צעירים, אלא גם שעירים יותר, בעיקר על הראש, כי פריזורה שופעת ומלאת ברק משדרת נעורים. אם בשנה שעברה מילות המפתח בתחום היו "טיפוח הקרקפת", השנה אנחנו מתוודעים למושג חדש:
Hair Longevity, שמתייחס לתוחלת החיים של האקססורי הכי חשוב שלנו - השיער. למרות שזה נשמע כמו עיסוק קוסמטי, מדובר במדע שלם שמתבסס בעיקר על הנתון הבא: עור הקרקפת מזדקן מהר יותר מהעור בכל מקום אחר בגוף, ולכן הוא גם מקושר לתחום החקר העכשווי של אריכות ימים. המטרה החדשה: לגרום לשיער להישאר "צעיר" יותר באמצעות תכשירים וטיפולים שיורדים לעומק הקרקפת ומטפלים בזקיקים וגם בבעיות שמתחת לפני השטח, ולא רק בנראות החיצונית.
תובנה לדרך: יש לקוות שהטרנד החדש הזה יתבטא גם בצמיחת שיער חיובית ולא רק בצמיחה אקספוננציאלית של שוק התכשירים.

2. Home Sick: נדל"ן בריא בבית בריא

מה הקשר בין עולם הבריאות לעולם הנדל"ן? לכאורה נשמע שאין. אבל תחום הוולנס, שמתרחב לעולמות חדשים מדי שנה, מציע לנו חיבורים מקוריים עם תחומים שממש לא חשבנו עליהם לפני כן. ב־2024 אחד התחומים החמים שיעברו "שיפוץ בריאותי" הוא תחום הנדל"ן. התובנה שעומדת מאחורי המגמה הזאת היא שסביבת המגורים שלנו משפיעה על הבריאות הכללית שלנו. מכון הבריאות העולמי (GWI) אפילו טבע לכך מונח - "נדל"ן בריאות", והכוונה היא ל"בתים שתוכננו ונבנו כדי לתמוך בבריאות ההוליסטית של מי שמתגוררים בהם".
מה צפוי לנו: מערכות לשיפור ולסינון של איכות האוויר, תאורה תומכת שינה וערות, אלמנטים מתגברי אנרגיה בחללי העבודה, חדרי אמבט באווירה דמוית ספא עם מקלחות גשם וסאונות ומערכות לשיפור איכות המים ולחיסכון בהם בראייה אקולוגית.

3. עונת היובש: תכשירי ניקיון וטיפוח נטולי מים

ואם כבר חוסכים במים, גם תכשירי הניקיון והטיפוח הולכים לקראת המגמה הירוקה הזאת. צפו לפגוש במטבח ובאמבט יותר מוצרים אקולוגיים עם מודעות למשק המים העולמי כמו שמפו יבש, "חטיפי" שמפו, דפי ניקוי כביסה (גם כן יבשים...) ושלל תכשירים נטולי H2O לניקוי הבית האקולוגי וההוליסטי מהחלומות. בנוסף נפגוש על המדפים בסופר מוצרי מזון שתהליכי ייצורם חסכוניים במים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button